Gå till innehåll

Trött på skolan, nu går jag all-in på poker!


Uhlvar

Recommended Posts

  • Svars 229
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade svårt att sova inatt så jag bestämde mig för att göra flop analys istället. Jag använde Flopzilla för att se hur en viss calling range träffar olika boards. Det blev lite över 100 boards som jag analyserade och jag kom fram till väldigt lärorika resultat. Jag tror att den här analysen kommer hjälpa mig att förstå bättre hur floppen påverkar och hur ofta villain träffat den. Idag hade vi grupp coaching med Gordon där han pratade mycket om board texture, väldigt intressant!

Nu återstår det att analysera hur turn kortet påverkar.

 

 

Min goda vän JumpingJack som är en professionell slowplayer gick tillslut med på att göra en video till min YouTube kanal. Jag tror att vi alla kan lära oss mycket av honom! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens session var väldigt bra. Jag var väldigt fokuserad och gjorde få misstag. Jag var runt 500 euro plus ett tag. Jag funderade på om jag skulle sluta spela och göra lite off-table work istället eftersom att det var lite sämre action men precis när jag höll på att stänga ner borden så satte sig en fisk-markerad motståndare på ett nl100 bord så jag spelade mot honom. Efter fem minuter så kom en till fisk på nl100 så jag spelade mot båda samtidigt. Mina motståndare hade lite tur och efter 1 timme så hade båda lämnat borden och jag var "bara" 200 euro plus för dagen och jag var väldigt irriterad. Men sen slog det mig att jag hade en av de bästa sessions jag haft och variansen kommer alltid finnas där. Jag måste antingen acceptera det eller hitta en annan karriär.

 

Jag har blivit mycket bättre på att hantera tilt och irritation när jag spelar. Om jag blir tiltat så börjar jag spela snabbare och jag märker det direkt eftersom att jag alltid brukar ta 5 sekunder för varje beslut. När det händer så avslutar jag och tar en paus för att komma tillbaka till mig A-game. Det är viktigt att tänka långsiktigt. Jag har inte haft en stop-loss på nästan en månad och jag är väldigt nöjd över mina resultat. Jag tror att många pokerspelare, inklusive mig, vill ha snabba resultat och det är ett stort misstag eftersom att det kommer bara göra dig frustrerad när du förlorar på kort tid. Jag vet att över lång tid kommer jag vinna och jag bevisar det för mig själv varje dag.

 

Jag har också börjat använda mig av mediation innan jag spelar. Jag mediterar i 10 minuter innan varje session. Min nya stol är perfekt för detta eftersom att jag kan luta den tillbaka så att jag ligger ner. Efter meditationen så kollar jag på en kort motivations video på YouTube. Genom att göra det så startar jag alltid varje session med mitt A-game vilket är otroligt viktigt.

 

 

* Hur gör ni för att alltid starta en session i ert A-game?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens session var väldigt bra. Jag var väldigt fokuserad och gjorde få misstag. Jag var runt 500 euro plus ett tag. Jag funderade på om jag skulle sluta spela och göra lite off-table work istället eftersom att det var lite sämre action men precis när jag höll på att stänga ner borden så satte sig en fisk-markerad motståndare på ett nl100 bord så jag spelade mot honom. Efter fem minuter så kom en till fisk på nl100 så jag spelade mot båda samtidigt. Mina motståndare hade lite tur och efter 1 timme så hade båda lämnat borden och jag var "bara" 200 euro plus för dagen och jag var väldigt irriterad. Men sen slog det mig att jag hade en av de bästa sessions jag haft och variansen kommer alltid finnas där. Jag måste antingen acceptera det eller hitta en annan karriär.

