Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Åkte på en massa skit på slutet, t.ex. tvåpar mot högre mot en passiv synstation som Hit'n'runnade. Samt en misslyckad steal mot en idiot som synade pott med 2 pers bakom sig med mellanpar utan kicker!

 

Jaja, hyggligt än så länge, +ca 900 idag.

 

Får se om det blir nåe mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det ska vi inte prata om :)

 

Svääääängig session.

Låg 600+ ett tag. nere på 100- nu efter att samma kille fick KK-AA två händer i rad, första gången hade jag TP med en Q, andra handen hade jag KK.

 

Satt på bästa sidan av AA vs KK till slut.

 

+600 ->-211 ->+440

idag slutar alltså på +1340 :)

Nu äre nytt år snart!

 

Och jag gör en liten snabb rulleuträkning: 12 + 1 + 2 + 1,7 + 0,3USD + 1,3k EUR

 

Alltså ca 18,5k USD innan vi ringer in det nya året!

 

Gott (eller som vi säger här)...Gött nytt år allihop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul dagbok, för övrig kommer jag ta miljonen före dig, hehe :)

 

Såg att du i mitten/slutet av juli började med $14,5k i rulle, hur mkt har du nu?

 

Är moståndet på partys 2-4 SH NL tomtigt? spelar du ofta efter klockan 12 på natten?

 

 

lycka till och ha ett trevligt 2006!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag smygläser din med :)

 

Det är lite krångligt det där Zyr, jag tog ut en hel del efter att ha badstreakat i juli så jag började praktiskt taget på 2k igen på 1/2 med ett välfyllt bankkonto typ. Passade påa tt flytta hemifrån så jag behövde pengar.

 

som du ser ovan har ja typ 18,5k just nu. Detta efter ett riktigt fint avslut på året i december.

 

partys 2/4 NL har en hel del tomtar faktiskt, samt några duktiga grinders. Men det gäller att hitta de. OCh som du säger, på Party ska du helst spela mellan 03-07 tyvärr, det är då borden är som allra bäst! Jäkla skillnad från att spela runt 21.

 

Nej, jag spelar itne så ofta efter 12, primetime på crypto är mellan 18:00-00:00 typ, det är väldigt mycket skönare för kroppen.

 

O att ta miljonen före mig...Försök bara! :)

Även fast du verkar spela väldigt stabilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, inhandlade jsut PT. FÖrhoppningsvis kan jag då leka med statistik och sånt imorrn så kan ni som är intresserade få de, iaf så länge man kan importera crypto loggar...

 

Kan vi ha en fin diskussion om mina siffror här sen.

 

Ska bli skoj att veta! :)

 

F.ö. så är WPT avsnittet just nu bland det sämsta jag sett! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, inhandlade jsut PT. FÖrhoppningsvis kan jag då leka med statistik och sånt imorrn så kan ni som är intresserade få de, iaf så länge man kan importera crypto loggar...

 

Kan vi ha en fin diskussion om mina siffror här sen.

 

Ska bli skoj att veta! :)

 

F.ö. så är WPT avsnittet just nu bland det sämsta jag sett! :?

 

Dem är så brutalt dåliga så att man blir deprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en intressant hand faktiskt, funderade en del på den.

(bortse från att det är SM i slowplay ifrån mig)

Casashoe är lurig, TIGHT och inte så jätteaggro.

 

Game #1240501984: Hold'em NL ($2/$5) - 2005/12/31 - 12:14:18 (ET)

Table "Altais" Seat 1 is the button.

Seat 1: casashoe ($440.50 in chips)

Seat 3: lucki2 ($147.75 in chips)

Seat 6: Burken ($523.25 in chips)

lucki2: posts small blind $2

Burken : posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [9d Ad]

casashoe: calls $5

lucki2: calls $3

Burken : checks

----- FLOP ----- [As Kh 6c]

lucki2: checks

Burken : checks

casashoe: bets $5

lucki2: folds

Burken : calls $5

----- TURN ----- [As Kh 6c][Ac]

Burken : checks

casashoe: checks

----- RIVER ----- [As Kh 6c Ac][9s]

Burken : bets $14

casashoe: raises to $75

Burken : raises to $136

casashoe: raises to $430.50 and is all-in <-- Vafan...Han slår om IGEN.

