Gå till innehåll

Trött på skolan, nu går jag all-in på poker!


Uhlvar

Recommended Posts

Mål när jag spelar

[Done, riktigt bra idag!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done, bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Bra dag! Jag hade turen på min sida vilket känns skönt eftersom jag haft lite otur förra veckan. Fick inte så mycket action men lyckades hålla fokus ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 229
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mål när jag spelar

[Done, riktigt bra idag!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done, bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Bra dag! Jag hade turen på min sida vilket känns skönt eftersom jag haft lite otur förra veckan. Fick inte så mycket action men lyckades hålla fokus ändå!

 

Två sekunder på varje preflopbeslut? Så om du blir fyrbetad riktigt djupt med QQ får du ändå bara ta två sekunder på dig? Låter farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två sekunder på varje preflopbeslut? Så om du blir fyrbetad riktigt djupt med QQ får du ändå bara ta två sekunder på dig? Låter farligt.

 

Minimum 2 sekunder :)

 

 

 

 

Mål när jag spelar

[Kunde vart bättre] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Ganska bra] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

Riktigt rutten session. Jag har svårt att sluta spela mot vissa motståndare som jag vet att jag inte kan slå. Ska försöka förbättra det i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt rutten session. Jag har svårt att sluta spela mot vissa motståndare som jag vet att jag inte kan slå. Ska försöka förbättra det i framtiden!

 

Fundera över vad de gör mot dig som gör dem svårslagna eller i ditt fall så du känner att du inte kan slå dem, det kanske är något du kan implementera i ditt game?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera över vad de gör mot dig som gör dem svårslagna eller i ditt fall så du känner att du inte kan slå dem, det kanske är något du kan implementera i ditt game?

 

Tack för tipset! Har delvis försökt göra det och även försöka lista ut hur jag ska utnyttja deras svagheter. Ibland handlar det bara om någon calling station som springer lite bättre än mig och då är det bara tålamod som hjälper. Har lite problem med folk som kontrollerar potten genom att checka bra händer på floppen.

 

 

 

 

 

 

Mål när jag spelar

[Done, Inte alls bra förmodligen pågrund av lågt tålamod och frustration :twisted: ] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done, förmodligen fick detta mål lida av att jag inte lyckades nå mitt andra mål till fullo. Ibland går jag in i lite auto pilot och spelar för standard när det måste spelas någon anpassad strategi mot vissa motståndare] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Allt startade bra var uppe några buy-ins men sedan åkte jag på en outer på rivern och förlorade några flips, var nere på plus minus noll. Försökte hämta upp det i slutet men slutade med stop-loss. Jag gjorde många misstag som jag måste justera i framtiden men jag känner att jag är på rätt väg.

 

Jag tog min lediga dag idag och fokuserade på att göra ingenting :D Det hjälper mig att få tillbaka motivationen och motverkar utbrändhet, någonting jag inte är alltför rädd för men min coach har varnat mig.

 

Spenderade också några timmar åt att lägga in några mer händer i mitt hand vs hand program och gjorde ett nytt program för att räkna ut odds. Det är verkligen en bra hjälp med ett litet program som man kan ha i bakgrunden och trycka in siffrorna och få ett perfekt svar. Jag är inte alls bra på huvudräkning och är rädd att göra misstag på grund av det så gjorde ett litet program för det.

 

Såhär ser mitt riktigt avancerade program ut:

 

javaodds_zpsf2d0ed58.png

 

Potten är 10 och jag bettar 5 och blir raisad till 20 så får jag ut pot-odds direkt :) "i" rutan är för att lägga in implied odds som jag behöver för att calla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Har delvis försökt göra det och även försöka lista ut hur jag ska utnyttja deras svagheter. Ibland handlar det bara om någon calling station som springer lite bättre än mig och då är det bara tålamod som hjälper. Har lite problem med folk som kontrollerar potten genom att checka bra händer på floppen.