 

Jag har blivit mycket bättre på att hantera tilt och irritation när jag spelar. Om jag blir tiltat så börjar jag spela snabbare och jag märker det direkt eftersom att jag alltid brukar ta 5 sekunder för varje beslut. När det händer så avslutar jag och tar en paus för att komma tillbaka till mig A-game. Det är viktigt att tänka långsiktigt. Jag har inte haft en stop-loss på nästan en månad och jag är väldigt nöjd över mina resultat. Jag tror att många pokerspelare, inklusive mig, vill ha snabba resultat och det är ett stort misstag eftersom att det kommer bara göra dig frustrerad när du förlorar på kort tid. Jag vet att över lång tid kommer jag vinna och jag bevisar det för mig själv varje dag.

 

Jag har också börjat använda mig av mediation innan jag spelar. Jag mediterar i 10 minuter innan varje session. Min nya stol är perfekt för detta eftersom att jag kan luta den tillbaka så att jag ligger ner. Efter meditationen så kollar jag på en kort motivations video på YouTube. Genom att göra det så startar jag alltid varje session med mitt A-game vilket är otroligt viktigt.

 

 

* Hur gör ni för att alltid starta en session i ert A-game?

 

Vilken youtube video kollar du på? Länka gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken youtube video kollar du på? Länka gärna!

 

Hej!

 

 

Meditations videos brukar vara olika varje gång. Brukar söka på guided meditation och ta någon som är ungefär 10 minuter lång. Motivations videos finns det massor om man bara söker på motivation men den jag gillar mest är denna:

 

http://youtu.be/dCFk33RhQeE

 

Blir otroligt taggad av den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I am a champion" är riktigt jävla fet! När man ser den vill man gå ut på parkeringen och lyfta upp en bil.

 

Haha precis! Blir otroligt motiverad av den :-D

 

 

 

Jag är väldigt nöjd med hur denna vecka har gått. Jag känner att jag är på rätt väg och nu behöver jag bara fortsätta kämpa vidare! Jag har inte haft någon ledig dag sen jag började spela efter jul och nyår så idag kommer jag inte spela någon poker. Det är inte så bra action på Måndagar och jag måste undvika att bli utbränd.

 

Ända sedan jag bytte fråm HEM2 till Pokertracker 4 har jag saknat funktionen att kunna göra en stat osynlig tills man har tillräckligt med händer. En annan student i CFP kom på en lösning men behövde hjälp att implementera den. Jag tycker lösningen är väldigt smart och jag gjorde en YouTube video där jag visar hur man gör! Hoppas ni kan ha användning av det!

 

Om det finns intresse kan jag göra en video där jag visar hur man gör custom stats i Pokertracker 4. Är det någon som är intresserad av det?

 

 

 

Här är graf över veckan som gått:

 

 

january5-january11_zpsfdfa8a20.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kände jag mig väldigt trött när jag spelade så jag var tvungen att ta en paus. Jag har lovat mig själv att inte spela om jag inte spelar mitt A-game. Jag tog några koffeinpiller och efter 1 timme var jag pigg igen, koffeinpiller är riktigt effektiva :D

 

Jag spelade mot en galen motståndare på NL100. På NL100 är det svårt att få bra action. Jag mötte och en väldigt speciell motståndare på NL50. Båda hade en speciell spelstil så det tog ett tag att lista ut hur dem spelade.

 

 

Här är några roliga händer:

 

 

Hero (SB): €290.89

BB: €100.17

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has K:club: J:club:

 

Hero raises to €2.00, BB calls €1.00

 

Flop: (€4.00, 2 players) K:diamond: J:diamond: 8:club:

BB checks, Hero bets €3.00, BB raises to €6.00, Hero calls €3.00

 

Turn: (€16.00, 2 players) 3:club:

BB bets €15.00, Hero calls €15.00

 

River: (€46.00, 2 players) 5:club:

BB bets €77.17 and is all-in, Hero calls €77.17

 

BB shows 5:heart: Q:heart: (One Pair, Fives)

(Pre 37%, Flop 4%, Turn 0%)

Hero shows K:club: J:club: (Flush, King High)

(Pre 63%, Flop 96%, Turn 100%)

Hero wins €199.34

 

 

 

 

Hero (BB): €100.00

SB: €178.39

 

SB posts SB €0.50, Hero posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has K:heart: K:club:

 

SB raises to €2.00, Hero raises to €7.00, SB calls €5.00

 

Flop: (€14.00, 2 players) K:diamond: J:club: 4:diamond:

Hero bets €6.61, SB calls €6.61

 

Turn: (€27.22, 2 players) 3:heart:

Hero bets €15.00, SB calls €15.00

 

River: (€57.22, 2 players) 8:heart:

Hero bets €30.00, SB raises to €146.00, Hero calls €41.39 and is all-in

 

SB shows J:heart: 7:heart: (One Pair, Jacks)

(Pre 17%, Flop 0.1%, Turn 0%)

Hero shows K:heart: K:club: (Three of a Kind, Kings)

(Pre 83%, Flop 99.9%, Turn 100%)

Hero wins €199.00

 

Jag borde ha bettat mer på floppen. Undra vad han tänkte när han gick all-in på river?

 

 

 

 

Hero (SB): €90.71

BB: €54.02

 

Hero posts SB €0.25, BB posts BB €0.50

 

Pre Flop: (pot: €0.75) Hero has Q:club: A:heart:

 

Hero raises to €1.00, BB raises to €1.50, Hero raises to €5.00, BB raises to €8.50, Hero raises to €90.71 and is all-in, BB calls €45.52 and is all-in

 

Flop: (€108.04, 2 players) Q:diamond: Q:heart: 4:spade:

 

Turn: (€108.04, 2 players) 7:diamond:

 

River: (€108.04, 2 players) 6:heart:

 

BB shows A:club: A:diamond: (Two Pair, Aces and Queens)

(Pre 93%, Flop 4%, Turn 2%)

Hero shows Q:club: A:heart: (Three of a Kind, Queens)

(Pre 7%, Flop 96%, Turn 98%)

Hero wins €107.04

 

Helt galen motståndare som 3b väldigt ofta. Hans bet-size pre-flop fick mig att bli lite fundersam men valde att gå all-in ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väldigt bra för mig just nu. Jag spelar alltid mitt A-game och när jag inte gör det så har jag disiplin att ta en paus. Off-table work går också väldigt bra och jag känner att allt hårt arbete börjar ge resultat. Just nu är jag mer motiverad än någonsin.

 

Jag tror att anledningen till att det börjar gå mycket bättre nu är att jag har mer förståelse för board texture och att jag alltid spelar mitt A-game. Förr kunde jag spela när jag kände mig trött bara för att nå antalet timmar jag är tvungen att spela per dag.

 

Här är graf för January fram tills idag:

 

january1-january16_zpsfa1cb71f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjussar på 2 i mitt tycke bättre vids än champion

 

 

 

 

Dem är också väldigt bra!

 

 

 

Förra veckan var riktigt bra och denna vecka startade också bra. Jag hade lite otur i all-ins som resulterade i väldigt mycket rake innan jag till slut vann tillbaka allt. Jag är ändå nöjd med att avsluta Måndagen plus. Det brukar vara sämre action i början av veckan så jag spenderade mer tid på off-table work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har vart väldigt dålig action på sistone så jag har spenderat mer tid på off-table arbete. Jag har också fått en ny student som jag ska coacha. Jag tror att det kommer hjälpa mitt eget spel väldigt mycket och jag är väldigt glad över att jag fick förtroendet att coacha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag på borden idag. Jag spelade väldigt bra och höll högt fokus.

 

 

 

BB: €70.00

Hero (SB): €125.30

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 6:heart: 5:heart:

 

Hero raises to €2.00, BB calls €1.00

 

Flop: (€4.00, 2 players) 8:heart: Q:diamond: 4:heart:

BB bets €2.00, Hero raises to €6.00, BB calls €4.00

 

Turn: (€16.00, 2 players) A:spade:

BB bets €10.00, Hero calls €10.00

 

River: (€36.00, 2 players) 2:heart:

BB bets €52.00, Hero calls €52.00

 

BB shows T:diamond: 6:diamond: (High Card, Ace)

