Gå till innehåll

En svensk klassiker 2017


Enterprise

Hur somnar du helst?  

55 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur somnar du helst?

    • Sida
      36
    • Rygg
      6
    • Mage
      13


Recommended Posts

Borde jag smeta in på turn här? Känns som att det blir ganska obv att jag sitter på damen, men kanske kan få syn av något flushdrag, set, samt KQ och andra damer då. Kallt att syna river? :rolleyes:

 

Det här är ett utmärkt tillfälle att lära sig poker! I 3betade potter är dessutom rangerna enklare att hantera rent logistiskt :)

 

Vilka händer (om några) raisar du turn med (och var helt ärlig mot dig själv)

 

Vilka händer är kvar till river? Automatpengar stipulerar 55%-igt komboförsvar mot 0.8potts-bet. Rangordna din range mot Fis förväntade betrange. Hur högt upp i rangen ligger egentligen din stege? Klarar du att försvara åtminstone automatpengar på den här runouten?

 

Hur förändras din riverrange m.a.p ditt turnbeslut, jämför olika scenarion. Vad är fördelar / nackdelar med att pusha turn? Hur stor del av din totala turnrange ska pushas? Vid raise, hur ser en lämplig turnfördelning nötter/bluffar ut och hur spelar den mot Fis förväntade synrange? Jämför t.ex. polariserad vs linjär, equity vs "toknötsvärde", hur stor inverkan har egentligen blockers osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 487
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjuk näve :o inte för att det hade ändrat utkomsten på handen men tror att syn är att föredra preflop när han 3x och ni spelar med dem stackdjupen. Alternativt sizea 3b'n mindre om man väljer att återhöja. Ska väl tillägga att jag inte spelar turneringar särskilt ofta men det är iaf mina två cent. Lycka till!

 

Okej. Jag gillar inte att flatta då det bjuder in fler till att syna, tex SB om det foldas till honom. Men jag kan hålla med om att en mindre seize på 3-beten låter vettigt. Är själv rätt ny på turrar så all input uppskattas :-D

 

Det här är ett utmärkt tillfälle att lära sig poker! I 3betade potter är dessutom rangerna enklare att hantera rent logistiskt :)

 

Vilka händer (om några) raisar du turn med (och var helt ärlig mot dig själv)

 

Vilka händer är kvar till river? Automatpengar stipulerar 55%-igt komboförsvar mot 0.8potts-bet. Rangordna din range mot Fis förväntade betrange. Hur högt upp i rangen ligger egentligen din stege? Klarar du att försvara åtminstone automatpengar på den här runouten?

 

Hur förändras din riverrange m.a.p ditt turnbeslut, jämför olika scenarion. Vad är fördelar / nackdelar med att pusha turn? Hur stor del av din totala turnrange ska pushas? Vid raise, hur ser en lämplig turnfördelning nötter/bluffar ut och hur spelar den mot Fis förväntade synrange? Jämför t.ex. polariserad vs linjär, equity vs "toknötsvärde", hur stor inverkan har egentligen blockers osv.

 

Raisar turn gör jag med KQ (om jag inte har flushdrag) för att försöka kräma ut så mycket som möjligt ur hans eventuella flushdrag. Om det är dåligt spelat eller inte med tanke på allt du skrivit vet jag inte, men det är vad jag hade gjort (tror jag iaf).

 

Jag förstår inte riktigt det du skriver om 55%-igt komboförsvar. Behöver jag försvara 55% av min range? Förklara gärna om du ids :-)

 

Det hela landar väl ändå i att min stege är som bäst en bluffcatcher på den här brädan.

 

Även om det du skriver tar tid att smälta och förstå så uppskattar jag dina kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar upp en till näve från en turre.

 

Jag limpar i hopp om att han bakom mig ska ställa sina 11 bb, och jag får då se vad alla andra gör innan jag beslutar mig för att kasta in fler chips med knektarna. När CO sedan synar känns hans hand ganska spekulativ och jag väljer därför att ställa. Min känsla är att han antingen har AT eller sämre, alternativt ett lägre pockets än JJ. Jag tror alltså att jag ligger bra till mot hans syn-range. Jag tycker inte att syna och omvärdera på flop är något alternativ utan ställer hellre rakt av. Kanske bör tilläggas att det var väl 2000 kvar av 5600 eller något, dvs ett tag kvar till bubblan.

