Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder

JerryOdeen

Recommended Posts

Du prata om uaredead lol. Japp helt sjuk kille. 25 bord lirar från sunday 500 till hot 0.55 turbo. Är väl ganska ok med tanke att han är högt varje år i turneringrankingen.

Tror inte att 25bord räcker, han nöter även på Ftilt med. Inte haj på poängfördelningen i TLB:n men jag antar att stakesen inte spelar någon jätteroll eftersom han alltid är där uppe... Det jag sett av honom (inte mkt drygt 700händer tror jag) så är han riktigt spewy, foldar aldrig mot 3bets bland annat. Kan inte tänka mig att han gör ett dugg för att förbättra sig eller lära sig av sina misstag, bara en maskin som (tror jag) vinner på microstakes och går BE/minus på högre nivåer.

Men som sagt jag kan ha fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Summering av SM

För typ 21 timmar sen kom jag och min bror hem från Pölseland. Det var en förbannat rolig trip, aningen dyr då kortspel är svårt. Kom dit på Tisdagen typ 1.5h innan Omahan började. Var grymt taggad och ska jag va ärlig aningen nervös. Satte mig ner vid bordet typ 10 min för sent. Han spela en hand där jag fick 3 gators värde med nötkåk innan jag fick byta bord. Nya bordet var ett kul bord men blandad kvalisort på spelarna. Av den högre standarden märktes Anders Dahlin och en kille som hade pos på mig, var jävligt trevlig och som jag snackade en hel del med under veckan. Olyckligtvis vet jag inte vad han heter men han grindade PLO cash på heltid iaf. Även Lars Kjesterup satt på bordet (grymt skön snubbe). Jag spelar relativt tight både pre och postflop. Kortsnittet hade mkt med det att göra. Någon gång under turneringen hade jag jobbat upp mig till närmare dubbla startstack men efter jag nåt min peak gick allt utför och när 3 fiskiga danskar har joinat bordet så dröjer det inte länge innan jag får in det i preflop Coin med 10k på 300/600. nya tag...

Main event började på Onsdagen för min del, valde att spela dag 1a då jag ville slippa Highrollerbossarna. Vi börjar 5 handat och jag springer riktigt bra de 2 första timmarna. Floppar 5 trissar var av 3 är set. Vet inte om jag sprang in i andra bra händer eller om folk bara kände att den där killen han är värd ett litet försrprång. Med 48k lämnar jag blindsnivån 50/100 och får på första breaket för dagen. Väl tillbaka efter pausen lugnar korten och jag ner mig och under nästkommande 2 nivåer är jag aldrig över 50k men aldrig under 40k. Vi spelade nu 8 eller 9handat och Micke norrinder hade pos på mig så att stjäla var inte så mkt att tala om.

Tror jag peakade turren på 70k och det var på 400/800. På 500/1k tappar jag 20/50k då Micke hittar en 3outare på rivern mot mina kungar när jag lät honom bluffa på ett lågt bräde. Hade inga planer på att fold någon River utom möjligtvis den, men han checkade ändå bakom. Det är sen ganska segt spel med min korta stack då jag är kortdöd. Handen jag bustade i har jag 25k på 800/1600. Raisar A-A i HJ får flat av BB (storstack) Flop: Q-10-6ss chek till mig jag cbetar 3300/9600 han skeppar in för mina sista 19k med K-Jo. Han missar stegen men hittar runner flushen. Surt sa röva.

På Torsdagen lirar jag Sviten. Bara för att det var kul (när Main och Omahan var över så tog jag semester). Trodde sviten var ett riktigt flaxspel där degen åkte in hela tiden. Hade bara lirat kanske 20 händer sviten innan turren, men kände ändå att jag kunde spelet hyffsat. Slutade på 13e plats med 9 betalda. Väldigt shortstackat i slutet och pottar i HJ på 4/8k med runt 70k i stacken med A-K-7-6-6(4 spader). Våran svenska mästare i både Main event och Sviten slår upp i SB. JAg synar av min stack flop: K-9-5 2 klöver. Han byter ett kort och får en offsuit 4a på sitt öppna och tar den. Gråter lite inombords och hoppas på en binkad färg och inte kåk i näven. Jag blankar båda mina kort men min K står på brädet mot hans 4-4-4-7-7. Dock har han FD och binkar rivern. GG!