(Pre 67%, Flop 46%, Turn 66%)

Hero shows 6:heart: 5:heart: (Flush, Eight High)

(Pre 33%, Flop 54%, Turn 34%)

Hero wins €138.50

 

29e062e3631110ba782eee7023494de2a38b630ae3348d87c8e1a5bfdfe62dbb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens session var väldigt frustrerande. Jag spelade mot en motståndare som callade väldigt light ( 1 overcard var standard call för honom på turn ). Han var också kapabel att göra väldigt vågade bluffar vilket resulterade i att jag hamnade i väldigt svåra beslut. Efter lite otur kom jag på mig själv med att spela snabbare än jag brukar göra och inte tänka igenom varje hand ordentligt. Jag var nära att träffa stop-loss och jag övervägde att sluta för dagen eftersom att jag inte spelade mitt A-game. Istället för att avsluta tog jag mig samman och räknade högt till fem eller sa min plan för handen högt för mig själv innan jag gjorde något beslut.

 

Efter lite tid avslutades matchen med denna handen:

 

 

Hero (SB): k2,503.62

BB: k1,888.53

 

Hero posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has T:diamond: Q:diamond:

 

Hero raises to k10.00, BB raises to k15.00, Hero raises to k50.00, BB calls k35.00

 

Flop: (k100.00, 2 players) 3:diamond: 6:diamond: T:heart:

BB checks, Hero bets k75.00, BB calls k75.00

 

Turn: (k250.00, 2 players) Q:spade:

BB bets k210.00, Hero raises to k565.00, BB calls k355.00

 

River: (k1,380.00, 2 players) J:diamond:

BB bets k1,198.53 and is all-in, Hero calls k1,198.53

 

Hero shows T:diamond: Q:diamond: (Flush, Queen High)

(Pre 73%, Flop 90%, Turn 100%)

BB shows T:spade: 9:club: (One Pair, Tens)

(Pre 27%, Flop 10%, Turn 0%)

Hero wins k3,772.06

 

 

Det var min livs största pott. 3772 SEK eller ungefär 400 euro. Jag var väldigt lättad efter matchen eftersom att jag var väldigt pissnödig men ville inte gå ifrån bordet :D. Jag var också väldigt lättad att jag gått från stop-loss till nollresultat. Jag är väldigt nöjd med att jag upptäckte att jag inte spelade mitt A-game och att jag lyckades komma tillbaka. Jag tror det har vart min största styrka denna månad.

 

 

 

Veckan som gått har varit väldigt bra. Den började lite vacklande och jag tror det var på grund av någon slags vinnar-tilt eller "efter sol kommer regn" mindset eftersom att jag har haft goda resultat denna månad. Att vara coach har gett mig mer motivation att studera och lära mig allting perfekt så jag kan föra kunskapen vidare. Jag har spenderat mycket tid till att se på gamla videos och gå igenom mitt spreadsheet. Det har dock vart lite dåligt med forum aktiviteten vilket inte är acceptabelt eftersom att det inte tar så mycket tid och jag lär mig mycket av det, det måste jag bli bättre på nästa vecka.

 

 

Graf över veckan som gått:

 

 

3rdweekJanuary_zps6f852d73.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tvungen att ta en paus från dagens session eftersom att jag kände att jag var påväg att börja tilta. Jag har haft några sjuka utdragningar på senaste tiden och det är svårt att hålla humöret uppe när det handlar om stora potter på NL100 och tätt inpå varandra

 

Bjuder på några av de värsta:

 

 

 

BB: €101.50Hero (SB): €120.10

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 9:spade: 9:heart:

 

Hero raises to €3.00, BB raises to €7.00, Hero calls €4.00

 

Flop: (€14.00, 2 players) 2:diamond: 9:club: 2:heart: BB bets €14.00, Hero calls €14.00

 

Turn: (€42.00, 2 players) 5:diamond: BB bets €80.50, Hero calls €80.50

 

River: (€203.00, 2 players) A:spade:

 