Solklart är ju att han har ett A, men visst skulle han inte slå om igen emd ett naket A. Jag måste faktiskt betala av om han har slowplayat AK va?

 

Så lite siffror, blev nästan lite besviken över min BB/100.

Snitt på 8,78, dock har jag 11,47 på 2/5. Det är min 1/2 statistik som drar ner det lite.

 

PFR: 7,33 (Väldigt lågt tycker jag det låter som)

VPIP 22,5 (Låter som jag slaskar för mkt i potter jag inte höjt själv)

TOklåg agg factor före floppen på 0,34 samt en faktor runt 3 på de andra gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen: Limpar han verkligen in med AK? Låter skumt...jag sätter honom på 66 eller A6s...har han limpat AK så kan man fan inte komma undan här, bara att gratulera honom...

 

Intressanta siffror här!

 

Jag som alltid trott att du var jävligt loose, men här kommer sanningen fram! 22.5% VPIP är ju tom tight! Folk gnäller som fan på mig att jag är tight som satan, jag ligger runt 17-18%, så lite tightare än dig e jag ändå, men ingen stor skillnad. PFR ligger jag tom lite över dig..

 

Agg postflop ligger jag nånstans som du..

 

Intressant tycker jag....visar iaf. att det går att vinna riktigt fina pengar med tight spel och att "the only way" inte är att vara LAG...

 

Apropå bb/100 är det siffran i PT du skriver? Den är ju big bets/100, så din big blind/100 är ju dubbelt så hög...riktigt bra siffra du har isåfall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB/100 är den som står i PT ja, i så fall låter det bra!

 

Och ja, min PFR är för låg, känns som jag måste arbeta upp den, men min spelstil har aldrig varit mycket för att höja preflop, förutom när jag tokLAG:ade på Party ngåra veckor.

 

Jag har tightat till mig har jag gjort, pinsamt att erkänna det :)

 

Kul saker är att typ AA, KK samt QQ står för större delen av mina vinster!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fast även med 20% VPIP spelar man ju en relativt bred HD, i princip vilken flopp som helst kan ju träffa dig om du höjer med många par, SCs och höga kort. Det är ju inte helt lätt att avgöra om fi har överpar, bluffar med AK, har färgdrag eller har träffat tvåpar eller ett set om man bettar på t ex en 278-bräda med färgdrag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lite siffror, blev nästan lite besviken över min BB/100.

Snitt på 8,78, dock har jag 11,47 på 2/5. Det är min 1/2 statistik som drar ner det lite.

 

PFR: 7,33 (Väldigt lågt tycker jag det låter som)

VPIP 22,5 (Låter som jag slaskar för mkt i potter jag inte höjt själv)

TOklåg agg factor före floppen på 0,34 samt en faktor runt 3 på de andra gatorna.

 

 

8,78 o 11,47 big BETS / 100, dvs blir det dubbelt om du räknar det i big blind..

 

över hur många händer har du denna statistik?

 

allt över 10big bets/100 är sjukligt bra och är troligen omöjligt att hålla i längden..

 

du är väldigt tight, funkar det även på högre nivåer som partys NL400?

 

själv har jag runt 27%VP och 13,5 raise, passar mig bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en intressant hand faktiskt, funderade en del på den.

(bortse från att det är SM i slowplay ifrån mig)

Casashoe är lurig, TIGHT och inte så jätteaggro.

 

Game #1240501984: Hold'em NL ($2/$5) - 2005/12/31 - 12:14:18 (ET)

Table "Altais" Seat 1 is the button.

Seat 1: casashoe ($440.50 in chips)

Seat 3: lucki2 ($147.75 in chips)

Seat 6: Burken ($523.25 in chips)

lucki2: posts small blind $2

Burken : posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [9d Ad]

casashoe: calls $5

lucki2: calls $3

Burken : checks

----- FLOP ----- [As Kh 6c]

lucki2: checks

Burken : checks

casashoe: bets $5

lucki2: folds

Burken : calls $5

----- TURN ----- [As Kh 6c][Ac]

Burken : checks

casashoe: checks

----- RIVER ----- [As Kh 6c Ac][9s]

Burken : bets $14

casashoe: raises to $75

Burken : raises to $136

casashoe: raises to $430.50 and is all-in <-- Vafan...Han slår om IGEN.