 

Några tankar om mina beslut här?

 

PokerStars - $2+$2+$0.40|125/250 Ante 30 NL - Holdem - 9 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 15,870 (VPIP: 33.33, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

BTN: 12,161 (VPIP: 25.00, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

SB: 3,808 (VPIP: 6.25, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

BB: 16,904 (VPIP: 25.00, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

UTG: 7,267 (VPIP: 15.38, PFR: 15.38, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)

UTG+1: 17,457 (VPIP: 33.33, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

Hero (MP): 7,620

MP+1: 2,861 (VPIP: 12.50, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

MP+2: 8,768 (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 1)

 

9 players post ante of 30, SB posts SB 125, BB posts BB 250

 

Pre Flop: (pot: 645) Hero has J:spade: J:heart:

 

fold, fold, Hero calls 250, MP+1 raises to 2,831 and is all-in, fold, CO calls 2,831, fold, fold, fold, Hero raises to 7,590 and is all-in, CO calls 4,759

 

Flop: (18,656, 3 players) 7:club: 4:diamond: 8:club:

 

Turn: (18,656, 3 players) A:club:

 

River: (18,656, 3 players) 4:heart:

 

Spoiler!
Hero shows J:spade: J:heart: (Two Pair, Jacks and Fours)

Main Pot [9,138]: (Pre 39%, Flop 43%, Turn 0%)

Side Pot#1 [9,518]: (Pre 63%, Flop 53%, Turn 0%)

 

CO shows J:club: Q:club: (Flush, Ace High)

Main Pot [9,138]: (Pre 30%, Flop 49%, Turn 100%)

Side Pot#1 [9,518]: (Pre 37%, Flop 47%, Turn 100%)

 

MP+1 shows 3:heart: A:heart: (Two Pair, Aces and Fours)

Main Pot [9,138]: (Pre 31%, Flop 8%, Turn 0%)

 

CO wins 18,656

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då? Han tar då ut sina egna pengar ur ekvationen och bör därför inte känna lika stor press över en förlorad pott?

 

Stejk är som att lägga på en orimligt hög rake på sin profit. Han kan spela 1/2 med 6k i rullen riktigt komfortabelt och ta alla sina vinster, eller spela 1/2 på stejk och ge bort jättemkt av sina vinster.

 

Det är en annan sak om man går upp i nivå och kombinerar stake + coachning så det blir en win win för båda. Eller om man spelar dyra MTTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar turn gör jag med KQ (om jag inte har flushdrag) för att försöka kräma ut så mycket som möjligt ur hans eventuella flushdrag.

 

Som spelat borde du komma fram till att din AcQc är en riversyn, orsaken är att den ligger högt upp i din range och har fin equity även mot en equitytoppad BB.

 

Tycker också du kan fundera över om t.ex. KQ gör sig bättre som turnsyn och AQ som turnraise. Vad händer med din balansering om du som du föreslog raisar alla KQ-kombos och AQ-kombos? Hur många färgdrag/bluffar får/måste du då ha i din range?

 

Slutligen; antingen är det något i ditt resonemang jag inte förstår eller också säger du emot dig själv lite. Som spelat påstår du att du har tillräckligt många färger kvar på river. Det betyder att du inte raisar dem på turn, dvs inte balanserar upp dina 16 KQ turnraise (eller 32 med ditt förslag att lägga in AQ) med tillräckligt många färgdrag eftersom du tydligen har tillräckligt många av dem kvar till försvar på river som spelat. Visst kan du lägga in andra händer i bluffen, men borde inte några usla draghänder få vara med?

 

Det underlättar att du har "dubbla färgdrag" men någon måtta får det vara.