 

 

 

 

 

 

Mål när jag spelar

[Done, Inte alls bra förmodligen pågrund av lågt tålamod och frustration :twisted: ] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done, förmodligen fick detta mål lida av att jag inte lyckades nå mitt andra mål till fullo. Ibland går jag in i lite auto pilot och spelar för standard när det måste spelas någon anpassad strategi mot vissa motståndare] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Allt startade bra var uppe några buy-ins men sedan åkte jag på en outer på rivern och förlorade några flips, var nere på plus minus noll. Försökte hämta upp det i slutet men slutade med stop-loss. Jag gjorde många misstag som jag måste justera i framtiden men jag känner att jag är på rätt väg.

 

Jag tog min lediga dag idag och fokuserade på att göra ingenting :D Det hjälper mig att få tillbaka motivationen och motverkar utbrändhet, någonting jag inte är alltför rädd för men min coach har varnat mig.

 

Spenderade också några timmar åt att lägga in några mer händer i mitt hand vs hand program och gjorde ett nytt program för att räkna ut odds. Det är verkligen en bra hjälp med ett litet program som man kan ha i bakgrunden och trycka in siffrorna och få ett perfekt svar. Jag är inte alls bra på huvudräkning och är rädd att göra misstag på grund av det så gjorde ett litet program för det.

 

Såhär ser mitt riktigt avancerade program ut:

 

javaodds_zpsf2d0ed58.png

 

Potten är 10 och jag bettar 5 och blir raisad till 20 så får jag ut pot-odds direkt :) "i" rutan är för att lägga in implied odds som jag behöver för att calla.

 

jävla dåre

 

 

Användare avstängd i en månad för upprepat trams // Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[Done, Börjar bli mer av en vana nu! ] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done, Kunde vart bätte] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Ej klart!] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Kort session idag inte alls mycket action :(. Ny vecka imorgon som jag ser fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[Done, Overlag bra men kunde vart bättre!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[Done,] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Ej klart!] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Spelade mot en shortstackad fisk idag som köpte in för 40 bb och efter att jag stackat honom så köpte han in för 100bb. Vi fightade ett bra tag och han var uppe 200 bb men till slut vann jag 240 bb av han. Dock tog huset en stor del av min vinst :(

 

 

Jag har också gjort en video där jag snackar om de två första veckorna av December och målen jag har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[bra!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Idag kändes det bra på borden. Jag gjorde några misstag men överlag är jag nöjd med dagen. Jag klarade mina mål väldigt bra vilket jag är nöjd med! Off-table målen börjar bli mer och mer rutin och jag är glad att jag satte dessa mål, det kommer betala av sig i framtiden :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[bra!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Idag gjorde jag en databas analys i ungefär två timmar där jag kollade på händer där jag synat turn c-bet i BB. Jag har mycket förbättringar att göra i mitt spel ur position.

 

Jag har också haft 2 coaching sessions. En session med min coach och en lång session med medlemmarna i CFP som spelar Heads-up. Jag känner att jag lär mig väldigt mycket av min coach nu när jag börjar bli mer avancerad. Jag får en mycket djupare förståelse för spelet och det är väldigt intressant! Är väldigt tacksam för min coach som alltid förklarar väldigt enkelt och orkar med alla mina frågor :).

 

Eftersom att jag lade mycket tid på off-table arbete så spelade jag bara en kort 3 timmars session. Det gick väldigt bra, 93 bb/100! :mrgreen: Kändes bra att för en gång skull få lite medgång

 

 

För övrigt känns det helt sjukt att det är julafton om 1 vecka. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[bra!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

Riktigt jobbig session idag. Villain hade alltid bättre färg, bättre kåk eller träffade två pair eller bättre par på rivern. Jag var väldigt nära stop-loss innan jag slutade. Imorgon ska jag ta ledigt och festa med några gamla polare som kommer hem över julen. Ska bli skönt att tänka på något annat än poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål när jag spelar

[Mycket bra!] Ta 2 sekunder för varje pre-flop beslut och 5 sekunder för varje post-flop beslut

[bra!] Planera hur jag ska spela på turn och river när jag ser flop

 

 

Dagliga off-table mål:

[Done] Posta 3 händer på forumet

[Done] Kommentera på 15 händer

[Done] Kolla och anteckna en coaching video

[Done] Gå igenom alla händer där jag förlorat 20bb eller mer från förra sessionen

[Done] Gå igenom gamla anteckningar

 

 

Spelade en lång session idag och det gick bra. Dock måste jag börja ta pauser så att jag inte spelar för länge. Har lite problem att sluta när jag spelar mot någon och när jag har spelat klart mot den motståndaren så kommer det alltid en ny! Får nog sätta en timer och vara striktare!

