The_BjeS Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Hej alla glada pokervänner! Tycker de ska bli skönt att kunna skriva av sig lite och kunna dela lite funderingar som man har runt pokerspelandet. Tänkte börja lägga händer som jag spelar och dyl. Studerar för närvarande men tar examen till sommaren och mina planer är att börja spela mer och göra ett försök att kunna vinna mot mina motståndare på högre nivåer. Kommer börja att spela på Pokerstars NL25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OHChariot Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Stort gl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 gl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 11 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2014 Kommer starta med 1000d. Om jag kommer upp till 1500 dollar kommer det att testas på NL50. Det blir ca 30 BI låter de rimligt? Eller ska man upp till 50BI innan man går upp en nivå? Tänkte iaf dra igång en session idag och mitt fokus kommer närmaste 7 dagarna att handla om att 3b från button. kommer mest att fokusera på bb/100 och inte hur mycket man vinner/förlorar under en session. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 11 December , 2014 Rapport Share Postad 11 December , 2014 Det finns ingen "rätt" eller "fel" BI-krav förutsatt att du har en stoploss på nivån du skottar på. Vill du så kan du skotta när du har 20bi på nivån men det är viktigt att du går ner om du droppar 5 bi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 11 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2014 Okok tack spelade nyss en 3h lång session. 4,15/100 1,178 händer. 13d plus. Va uppe på 105d ett tag men torskade AA mot AKo i en stor pott ai pre. sen direkt efter torska ja JJ mot AKo ai i mot fisken. Märker att en fruktansvärt stor läcka jag har i mitt spel (om inte den största) är de mentala biten. Har en tendens att när de går bra spelar jag bra men så fort ja börjar torska flipps så kan de braka iväg åt andra hållet. Ska läsa mental game of poker är min tanke och försöka hitta ett sätt som gör att man inte tiltar så lätt. Dela gärna med er om ni har några tips? Får se om de blir en kort session sen igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 11 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2014 slutade dagen med 51,34 d plus. variansen var inte på min sida idag. BB/100 9,53 2,155 händer. Har stark börja tvivla på att AKo i blinds vs CO/B när killen 4betar så känns de inte profit när dom inte 4b tidigare när man bar har drygt 0-300 händer på dom. Tycker man alltid är efter. Skönt att vara igång med skrivandet. Ska börja lägga in lite händer åså imorgon tänka jag. Ciao Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 12 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2014 tror jag ska sluta att 3b out of position... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 13 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2014 Letar upp AQo i SB vs BB som spelat 47/35, 3b 11% över 18 händer bara. Skulle gärna vilja höra lite funderingar över hur ni spelar en sån här hand? Bättre att syna hans 3b kanske? När vi inte har nån dynamik emellan oss är de en standard shove på NL50? PokerStars - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 4 players Hand converted by PokerTracker 4 BTN: $50.75 Hero (SB): $64.11 BB: $50.00 CO: $51.39 Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50 Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:spade: Q:diamond: fold, fold, Hero raises to $1.50, BB raises to $4.50, Hero raises to $11.00, BB raises to $50.00 and is all-in, Hero calls $39.00 Flop: ($100.00, 2 players) 4:diamond: 7:spade: 4:heart: Turn: ($100.00, 2 players) 3:diamond: River: ($100.00, 2 players) 5:spade: Spoiler! Hero shows A:spade: Q:diamond: (One Pair, Fours) (Pre 30%, Flop 13%, Turn 7%) BB shows Q:spade: Q:club: (Two Pair, Queens and Fours) (Pre 70%, Flop 87%, Turn 93%) BB wins $98.50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 13 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2014 Har märkt att man ofta hamnar i situationer som denna, tar detta som ett ex: 88 i co och bb synar. flopp K27o. ska man cbeta flopp eller inte? Alt 1 : Om jag väljer att cbeta flopp och han synar. Hur spelar vi turn? märkt att när de går check check turn så betar han river och vinner handen. Alt 2 : Om jag väljer att checka bakom flopp, kanske man introducerar mer bluffar då han tror att jag är svag som checkar bakom flopp. Brukar ni spela olika i sånna här situationer mot olika spelare? Kanske checka bakom mot spelare som inte bluffar så mycket? beta mot spelare som gärna bluffar turn och river om de går check check på flopp. kan nog folda ut bättre händer. Men kan ja få syn av så mycket sämre händer? men man har ju nog mycket fold equity.. Tycker bara de kan vara svårt i sånna här lägen när man har en hand som är nånstans i mellanläge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 13 December , 2014 Rapport Share Postad 13 December , 2014 Letar upp AQo i SB vs BB som spelat 47/35, 3b 11% över 18 händer bara. Skulle gärna vilja höra lite funderingar över hur ni spelar en sån här hand? Bättre att syna hans 3b kanske? När vi inte har nån dynamik emellan oss är de en standard shove på NL50? PokerStars - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 4 players Hand converted by