Gå till innehåll

MTT spelare testar på CG...


Laagen13

Recommended Posts

Dags för mig att testa på en dagbok här på forumet! Jag har varit medlem här sen 7 år tillbaka, har spelat poker till och från under dessa år. Har nu varit inne i ett stim av andra dataspel (mestadels minecraft PvP) men kände att det är dags att gå tillbaka till något jag tycker om att göra! Jag är 24 år och jobbar som pedagogisk resurs, jag älskar det och hoppas kunna fortsätta att jobba med barn i olika former under lång tid av mitt liv.

 

Pokerrelaterat så spelar jag gärna helst MTT's och har alltid föredragit det. Men har nu börjat få in lite volym på CG vid nivåerna NL2 och nu tagit steget upp till NL5. Kommer slänga in lite MTTs i spelet under helgerna men variansen och de stora fälten på pokerstars kräver att jag spelar lite CG så jag kan hålla min BR uppe.

 

Så i denna dagbok kommer jag posta resultat, händer och händelser utanför pokern också för den delen. Hoppas jag iaf får några följare på vägen!

 

WE CAN DO THIS!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl, men måste vad gör man som en pedagogisk resurs? äre ett fancy ord för att vara med folk som är lite bråkiga? eller har jag helt fel uppfattning?

Det är det precis vad det är ;) Allt har vanligtvis ett finare ord, fast har utbildning som fritidspedagog så lite är jag väl värd :roll: Jobbar alltså med elever som har en eller flera diagnoser eller bara är mer aggressivt lagda och inte anpassat sig till skolan än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för min första HH, kom ihåg att jag är lite av en CG amatör fast om jag själv får säga bra insikt i mitt egna spel. Spelar själv 21/11/3 över 8K händer..

 

FI spelar 21/18/9 på ~70 händer när denna spot dyker upp.

 

Okej spelat? Känner att hans range och "solida" stats borde resultera i att han tillslut viker denna hand om han inte är för kär i sin hand eller har 99 dvs, då jag själv representerar något starkt på denna farliga bräda?

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 2438989

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $5.92

UTG: $2.00

Hero (UTG+1): $5.93

UTG+2: $7.45

MP1: $2.38

MP2: $5.07

CO: $5.37

BTN: $4.05

SB: $5.37

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is UTG+1 with A :heart: T :heart:

1 fold, Hero raises to $0.15, 3 folds, CO raises to $0.40, 3 folds, Hero calls $0.25

 

Flop: ($0.87) 6 :heart: 8 :club: 4 :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $0.40, Hero calls $0.40

 

Turn: ($1.67) 7 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $0.80, Hero raises to $1.95, CO calls $1.15

 

River: ($5.57) J :spade:(2 players)

Hero bets $3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cbet flopp, tycker inte du reppar något starkt då vi aldrig skulle checka ett set på den här floppen. På den här runouten går jag nog 3 gator ofta mot tightare regs.

Han som 3bettade mig pre och jag synade. Speciellt på turn har jag massa outs som kan träffa + att jag ibland får FI att folda ibland, men kanske var ett dåligt spel, jag är riktigt tveksam på denna handen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han som 3bettade mig pre och jag synade. Speciellt på turn har jag massa outs som kan träffa + att jag ibland får FI att folda ibland, men kanske var ett dåligt spel, jag är riktigt tveksam på denna handen!

 

Oj jag missade helt och hållet att vi blev 3bettade. Vi bör helt klart vika preflop. ATs spelar jättekasst 3bettat oop. Han lär knappast 3betta light när du öppnar i tidig position heller. Du kommer vara dominerad väldigt ofta.

 

Som spelad är väl linjen nice iaf, fi's range är cappad och vi har en del outs om han är en bångstyrig jävel som vägrar vika turn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj jag missade helt och hållet att vi blev 3bettade. Vi bör helt klart vika preflop. ATs spelar jättekasst 3bettat oop. Han lär knappast 3betta light när du öppnar i tidig position heller. Du kommer vara dominerad väldigt ofta.

