Gå till innehåll

Poker @ svsmicro 2014


yshithappens

Recommended Posts

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ser fint ut! GL! Förhoppningsvis kommer jag också upp till /2 :P

 

hur många BI har du på nivån?

 

Välkommen marre och tack, ja det har börjat över förväntan. Just nu sitter jag på 25-30 BI. Har dock redan behövt casha 4 gånger denna månad, så det är lite surt att inte rullen mår lika bra som den skulle kunna göra. Har ingen brådska dock, och skulle inte ha några problem alls att gå ner om det så behövs.

 

Önskar dig all lycka också, så länge de finns motivation, disciplin och tålamod så fixar du det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är så Skummt när det kommer till förmågan att analysera sitt topspel gentemot andras. Desto mer jag lär mig om desto mer inser jag hur sämst jag är(Mao ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur mycket det finns kvar att lära, kag hoppas det alltid förblir så)

År 2014 kan man inte bara vakna en dag och vara pokerguru. Det krävs att man studerar hårt ich arbeta hårt. Spelar ingen roll idag hur mycket naturbegåvning man har eller hur intelligent man är.2

Hoppas du får vakna en dag till insikten att även du suger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade med det jag skrev var att om du redan tror att du är en pokergud så finns ingen anledning att lära sig nytt eller ta emot kritik för att få chansen att förstå sitt spel bättre och även lära sig att analysera andras.

Insikten om att man suger är inte menat om något dåligt för utan den insikten kan man aldrig bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart får ni allt ifrån? Man diskuterar en hand med en "välkänd" person på forumet och hela ligan ska komma o ge back up? Jag har aldrig sagt att något är fel, eller att jag skulle vara bättre än någon här eller att jag skulle vara en pokergud. Jag har spelat breakeven i typ 1 år till för någon månad sen, så att jag skulle vara nån pokergud är inte sannolikt.

 

Jag har heller aldrig varit personlig mot någon av er, men alla era poster har nedvärderingar mot mig som person etc. Bara för att jag försöker förstå varför mitt spel är fel och får svar som inte alls är konstruktivt.

 

Så jag vet egentligen inte vad du pratar om, ser mest ut som du försöker skydda din brud? Jag behöver inte arrogans här så jag slipper gärna er oxå. Ni får mig bara att sjunka till er nivå.

 

Ser hellre att ingen svarar alls än att ha det såhär på alla sidor då ni verkar vara jävligt känsliga. En diskussion spårar ur till att jag har hävdat saker som jag inte gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen inte fan kommer jag in i din dagbok och skriver från ingenstans att du är så jävla kass, framförallt skulle jag inte göra det när en ny person. Undra på varför alla dagböcker läggs ner, kolla hur ni beter er. Man märker ju direkt vilka som aldrig kan ha fel och vad konsekvenserna blir om man diskuterar.

 

Sen vad vet du om mig ärligt talat? Du vet ingenting, precis som jag inte vet något om dig.

 

Du har ingen aning om hur mycket tid jag lagt på poker senaste halvåret, hur mycket jag läst, kollat videos, läst böcker, pratat med bra spelare, ändrat mitt spel och hur mycket jag gått in för att utvecklas. Dock är jag inte perfekt vilket jag kan garantera att inte många är här på forumet. Speciellt inte ni som snackar mest och har (rätt)svar på allt (o inget annat funkar) och tror ni är någon pokerkändis.

 

Du får det att låta som att jag började spela för 5 dagar sen bara för att jag inte varit medlem här. Tror de finns en rejäl hög som inte pallar med sånt här shit som plussar stabilt. Ni ger forumet ett väldigt bra första intryck.

 

Vill du utvecklas skulle du inte ha tid att sitta o klanka ner här på mig då du obv slösar tid, för din åsikt betyder ingenting för mig. Lägg tiden på ditt eget spel istället. Jag klarar mig utan dig och biffen, jag lovar.