Fredagen lirade jag först Win the button Hyper. Köper inmig sent och jag foldar kanske 12 händer innan jag plockar upp Q-Jo med 5800 på 300/600 och skeppar i HJ. Kjestrup sitter i SB och skeppar över med A-7s. GG

Sen var det dax för min enda cash. 150 Crazy rebuy. Jag gör 8 rebuys plus addon totalt, så lyckligtvis cashade jag. Slutade 4a för 4k danska. Var rätt full under finalbordet och det var sjukt kul att lira turbopoker då. Efter det blev utgång med ett gott JKPG gäng och det blev en jävla massa shots och fyllan var total.

Kommer hem strax efter 5 och inser snabbt att det är utcheckning vid 10. Upp och städa vid 9 dagen efter för att sedan checka ut, sova lite i bilen gå en promenad och sedan regga OFC turren.

Har aldrig lirat en OFC turre innan men det var riktigt jävla kul. Vi spelade 4 handat vilket jag heller aldrig gjort innan. Bordslottning var tråkig (fast kul...eller nåt) då jag fick lira mot 2 pågar från vårat fina JKPG gäng. Båda dem är hyffsade hobbypspelare som deffintivt har edge på fältet i en turre som SM. I OFC tror jag att dem är bättre än mig dock. Dem har pumpat en del volym så att säga. Men edgen men kan ha är väldigt liten dock och det är väldigt mkt ett flaxspel.

Den sista killen vid bordet visar dock direkt upp sin kvalitet i OFC då han börjar med en klassisk 2-1-2 uppställning med en 4-2 i sin 3kortsthand^^

Jag spelade hela denna turren ståendes, vilket jag fick en väldigt många kommentarer från dealers av.

Jag lyckas binka en royal på första poängnivån och plockar upp över 80 poäng tot. Sjukt kul, har aldrig fått en royal i OFC innan så det var ju rätt schysst timing. Hade man fått den på typ 4nivån hade man nog bustat alla på hela bordet :P

Jag slutar 7a i den turren med 4a betalda. Dock kommer en annan av jönköpingspågarna 2a för 8k danska. Bra avslutning på en rolig trip till Danskeland!

Där myttade jag. Avlutningen på resan var riktig jävla kass. På henvägen går biljäveln sönder (jag är askass på bilar så ingen koll på vad som rasade). Vi åker på E4an och det smäller till och pedalerna tar slöare och slöare och tillslut "dör dem".

Sådär står vi på E4an 20mil hemifrån klockan 01.30. Har ju haft mer lajbans i mitt liv än den här natten kan jag säga, men det var bara gilla läget, ringa bärgningsbil och vänta på den. Får vänta i runt 40min får åka bärgningsbil till Ljunby, låna en hyrbil och sen köra hem. Fruktansvärt spännade

Hur som helst förbannat rolig trip över lag, och alla som jobbat med turneringarna den här veckan förtjänar all cred...

Från dealers till turneringsledare till arrangörer. Och givetvis Valterego, som gör ett kanonjobb rapporteringarna. Fick äran att prata lite med honom under veckan och han verkar verkligen brinna för det han gör!

BRA Jobbat allihopa!