Solklart är ju att han har ett A, men visst skulle han inte slå om igen emd ett naket A. Jag måste faktiskt betala av om han har slowplayat AK va?

 

Här finns inte fold med på kartan, du slår ALLA händer förutom AK.

 

känns som att han till 95% har någon av dessa A6,A9,66,99,KK kanske även AQ/AJ (om han är på tilt)

 

vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8,78 är på 26000 händer och NL 1/2-2/5 nivåer. Mao inte så mycket att gå på, har ju inte spelat så mkt på crypto.

15k av händerna är ifrån £1/2 nivån.

5k händer ifrån $2/5 så den har nog inte stabiliserat sig än.

 

Vad folk tycker jag är tight, jag tycker inte jag spelar så jäkla tight ändå, men skenet kanske bedrar.

 

Angående handen så spelade casashoe katatrofalt, han visade upp KK efteråt. Jag kan inte fatta varför han checkade turn. MEn han lär ju ha svurit över min RR-kåk som drog ut ahns floppade set i Kungar.

 

Jag tror mina siffror dras ned för att det finns vissa högakortshänder som jag inte riktigt trivs med att spela så därför ser jag tight ut. Och jag var inte riktigt lika aggro förut, nu när jag börjar komma upp till 2/5 börjar jag kunna göra lite moves då o då o inte abra spela ABC poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8,78 är på 26000 händer och NL 1/2-2/5 nivåer. Mao inte så mycket att gå på, har ju inte spelat så mkt på crypto.

15k av händerna är ifrån £1/2 nivån.

5k händer ifrån $2/5 så den har nog inte stabiliserat sig än.

 

Vad folk tycker jag är tight, jag tycker inte jag spelar så jäkla tight ändå, men skenet kanske bedrar.

 

Angående handen så spelade casashoe katatrofalt, han visade upp KK efteråt. Jag kan inte fatta varför han checkade turn. MEn han lär ju ha svurit över min RR-kåk som drog ut ahns floppade set i Kungar.

 

Jag tror mina siffror dras ned för att det finns vissa högakortshänder som jag inte riktigt trivs med att spela så därför ser jag tight ut. Och jag var inte riktigt lika aggro förut, nu när jag börjar komma upp till 2/5 börjar jag kunna göra lite moves då o då o inte abra spela ABC poker.

 

nice, fint betalt då :)

 

när jag säger tight jämför jag dig mot genomsnitts %VPn på mina bord, brukar ofta va en bit över 35-40%vp :P

 

 

oki, blir intressant o se vad för snitt du har om du kommer över 100k händer, själv har jag aldrig lyckats få upp tillräckligt med händer för jag hela tiden "nollar" allt.. men jag hoppas på att kunna ligga runt 7,5bb/100 på NL200 (big bet) när jag spelar 4 bord, skulle ge ungefär 1000kr i timmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PFR: 7,33 (Väldigt lågt tycker jag det låter som)

VPIP 22,5 (Låter som jag slaskar för mkt i potter jag inte höjt själv)

TOklåg agg factor före floppen på 0,34 samt en faktor runt 3 på de andra gatorna

 

Jag skulle vilja säga att du ligger perfekt. En tumregel för TAA brukar vara < 25% VP$IP, PFR > 7% och aggression factor postflop mellan 1 och 2. Det är nästan så att du är för aggro postflop. Och du tjänar pengar som gräs så varför ändra en vinnande strategi?

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det fungerar helt klart.

 

Men jag openlimpar nog lite väl mycket, men crypto e så pass passivt att det tillåter att jag gör det ganska ofta, fast det är ändå inte bra.

 

Det jag har 'ändrat i december var att jag numera nästan bara spelar händer jag är bekväm med och som inte får mig in i farliga situationer.

 

Däremot finns det EN handjäkel som alltid får mig in i trubbel.. Och det är QJs, en ypperlig hand som kan bli mycket kul... men som är STORA problem ifall man träffar halft med den, typ TP. Nej, målet är att få upp PFR till 10-11, samt att minska limpandet!

 

Imorgon ska jag försöka spela minst 6 timmar och dagen efter det mer. Jag måste komma ifatt alla som jag gett ett försprång! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...