 

De mest sorgliga och patetiska är att skulle det varit nån ni känner eller en erkänt bra spelare skulle ni kunna hålla med o slicka deras röv. Peace mannen hoppas du aldrig mer skriver här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det dom försöker säga mer eller mindre är att ödmjukhet kommer man ganska långt på. Speciellt om man vill lära sig, men då måste man såväl vara öppen för kritik med och inte inta försvarsställning så fort någon kritiserar dig.

 

Iaf, gl med liret!

 

Jag är ny här, helt newbie på forumet. Visst jag har inte sagt att de har rätt och att jag har fel. Jag har förklarat hur jag tänkte och varför jag gjorde som jag gjorde och får arroganta svar tillbaka som att jag skulle vara dum i huvet för att jag inte tänker likadant. Inte lär jag visa ödmjukhet då, den enda som varit ödmjuk är Aanteee (utav de som diskuterat) men han uppfattade mig som något som inte stämmer.

 

Du känner inte av minibiffs spydighet och arrogans i varje post?

 

Men det är väl allmänbildning att veta att personer som ofta skämta eller trycker ner andra är den personen som hanterar den sitsen sämst när han får tillbaka.

 

Och tack förresten, gl till dig oxå om du nu lirar. Inte direkt så att jag varit spydig mot någon som inte varit det mot mig. Ödmjukhet får du om du själv är likadan, översittare pissar jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista jag skriver här. Ber om ursäkt för att jag uppenbarligen sårat dina känslor. Tanken med min post var inte att nedvärdera eller kränka. Tanken var att du skulle läs det objektivt och inte subjektivt.. Det jag egentligen ville säga var att det inte är en dålig ide att diskutera händer utan subjektivt fastaåsikter och försöka se dom på ett nytt sätt med hjälp av andra. När man intar en fast defensiv position i en diskution så försvinner detviktigaste, förmågan att granska ting objektivt.

Oavsett vad extremfeministerna säger så är objektifiering den ända vägen om man vill lyckas, iaf intellektuellt.

 

Säg till om du vill ha en djupare analys av dina postade händer så kan jag ta mig tid att göra det men bara pm du lämnar känslorna där dom hör hemma dvs offline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista jag skriver här. Ber om ursäkt för att jag uppenbarligen sårat dina känslor. Tanken med min post var inte att nedvärdera eller kränka. Tanken var att du skulle läs det objektivt och inte subjektivt.. Det jag egentligen ville säga var att det inte är en dålig ide att diskutera händer utan subjektivt fastaåsikter och försöka se dom på ett nytt sätt med hjälp av andra. När man intar en fast defensiv position i en diskution så försvinner detviktigaste, förmågan att granska ting objektivt.

Oavsett vad extremfeministerna säger så är objektifiering den ända vägen om man vill lyckas, iaf intellektuellt.

 

Säg till om du vill ha en djupare analys av dina postade händer så kan jag ta mig tid att göra det men bara pm du lämnar känslorna där dom hör hemma dvs offline

 

Då missuppfattade jag det hela då du skriver grejer som att jag anser mig som en pokergud etc. Då jag aldrig gjort de. Känslorna bryr jag mig inte om för 5 öre om jag ska va ärlig, pallar inte dramat. Kan garantera att det skulle va frid och fröjd utan minibiffs poster. Vill du ta dig tid att göra det skulle det uppskattas, allt jag velat från första början.

Märker direkt på din respons här att du inte är en sån jag trodde du var, så sorry för att jag drog förhastade slutsatser, mest irriterad över att det kommer in en ny varje dag som inte tillför någonting och om samma sak om och om igen. <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite till och blev +1 BI typ.

 

Note to self: Regs checkar alltid nöten för värde river. Allmänt tråkig action på borden, sitter i princip 3 regs per bord.

 

Mot 29/23/0x-reg. Bara tacka o ta emot, wp!

