Albert Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Jag har sprungit som en skottspole mellan mina två datorer då det krävs 6stycken disketter för att skapa en startdiskett för XP. Då jag bara har en diskett så har jag formaterat > laddat in data > gått till andra datorn > installerat > gått tillbaka > formaterat igen > ladda in mer data > gått tillbaka > etc... och så sket det sig med den sjätte så jag orkar inte göra om proceduren. Finns det något enklare sätt som att greja i bios som jag inte fattar ett skit utav? Citera
ades_va Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Gå in i BIOS och leta reda på "BOOT device" eller liknande, den som är inställd på t ex floppy kan du då ändra till CD och sedan boota in direkt på CD'n. Citera
Albert Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2005 Gå in i BIOS och leta reda på "BOOT device" eller liknande, den som är inställd på t ex floppy kan du då ändra till CD och sedan boota in direkt på CD'n. Ok. Ska se om det funkar. Citera
bzkt Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 Gå in i BIOS och leta reda på "BOOT device" eller liknande, den som är inställd på t ex floppy kan du då ändra till CD och sedan boota in direkt på CD'n. "Startup Sequence" brukar vara det universiella. Citera
Recommended Posts