Länk till kommentar

Söndagsgrind:

Tillbaka på internet igen. Här har man ju iallafall hyffsad koll på vad man håller på med^^. Framgångar uteblir dock och jag backar runt 1k dolls. Sprang till de 3sista borden i 82$ NLO H/L 6max Super PROG KO. Cashade i Warmup och gick semidjupt i Double Duece på FTILT. Lite hypercashar och nån i Hotter 75, Hotter 7.5 och i 27$ Super PROG KO

Hade dubblat min stack i SM 5manna på SvS innan all skit hände (antar att ni inte missat det). Hoppas att problemen löser sig och vi kan lira SM eventsen. Riktigt bra värde i dessa men ett lagom buyin för min smak!

Länk till kommentar

Hur som helst förbannat rolig trip över lag, och alla som jobbat med turneringarna den här veckan förtjänar all cred...

Från dealers till turneringsledare till arrangörer. Och givetvis Valterego, som gör ett kanonjobb rapporteringarna. Fick äran att prata lite med honom under veckan och han verkar verkligen brinna för det han gör!

BRA Jobbat allihopa!

<3 Stort tack. Var riktigt roligt att få ett ansikte på dig, och jag hoppas verkligen vi ses nästa år igen. GG WP!

Länk till kommentar

Tror fan jag kom till ditt bord precis när du bustade, han hade KJo med klöver knekt och orkade hitta öppet royaldrag på turn som sen blev flush. Minns inte hur du ser ut dock =)

Men du har helt rätt i att det är lite knivigt att stjäla med Norinder direkt till vänster, jag fick ju det när jag kom dit och han sprang ut mig. Maken till kille att få fyrkortsstegar alltså!

SM är en rakt igenom fantastisk tillställning imo, mest för allt spårat folk!

Länk till kommentar

Tror att det är Viktor du pratar om i omahaturren för han sa att du var väldigt trevlig iaf :D Hade själv tänkte hälsa på dig men blev aldrig av ;)

Kul du spela så pass många turrar också och inte bara kom ned för 2 st.

Det var det nog för han railade dig :)

Hade varit kul men du hade ju annat för dig, congrats på det btw =)

<3 Stort tack. Var riktigt roligt att få ett ansikte på dig, och jag hoppas verkligen vi ses nästa år igen. GG WP!

Kul att få pratas vid :) Det gör vi med största sannolikhet!

Tror fan jag kom till ditt bord precis när du bustade, han hade KJo med klöver knekt och orkade hitta öppet royaldrag på turn som sen blev flush. Minns inte hur du ser ut dock =)

Men du har helt rätt i att det är lite knivigt att stjäla med Norinder direkt till vänster, jag fick ju det när jag kom dit och han sprang ut mig. Maken till kille att få fyrkortsstegar alltså!

SM är en rakt igenom fantastisk tillställning imo, mest för allt spårat folk!

Stämmer precis överäns med den handen så det måste du gjort. Haha halvsprang iväg aningen tiltad direkt efter riverns äckliga framsida visades...

Han förtjänar dessa 4korsstegar, finns ingen som jagar dem så mkt som han ^^

Kan bara instämma =)

Länk till kommentar

Tisdagsgrind

En tisdag med lite framgångar här och där utan superklonk. Testade att lira en flipout för typ 3dje gången och lyckades flaxa flippen och sen var vi 9kvar och ITM. Jag hittade skeppet och fick strax över 500$.

Kom 2a i en 22$ NLO H/L för 320-350$

Största cashen var en 6e plats i 11$ Rebuy 25k GTD. 1600$. Kom in till finalbordet supershort med 5bigs och foldar förbi min BB och med 80k på 12500/25000 får in 7-7 v A-A och binkar och Quadrupplar upp nästan. Var väldigt kortdöd från 4a bord och neråt så får vara jävligt nöjd ändå =)

Cashade även i: 27$ Prog SKO, 52$ hyper, 55$ 10k GTD, Ceratops, 11$Turbo, Hot 16(djupsrpingning)

Hoppade CL för grind, serriöst ändå.