BB shows A:diamond: A:heart: (Full House, Aces full of Twos) (Pre 81%, Flop 9%, Turn 5%)Hero mucks 9:spade: 9:heart: (Full House, Nines full of Twos) (Pre 19%, Flop 91%, Turn 95%)BB wins €201.50

 

 

 

Hero (SB): €100.00BB: €135.38

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 6:spade: 6:diamond:

 

Hero raises to €2.00, BB raises to €4.00, Hero calls €2.00

 

Flop: (€8.00, 2 players) 8:spade: 6:club: Q:club: BB bets €4.00, Hero raises to €12.00, BB raises to €131.38 and is all-in, Hero calls €84.00 and is all-in

 

Turn: (€200.00, 2 players) T:club:

 

River: (€200.00, 2 players) A:spade:

 

Hero shows 6:spade: 6:diamond: (Three of a Kind, Sixes) (Pre 20%, Flop 91%, Turn 95%)BB shows A:heart: A:diamond: (Three of a Kind, Aces) (Pre 80%, Flop 9%, Turn 5%)BB wins €197.00

 

 

 

 

Denna är på NL50 men det är min favorit :)

 

 

Hero (SB): €50.25

 

BB: €42.52

 

Hero posts SB €0.25, BB posts BB €0.50

 

Pre Flop: (pot: €0.75) Hero has 8:club: 6:heart:

 

Hero raises to €1.00, BB calls €0.50

 

Flop: (€2.00, 2 players) 9:heart: 7:heart: T:spade: BB checks, Hero bets €1.41, BB raises to €6.00, Hero raises to €21.00, BB raises to €41.52 and is all-in, Hero calls €20.52

 

Turn: (€85.04, 2 players) 9:club:

 

River: (€85.04, 2 players) 9:diamond:

 

BB shows A:heart: A:diamond: (Full House, Nines full of Aces) (Pre 83%, Flop 7%, Turn 9%)Hero shows 8:club: 6:heart: (Straight, Ten High) (Pre 17%, Flop 93%, Turn 91%)BB wins €84.04

 

 

 

Standard hand att gå all-in med för villain : ;)

 

 

Hero (SB): €219.93BB: €89.00

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

Hero raises to €2.00, BB raises to €3.00, Hero raises to €10.00, BB raises to €89.00 and is all-in, Hero calls €79.00

 

Flop: (€178.00, 2 players) T:club: T:diamond: 5:club:

 

Turn: (€178.00, 2 players) 3:club:

 

River: (€178.00, 2 players) A:spade:

 

Hero shows Q:club: Q:spade: (Two Pair, Queens and Tens) (Pre 86%, Flop 12%, Turn 23%)BB shows 6:heart: T:spade: (Three of a Kind, Tens) (Pre 14%, Flop 88%, Turn 77%)BB wins €176.50

 

 

 

För övrigt känner jag att det går bra och sånna här saker kommer alltid a ske. Det är bara lite opassande att det händer på NL100. Snart kommer turen att vända och då vet jag att jag kommer vinna stort! Det är bara en fråga om tid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan var en dålig vecka. Jag har börjat slacka på off-table arbete och på Fredagen gick jag på fest vilket gjorde att Lördagen var väldigt oproduktiv. Denna vecka måste jag ta tag i mig själv och sluta slacka. Det kan vara lätt att bli nöjd med sina resultat och tro att man kan göra om dem utan att arbeta lika hårt men det är då man förlorar allt.

 

Jag har haft lite otur den senaste tiden och det har vart en dålig anledning till att min motivation sjunkit. För att undvika tilt har jag tagit en kort paus efter att jag blivit utdragen och jag tror att dessa pauser har blivit längre och längre för varje gång. Dessutom så borde jag göra vettiga saker när jag tar en paus och inte sitta och gråta över min otur framför en film eller gå och klaga hos min rumskamrat.

