Gå till innehåll

Egons vardagsbok


valterego

Recommended Posts

Ett litet fall framåt i natt, men fortfarande back. Det här börjar bli besvärande :-)

 

Vi provar väl igen då.

 

Islanders - Avalanche. Islanders är jättefavoriter här hos bolagen, men så stor skillnad är det inte i praktiken. Jag spelar kryss i ordinarie till 4.00.

 

Hyggligt jämn match fram till tredje perioden, då Islanders ryckte ifrån och vann. Inga pengar.

 

Rangers - Carolina. Rangers är på pappret överlägsna, men har haft en tung streak nu. 1.78 hemma? Rangers är ett av ligans tätaste lag bakåt, och Carolinas offensiv har inte imponerat, så vi kör.

 

Liite pengar in iaf, efter 4-3-seger. 39 kronor plus.

 

Toronto - Edmonton är verkligen en match mellan två riktiga bottenlag just nu. Edmonton är i något bättre form, men jag tar 3.90 på kryss.

 

Tveklös Torontoseger. Noll pengar.

 

Anaheim - Vancouver slåss i mitten av Pacific Division. Jag tror Vancouvers avsevärt bättre offensiv avgör och spelar 2.75 borta i ordinarie.

 

Anaheim krossade faktiskt Toronto. Sad but true.

 

50 spänn på varje match.

 

111 kronor back. Nattens matcher:

 

Devils - Colorado. Mellanlaget NJ möter Colorado som ligger i botten. 2.22 på hemmaseger känns helt okej.

 

Montreal - Columbus. Montreal är de som plockat flest poäng i ligan, och dessutom har gjort flest mål. 1.91 på Montreal.

 

Ottawa - Philadelphia. Svårtippad match, där den stora skillnaden mellan lagen ligger i Phillys svaga offensiv. Bägge lagen har hyggligt många övertidsmatcher. Vi spelar 3.95 på kryss i ordinarie.

 

Detroit - Buffalo

Detroit ligger förvisso klart före i tabellen i detta Atlantic division-möte, men 3.65 på Buffalo är väldigt bra givet förhållandet mellan lagen. Spelar bortaseger.

 

St Louis - Florida

Svårt, men även här tycker jag 3.65 på bortaseger räcker till för spel.

 

Nashville - Arizona

Se ovanstående match. 3.55 på bortaseger.

 

Chicago - Minnesota

Två relativt jämna lag, inga uppseendeväckande odds. Jag famlar i mörkret, men Patrick Kane, hemmaplan och 2.12 gör att jag säger Chicago.

 

Calgary - Dallas

Ett dåligt Calgary mot ett av ligans absolut bästa lag. 2.18 på Dallas är spel.

 

LA Kings - Vancouver

Kings toppar Pacific Division. Tror att detta blir jämnare än vad oddsen säger. Vancouver är ett offensivare lag, men det gör att de också öppnar upp bakåt. Jag spelar kryss till 3.85.

 

San Jose - Pittsburgh

Nattens sista match ger 2.38 på SJ. Spelar. Tio singlar a 50 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit om nåt annat än själva bettingen på ett tag heller. Patrick Kane fortsätter vara en maskin, men även Jamie Benn i Dallas imponerar. Benn har ryckt i målligan och med 18 noteringar är han fyra före tvåorna Kane och min personliga favorit Vladimir Tarasenko. Benn har nätat i de fyra senaste matcherna, och totalt gjort sex mål på dessa. Kanes poängstreak blir bara larvigare och larvigare. Nitton raka matcher är han uppe i nu, och har bara gått av isen poänglös i två av 24 spelade.

 

Roligt också att Daniel Sedin och John Klingberg ligger fyra och femma i poängligan. Klingberg är därmed bäste back i NHL just nu. Tvåa i backligan är Erik Karlsson som ligger sjua totalt i ligans poänglista. Andra som producerat bra denna säsong är Henrik Sedin och Alexander Steen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Devils - Colorado. Mellanlaget NJ möter Colorado som ligger i botten. 2.22 på hemmaseger känns helt okej.

 

Nähä, Colorado orkade ta hem det med 2-1.