Länk till kommentar

Som flitig läsare skulle det vara ännu mer uppskattat med lite hh's eller något annat intressant än bara dagliga updates av resultat (även om det såklart är intressant också). (:

Känner själv att jag bara matar reultat. Har varit sisådär med skrivmotivationen det senaste men ska försöka lägga in lite händer då och då =)

Länk till kommentar

Framgångsrik Onsdag

Hittade 2finalbord och en finalbordsbubbla idag. Slutade 6a i 8$rebuy för över 900$. Bustade precis 55$ 10k GTD på finalbordsbubblan, strax över 200$.

Dagens stora cash kom från en 3dje plats i 109$ Turbo. Fick 4500$ för det. 2 stycken agro REGs mötte jag. En av dem riktigt jobbig att möta, "IneedMassari". Vi hamnade i några konfrontationer. Sista handen raisar han knapp jag har 23bb deffendar 9-8s flop: 3-6-7(med mitt FD) så jag har hittat monsterflop. Tyvär har han floppat nötkaka med 4-5. Vi får in det på flop men det blankar...

I övrigt blev det en 18e plats i 11$ ACtion Hour. Cashade i: Big 22, 25 hyper 6max och 26$ 5k GTD på FTILT

Länk till kommentar

Fick höra att lite händer hade uppskattats så som en start på det tänker jag kötta upp några i det här inlägget:

Vi börjar med en hand som jag inte har någon jävla aning om vad jag håller på med. Tror man kan spela alla gator annorlunda och river betfolden på rivern är sjukt weird men hittar inga bluffar i hans range och kan inte tänka mig att han förvandlar något till en bluff... Skulle vara K-J isåfall men hur som helst: FEEDBACK på alla gator vore trevligt. Skeppa PRE? Betta flop? Checkfolda/jamma river?

PokerStars Hand #124445728888: Tournament #1029758203, $50.00+$2.50 USD Hold'em No Limit - Level III (60/120) - 2014/11/03 18:53:47 ET

Table '1029758203 14' 9-max Seat #4 is the button

Seat 2: MR.Fata (2975 in chips)

Seat 3: hlamberg (2675 in chips)

Seat 4: Rebel FishAK (4620 in chips)

Seat 5: Sarog1975 (5085 in chips)

Seat 6: Zebalhao (2805 in chips)

Seat 7: emanueludo (2145 in chips)

Seat 8: Garrin4e (6575 in chips)

Seat 9: Perrymejsen (2955 in chips)

MR.Fata: posts the ante 25

hlamberg: posts the ante 25

Rebel FishAK: posts the ante 25

Sarog1975: posts the ante 25

Zebalhao: posts the ante 25

emanueludo: posts the ante 25

Garrin4e: posts the ante 25

Perrymejsen: posts the ante 25

Sarog1975: posts small blind 60

Zebalhao: posts big blind 120

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen Queen of ClubsAce of Clubs

emanueludo: raises 120 to 240

Garrin4e: calls 240

Perrymejsen: calls 240

MR.Fata: calls 240

hlamberg: folds

Rebel FishAK: calls 240

Sarog1975: folds

Zebalhao: calls 120

*** FLOP *** 8 of SpadesKing of SpadesAce of Spades

Zebalhao: checks

emanueludo: checks

Garrin4e: checks

Perrymejsen: checks

MR.Fata: checks

Rebel FishAK: checks

*** TURN *** 8 of SpadesKing of SpadesAce of SpadesJack of Clubs

Zebalhao: checks

emanueludo: checks

Garrin4e: checks

Perrymejsen: bets 765

MR.Fata: folds

Rebel FishAK: calls 765

Zebalhao: folds

emanueludo: folds

Garrin4e: folds

*** RIVER *** 8 of SpadesKing of SpadesAce of SpadesJack of ClubsAce of Diamonds

Perrymejsen: bets 480

Rebel FishAK: raises 3110 to 3590 and is all-in

Perrymejsen: folds

Uncalled bet (3110) returned to Rebel FishAK

Rebel FishAK collected 4190 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4190 | Rake 0