 

Jag är nog fortfarande inte helt immun mot motgångar och otur som jag tidigare trott. Visst jag tiltar inte på borden men mitt lärande och off-table work blir lidande. Det är bra att jag tar tag i mig själv tidigt så att inte hela månaden blir dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tvungen att ta en paus från dagens session eftersom att jag kände att jag var påväg att börja tilta. Jag har haft några sjuka utdragningar på senaste tiden och det är svårt att hålla humöret uppe när det handlar om stora potter på NL100 och tätt inpå varandra

 

Bjuder på några av de värsta:

 

 

 

BB: €101.50Hero (SB): €120.10

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 9:spade: 9:heart:

 

Hero raises to €3.00, BB raises to €7.00, Hero calls €4.00

 

Flop: (€14.00, 2 players) 2:diamond: 9:club: 2:heart: BB bets €14.00, Hero calls €14.00

 

Turn: (€42.00, 2 players) 5:diamond: BB bets €80.50, Hero calls €80.50

 

River: (€203.00, 2 players) A:spade:

 

BB shows A:diamond: A:heart: (Full House, Aces full of Twos) (Pre 81%, Flop 9%, Turn 5%)Hero mucks 9:spade: 9:heart: (Full House, Nines full of Twos) (Pre 19%, Flop 91%, Turn 95%)BB wins €201.50

 

 

 

Hero (SB): €100.00BB: €135.38

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 6:spade: 6:diamond:

 

Hero raises to €2.00, BB raises to €4.00, Hero calls €2.00

 

Flop: (€8.00, 2 players) 8:spade: 6:club: Q:club: BB bets €4.00, Hero raises to €12.00, BB raises to €131.38 and is all-in, Hero calls €84.00 and is all-in

 

Turn: (€200.00, 2 players) T:club:

 

River: (€200.00, 2 players) A:spade:

 

Hero shows 6:spade: 6:diamond: (Three of a Kind, Sixes) (Pre 20%, Flop 91%, Turn 95%)BB shows A:heart: A:diamond: (Three of a Kind, Aces) (Pre 80%, Flop 9%, Turn 5%)BB wins €197.00

 

 

 

 

Denna är på NL50 men det är min favorit :)

 

 

Hero (SB): €50.25

 

BB: €42.52

 

Hero posts SB €0.25, BB posts BB €0.50

 

Pre Flop: (pot: €0.75) Hero has 8:club: 6:heart:

 

Hero raises to €1.00, BB calls €0.50

 

Flop: (€2.00, 2 players) 9:heart: 7:heart: T:spade: BB checks, Hero bets €1.41, BB raises to €6.00, Hero raises to €21.00, BB raises to €41.52 and is all-in, Hero calls €20.52

 

Turn: (€85.04, 2 players) 9:club:

 

River: (€85.04, 2 players) 9:diamond:

 

BB shows A:heart: A:diamond: (Full House, Nines full of Aces) (Pre 83%, Flop 7%, Turn 9%)Hero shows 8:club: 6:heart: (Straight, Ten High) (Pre 17%, Flop 93%, Turn 91%)BB wins €84.04

 

 

 

Standard hand att gå all-in med för villain : ;)

 

 

Hero (SB): €219.93BB: €89.00

 

Hero posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

 

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

Hero raises to €2.00, BB raises to €3.00, Hero raises to €10.00, BB raises to €89.00 and is all-in, Hero calls €79.00

 

Flop: (€178.00, 2 players) T:club: T:diamond: 5:club:

 

Turn: (€178.00, 2 players) 3:club:

 

River: (€178.00, 2 players) A:spade:

 

Hero shows Q:club: Q:spade: (Two Pair, Queens and Tens) (Pre 86%, Flop 12%, Turn 23%)BB shows 6:heart: T:spade: (Three of a Kind, Tens) (Pre 14%, Flop 88%, Turn 77%)BB wins €176.50

 

 

 

För övrigt känner jag att det går bra och sånna här saker kommer alltid a ske. Det är bara lite opassande att det händer på NL100. Snart kommer turen att vända och då vet jag att jag kommer vinna stort! Det är bara en fråga om tid :)

 

 

 

Sjuka utdragningar. bara kämpa !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan var en dålig vecka. Jag har börjat slacka på off-table arbete och på Fredagen gick jag på fest vilket gjorde att Lördagen var väldigt oproduktiv. Denna vecka måste jag ta tag i mig själv och sluta slacka. Det kan vara lätt att bli nöjd med sina resultat och tro att man kan göra om dem utan att arbeta lika hårt men det är då man förlorar allt.

