Gå till innehåll

24h stängde SnG i 25 minuter, lurad på pengarna!

Recommended Posts

Postad

Gick med i en SnG 20+2. Spelade ett par händer, betalade blinds för 40, sedan blev turneringen uppskjuten i 25 minuter, jag disconnectades och har inte lyckats logga in än. Mejlade supporten och ville få mina pengar tillbaka men fick detta svaret

Hi,

Please accept our apologies for any inconvenience which might have been caused by the problem. The server restart was a necessary technical measure.

The tournament was restarted and was completed after the restart. All players were given the possibility to get back on-line and finish the tournament.

Best regards,

Customer Support Service

24hPoker

-----------[ Original Message ]------------

ID: ( 380318,380318 )

SnG 390268 had a server restart, I cant wait 25 min. I want a refund immedieately

-----------[/ Original Message ]------------

Vad gör jag nu? Känns som att det inte borde vara mitt problem när deras server krashar...

* Lite RP - QoS *

Postad

Suger... Men i mailet till supporten skriver du ju inte att du inte lyckades logga på SnG igen, du säger ju bara att du inte kan vänta i 25 minuter (vilket inte är 24h's problem i mina ögon)... Om det var som så att du absolut inte kunde logga på igen så maila igen och förklara då detta...

/TF

Postad
Suger... Men i mailet till supporten skriver du ju inte att du inte lyckades logga på SnG igen, du säger ju bara att du inte kan vänta i 25 minuter (vilket inte är 24h's problem i mina ögon)...

Det är givetvis en efterhandskonstruktion för att få medlidande på diverse forum. Folk ljuger så att öronen blir blå på diverse forum.

Postad
Suger... Men i mailet till supporten skriver du ju inte att du inte lyckades logga på SnG igen, du säger ju bara att du inte kan vänta i 25 minuter (vilket inte är 24h's problem i mina ögon)...

Det är givetvis en efterhandskonstruktion för att få medlidande på diverse forum. Folk ljuger så att öronen blir blå på diverse forum.

Alla dessa diverse forum...

Postad

Jag lyckades aldrig logga in igen förrän i förmiddags. Att deras server krashar och startas om efter 25 min är som sagt inte mitt problem, alla de andra spelarna höll med mig om att turneringen borde ställas in inte skjutas upp. Så brukar sajter (empire, party) göra när det är problem. I förutsättningarna för sitnGo så står det att det inte förekommer pauser så då borde det inte var OK för 24H att be någon vänta 25 min. Sedan ber jag inte om medlidande, bara om råd. Jag har skrivit till 24h igen så , detta blev svaret:

Hi,

Please accept our apologies for any inconvenience which might have been caused by the problem. We have forwarded your letter to our Poker Managers.

They will look into your problem and make a final decision.

Får väl se vad de säger, men oavsett har jag svårt att förstå varför Deras tekniska problem skall kosta mig tid eller pengar överhuvudtaget. Deras tillvägagångssätt att tvinga på en väntetid på 25 minuter är fel istället för att avbryta. Nåja får väl tjata ett tag innan jag ger upp

Postad
I förutsättningarna för sitnGo så står det att det inte förekommer pauser så då borde det inte var OK för 24H att be någon vänta 25 min. [...] Deras tillvägagångssätt att tvinga på en väntetid på 25 minuter är fel istället för att avbryta.

Tror inte du har så mycket att komma med i ett sånt här fall, du har förmodligen gått med på att sånt här kan hända när du registrerade. Sånt där som man BÖR läsa när man registrerar sig men som ingen gör :)

Men 24hpoker kommer nog vara snälla mot dig i det här fallet.

Postad

Det här får ju bli något slags generellt ställningstagande från min sida då:

1. Att en site kan tvingas till en restart lite då och då, det får man nog leva med.

Vill man som spelare då antingen:

a)Att sajten ser till att turneringen eller sng'n man spelar fortsätter efter utlovad tid.

eller

b)Att den ställs in o man får degen tillbaka.

I detta läge ser jag hellre att a uppfylls. Kan sajten få igång den Sng eller trn som jag lirar så ser jag hellre att det blir så... Men det är ju mitt individuella ställningstagande...

Var det som så att du inte klarade av att logga på efter 25 minuter pga serverstrul så, visst, då borde de ge dig degen tillbaka. Men om du inte orkade vänta 25 minuter, ja, då vete tusan...

/TF

Postad

Detta fick jag ikväll

Hi,

Your account has now been compensated! We apologize for this inconvenience!

Best Regards,

Customer Support Service

24hPoker

Jag talade som sagt om att jag inte kunde logga in, och att det stod att det INTE skulle vara några pauser, och då var de schyssta.

Min syn på detta är att om man driver en pokersajt och tjänar bra på detta bör man kunna se till att en omstart går fortare än 25 min och om man inte klarar av detta så bör man ha som policy att ersätta klagomål utan invändning. Men de gör väl som försäkringsbolagen att de rutinmässigt avslår 50% av alla skadeanmälningar eftersom de flesta inte klagar igen.

Att man får räkna med tekniska problem kanske man får räkna med men användaren ska i största möjliga mån hållas skadefri. Tycker att 24H skötte detta ganska OK, visar att man tänker att kunden har rätt vilket kanske ger dem små förluster men stora vinster i goodwill. Man ska inte lägga sig platt och säga att det får man räkna med. Typiskt svenskt beteende som inte är speciellt gångbart någonannanstans än här....men

får väl tacka 24h för att de orkade undersöka och sedan ersatte