Board 8 of SpadesKing of SpadesAce of SpadesJack of ClubsAce of Diamonds

Seat 2: MR.Fata folded on the Turn

Seat 3: hlamberg folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Rebel FishAK (button) collected (4190)

Seat 5: Sarog1975 (small blind) folded before Flop

Seat 6: Zebalhao (big blind) folded on the Turn

Seat 7: emanueludo folded on the Turn

Seat 8: Garrin4e folded on the Turn

Seat 9: Perrymejsen folded on the River

Villain är REG med 16/11 med en 3bet av 4.6 över 1700händer

Se mig bli våldtagen i 3 händer mot en duktig TAG-REG. Första handen tar jag en line man inte får ta här... Bet/call eller checka bakom inte vad jag gör iaf...

PokerStars Hand #124562471964: Tournament #1026285445, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level X (100/200) - 2014/11/05 17:43:20 ET

Table '1026285445 9' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: gigibaston (11133 in chips)

Seat 2: Dribbelkip (4883 in chips)

Seat 3: Harel82 (5386 in chips)

Seat 4: rauldaniliuc (3236 in chips)

Seat 5: Saha_nn8 (8531 in chips)

Seat 6: Perrymejsen (5178 in chips)

Seat 7: mackstars (7699 in chips)

Seat 8: aJarov (11552 in chips) out of hand (moved from another table into small blind)

Seat 9: CHRISCCC (1635 in chips)

gigibaston: posts the ante 25

Dribbelkip: posts the ante 25

Harel82: posts the ante 25

rauldaniliuc: posts the ante 25

Saha_nn8: posts the ante 25

Perrymejsen: posts the ante 25

mackstars: posts the ante 25

CHRISCCC: posts the ante 25

CHRISCCC: posts small blind 100

gigibaston: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen King of ClubsAce of Spades

Dribbelkip: folds

Harel82: folds

rauldaniliuc: folds

Saha_nn8: folds

Perrymejsen: raises 200 to 400

mackstars: folds

CHRISCCC: folds

gigibaston: calls 200

*** FLOP *** 2 of Clubs7 of Clubs7 of Spades

gigibaston: checks

Perrymejsen: bets 440

gigibaston: raises 760 to 1200

Uncalled bet (760) returned to gigibaston

gigibaston collected 1980 from pot

gigibaston: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 1980 | Rake 0

Board 2 of Clubs7 of Clubs7 of Spades

Seat 1: gigibaston (big blind) collected (1980)

Seat 2: Dribbelkip folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Harel82 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: rauldaniliuc folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Saha_nn8 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Perrymejsen folded on the Flop

Seat 7: mackstars (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: CHRISCCC (small blind) folded before Flop

Här gör han något jag aldrig sätt honom göra. Nästan ingen bra spelare seizar såhär och jag är helt borta så gör en riktig nitfold på turn

PokerStars Hand #124558679611: Tournament #1026285445, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 2014/11/05 16:43:38 ET

Table '1026285445 9' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: gigibaston (5390 in chips)

Seat 2: pedroblakk (2545 in chips)

Seat 3: I'mZiopippo (1950 in chips)

Seat 4: RoyzeNoBoyz (2990 in chips)

Seat 5: Saha_nn8 (2990 in chips)

Seat 6: Perrymejsen (3860 in chips)

Seat 7: pechfish (3261 in chips)

Seat 8: urwijn (2997 in chips)