PokerTracker 4 BTN: $50.75 Hero (SB): $64.11 BB: $50.00 CO: $51.39 Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50 Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:spade: Q:diamond: fold, fold, Hero raises to $1.50, BB raises to $4.50, Hero raises to $11.00, BB raises to $50.00 and is all-in, Hero calls $39.00 Flop: ($100.00, 2 players) 4:diamond: 7:spade: 4:heart: Turn: ($100.00, 2 players) 3:diamond: River: ($100.00, 2 players) 5:spade: Spoiler! Hero shows A:spade: Q:diamond: (One Pair, Fours) (Pre 30%, Flop 13%, Turn 7%) BB shows Q:spade: Q:club: (Two Pair, Queens and Fours) (Pre 70%, Flop 87%, Turn 93%) BB wins $98.50 Gillart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 16 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 16 December , 2014 Har hoppat upp till NL50. Tycker inte att de ger så mycket på NL25. Har gått väldigt bra 4 första dagarna Får de om ja hinner spela lite sen efter plugget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 16 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 16 December , 2014 Tänkte höra lite hur ni tänker kring när man 3b tex QQ i bb vs btn och han synar. floppen kommer med Kxx eller Axx. Hur brukar ni spela? Bättre att checka bakom sånna floppar eller bättre att beta och folda ut väldigt mycket. Alltså när det är 1överkort till mitt par.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 19 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2014 Ja då har man äntligen fått jullov! Drar igång skolan igen i mitten av januari. Ska försöka att sätta upp lite mål. Kort och långsiktiga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 20 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2014 Har någon nå siffror på vad som anses vara normalt "Fold to 3bet" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 20 December , 2014 Rapport Share Postad 20 December , 2014 Har någon nå siffror på vad som anses vara normalt "Fold to 3bet" 50% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 20 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2014 Har suttit nu i 6-7 h och fixat med huden och alla popup.. Nu när jag räknade in alla stats i huden så blev det 21.. Fan det känns överdrivet många egentligen. ska sitta nån timme till, lirar 1bord samtidigt upp drygt 90d. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 21 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2014 Går riktigt bra upp 181 dollar sitter och 1tablar, testsar lite nya saker och inviger min nya hud 81bb/100 NL50, 438 händer Hoppas de går bra för er med. Hur lägger man upp grafer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 21 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2014 Skön start på jullovet blev 267d vinst igår till slut! Tror jag aldrig tidigare har tänkt så mycket över mina beslut. För några månader sen så spelade jag 6-7 bord, men kändes som att ja satt fast och missa viktiga saker bara för att det kändes för stressigt. Kollade lite videos från 2million 2 Month med Vanessa selbst och jag tror dom videorna var väldigt nyttiga! Farligt att hamna för mycket i auto-pilot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 21 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2014 vart är float statsen på HM2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 22 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2014 Är denna månad upp 412d på 3879 händer med 17,35 bb/100. blev ett lycklig slut idag efter att ha torskat AA vs KK QQ vs KK och AK vs QQ. Känner endå fortfarande att ja i allt för många situationer har svårt att sätta min motståndare på en hand i olika lägen, men försöker hela tiden att jobba på de. Speciellt i op. Nä nu blir de sängen och nya tag imorgon. Har som mål att spela stadigt på NL100 till sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 25 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2014 Håller på att läsa Let there be range.. Väldigt intressant bok. Man kan läsa hur dom kan hitta timing tells på spelare som dom sen kan basera hela handen på. Nån som har någon erfarenhet som kanske vill berätta nått speciellt som man skulle kunna ta med sig till bordet nästa gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 25 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2014 Hur postar man in en graf över mitt spel under dec-månad från HM2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 25 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2014 Poker Stars, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: $50.86 (101.7 bb) Hero (BB): $70.77 (141.5 bb) MP: $58.80 (117.6 bb) CO: $44.33 (88.7 bb) BTN: $50 (100 bb) Preflop: Hero is BB with K A MP folds, CO calls $0.50, BTN raises to $1.50, SB raises to $5.50, Hero raises to $11.50, CO calls $11, 2 folds Flop: ($30) 8 4 5 (2 players) Hero checks, CO bets $14.50, Hero raises to $57.73, CO calls $18.33 and is all-in Co: 68/21 över 31 händer Superfisk Vad tycker ni om detta spel. Låta fisken bluffa floppen då han kan tro att jag är svag och jamma över hans bet. Eller är de kanske XF som gäller då han inte kommer att folda allt för ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The_BjeS Postad 5 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2015 Har testat på en hel hu spel nu under julen, men fyfan vilket svårt spel. Att sätta folk på händer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts