Gå till innehåll

Eran strategi i SB vs BB SH NL?


BreeOlson

Recommended Posts

Han använder uttryck som man i princip aldrig annars kommer i kontakt med. Tycker personligen det är semidrygt att använda ett uttryck som 95% måste googla för att förstå vad man menar.

 

Men vad vet jag? Inte är man en retoriker iaf

 

Hur ska jag veta vilka uttryck andra inte kan? Jag tänker inte på vilka ord jag använder utan skriver på så sätt som det är naturligt för mig. Dyker det upp ord man inte kan ta det bara några få sekunder att googla.

 

Kommit på att det är dumt av mig att undervisa potentiella kunder så kommer inte posta mer teori på pokerforum. Vill inte riskera att lära upp er så min fördel minskar i spelen. Iofs verkar 99 % helt lost här så den risken är väl rätt låg ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag veta vilka uttryck andra inte kan? Jag tänker inte på vilka ord jag använder utan skriver på så sätt som det är naturligt för mig. Dyker det upp ord man inte kan ta det bara några få sekunder att googla.

 

Kommit på att det är dumt av mig att undervisa potentiella kunder så kommer inte posta mer teori på pokerforum. Vill inte riskera att lära upp er så min fördel minskar i spelen. Iofs verkar 99 % helt lost här så den risken är väl rätt låg ...

 

Var har du fått all kunskap ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du fått all kunskap ifrån?

 

Hmm vet inte hur seriös du är med din fråga? Jag har kommit på i stort sett allt själv genom att tänka på poker och spela lite. Sedan har jag läst böcker och studerat de bästa spelarna. Vet att det är drygt att säga, men jag är extremt intelligent. Jag gjorde WAIS under min neuropsykiatriska utredning. Psykologen var fascinerad av mina resultat och sa att jag borde vara forskare med mina kognitiva förutsättningar. Detta gör att när jag tänker på något uppnår jag snabbt insikter och kunskaper. Jag har aldrig "pluggat" matematik. När jag gick i gymnasiet gick jag knappt aldrig dit. Sedan klarade jag alla prov till matematik D utan att ha räknat knappt ett enda tal innan proven. När jag hade prov visste jag ofta inte ens vad det skulle handla om, men sedan under proven listar jag ut tillräckligt för att klara dom utan knappt några förkunskaper alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har gjort lite efterforskningar som styrker min tes. Bl a studerat de bästa NL spelarna och utöver Kanu7 så limpar även Doug Polk/WCGRider i lilla mörken shorthanded och han anses väl bäst i NLHE nu (förutom mig då ...) även Isaac Haxton limpar i lilla mörken och han är en av världens teoretiskt mest kunniga pokerspelare. Utöver detta har pokersnowie börjat limpa i lilla mörken.

 

Varför tycker många att det är "fiskigt" att limpa i lilla mörken? Är gemene pokerspelare så okunnig att de tror det är dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa aldrig att det funkat bra för mig :roll:

 

Varför har det inte funkat bra? Du ska lägga ca 40 % av händerna enligt mina GTO-beräkningar om du vill spela nära GTO. Du kan limpa lite mer händer mot passiva spelare och lite färre mot överaggro spelare som höjer varje gång i stora mörken för att exploatera dem.

 

Av de 60 % av händerna man spelar ska man endast höja 1/4 till 1/3 av sina händer med en satsningsstorlek på 3,5x stora mörken som man spelar (15-20 % totalt av alla händer om man räknar med de man foldar) och limpa resten. Detta genom en väldigt komplicerat blandad strategi med sina händer: ibland limpar man AA ibland limpåterhöjer man osv. Väldigt svåra beräkningar att utveckla en optimal strategi här, men man kan få en bra fördel mot övriga spelare då inte många spelar bra i dessa situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var riktigt sexigt!

 

Blev du också kåt? :oops:

 

Doug Polk är utan tvekan bäst på NLHE, kanske t o m bättre än mig. Blir bara mer imponerad av hans spel. Han spelar mycket likt mig. Blir imponerad av hans intelligens att han kommit på saker som jag trodde jag var ensam om.

 

Kolla bara denna floppchecken i position. Trodde jag var den enda som förstod att händer som denna ska checkas. http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=4312938 Majoriteten utan någon intelligens satsar denna handen utan någon förståelse av poker. De bah: "öhh jag har par och färgdrag klart jag ska satsa!". En check har högre väntevärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du också kåt? :oops:

 

Doug Polk är utan tvekan bäst på NLHE, kanske t o m bättre än mig. Blir bara mer imponerad av hans spel. Han spelar mycket likt mig. Blir imponerad av hans intelligens att han kommit på saker som jag trodde jag var ensam om.

 

Kolla bara denna floppchecken i position. Trodde jag var den enda som förstod att händer som denna ska checkas. http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=4312938 Majoriteten utan någon intelligens satsar denna handen utan någon förståelse av poker. De bah: "öhh jag har par och färgdrag klart jag ska satsa!". En check har högre väntevärde.

 

Check med Par + FD tog Heltok upp redan 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var i den tråden tar han upp det då? Dock så är det väldigt få som fattar att i nästan alla fall har check med sån hand högre väntevärde än satsning. Precis som andra har tagit upp innan mig att limp i lilla mörken är bra, dock har de flesta svårt att fatta det ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...