 

Montreal - Columbus. Montreal är de som plockat flest poäng i ligan, och dessutom har gjort flest mål. 1.91 på Montreal.

 

Jadå. 2-1 även här, denna gång åt mitt håll. Plus 45.50 SEK.

 

Ottawa - Philadelphia. Svårtippad match, där den stora skillnaden mellan lagen ligger i Phillys svaga offensiv. Bägge lagen har hyggligt många övertidsmatcher. Vi spelar 3.95 på kryss i ordinarie.

 

Nä, Philly got its shit together och vann med 4-2.

 

Detroit - Buffalo

Detroit ligger förvisso klart före i tabellen i detta Atlantic division-möte, men 3.65 på Buffalo är väldigt bra givet förhållandet mellan lagen. Spelar bortaseger.

 

Hårfin hemmaseger. 5-4 efter straffar.

 

St Louis - Florida

Svårt, men även här tycker jag 3.65 på bortaseger räcker till för spel.

 

Såja, Florida vann med 3-1. 132.50 plus.

 

Nashville - Arizona

Se ovanstående match. 3.55 på bortaseger.

 

Nix. Nashville tog det övertygande med 5-2.

 

Chicago - Minnesota

Två relativt jämna lag, inga uppseendeväckande odds. Jag famlar i mörkret, men Patrick Kane, hemmaplan och 2.12 gör att jag säger Chicago.

 

Njet. Det blev Minnesota och 2-1.

 

Calgary - Dallas

Ett dåligt Calgary mot ett av ligans absolut bästa lag. 2.18 på Dallas är spel.

 

Calgary överraskade med 4-3-seger på straffar.

 

LA Kings - Vancouver

Kings toppar Pacific Division. Tror att detta blir jämnare än vad oddsen säger. Vancouver är ett offensivare lag, men det gör att de också öppnar upp bakåt. Jag spelar kryss till 3.85.

 

Japp. Krysset satt och LA vann med 2-1 i övertid. 142.50 plus.

 

San Jose - Pittsburgh

Nattens sista match ger 2.38 på SJ. Spelar.

 

Haha. Pittsburgh krossade San Jose. 5-1 och inga pengar.

 

 

Med tanke på hur jag sprungit i min betting kändes lillback med -29 kronor som en jätteseger :-) Några highlights från nattens matcher:

 

Filip Forsberg var i högsta grad inblandad i Nashvilles seger. 2+1 stod svensken för.

 

Kane. Ett enda mål i natt av Blackhawks. Givetvis av Kane.

 

Både John Klingberg och Jamie Benn för ovanlighetens skull poänglösa.

 

Jacob Markström en av matchens lirare trots förlust.

 

Malkin <3 ett mål, två assist och därmed 8 poäng på de fyra senaste.

 

Nya tag i natt! Bara fyra matcher:

 

Winnipeg - Toronto

Två bottenlag i möte, och även om Toronto är bortalag tycker jag 3.45 på dem borde vara ett överodds här.

 

Islanders - Rangers

Ett av ligans mest klassiska derbyn, och enligt oddssättarna ska det vara en jämn uppgörelse på Islanders hemmais. Bägge lagen är riktigt offensiva och kommer med segrar i ryggen. Jag tror dock lite på Rangers defensiv, men slits mellan bortaseger och kryss. Säger Rangers till 2.60.

 

Edmonton - Boston

När jag var mindre sa vi att man var en Quisling om man betade mot sitt favoritlag. Det är givetvis bara mumbo jumbo, men det känns alltid lite i ryggmärgen när handen trevar mot att satsa på Bruinsförlust. Det känns inte som att jag ska behöva göra här. Edmonton har en tuff säsong, och Boston är ett av ligans formstarkaste lag. Ännu en bortaseger, 2.18 i odds.

 

Anaheim - Tampa Bay. Två för säsongen rätt mediokra lag möts. Tampa är skapliga på bortaplan, men inget av lagen är några målmaskiner. Kryss till 3.85.

50 spänn per match som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan.

 

Timmar efter beslutet – bombplanen lyfter | Nyheter | Expressen

 

"Enligt källor till Sky News ska RAF Tornado GR4:s ha lyft från Akrotiri basen i Cypern och förväntades flyga mot Syrien för att attackera IS-områden."

