sherqs Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Du sitter med KQ UTG, vad är oddsen att nån annan har en bättre hand borssett från PP under Q? Och inte alla Ax. Alltså att nån har, AA, KK, QQ, AK, AQ, AJ? * Lite RP - QoS * Citera
Stoneburg Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Letar vi efter anledningar att spela junk i dålig position? Chansen att få AA är 1/210, samma för alla PP. Chansen att få AK är lika stor som att få KQ, eller 72 för den delen. Sen sjunker naturligtvis chansen iom att du sitter med en K. Citera
Xan Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Beror väl på hur många det sitter vid bordet? Citera
sherqs Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2005 Beror väl på hur många det sitter vid bordet? 10 personers bord alla kvar. Och nej, jag vill inte få en anledning att lira crap, tvärtom få underlag för att det är fel att lira KQ i tidig poss. Citera
bzkt Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Beror väl på hur många det sitter vid bordet? 10 personers bord alla kvar. Och nej, jag vill inte få en anledning att lira crap, tvärtom få underlag för att det är fel att lira KQ i tidig poss. Det handlar om att folk kommer syna/raise med AK, AQ. Och det är när du träffar då som du kommer förlora pengar. Citera
SMaccan Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Hur tycker ni KQ ska spelas i shorthanded? I tidig position samt sen position i höjd elelr ohöjd pott? Citera
bzkt Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Hur tycker ni KQ ska spelas i shorthanded? I tidig position samt sen position i höjd elelr ohöjd pott? Definitivt ska den spelas i SH och då är det raise som gäller. Om du ska syna en raise med den är den mycket knivigare, då handlar det mera om hur spelaren spelar. Citera
sherqs Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2005 Jag antar att KQ ska muckas direkt i tidig poss, men i mellan poss, är det limp där? Citera
helena_ Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Jag anser att KQ ska liras i en ohöjd pott 10 handed , utg+2 och senare, gärna med en raise. Säg vad ni vill det har funkat för mig. Jag synar raise i sen position om det är en loose-aggressive spelare som raisar ur medel pos. KQ är en helt okej hand. Citera
VicDamone Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 jag callar aldrig raise med KQo jag callar dock en raise med KQs om jag har pos, jag raisar med den om jag inte sitter utg (jag spelar sh) Citera
sherqs Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2005 jag callar aldrig raise med KQo jag callar dock en raise med KQs om jag har pos, jag raisar med den om jag inte sitter utg (jag spelar sh) OK, men detta är riktat till 10 manna bord. Citera
VicDamone Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 jag callar aldrig raise med KQo jag callar dock en raise med KQs om jag har pos, jag raisar med den om jag inte sitter utg (jag spelar sh) OK, men detta är riktat till 10 manna bord. Rätt självklart att jag då inte callar raise med det i fullbord heller... Citera
Indrivaren Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Höjer i tidig pos med KQs. Dock är handen betydligt bättre shorthanded där man kan reraisa med samma hand. Annat lir är för tajt. Citera
bzkt Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Höjer i tidig pos med KQs. Dock är handen betydligt bättre shorthanded där man kan reraisa med samma hand. Annat lir är för tajt. KQs i UTG är som om man läst SSH, en hand som diskuteras väldigt mycket. Det som diskuteras är limp eller raise, och enligt SSH är EV nästan likadant för limp eller raise så det spelar inte så stor roll, men att vara aggressiv är alltid bra. Citera
Svinto Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Du sitter med KQ UTG, vad är oddsen att nån annan har en bättre hand borssett från PP under Q? Och inte alla Ax. Alltså att nån har, AA, KK, QQ, AK, AQ, AJ? Sannolikheten att nån annan har en av de händerna när du har KQo är 38,5% om jag inte har gjort helt åthelvete fel. hoppsan, räknade visst med KQ också, sisådär 33,7% ska det vara. Citera
Recommended Posts