Gå till innehåll

Lämplig storlek på bankrullen för SnG's?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Jag spelar för tillfället endast SnG inget cash games lr MTT, sajten är empirepoker. De tillgängliga SnG buyinsen är följande:

5+1

10+1

20+2

30+3

50+5

100+9

200+15

 

Jag har hitills hoppat lite fram och tillbaka mellan alla nivåerna upp tom 50+5 för att se var jag trivdes. Från början lyckades jag få vinsterna på höga games o tiltsen på låga men nu verkar det inte fungera längre antagligen vann jag på de höga tack vare slumpen...

 

Jag ska sätta in ett lämpligt belopp o bara spela 5+1 tills jag har bankrulle till 10+1 osv o se hur långt jag kan gå. Hur stor bankrulle behöver man för att risken för att gulna ska vara liten? Och hur stor bankrulle behöver jag innan jag hoppar upp till nästa nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mer pengar att sätta in så du får 30 inlöp på 10+1 hade jag gjort det. Har du inte det finns det olika allternativ för vad du ska göra beroende på hur rädd du är om dina 80$. Antingen stannar du kvar och spelar 5+1 trots raken, eller så sätter du äver dina pengar till tex Expekt och spelar deras 2$ SnG (inte säker på raken men jag tror det är 25c, visserligen över 10% men inte mycket) tills du har runt 30 inköp på 5$ och känner dig hyffsad på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5+1 <-- Bör inte spelas, det är som lotto.

 

Så är det knappast. Så länge man spelar riktigt tight första 3-4 nivåerna och bara spelar typ QQ+ och AK så kan man komma upp i 50% ITM utan problem.

 

Skillnaden på 5+1 och 10+1 är rätt marginell faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden på 5+1 och 10+1 är rätt marginell faktiskt.

Förutom då, som redan nämnts, att det procentuellt är dubbelt så hög rake på den förra. Vilket gör att det är svårare att tjäna pengar på 5+1.

 

Precis, jag syftade dock på spelarnivån. Har du bara pengar till att spela 10+1 så är det ett givet val över 5+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...