 

Akrotiri-basen ligger en mil hemifrån oss, och man kan höra planen starta på nätterna. Det blev plötsligt ganska påtagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar också ha slaktat ett tidigare inlägg. orkar inte skriva om hela, så cliffar istället: back alla matcher i natt (-200 SEK).

 

Nya matcher kommande natt:

 

Nashville - Florida - 1 (2.02)

Montreal - Washington - 1 (2.45)

Ottawa - Chicago - 1 (2.65)

Detroit - Arizona - 2 (3.45)

Rangers - Colorado - 1 (1.88)

Carolina - New Jersey - 2 (2.72)

Vancouver - Dallas - 2 (2.35)

Minnesota - Toronto - 2 (4.00)

 

50 spänn på varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att gå ifrån "Jag hoppas mina NHL-bets inatt sitter" till "back alla matcher inatt" :mrgreen:

 

Well, en krass reality check bara :-) Misären fortsätter dessutom.

 

 

Nashville - Florida - 1 (2.02)

 

Nix. Florida 2-1 i ordinarie.

 

Montreal - Washington - 1 (2.45)

 

Nix. Uddamålsseger i ordinarie till Capitals.

 

Ottawa - Chicago - 1 (2.65)

 

Seger till Ottawa, men först i övertid.

 

Detroit - Arizona - 2 (3.45)

 

Inte då. Detroit var totalt överlägsna. 5-1.

 

Rangers - Colorado - 1 (1.88)

 

Nope. Colorado tog hem det borta med 2-1.

 

Carolina - New Jersey - 2 (2.72)

 

Jajamen. New Jersey pulvriserade motståndet. 86 kronor in.

 

Vancouver - Dallas - 2 (2.35)

 

Ja. 4-2 till Dallas. 67.50 SEK in.

 

Minnesota - Toronto - 2 (4.00)

 

Nix. 1-0 till Minnesota.

 

50 spänn på varje.

 

Resultatet blev ett back på -146.50 SEK.

 

 

Många matcher i natt. 50 spänn på varje som spelas:

 

Columbus - Florida

Florida är ett mellanlag som just nu är i en bra streak och dessutom hyggligt stabila borta. Spel till 2.75.

 

Edmonton - Dallas

Ett av ligans bästa lag mot ett av ligans sämsta. Spelar Dallas till 2.15.

 

Calgary - Boston

Bostion är på en bra streak, och ska i längden slå Calgary även borta. 2.35

 

Anaheim - San Jose

Spelar på SJ i Kalifornienderbyt, till 2.72

 

Winnipeg - Washington

Washington har hittat gaspedalen, och är dessutom riktigt bra på borta is. 2.26 är heltaget.

Redigerad av valterego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrick Kane, känner ni igen namnet? Han gjorde ett mål och två assist när Blackhawks föll i övertid mot Ottawa. 21:a raka matchen med poäng. Han har en bit kvar till Wayne Gretzkys rekord på 51 matcher, men det har å andra sidan stått sig i drygt trettio år. Det kan också sägas att bar tre spelare gjort poäng i trettio matcher eller mer i sträck. Gretzy har gjort det tre gånger, Mario Lemieux en gång och Mats Sundin en. Kane rycker nu rejält i poängtabellen, och är sex upp mot tvåan Jamie Benn. Dessutom ligger Kane bara två mål efter Benn i skytteligan. Kul att se att Daniel Sedin, Erik Karlsson och John Klingberg ligger fyra, femma och sexa i poängligan. Henrik Sedin som tia.

 

För övrigt gjorde Chicagos stjärnrookie Artemi Panarin också 1+2 mot Ottawa. Han har kopplat ett bra grepp om rookieligan, där Oscar Lindberg ligger fyra. Samma grepp har tidigare nämnda Karlsson och Klingberg i backligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, en krass reality check bara :-) Misären fortsätter dessutom.

 

 

 

Många matcher i natt. 50 spänn på varje som spelas:

 

Columbus - Florida

Florida är ett mellanlag som just nu är i en bra streak och dessutom hyggligt stabila borta. Spel till 2.75.