 

Vilka backdoors i hjärter har du med dig från flop, är de verkligen tillräckligt många för att försvara din riverrange. Har du verkligen råd att överge en så fin hand som AQ, dina KQ försvinner ju redan på turn? Vilka händer tänker du syna turn med, hur många kombos blir det? Hur stor del av din range försvarar du alltså på river och är det tillräckligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat borde du komma fram till att din AcQc är en riversyn, orsaken är att den ligger högt upp i din range och har fin equity även mot en equitytoppad BB.

 

Tycker också du kan fundera över om t.ex. KQ gör sig bättre som turnsyn och AQ som turnraise. Vad händer med din balansering om du som du föreslog raisar alla KQ-kombos och AQ-kombos? Hur många färgdrag/bluffar får/måste du då ha i din range?

 

Slutligen; antingen är det något i ditt resonemang jag inte förstår eller också säger du emot dig själv lite. Som spelat påstår du att du har tillräckligt många färger kvar på river. Det betyder att du inte raisar dem på turn, dvs inte balanserar upp dina 16 KQ turnraise (eller 32 med ditt förslag att lägga in AQ) med tillräckligt många färgdrag eftersom du tydligen har tillräckligt många av dem kvar till försvar på river som spelat. Visst kan du lägga in andra händer i bluffen, men borde inte några usla draghänder få vara med?

 

Det underlättar att du har "dubbla färgdrag" men någon måtta får det vara.

 

Vilka backdoors i hjärter har du med dig från flop, är de verkligen tillräckligt många för att försvara din riverrange. Har du verkligen råd att överge en så fin hand som AQ, dina KQ försvinner ju redan på turn? Vilka händer tänker du syna turn med, hur många kombos blir det? Hur stor del av din range försvarar du alltså på river och är det tillräckligt?

 

Jag märker att det är ingen ide att jag försöker svara på dina frågor, för jag har helt ärligt inget vettigt att komma med. Det du frågar om är utanför mitt nuvarande kunskapsområde. Att jag säger emot mig själv är ett tydligt tecken på detta. Så tills dess att jag har breddat mina kunskaper kan jag tyvärr inte ge mig in i liknande diskussioner.

 

Until later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker att det är ingen ide att jag försöker svara på dina frågor, för jag har helt ärligt inget vettigt att komma med. Det du frågar om är utanför mitt nuvarande kunskapsområde. Att jag säger emot mig själv är ett tydligt tecken på detta. Så tills dess att jag har breddat mina kunskaper kan jag tyvärr inte ge mig in i liknande diskussioner.

 

Until later

 

Var ju inte riktigt reaktionen jag ville ha nä :) Ber om ursäkt.

 

Om vi säger såhär då. Du får inte folda förmycket. Då kan FI beta med vilken hand som helst. De få gånger du har färg och vågar syna räcker inte för att kompensera för alla de gånger du foldar.

 

Därför måste du syna lite andra händer. Eftersom du raisar bort KQ på turn är dina övriga Qx-händer (t.ex. ev QQ och AQ) nöten precis under dina färger. Du måste därför också syna med t.ex. Q-stegarna. Annars foldar du för mycket på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stejk är som att lägga på en orimligt hög rake på sin profit. Han kan spela 1/2 med 6k i rullen riktigt komfortabelt och ta alla sina vinster, eller spela 1/2 på stejk och ge bort jättemkt av sina vinster.

 

Det är en annan sak om man går upp i nivå och kombinerar stake + coachning så det blir en win win för båda. Eller om man spelar dyra MTTs.

 

De är väldigt dyrt att spela stejkad. Tycker man de är värt de så visst, men tål att tänkas igenom innan man hoppar på en deal iaf.

 

Men nu handlar det ju om att han inte kan lira 1/2 komfortabelt? På texten jag citerar nedanför så verkar det ju vara någon form av scared money och då kan ju en lösning vara att spela just stejkat.

 

 

Eftersom cashflowet är negativt och min enda tänkta inkomst just nu är poker så tror jag helt enkelt att jag ser saker på ett annat sätt nu. Jag spelar betydligt mer nu än tidigare för att kunna få ut några tusen att leva på tills jag skaffar ett jobb. Det har obv inte fungerat. Är jag mer "nervös" nu på grund av att pengarna jag har på svs faktiskt betyder något nu? Jag vet inte. Har tänkt att jag är inne i någon dålig period men mönstret är återkommande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju inte riktigt reaktionen jag ville ha nä :) Ber om ursäkt.

