Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har provat minst ett tiotal siter och kan också dra slutsatsen att absolute poker är fulast, slutdiskuterat! Enda möjligheten att uppnå en sådan grav fulhet är att programmeraren samt hela styrelsen varit stupfulla... Nåväl snabbast utan konkurrens är bodogpoker.com, snyggast o sleekast i mitt tycke av alla de jag testat är Ultimatebet.com

Lycka till!

Postad

Vilken site som är snyggast är ju en högst subjektiv grej, förmodligen spelar det dessutom ganska stor roll var man spelade först och var man spelat mest.

Jag spelar poker på en ganska gammal dator med win98 på och min internet uppkoppling är iofs ganska snabb men emellanåt försvinner uppkopplingen ngn halv sekund. Det här gör att jag tror jag upplever t ex hur välskriven en mjukvara är på ett tydligare sätt än vad jag kanske hade gjort om jag spelat på vår andra nyare dator. Jag har naturligtvis inte spelat på alla siter men jag har nog provat alla olika nätverk och mjukvaror iallafall.

Hur siten beter sig när man tappar kontakten kan ju vara rätt intressant om man sitter uppkopplad med ett modem och då är som de flesta andra sagt Stars helt överlägsna. Alla mjukvaror märker att uppkopplingen försvunnit och alla utom Paradise försöker få kontakt med siten igen. Stars är den enda som gör det snabbt och utan problem, brukar ta ett par sekunder. Sämst på det här är Paradise, den försvinner bara helt enkelt så man får starta om den. Absolute försöker men gör oftast det så sakta att det går snabbara att stänga ner och starta om och då upptäcker man att man inte automatiskt återtar sin plats utan man måste först leta upp den :roll: .. Primasiterna har också en egenhet, de hittar uppkopplingen långsammare än stars så man kan missa händer, men de gör en annan grej också: Om man spelar en turnering och har turneringsfönstret öppet så försvinner den turneringen när man får tillbaka uppkopplingen, så om man vill ha information om turneringen så får man logga ut och starta om. Näst bäst på det här är UB, den är lite långsammare än Stars, (dock har jag en känsla av att man tappar kontakten oftare vilket skulle tyda på att det inte är mitt fel) och framförallt så blir det liksom med Stars inga bieffekter.

Angående uppkopplingar så ska jag kanske betona att jag inte spelat speciellt mycket på B2B nätverket just av anledningen att uppkopplingen mot det nätverket när jag spelat varit fullt i klass med hur de sämsta siterna var för ett och ett halvt år sedan. Och jag förstår heller inte hur man kan tycka att mjukvaran är snygg, jag tycker den tillhör de sämre, ser ganska ogenomtänkt och ihoprafsad ut. Men det är ju som sagt subjektivt.

Mest buggig mjukvara på min dator har Partysiterna och Paradise. Bägge får ofta problem att visa grafik ordentligt. Absolute buggar lite mindre men blir trea. Jag kan spela max två bord på Paradise och Absolute och tre med kraftiga problem på Partysiterna, av ngn anledning tycks eurobet vara en aning sämre än party och empire.

Det skumma är att Paradise har varit med rätt länge och ändå så tillhör den de sämre siterna ur de här perspektiven. Att den dessutom är långsammast av alla siter höjer ju inte direkt dess betyg, fast jag tror att det kan hänga ihop med de problem jag har för det är förmodligen fler som har samma problem. På den här siten händer det att det delas neråt trettio händer i timmen även om det kanske är ett extremfall, ska också påpeka att pokerroom siterna kan vara lika långsamma. I Paradise försvar ska dock påpekas att den har faktiskt varit ännu mer instabil tidigare så någon uppdatering har förmodligen gjort den lite bättre och det finns grejer som är bra t ex så har de ett av de bättre utbuden av turneringar.

Jag höll på att glömma de där siterna i nätverket med bl a Noblepoker och CDpoker. Deras mjukvara är så krävande att jag aldrig gjort mer än att bara logga in och kolla lite. Jag vet inte om det är det som gör det men bara att logga in tar en enorm tid om det går alls.