Veckan slutade med plus vilket jag är nöjd med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spenderat min tid med familj och vänner den senaste tiden istället för att spela poker. Jag spelade en session idag som gick väldigt bra och det är skönt att vara tillbaka till poker!

 

Jag har fått en ny stol i julklapp och den är otroligt skön! Har fått lite ont i ryggen av min gamla när jag suttit på den väldigt länge och hoppas att det blir bättre med den här! Här är en bild på den:

 

d1404530846.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutningen på året har vart bättre än vad resten av December har varit. Slutade månaden plus men det har hänt mycket mer under månaden som jag är nöjd över. Jag känner mig mycket mer säker på mitt spel när jag spelar och mitt mindset har också blivit mycket bättre.

Jag har också skapat några vanor att posta händer och läsa mina anteckningar osv, vilket har hjälpt mig väldigt mycket.

 

Nu ser jag fram emot nästa år och jag tror att det kommer vara ett väldigt intressant år! Det stora vägvalet kommer efter sommaren då jag måste bestämma mig om jag vill studera vidare eller satsa på pokern, just nu känns poker bättre.

 

 

 

Graf sedan jag gick med i coaching for profits:

 

2014_zps96f73eed.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schysst stol! Du tror inte det går att kombinera pokern och skolan?

 

Tack den är väldigt bekväm! Den har lite längre sittdyna så man får bra support för benen och man kan tippa tillbaka ryggstödet så man kan ligga i den! Perfekt om man kollar på film eller om man inte orkar gå till sängen när man ska sova! :D

 

Det går nog helt klart att kombinera skolan och poker och det är någonting som jag har tänkt på att jag kan göra. Dock så känner jag att jag vill satsa fullt ut. Om jag är klar med CFP innan sommaren så tror jag att jag kan kombinera skolan och poker för att göra klart min examen. Dock så känns det verkligen som att poker passar mig bättre. Det är otroligt skönt att vara sin egen chef och man får mycket frihet. Det jag missar är säkerheten med att ha ett jobb men det är någonting jag är villig att ge upp.

 

 

 

 

 

Jag känner att jag är tillbaka till poker rutinerna igen efter jul och nyårs uppehållet jag hade. I början av året var jag inte så bra på att göra mitt off-table arbete, speciellt inte blogg uppdatering :D. Dem senaste dagarna har vart bättre så förhoppningsvis fortsätter det!

 

Jag följer mina mål jag har när jag spelar väldigt bra och jag har börjat se stor effekt på mina vinster.

 

 

Den här handen gjorde min dag:

 

 

Hero (BB): €61.00

SB: €88.44

 

SB posts SB €0.25, Hero posts BB €0.50

 

Pre Flop: (pot: €0.75) Hero has 9:heart: 9:diamond:

 

SB raises to €1.00, Hero raises to €3.50, SB calls €2.50

 

Flop: (€7.00, 2 players) 9:spade: 3:diamond: 9:club:

Hero bets €4.00, SB raises to €18.54, Hero calls €14.54

 

Turn: (€44.08, 2 players) 8:club:

Hero checks, SB bets €66.40 and is all-in, Hero calls €38.96 and is all-in

 

River: (€122.00, 2 players) 4:club:

 

Hero shows 9:heart: 9:diamond: (Four of a Kind, Nines)

(Pre 66%, Flop 100%, Turn 100%)

SB shows A:spade: 3:spade: (Two Pair, Nines and Threes)

(Pre 34%, Flop 0%, Turn 0%)

Hero wins €120.50

 

 

Villain sa i chatten efter handen att han inte kunde förstå hur han kunde ha så mycket otur! Vad tycker ni? :D

 

 

För övrigt har jag lite idé torka med mina youtube filmer. Om det är någon här som har några förslag på vad jag kan göra så är jag väldigt tacksam om ni säger till! Kanske någonting på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...