 

Om vi säger såhär då. Du får inte folda förmycket. Då kan FI beta med vilken hand som helst. De få gånger du har färg och vågar syna räcker inte för att kompensera för alla de gånger du foldar.

 

Därför måste du syna lite andra händer. Eftersom du raisar bort KQ på turn är dina övriga Qx-händer (t.ex. ev QQ och AQ) nöten precis under dina färger. Du måste därför också syna med t.ex. Q-stegarna. Annars foldar du för mycket på river.

 

Du behöver inte ursäkta dig för något, det är ju jag som inte hänger med i resonemanget.

 

Ja okej, det där snacket greppar jag betydligt bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu handlar det ju om att han inte kan lira 1/2 komfortabelt? På texten jag citerar nedanför så verkar det ju vara någon form av scared money och då kan ju en lösning vara att spela just stejkat.

 

Ska hen spela stejkat på /2 på SvS måste hen börja krama in antingen mkt mer volym eller många fler timmar för att klara sina finansiella mål.

 

Jag tycker inte det verkar långsiktigt att ge bort en substantiell andel av sin profit för att man inte vill att grundplåten på 6k ska vara ens egen. Pengarna blir inte mindre riktiga när hen svarar både till sig själv och den som stejkar.

 

Men visst. Det är obv inte upp till mig att leverera någon form av sanning eller rätt svar det måste vara upp till OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu handlar det ju om att han inte kan lira 1/2 komfortabelt? På texten jag citerar nedanför så verkar det ju vara någon form av scared money och då kan ju en lösning vara att spela just stejkat.

 

Ska hen spela stejkat på /2 på SvS måste hen börja krama in antingen mkt mer volym eller många fler timmar för att klara sina finansiella mål.

 

Jag tycker inte det verkar långsiktigt att ge bort en substantiell andel av sin profit för att man inte vill att grundplåten på 6k ska vara ens egen. Pengarna blir inte mindre riktiga när hen svarar både till sig själv och den som stejkar.

 

Men visst. Det är obv inte upp till mig att leverera någon form av sanning eller rätt svar det måste vara upp till OP.

 

Okej grappar!

Jag har inga nuvarande planer på att spela stejkat. Jag tror att mina problem går att lösa på annat sätt. Är inne i MGOP just nu och den träffar mig rätt bra känns det som. Jag förstår dock Minibiffens poäng. Om man har en situation där man förlorar sina egna pengar, men vinner om man spelar stejkat så är det väl bättre att göra så på kort sikt. Jag försöker dock komma till roten med mina problem istället för att sopa dom under mattan. Det är vad jag anser vara den bästa lösningen på lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några nävar från några SNGs jag kastar upp.

 

1. En 45m, 7 kvar och 7 får betalt. Jag ligger 4a. Folda eller trycka? Jag tänker att det är bättre att folda, jag ligger ändå rätt bra till och behöver inte dubbla upp eller busta någon med A6o.

 

PokerStars - $1.36+$0.14|400/800 Ante 50 NL - Holdem - 7 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: 14,591 (VPIP: 50.00, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)

BB: 5,850 (VPIP: 20.00, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25)

UTG: 12,140 (VPIP: 32.50, PFR: 18.42, 3Bet Preflop: 15.63, Hands: 81)

UTG+1: 11,761 (VPIP: 33.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

MP: 6,216 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)

Hero (CO): 9,032

BTN: 7,910 (VPIP: 12.12, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 33)

 

7 players post ante of 50, SB posts SB 400, BB posts BB 800

 

Pre Flop: (pot: 1,550) Hero has 6:spade: A:club:

 

fold, fold, fold, Hero?

 

-----

 

2. 90m, precis innan bubblan. Har endast 10 händer på Fi, men han är bigstack och verkar använda den för att sätta press. Är inget big fan av att syna OOP med A2s och sitta kvar med 8 bb. Jag ligger väl inte så bra till mot någonting han synar ett ställ med egentligen, utan flippar väl som bäst. Så fold i guess..?

