Gå till innehåll

Nedåtgående NSD


Laagen13

Recommended Posts

Vill bara lyfta fram en fråga jag är osäker på själv nu när jag äntligen börjar kötta på i volym på CG (tog mig bara 6 år)...

 

Jag spelar mikronivåer på stars och har en klar tränd i min graf. Min NSD går sakta men säkert neråt även om jag börjat tighta till mig och funderar på händer jag vill spela och ifrån vilken position. Problemet är väl inte att jag inte är vinnande utan det är jag men undrar om detta är något att oroa sig över? Ifall det är det ge gärna förslag på vad man kan göra. Just nu är min NSD på -500bb och SDW är 1500bb så går stadigt plus men...

 

 

Mvh, Laagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara lyfta fram en fråga jag är osäker på själv nu när jag äntligen börjar kötta på i volym på CG (tog mig bara 6 år)...

 

Jag spelar mikronivåer på stars och har en klar tränd i min graf. Min NSD går sakta men säkert neråt även om jag börjat tighta till mig och funderar på händer jag vill spela och ifrån vilken position. Problemet är väl inte att jag inte är vinnande utan det är jag men undrar om detta är något att oroa sig över? Ifall det är det ge gärna förslag på vad man kan göra. Just nu är min NSD på -500bb och SDW är 1500bb så går stadigt plus men...

 

 

Mvh, Laagen

 

Det är skitsamma vart man gör pengarna så länge man gör dem ;). Den gröna linjen är viktigast, finns massvis med spelare som backar i blue line / backar i red line. Man kan vara duktig oavsett, ingen idé att haka upp sig på det. Dock får jag intrycket av att folk på microstars spelar många bord osv. Rent spontant gissar jag på att du kan steala bredare / försvara bredare mot folk som 24-tablar och autopilotar för mycket. Om du vill höja din winrate dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. har 25 % VPIP från SB och det är på tok för mycket så kan tänka mig att en del kommer därifrån. så sjukt frestande att spela suited kort när man ändå redan lagt lite i potten. :roll:

 

 

25% är antagligen inte alls för mycket ifrån SB, antagligen är det för lite! beror ju iofs på om du spelar 5 6 eller 9 handat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...