 

Som spelad är väl linjen nice iaf, fi's range är cappad och vi har en del outs om han är en bångstyrig jävel som vägrar vika turn. :)

Jo jag antar att hela felet i att handen blir svårspelad är att den borde foldas pre, så sjukt frestande att syna och hitta floppen med A10ss, hittade den nästan och det var ändå svårt att spela OOP. Lite därför jag torskar rätt mycket på NSD kan jag tänka mig.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag antar att hela felet i att handen blir svårspelad är att den borde foldas pre, så sjukt frestande att syna och hitta floppen med A10ss, hittade den nästan och det var ändå svårt att spela OOP. Lite därför jag torskar rätt mycket på NSD kan jag tänka mig.. :P

 

Yes det är nog bättre att vika pre för att undvika spots som är tuffa. Den går ju att 4betsbluffa oop också, men detta känns inte som en sån spot imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes det är nog bättre att vika pre för att undvika spots som är tuffa. Den går ju att 4betsbluffa oop också, men detta känns inte som en sån spot imo

Nej sen är inte jag så jättebekväm i 4betsbluffa än när det gäller CG. Kan göra det i turneringar men avvaktar med sådant spel mot en spelare med enbart 70 händer på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan jag började spela NL5 har det gått ganska bra måste jag säga. Ingen större skillnad på NL2 och NL5, kanske något mindre fiskar på NL5 men finns rätt gott om dem ändå ;) Den stora skillnaden på NL2 och NL5 som jag kan se på mina grafer är min NSD... Bara kolla på graferna nedan. Spelar oftast 4 bord, har testat 6-8 på NL2 också men väntar lite med det tror jag ;)

 

ngLW11G.png

 

ljpw66l.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det precis vad det är ;) Allt har vanligtvis ett finare ord, fast har utbildning som fritidspedagog så lite är jag väl värd :roll: Jobbar alltså med elever som har en eller flera diagnoser eller bara är mer aggressivt lagda och inte anpassat sig till skolan än.

 

Självklart, måste bara se till så att vi utan utbildning förstår ;) Gj på spelandet också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en anledning till att jag absolut hatar AJ!

Vad fan gör man liksom?

FI på 11/7/3 stats efter 50 händer.

 

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 2440713

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $3.73

UTG+1: $3.71

MP: $1.91

Hero (CO): $5.16

BTN: $5.06

SB: $10.36

BB: $5.00

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is CO with A :club: J :diamond:

3 folds, Hero raises to $0.15, BTN calls $0.15, SB calls $0.13, 1 fold

 

Flop: ($0.50) Q :heart: A :diamond: 2 :heart:(3 players)

SB bets $0.36, Hero calls $0.36, BTN folds

 

Turn: ($1.22) 8 :diamond:(2 players)

SB bets $0.76, Hero folds

 

Denna var sjukt jobbig med, Hans första runda på bordet, han tog lång tid på sig innan han synade pre, och sedan två snabba moves som 2bet och CB på turn.. För tight fold?

 

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 2440719

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $8.88

UTG+1: $7.50

UTG+2: $3.95

MP1: $8.48

MP2: $5.15

CO: $3.25

BTN: $2.00

SB: $5.55

Hero (BB): $5.22

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is BB with K :spade: K :diamond:

4 folds, MP2 raises to $0.15, 3 folds, Hero raises to $0.40, MP2 calls $0.25

 

Flop: ($0.82) J :club: 3 :heart: J :heart:(2 players)

Hero bets $0.46, MP2 raises to $0.92, Hero calls $0.46

 

Turn: ($2.66) 5 :diamond:(2 players)

Hero checks, MP2 bets $2.55, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 : Jag peelar nog alltid turn här också, tror inte han kmr dra en kula tom på river iaf. Känns ändå som att fi bör ha sämre ess i rangen, alternativt drag.. Vissa KJ och lite sånt? Hans nittiga stats kan vara sample size, helt klart.

 

Hand 2 kan jag inte vika, synar inte när han gör ett omslag på den strukturen och sen brickar turn totalt och han drar iväg en till kula. Känns skitstandard att bara syna. Han kan ha randomspazz och flushdrag i rangen. Kanske till och med typ QQ som han tar linjen för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade så sjukt jävla dåligt denna sessionen, tänkte trycka in en 3-4 timmar men pallar inte längre. Torskar rakt ut, bara låter mig bettas sönder och enbart en hand där jag torskade med showdown som är av större valuta.. KK borde jag ju bara trycka in turn, får inte enbart sätta FI på en hand, den handen jag fick upp var AA. Sen AJ är riktigt jobbig att spela.