 

PokerStars - $0.45+$0.05|300/600 Ante 50 NL - Holdem - 8 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 6,170 (VPIP: 11.11, PFR: 11.76, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 18)

BTN: 10,186 (VPIP: 6.67, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

SB: 10,983 (VPIP: 25.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

Hero (BB): 5,470

UTG: 4,250 (VPIP: 16.67, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 12)

UTG+1: 2,417 (VPIP: 16.67, PFR: 17.65, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 18)

MP: 24,389 (VPIP: 40.00, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

MP+1: 11,535 (VPIP: 30.00, PFR: 6.52, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 50)

 

8 players post ante of 50, SB posts SB 300, Hero posts BB 600

 

Pre Flop: (pot: 1,300) Hero has 2:club: A:club:

 

fold, fold, MP raises to 1,200, fold, fold, fold, fold, Hero ?

 

-----

 

3. 90m, jag ligger kring average. Fi limpar, och det foldas till mig i BB. Vad är en lämplig raise? 750ish?

 

PokerStars - $0.45+$0.05|150/300 Ante 25 NL - Holdem - 7 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 4,085 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

SB: 2,257 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

Hero (BB): 3,695

UTG: 2,685 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 3)

UTG+1: 2,510 (VPIP: 33.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: -, Hands: 3)

MP: 4,305 (VPIP: 66.67, PFR: 66.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

CO: 10,805 (VPIP: 37.14, PFR: 8.82, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 35)

 

7 players post ante of 25, SB posts SB 150, Hero posts BB 300

 

Pre Flop: (pot: 625) Hero has J:heart: J:club:

 

fold, fold, MP calls 300, fold, fold, fold, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag tänkte ta mig tid och författa ett inlägg här i DBn, det var ett tag sedan sist.

 

Pokern började som sagt gå trögt efter ett tag på /2. Hade väl 10k i rullen eller så och 0 kr i inkomst (förutom pokern då). Tog ut största delen av rullen för att betala mat mm, och spelade bort lite på stryktipset osv. Sitter nu med 700 kr på svs-kontot och funderar på vad jag ska göra med dom. Spelade en sesh på /0.5 igår, business as usual.

 

Har även blivit erbjuden ett jobb söderut, så det blir kanske flytt efter nyår. Det där "kanske" beror på hur det går med en jobbintervju här i dagarna.

 

På återseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har en näve jag funderar uti. FI verkar rätt aggro, AF = 4.5 och 80% Cbet över 150 händer. Tankar kring 4bet pre eller bara syna?

 

Hur bör jag resonera på flop? Bara syna då han har säkerligen bettar med det mesta här? Om jag raisar så tar jag bort hans luft och håller kvar händer jag antingen drar rätt jämnt med (flushdrag med överkort typ), eller så har han QQ+ och jag är rökt.

 

Anyone?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k22.18 (VPIP: 61.16, PFR: 6.61, 3Bet Preflop: 6.82, Hands: 122)

BB: k71.33 (VPIP: 39.34, PFR: 18.03, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 65)

Hero (UTG): k139.08

CO: k53.81 (VPIP: 19.86, PFR: 15.75, 3Bet Preflop: 8.33, Hands: 149)

BTN: k54.20 (VPIP: 58.33, PFR: 1.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (pot: k0.75) Hero has J:club: J:diamond:

 

Hero raises to k1.75, CO raises to k6.00, fold, fold, BB calls k5.50, Hero calls k4.25

 

Flop: (k18.25, 3 players) 5:club: 3:club: 7:spade:

BB checks, Hero checks, CO bets k13.68, fold, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allrightie, det har väl gått ca 1 v sedan "comebacken". Har som sagt harvat nere på /0.5 med Einstein och grabbarna. Några saker som har förändrats under min två månaders vila:

1. Jag kan spela poker till musik utan att få hjärnfrys

2. Jag känner mig relaxad som fan när jag spelar

 

Jag försöker luska ut vad det här beror på, och en teori är att min hjärna blivit bättre på att ta snabba beslut under press. Det enda jag kan koppla det här till är att jag börjat spela schack (blitz) i betydligt större utsträckning än jag gjorde tidigare.