Seat 9: CHRISCCC (3955 in chips)

gigibaston: posts the ante 5

pedroblakk: posts the ante 5

I'mZiopippo: posts the ante 5

RoyzeNoBoyz: posts the ante 5

Saha_nn8: posts the ante 5

Perrymejsen: posts the ante 5

pechfish: posts the ante 5

urwijn: posts the ante 5

CHRISCCC: posts the ante 5

urwijn: posts small blind 30

CHRISCCC: posts big blind 60

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen Ace of SpadesQueen of Diamonds

gigibaston: raises 60 to 120

pedroblakk: folds

I'mZiopippo: folds

RoyzeNoBoyz: folds

Perrymejsen: calls 120

pechfish: folds

urwijn: folds

*** FLOP *** 10 of HeartsAce of Clubs5 of Hearts

gigibaston: bets 330

Perrymejsen: calls 330

*** TURN *** 10 of HeartsAce of Clubs5 of HeartsKing of Spades

gigibaston: bets 870

Uncalled bet (870) returned to gigibaston

gigibaston collected 1035 from pot

gigibaston: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 1035 | Rake 0

Board 10 of HeartsAce of Clubs5 of HeartsKing of Spades

Seat 1: gigibaston collected (1035)

Seat 2: pedroblakk folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: I'mZiopippo folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: RoyzeNoBoyz folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Perrymejsen folded on the Turn

Seat 7: pechfish (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: urwijn (small blind) folded before Flop

Seat 9: CHRISCCC (big blind) folded before Flop

Trött på att bli överkörd och synar river. Tycker inte han ska ha några 5or i sin range. Deffenda A-5o v 15bb stack är inget jag praktiserar. Men antar att han känner att han kan köra över mig vid det här laget. Svårt att köra över en 15bb stack dock...

PokerStars Hand #124562964971: Tournament #1026285445, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level XI (125/250) - 2014/11/05 17:51:21 ET

Table '1026285445 9' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: gigibaston (12858 in chips)

Seat 2: Dribbelkip (4988 in chips)

Seat 3: Harel82 (10307 in chips)

Seat 4: rauldaniliuc (3221 in chips)

Seat 5: Saha_nn8 (8516 in chips)

Seat 6: Perrymejsen (3773 in chips)

Seat 7: mackstars (2673 in chips)

Seat 8: aJarov (11207 in chips)

Seat 9: CHRISCCC (1690 in chips)

gigibaston: posts the ante 30

Dribbelkip: posts the ante 30

Harel82: posts the ante 30

rauldaniliuc: posts the ante 30

Saha_nn8: posts the ante 30

Perrymejsen: posts the ante 30

mackstars: posts the ante 30

aJarov: posts the ante 30

CHRISCCC: posts the ante 30

CHRISCCC: posts small blind 125

gigibaston: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen King of DiamondsJack of Clubs

Dribbelkip: folds

Harel82: folds

rauldaniliuc: folds

Perrymejsen: raises 250 to 500

mackstars: folds

aJarov: folds

gigibaston: calls 250

*** FLOP *** Jack of Diamonds4 of Spades3 of Diamonds

Perrymejsen: bets 540

gigibaston: calls 540

*** TURN *** Jack of Diamonds4 of Spades3 of DiamondsAce of Hearts

Perrymejsen: checks

*** RIVER *** Jack of Diamonds4 of Spades3 of DiamondsAce of Hearts2 of Diamonds

gigibaston: bets 1375

Perrymejsen: calls 1375

*** SHOW DOWN ***

gigibaston: shows 5 of HeartsAce of Diamonds (a straight, Ace to Five)

Perrymejsen: mucks hand

gigibaston collected 5225 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 5225 | Rake 0

Board Jack of Diamonds4 of Spades3 of DiamondsAce of Hearts2 of Diamonds

Seat 1: gigibaston (big blind) showed 5 of HeartsAce of Diamonds and won (5225) with a straight, Ace to Five

Seat 2: Dribbelkip folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Harel82 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: rauldaniliuc folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Perrymejsen mucked King of DiamondsJack of Clubs

Seat 7: mackstars folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: aJarov (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: CHRISCCC (small blind) folded before Flop

Bjuder på en där jag gör något rätt också...Gammel buttonclicker som man är:

PokerStars Hand #124570308612: Tournament #1026285759, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XXXV (5000/10000) - 2014/11/05 20:26:52 ET