 

Florida vann i övertid. Inga pengar

 

Edmonton - Dallas

Ett av ligans bästa lag mot ett av ligans sämsta. Spelar Dallas till 2.15.

 

Dallas förlorade med 2-1 i övertid. Inga pengar.

 

Calgary - Boston

Bostion är på en bra streak, och ska i längden slå Calgary även borta. 2.35

 

Förlust 4-5 i övertid. inga pengar.

 

Anaheim - San Jose

Spelar på SJ i Kalifornienderbyt, till 2.72

 

Nope. inga pengar.

 

Totalt resultat: matchodds -200.

 

San Jose - 2.00. Förlust. -50.

Boston - 1.82. Förlust. -50.

Dallas - 1.67. Förlust -50.

Florida - 2.03. Vinst. + 51.50

 

Totalt moneyline -98.50

 

 

 

Jaha, ja.

Redigerad av valterego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya tag med moneyline:

 

Winnipeg - Washington. Hade redan lagt betet på Washington till 2.26 innan jag bytte till moneyline, men lägger även moneyline till 1.70 på Washington, som är ligans just nu kanske bästa lag med en fantastiskt bra defensiv.

 

St Louis - Toronto. Okej, St Louis är klara favoriter, men 2.60 på Toronto är inte dumt, då laget inte varit så dåliga under november. Spel på det.

 

Carolina - Montreal. 1.67 på bortalaget spelas. Carolina harvar i botten, och Montreal har varit riktigt bra denna säsong.

 

Ottawa - Islanders. Bortalaget är i storform och ger 1.97. Det räcker absolut tycker jag.

 

Philadelphia - Columbus. 1.77 på Philadelphia som är bättre på det mesta, och dessutom i en bra stream.

 

Kvällens sista spel blir Minnesota - Colorado. 2.35 på bortalaget som varit bättre som gäster än hemmalag i år, och dessutom har börjat stabilisera sig något.

 

Följande matcher skippar jag spel på:

LA Kings - Pittsburgh.

Detroit - NAshville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjar peppa lite för World Cup nästa höst. Känns som det kan bli hur kul som helst, och de nya ideerna med Team Europe och Team North America tycker jag är riktigt bra. Europa är alltså ett lag med europeer som inte kommer från Sverige, Finland, Ryssland eller Tjeckien.

 

Älskade för övrigt Scott Burnsides kommentar om Mats Zuccarello (eller det var snarare hans bistats om Henke jag gillade :)):

 

"Mats Zuccarello has bounced back from injury in a big way and might be the best player not named Henrik Lundqvist on the NHL's best team, the New York Rangers." NHL - 2016 World Cup of Hockey - Team Europe roster projections

 

Visst, Chara, Zuccarello, Kopitar och Hossa, men Team Europe känns rätt ofarliga i nästa World Cup. Ryssarna däremot... En förstaline med Ovechkin, Malkin och Tarasenko skulle stå sig bra historiskt mot vilket ryssanfall som helst. Fullkomlig världsklass, och världens idag bästa möjliga landslagskedja imo. Lägg till Kovalchuk, Datsyuk och Panarin. Däremot ser Big Reds backlinje rätt mänsklig ut. Även om den givetvis är bra finns det inget som direkt skrämmer. Samma sak gäller målvaktsuppsättningen. Ryssarna får lita på världens vassaste anfall helt enkelt.

 

Kanada är nog på pappret det i särklass jävligaste laget. De skulle få ihop två fulla lineups som skulle stå sig bra mot alla lag. Anfallet med Jamie Benn, Sidney Crosby, Stamkos, Getzlaf, Toews, Seguin, Tabares, Bergeron m fl är det som i mina ögon bäst skulle matcha Ryssarnas. Benn / Crosby / Stamkos ligger inte långt efter den rysslinje jag listade ovan. Bredaste anfallet i turneringen utan någon konkurrens.