Postad
Prova Expekt.com Snabb och snygg tycker jag

Håller inte med dig där. Expekt tycker jag är riktigt dålig. Bordens info uppdateras ungefär bara engång och det är när du loggar in. Så ska du hitta ett nytt bord så blir det rena gissningsleken att hitta ett bord med lediga platser. Har iofs inte spelat där på två månader så de har kanske fixat till det nu men det betvivlar jag eftersom det är en basalfunktion som borde vara på plats från början.

Sen är expekt riktigt buggit. Ibland så blir det fel på grafiken och allt man får se av sina hålkort är baksidan på korten.

Gillar själv Ultimatebet som bra uppdatering av borden och en av de snyggaste och bästa mini view av borden jag sett. Enda nackdelen med UB är att när man bara är två kvar och en är all-in så får man inte se den andres kort förrän efter rivern.

Men smaken är ju olika.

Postad

Ja Pokerstars inger i alla fall förtroende på deras hemsida. Har de några (gratis) frirullar? Ser inga på dagliga schemat.

Att en del talar väl om Paradise förvånar mig, okej utseende-mässigt, men fruktansvärt långsamt. Försökte mig på deras kval till 1-miljon frirullen och det var det långsammaste jag nånsin varit med om. Hade hopp om Absolute, hemsidan är ju snygg, men sen så var det stopp.

Eftersom jag började på Empire så har jag en förkärlek för dom (det är väl så med första stället), borden funkar väl, snabbt och smidigt, och går bra om uppkopplingen bryter ner. Men, turneringsutbudet är klart dåligt, så jag letar gärna reda på ett bättre ställe. Och inte särskilt snyggt. Utbetalningar vet jag inte, har än så länge inte haft anledning att få en utbetalning : (

Linda

Postad

Faktum är att stars har freerolls, tre-fyra stycken om dan i alla möjliga pokerformer, men de är inte direkt något att satsa på. För att hitta dem så tittar du under fliken "tourney" sen blir det lite klurigt för sen ska du klicka på fliken som heter "freerolls". De går till så att de som klarar av att ta sig till finalbordet i en freeroll (eller i en billig vanlig turnering) får en entry till en turnering som spelas på söndagar och i den finns det gratis pengar. Det ser rätt svårt ut att klara sig dit via freerolls och det är ingen stor prispott i söndagsturneringen.

Postad

Sälja vadå på ebay, playmoney??? begriper ingenting : )

Förresten, kan klienten påverka hur lång tid turneringar tar? Ni pratar ju om antal händer per timme. Det beror givetvis också på hur många fiskar det är (det finns fiskar och sen finns det fiskar, jag har sett dumma spel, och sen makalöst dumma spel), ju fler desto fortare försvinner de. Men jag tänker på Absolutes $50 frirullar. Visserligen över tusen pers varje gång, men de flesta försvinner ju ruskigt fort först. Det är sen det tar tid, de sista 100. Beror det på långsamt spel? 5 timmar tycker jag låter som mycket. Ännu ett skäl att hitta en klient som är snabb o smidig, så frirullarna går snabbare.

Linda

• 2 weeks later...
Postad

Gillar också PokerStars, men upptäckte en negativ sak igår. Spelade en satellit där 15 st gick vidare. När c:a 20 spelare var kvar började som vanligt vissa fegisar att använda maximal väntetid. Och den är LÅÅÅÅÅNG på Stars. Tog en timme att få ut de fem sista. Förstår att lång betänketid och time bank är till för att skydda spelare, men i detta fall slår det fel.

Annars en väldigt bra klient, dock får de gärna införa sekundvisare på sina klockor.

Postad

Håller med dig JojjeL till 100%

Primanätverket kan iofs bugga till rätt rejält ibland när man har spelat ca 3-4 händer i t.ex en SnG. Fönstret låser sig, och sen när man ska logga in, så står det att man ska logga in lite senare. Smått iriterande! Har hänt mig ca 2-3 ggr dom senaste 2-3 veckorna.

Bet365.com är värt att nämnas också, har inte hittat ett endaste klagomål än så länge. Pengarna rinner in direkt på kontot också :), i jämförelse med expekt, trots samma nätverk.