 

Bjuder på en veckograf, bara för att det gått bra. Hähä! :mrgreen:

 

2fbRC3I.png

 

Om någon läsare lirar på chess.com så skicka PM eller dumpa ditt nick här så tar vi en match nån gång ;-) rating är väl 1100 eller så, siktar på att förbättra den över lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand mot en skön lirare. Jag tycker bet flop+turn är fine, tror han synar väääldigt light för det mesta. Kanske borde haft lite större sizing, nåja.

 

Någon som vill syna river?

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BTN): k143.74

SB: k67.92 (VPIP: 93.48, PFR: 60.87, 3Bet Preflop: 35.00, Hands: 48)

BB: k144.02 (VPIP: 40.46, PFR: 35.26, 3Bet Preflop: 3.57, Hands: 177)

UTG: k106.73 (VPIP: 17.06, PFR: 3.97, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 260)

CO: k25.00

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50, CO posts penalty blind k0.50

 

Pre Flop: (pot: k1.25) Hero has 8:spade: 8:club:

 

UTG calls k0.50, CO checks, Hero raises to k2.18, SB calls k1.93, fold, UTG calls k1.68, fold

 

Flop: (k7.54, 3 players) 3:diamond: 9:heart: 6:club:

SB checks, UTG checks, Hero bets k4.00, SB calls k4.00, fold

 

Turn: (k15.54, 2 players) 2:spade:

SB checks, Hero bets k7.77, SB calls k7.77

 

River: (k31.08, 2 players) J:diamond:

SB bets k15.54, Herååå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand mot en skön lirare. Jag tycker bet flop+turn är fine, tror han synar väääldigt light för det mesta. Kanske borde haft lite större sizing, nåja.

 

Någon som vill syna river?

 

Haha jag vill aldrig syna här, men hade förmodligen gjort det ändå i ett dåligt tillstånd och sen hatat mig själv för att jag fortsätter syna i såna lägen.

Men allvarligt talat, det här är nästan aldrig en bluff, och om det är det just den här gången, så är det -EV att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag vill aldrig syna här, men hade förmodligen gjort det ändå i ett dåligt tillstånd och sen hatat mig själv för att jag fortsätter syna i såna lägen.

Men allvarligt talat, det här är nästan aldrig en bluff, och om det är det just den här gången, så är det -EV att syna.

 

Jag tror du generaliserar för mycket. Kolla på Fi:s stats så förstår du vad jag menar. Är det en 25/20/4-typ som betar så hade jag inte ens funderat på saken. Nu blev jag mer fundersam.

 

Snapsynar mot en sån fisk.

 

Point taken!

 

Kul med input från flera håll, keep it coming :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Västerås

Jag kommer snart flytta ner till Västerås för att börja ett nytt jobb, vilket jag ser fram emot. I och med att det är första jobbet sedan examen så känns det extra spännande. Chefen verkar riktigt bra, och kontoret var nytt och fräscht. Kollegorna vet jag inget om, det finns säkert alla möjliga och omöjliga typer.

 

Blir det mer poker? I don't know. Vet inte riktigt hur livet kommer te sig, vad jag kommer göra på kvällarna. Kommer jag träffa vettiga människor som vill hitta på något? Hur segt kommer det vara med mobilt bredband? Kommer jag åka till CC någon helg?

 

Hur som helst så är jag sjukt taggad på att ta tag i träningen när jag flyttar ner. Håller just nu på att rehabilitera en axelskada, har gått lite sådär men jag tror det börjar repa sig nu. Det finns ett gym i samma byggnad som kontoret, hoppas det är något att ha.

 

Provade laga det här igår:

http://www.styrkelabbet.se/sierras-meal-prep-matlador-med-fisk-fagel-vegetariskt/

 

12 matlådor (4 kyckling, 4 fisk, 4 veg.), 2 timmar, 25 kr/portion :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...