 

Backlinjen är - vid sidan av Sveriges - också bäst i hela World Cup. Duncan Keith, Shea Weberg, och Subban som min favorittrio över tid. Liiitet frågetecken för målvaktandet initialt på säsongen, men Washingtons Braden Holtby har varit riktigt jävla bra i år. Henke Lundqvist-klass ska erkännas, och en farlig Vezina-utmanare om han fortsätter så. Även Minnesotas Devan Dubnyik har varit stabil och kan slåss om platsen som förstemålis. Sätter Martin Jones och Marc-Andre Fleury som outsiders. Möjligen vill man ha in veteranen Roberto Luongo som en trygg post i omklädningsrummet.

 

Sverigesidan kan vi lämna därhän ett tag, men jag sett till årets säsong så här långt är det försvaret som imponerat. Henke Lundqvist har överträffat sig själv, och Karlsson och Klingberg är världens bästa offensiva backar. Fyll sen på Ekman-Larsson, Hjalmarsson, Strålman, Hedman för att nämna några. Niklas Kronwall som trygg rutin är ett måste i min bok. Som back-up i målet är Jonas "Monstret" Gustavsson given i min bok, medan det finns ett gäng tredjealternativ att fundera mellan. Enroth, Lehner, Ullmark? Nattens gigant Anders Nilsson? Jag går nog på Markström. På forwardsidan vill jag gärna att några ska höja sig lite denna säsong, men Sedinarna, Landeskog, Eriksson, Zetterberg, Nyqvist, Bäckström, Steen och Hörnqvist är givna imo.

 

Finnarna då? Well, jag tycker de är svagare än någonsin. Deras enda riktigt bra position är målet med Tuuka Rask som given etta och Nashvilles Pekka Rinne som tvåa. Anti Niemi bör vara trea. Resten av positionerna är frågetecken hela vägen.

 

I USA kommer mycket handla om världens just nu bäste hockeyspelare, Patrick Kane. Samtidigt har man mycket att fylla på med. Bakom Kane bygger man att brett lag som är mer teamwork än individualism tror jag. Alltid farliga. På målsidan borde Quick och Schneider vara aktuella.

 

Team North America blir intressant. Det är alltså ett lag där samtliga spelare är under 23 år och medborgare i USA eller Kanada. Det kommer att bli enormt svårt att ranka laget, men givet är att stommen blir Connor McDavid, Max Domi och Jack Eichel. Andra tunga namn är Dylan Larkin och backen Aaron Ekblad. Litet frågetecken på målvaktssidan, men jag tror inte man ska räkna ut Nordamerika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winnipeg - Washington. Hade redan lagt betet på Washington till 2.26 innan jag bytte till moneyline, men lägger även moneyline till 1.70 på Washington, som är ligans just nu kanske bästa lag med en fantastiskt bra defensiv.

Njet. Winnipeg vann i övertid. 100 back.

 

St Louis - Toronto. Okej, St Louis är klara favoriter, men 2.60 på Toronto är inte dumt, då laget inte varit så dåliga under november. Spel på det.

 

Jajamen. Klar seger för Toronto. 80 plus.

 

Carolina - Montreal. 1.67 på bortalaget spelas. Carolina harvar i botten, och Montreal har varit riktigt bra denna säsong.

 

Nope. Carolina orkade ta hem det. 50 back.

 

Ottawa - Islanders. Bortalaget är i storform och ger 1.97. Det räcker absolut tycker jag.

 

Nix. Ottawa i övertid. 50 back.

 

Philadelphia - Columbus. 1.77 på Philadelphia som är bättre på det mesta, och dessutom i en bra stream.

 

Columbus vann övertygande med 4-1. 50 back.

 

Kvällens sista spel blir Minnesota - Colorado. 2.35 på bortalaget som varit bättre som gäster än hemmalag i år, och dessutom har börjat stabilisera sig något.

 

Nix. 3-0 till Minnesota.

 

Följande matcher skippar jag spel på:

LA Kings - Pittsburgh.

Detroit - NAshville

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag suger uppenbarligen :-). Skiter i det där med bettingskrivandet ett tag nu. Fortsätter dock hålla koll på hockey ändå, och skriver här om det.

 

Just nu pågår Prag, och det hade varit förbannat kul att vara där. Jag håller tummarna för Jerry, Olof, Simon och de andra på plats. Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...