Table '1026285759 3' 9-max Seat #5 is the button

Seat 5: IneedMassari (384038 in chips)

Seat 7: berkani1977 (609534 in chips)

Seat 9: Perrymejsen (293428 in chips)

IneedMassari: posts the ante 1250

berkani1977: posts the ante 1250

Perrymejsen: posts the ante 1250

berkani1977: posts small blind 5000

Perrymejsen: posts big blind 10000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen King of Spades2 of Diamonds

IneedMassari: raises 10000 to 20000

berkani1977: calls 15000

Perrymejsen: raises 38665 to 58665

IneedMassari: raises 39001 to 97666

berkani1977: folds

Perrymejsen: raises 194512 to 292178 and is all-in

IneedMassari: folds

Uncalled bet (194512) returned to Perrymejsen

Perrymejsen collected 219082 from pot

Perrymejsen: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 219082 | Rake 0

Seat 5: IneedMassari (button) folded before Flop

Seat 7: berkani1977 (small blind) folded before Flop

Seat 9: Perrymejsen (big blind) collected (219082)

Går inte in på närmare i detalj varför man ska eller inte ska göra sånna här moves då folk redan är tillräckligt bra på det här spelet...

Bjuder på en fining också. Tror inte jag gjort något sånt här snusk äns i omaha innan.

PokerStars Hand #124505347230: Tournament #1026285570, $12.30+$12.25+$2.45 USD Hold'em No Limit - Level X (125/250) - 2014/11/04 18:23:46 ET

Table '1026285570 18' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: shakalas (3856 in chips)

Seat 2: TonyCipolla9 (6341 in chips)

Seat 4: Perrymejsen (7962 in chips)

Seat 5: streetrider4 (17131 in chips) out of hand (moved from another table into small blind)

Seat 6: Diadem1 (5192 in chips)

Seat 7: SCARELface (12996 in chips)

Seat 8: koluchiy107 (21070 in chips)

Seat 9: mairipet (3814 in chips)

shakalas: posts the ante 30

TonyCipolla9: posts the ante 30

Perrymejsen: posts the ante 30

Diadem1: posts the ante 30

SCARELface: posts the ante 30

koluchiy107: posts the ante 30

mairipet: posts the ante 30

Diadem1: posts small blind 125

SCARELface: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen Queen of Clubs10 of Clubs

koluchiy107: folds

mairipet: folds

shakalas: folds

TonyCipolla9: folds

Perrymejsen: raises 250 to 500

Diadem1: folds

SCARELface: calls 250

*** FLOP *** 9 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs

SCARELface: bets 425

Perrymejsen: calls 425

*** TURN *** 9 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs2 of Diamonds

SCARELface: checks

Perrymejsen: bets 1145

SCARELface: calls 1145

*** RIVER *** 9 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs2 of Diamonds4 of Clubs

SCARELface: bets 2100

Perrymejsen: raises 3762 to 5862 and is all-in

SCARELface: calls 3762

*** SHOW DOWN ***

Perrymejsen: shows Queen of Clubs10 of Clubs (a straight flush, Eight to Queen)

SCARELface: shows Ace of Clubs2 of Clubs (a flush, Ace high)

Perrymejsen collected 16199 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 16199 | Rake 0

Board 9 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs2 of Diamonds4 of Clubs

Seat 1: shakalas folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: TonyCipolla9 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Perrymejsen (button) showed Queen of Clubs10 of Clubs and won (16199) with a straight flush, Eight to Queen

Seat 6: Diadem1 (small blind) folded before Flop

Seat 7: SCARELface (big blind) showed Ace of Clubs2 of Clubs and lost with a flush, Ace high

Seat 8: koluchiy107 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: mairipet folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar

Torsdag

startade vid 22 idag pga träning. Lutar mot en bajsgrind, riktigt frustrerad över blivit brutalt coolerad på bubblan i big 162. Lirar bara den om jag inte lirar big 109 för tillfället så kändes riktigt röv.