 

Jag har haft lite otur den senaste tiden och det har vart en dålig anledning till att min motivation sjunkit. För att undvika tilt har jag tagit en kort paus efter att jag blivit utdragen och jag tror att dessa pauser har blivit längre och längre för varje gång. Dessutom så borde jag göra vettiga saker när jag tar en paus och inte sitta och gråta över min otur framför en film eller gå och klaga hos min rumskamrat.

 

Jag är nog fortfarande inte helt immun mot motgångar och otur som jag tidigare trott. Visst jag tiltar inte på borden men mitt lärande och off-table work blir lidande. Det är bra att jag tar tag i mig själv tidigt så att inte hela månaden blir dålig.

 

Jobbar du och din coach/team något med de mentala bitarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du och din coach/team något med de mentala bitarna?

 

Vi har satt upp mål att jag ska ta lite längre tid innan varje beslut så att jag blir lugnare och att jag enklare kan komma på mig själv när jag är tiltad.

Annars har vi inte jobbat med det eftersom att det inte vart ett stort problem för mig.

 

Jag vet att många andra studenter har lagt ner mer tid på det men dem har också haft väldigt mycket problem med tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt motverkar din beslutstid tilt? Som jag tolkar din text blir du tiltad och din lösning på problemet är att ta en paus tills du lugnat ner dig.

 

Som med det mesta finns det förklaringar till varför du tiltar. Det kan bero på en mängd olika orsaker. Att pausa dig ur tilt är bara ett dåligt quick-fix som långsiktigt kommer kosta dig pengar (förlorade speltimmar) och aldrig gå till botten med problemet (din rutin för att undvika tilt blir att fly den).

 

När jag känner mig tiltad så försöker jag pressa mig att spela igenom hela sessionen, oavsett om jag håller på att spy av alla utdragningar eller om jag bara känner mig "lite" tiltad. Samtidigt antecknar jag alla känslor som dyker upp, alla dåliga spel jag gör. Typ att jag synar 3bets för light, forcerar action, det är orättvist att de dåliga spelarna vinner, ja det kan va vad som helst för att måla upp en så klar bild som möjligt av mitt sinnestillstånd. Efter sessionen går jag igenom mina anteckningar och försöker hitta logiska förklaringar till vafan det va som hände.

 

Jag använder mig av 5-stegsmodellen som finns på sidan 82 i Mental Game of Poker 2.

 

Det är fem frågor;

 

1) Describe the problem.

2) Explain why it makes logical sense to think, feel, react, or play that way.

3) Figure out how the logic in step 2 is flawed.

4) Come up with a correction to that flawed logic.

5) Ask yourself why the correction you came up with will work.

 

Det jag vill få fram är att alla behöver jobba aktivt med sitt mentala game, oavsett om du lirar NL10 eller NL1000. Att säga "jag har inga tiltproblem" och sen behöva ta paus för att undvika tilt säger helt emot varandra.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt motverkar din beslutstid tilt? Som jag tolkar din text blir du tiltad och din lösning på problemet är att ta en paus tills du lugnat ner dig.

 

Samtidigt antecknar jag alla känslor som dyker upp, alla dåliga spel jag gör. Typ att jag synar 3bets för light, forcerar action, det är orättvist att de dåliga spelarna vinner, ja det kan va vad som helst för att måla upp en så klar bild som möjligt av mitt sinnestillstånd. Efter sessionen går jag igenom mina anteckningar och försöker hitta logiska förklaringar till vafan det va som hände.

 

 

Är väl två rätt bra exempel på hur beslutstiden kan motverka tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...