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2407922

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $419.25

UTG: $479.77

CO: $422.20

BTN: $397.00

Hero (SB): $202.12

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :heart: A :club:

1 fold, CO raises to $7, 1 fold, Hero raises to $24, 1 fold, CO calls $17

 

Flop: ($50.00) 6 :club: J :club: T :spade:(2 players)

Hero bets $25.00, CO raises to $398.20, Hero calls $153.12 all in

 

Turn: ($406.24) 2 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($406.24) J :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $406.24

CO shows J :spade: A :spade:

CO wins $220.08

(Rake: $10.15)

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2407925

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $481.64

SB: $500.81

BB: $402.61

UTG: $581.68

CO: $679.19

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with J :club: J :spade:

UTG raises to $5.75, CO raises to $19.50, Hero raises to $44, 3 folds, CO calls $24.50

 

Flop: ($96.75) 2 :club: K :club: 3 :heart:(2 players)

CO checks, Hero bets $48.00, CO raises to $124, Hero raises to $437.64, CO folds

 

Final Pot: $344.75

Hero shows J :club: J :spade:

Hero wins $22.50

Hero wins $313.64

(Rake: $8.61)

 

 

vs 26/20/10ish-reg

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2407926

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (): $307.94

: $738.25

: $198.08

: $120.71

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is with K :club: 8 :club:

Hero raises to $5.75, raises to $16.62, 1 fold, calls $14.62, Hero calls $10.87

 

Flop: ($50.86) 2 :diamond: 7 :heart: 4 :diamond:(3 players)

checks, Hero checks, checks

 

Turn: ($50.86) K :heart:(3 players)

checks, Hero checks, bets $36.00, folds, Hero calls $36

 

River: ($122.86) 2 :spade:(2 players)

Hero checks, bets $76.00, Hero raises to $255.32, folds

 

Final Pot: $274.86

Hero shows K :club: 8 :club:

Hero wins $88.67

Hero wins $179.32

(Rake: $6.87)

 

Tänkte börja med att gå igenom dessa. AA handen är inget läge man älskar men mot en FI som spewar och har tendenser att fucka ur totalt så synar nog öven jag men måste säga att jag egentligen vill folda för ofta kommer vi vara upp emot denna range, 78s KQs 66 TT JJ JTo JTs och som du ser så ligger vi inte alls bra till emot denna range. Men nu visade FI att han överspelar händer kraftigt och att han har spewtendenser vilket gör att vi måste ta dessa syner.

 

JJ, nu ska jag försöka bygga en range kring brädan samt hur handen spelades preflopp så ska vi se ut hur du ligger till med JJ och varför det är en dålig idé göra om denna hand till bluff. MTP att han 3bettar UTG samt att han synar en 4bet OOP så bör vi hitta denna range, AKo AKs AQs AJs TT JJ QQ KK AA, när vi betdegar så kommer vi automatiskt att isolera oss mot en viss range för att han kommer troligtvis att endast folda dem händer vi slår. Det som kommer att syna är dom olika kombinationerna av AA KK AK och AQcc, här kommer alltid alla andra random kombinationer samt TT att folda vilket gör att vi gör hande till en bluff och då detta inte är nödvändigt då vi ofta leder här. Det som hände var att din cbet var så liten att han trodde att han kunde sno potten direkt så därför raisefoldade han, cbetta ca60-65 ist om du ens ska cbetta så slipper du denna situation för hör inducerar du bluffar och egentligen kan du inget göra förutom att folda imo. Personligen gillar jag mer att checka denna flopp speciellt mtp att vi har en bluffcatcher i handen samt att vi har Jc vilket gör att vi kommer att kunna syna på ALLA turns förutom 3st A. När vi raisar i Holdem bör vi ha klart för oss innan varför vi gör det dvs är det för värde eller är det som bluff och innan man tar det beslutet bör man tänka efter ordentligt på vilken range som FI kan tänka sig att göra det med och sedan ta ett beslut därefter. Tycker dock check är överlägset då vi ger våran fiende chansen att bluffa med allt sitt skröp på turn mot oss.

