snetreff Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 ** Riding High [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - ziddax sitting in seat 1 with $14.50 - nordbeck sitting in seat 2 with $3.90 - rose_red sitting in seat 3 with $4.38 - mankers sitting in seat 4 with $9.15 - go_all_in sitting in seat 5 with $8.15 - mvil sitting in seat 6 with $14.55 - peterga sitting in seat 7 with $6.70 [Dealer] - johannaol sitting in seat 8 with $9.65 - tipay97 sitting in seat 9 with $7.74 - zwager sitting in seat 10 with $10.20 johannaol posted the small blind - $0.05 tipay97 posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to zwager: , zwager raised - $1.70 ziddax folded nordbeck folded rose_red folded mankers folded go_all_in called - $1.70 mvil folded peterga folded johannaol folded tipay97 folded ** Dealing the flop: , , zwager bet - $1.50 go_all_in called - $1.50 ** Dealing the turn: zwager bet - $1.30 go_all_in went all-in - $4.95 zwager folded go_all_in wins $12.50 from the main pot Känns inte helt solklart att lägga handen här, som ni kanske förstår. Till saken hör att jag åkt på utdragna poket ess ett flertal gånger den senaste tiden, och på de här nivåerna kan de ju sitta med precis vad som helst. Citera
Swede Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 konstigt spel fran din sida. Att hoja 17x bb preflop, och sen kora ett halvt pottbet pa den floppen. All in pa floppen och ta hem potten dar men solklar syn pa hans turnbet Citera
Nidson Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Synar han 17bb preflop så är det rätt troligt att han gillar sin hand tillräckligt för att syna en all in på floppen. Därför borde du gå all in på floppen. Citera
bzkt Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Han borde ha AK, KK eller QQ. Syyyyn. Citera
Stoneburg Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Håller med föregående talare. Han borde ha ett överpar, alternativt AK med A eller K i . Rätt så lätt syn med tanke på hur handen spelats. Däremot borde du gått all-in direkt på floppen. Synar han 17(!!) bb preflop så borde han inte lägga handen på floppen. Höjer du alltid så mycket preflop? Citera
snetreff Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 Nu var det så att han visade upp 88 efter min fold. Men eftersom folk synar med vad som helst på dessa nivåer, och jag förlorat så sjukt många gånger den senaste tiden med AA var jag rädd att han satt på set eller färgen. I fortsättningen får det väl bli att betta iaf pott på floppen, eller kanske rent av gå all-in (är ju ändå oftast minst 80% favorit heads upp med AA). Citera
rickie Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Nu var det så att han visade upp 88 efter min fold. Men eftersom folk synar med vad som helst på dessa nivåer, och jag förlorat så sjukt många gånger den senaste tiden med AA var jag rädd att han satt på set eller färgen. I fortsättningen får det väl bli att betta iaf pott på floppen, eller kanske rent av gå all-in (är ju ändå oftast minst 80% favorit heads upp med AA). Alltså, när du får in så här mycket preflop så är det bara o gå hela vägen med AA. Om nån synar såna där preflop höjningar så är det dom som gör fel även om dom drar ut. Citera
Recommended Posts