 

Nya tag imorgon och se CL lite senare, riktigt tung dag där jag som sagt backade rakt ut och inte hade alls många händer som träffade eller så.. Inte min dag ;)

 

Får väl dock påpeka att jag är "ny" till CG och kommer göra misstag allt eftersom, får bara hoppas resultaten kommer tillbaks snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer i helgen testa att lira MTTs igen. Gick bra både i onsdags och igår så ska köra på det ikväll igen efter släktkalas! I lördags 24e plats i en 1$ turre ska slås är det tänkt! Ska satsa på att kunna spela MTOPS ME på söndag för 15$ men om någon vill stejka mig är det bara att höra av sig! tänkte även försöka spela satelliter för att spela lite högre turneringar på pokerstars på söndag!

 

Hoppas jag kan komma med goda resultat i helgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev enbart 7 turneringar igår men ITM i 3 av dem. Ingen direkt bra placering i någon av dem men 2 av dem var rebuy turneringar och jag lyckades att enbart göra en addon i båda, så plus blev det för kvällen igår.

 

Idag står Arsenal på schemat, missar inte en match med dem (ljög lite, har missat 3 matcher denna säsongen). Sedan iväg och dricka bärs med polarna och se på melodifestivalen som händer ca 300 meter från min lägenhet. Så handlar väl mer om att få se personer man känner i publiken då halva stan ska dit...

 

Imorgon kör vi på med några turneringar, ska fundera vidare på om jag ska gambla lite med min BR och köpa mig in i dyrare turneringar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om denna melodifestivals hysteri som uppstått i min stad så ska man tydligen skryta om att man gymmat med Linus Svenning. När jag nämnde detta för mina elever var det nästan som om jag var kändis och blev anfallen med 1000 frågor samtidigt.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torska på en straff mot Stoke som egentligen bara skapar en farlig målchans. Stoke spelar som vanligt på gränsen hela matchen och några fula stämplingar som domaren missar, speciellt från idioten Adams... Premier leagues nya Barton kanske?

Fick iaf 10 rätt på stryktipset. Största klonken är ju egentligen att alla uteställen är uppe till 3 inatt, tack vare melodifestivalen! Något bra för den skiten med sig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listan av turneringar som spelas ikväll är:

 

17.00 $1, 2.5K guaranteed (pokerstars) ITM $2.45

17.30 $2 turbo, 5K guaranteed (pokerstars) BUST

18.00 $3, 4K guaranteed (pokerstars) BUST

18.15 $2.75 turbo knockout, 7.5K guaranteed (pokerstars) ITM $3.76 +$1.5 i knockout

19.15 $1.35 turbo knockout, 7K guaranteed (pokerstars) BUST

19.45 $2 turbo, 7.5K guaranteed (pokerstars) ITM $3.3

20.00 $15 MTOPS ME 500K guaranteed (fulltilt) Bust precis innan bubblan

20.00 $3, 5K guaranteed (pokerstars) BUST

20.00 $11 Sunday Storm, 300K guaranteed (pokerstars) Bust, KK vs 66 på Q86

20.15 $1 (3x) rebuy, 60K guaranteed (pokerstars)

 

Sen får vi se om jag kör sunday storm eller ej. Lutar väl mot det iaf! Är det någon som vill stejka mig i någon av storm eller MTOPS ME så är det bara att höra av sig, blir ett skott på högre inköpsturneringar ikväll med dem två i tanke! :)

 

Förresten, jävla skit att Villa torskade mot Sandviken...Förra året torskade de första matchen borta på straffar, idag efter förläggning.. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser min syster uppdatera "den där känslan som uppstår när..." rätt mycket på FB. Det är ju rätt passande och tänkte köra en här nu som förklarar my personal state of mind rätt bra.

 

Den där känslan som uppstår när ens ex hittar en ny kille. Tog henne rätt lång tid, 1.5 månad sisådär... Profilbilden hon lägger upp ser man två smycken man gett henne för dyra pengar, varför inte pissa lite mer på mig, helt tom i blicken...

 

Lite växla från poker till personligt, sorry om ni inte gillar det, men tvingar ingen att läsa liksom.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...