Har bara cashat i en turre 27$ turbo KO. Sprang dock rätt djupt och busta som 28a eller nåt (runt 100$ tror jag). 2 till bubblor har jag hunnit med.

Lever i 11$ Action hour på bubblan med riktigt bra stack. 9.9 turbo only final table paid har jag 15bb relativt nystartad.

Sen hittade jag dubblingen under skrivandet i 55$ 10k GTD. har 9600 på 300/600 med med 59kvar (45cashar)

Aja uppdaterar mer imon, tror det blir grind

Länk till kommentar

äckelpissgrind

Rejält back idag utan några finalbord. Snortiltad efter gett bort halva stacken till en som limpat K-K. En svensk med solida stats. Känner mig så dum i huvet så det finns inte, var så jävla säker på att han limpat ett stort pocket och på brädan låg både A och K. Men jag synar glatt av 2 gator med toppar..asfdpmauifgbnmnew

Sen får han mina sista 10bb efter jammat SB med Q-2s och jag synar med 9-9 och vips bust på 28e plats i 11$ rebuy.

Sprang semidjupt i ett par turrar till men backar som sagt röv. VILL SLÅ SÖNDER NÅGOT

Länk till kommentar

äckelpissgrind

Rejält back idag utan några finalbord. Snortiltad efter gett bort halva stacken till en som limpat K-K. En svensk med solida stats. Känner mig så dum i huvet så det finns inte, var så jävla säker på att han limpat ett stort pocket och på brädan låg både A och K. Men jag synar glatt av 2 gator med toppar..asfdpmauifgbnmnew

Sen får han mina sista 10bb efter jammat SB med Q-2s och jag synar med 9-9 och vips bust på 28e plats i 11$ rebuy.

Sprang semidjupt i ett par turrar till men backar som sagt röv. VILL SLÅ SÖNDER NÅGOT

Vi har alla såna där backdagar när allt går åt helvete, bryt ihop och kom igen! Du är onekligen stabilt vinnande på dina nivåer så se det här mer som en lärdom. (:

"Winners find a way, losers find an excuse"

GL bud!

Länk till kommentar

Vi har alla såna där backdagar när allt går åt helvete, bryt ihop och kom igen! Du är onekligen stabilt vinnande på dina nivåer så se det här mer som en lärdom. (:

"Winners find a way, losers find an excuse"

GL bud!

Haha jag vet men känns skönt att bara få whina av sig lite. Tiltar fruktansvärt på mig själv när jag är djupt i något och gör något som jag vet är askasst^^

Länk till kommentar

Fake SM HU

Åkte i första matchen som jag spelade. Mot en riktig klubbspelare. 4xade när hon raiseade knapp. Bluffade bara uppenbart osv... Men slöspelade K-K mot hennes 10-10 floppen var 10hög och vi får in det på turn. Alla cbetar var ju potbetar så inte så svårt... försökte spela så lågvarians jag kunde men det går ju inte alltid ändå...

Fan gillar sånna här HU turrar :P känns tungt!

Länk till kommentar

BOOOOOOOOOM

4e finalbordet i big 55 och den här gången tar jag hem det, utan deal! 17k dolls, största vinsten hittils! Soft finalbord som fan förutom att jag hade K0VAK direkt till vänster om mig men han åkte som 7a eller nåt. Killen som var chipleader inför finalbordet hade 2.5M mot 2ans 700k. Han kom 8a. En katastrof till spelare men vad gör det ? :)

I övrigt en 11e plats i 11$ Rebuy, djupspringning i 27$ PROG SKO och bubbla i Big 162

FAN VAD JAG FRIRULLAR MORGONDAGEN ! Inte minst för att jag ställde in festligheter idag pga att jag haft så jävla ont i halsen. TACK HALSJÄVEL!

OVER AND OUT :)

Länk till kommentar