 

K8s handen, personligen så gillar jag inte att öppna den först ut då den är svårspelad OOP. Men med dessa odds lär vi se en flopp iaf, speciellt mtp på djupet. Här är våran FI så sjukt polariserad mellan att ha en starkare Kx eller rent luft så syn/fold är överlägset här speciellt mtp att du bör inte kunna reppa speciellt måpnga 2x då du öppnar UTG samt att dubbla flushdrag har missat och 56. Det finns ingen anledning att bluffa då du leder och han jkommer aldrig syna med sämmre.

 

Men vad vet jag, det är som jag skrev. Jag är sämst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA som du säger är inte en syn jag gillar heller, och det är absolut ingeting jag snapsynar mot alla fi's. Skulle nog säga att jag föredrar fold då potten är liten och vi riskerar hela stacken på en bräda där vi inte ofta har bäst hand på river. Så att vi är uppe mot den handrangen du säger väldigt ofta är jag med på.

 

Denna snapsynade jag dock, utan tänka. Varför? Jo för att vi har 3B FI 3-4 ggr på en väldigt kort tid (10-15 händer). Vi har cbettat 50% varje gång och Fi har fått lägga sig. Samtidigt har jag lagt till märke att FI försvunnit från 2 av mina bord och jag antar att han håller på att avsluta och fick känslan av att han ville "sätta oss på plats" sista handen innan han drar.

 

JJ vet jag att den är dåligt spelad, jag har förstått allas analyser utav denna handen. Det jag har försökt säga är att jag skulle ALDRIG spela den såhär mot någon annan på hela SVS. Självklart skulle jag snapfolda flop om vi var uppe mot någon annan.

Att en Fi som har 70-80% 3bet på CO vs UTG och 0% fold to 4bet och spelar 77/67/7x 100% cbet och 100% checkraise flop är i toppen av en normal spelares range behöver inte alls stämma.

Misstaget jag gjorde här var att ställa flopp, skulle synat flop och snapsynat alla turns så tror jag vi stackar av FI. (Tror Anteee var inne på det först, det har jag förstått nu).

 

Bör jag folda K8s pre på CO? Som du säger synar jag pga oddsen, skulle inte SB synat BTNs 3b skulle jag folda 100% av gångerna.

 

Det är denna handen jag tycker är intressantast och det jag inte förstår är att om nu FI är så sjukt polariserad mellan att ha en starkare Kx eller ren luft så bör väl raise vara mest +EV, tror inte de finns många på /1 lr /2 som ens skulle syna AK här. Raisen gör att vi slipper betala av 5st bättre kungar och att FI skulle sitta på en stark hand som 22/44/77/A2s ser jag som föga orimligt då han ej cbettar floppen, det är ju händer vi synar in med 3way. Möjligtvis att FI sitter på K4s.

 

Sista stycket, där är jag helt lost, är jag dum i huvet? :P

 

Tack för en välskriven analys!

 

edit: Jag har förstått allt du har skrivit om K8, att vi har bra showdown value osv. Anledningen till att jag checkraisade var för att jag inte ville förlora mot en bättre Kx och handen är ju rätt face up spelat måste du hålla med om. Skulle vi någon få syn så lär han ju aldrig dyka upp med något annat än just Kx, och då är det troligtvis en duktig spelare. Känns inte som en fisk skulle syna Kx här heller och vet vi om att det är en solid spelare, så gör vi inga onödiga moves mot honom. Självklart är jag väl medveten om att vi aldrig kommer få syn av sämre, vi vill inte ha syn helt enkelt.

 

Hoppas du förstår vad jag försöker säga och inte tar det fel, som var anledningen till all drama här inne tidigare. Jag vill ha kritik, men jag förstår inte riktigt varför mitt tankesätt här är fel.

 

 

edit2: För att syna kostar det 145 kr total för att vinna 160 kr och om vi antar vi vinner showdown 2/3 gånger så kommer vi efter 100 händer ha en profit

på:

 

160*66,66= 10667- (145*33,33) = 4833

10667 - 4833 = 5834 kr

 

Gör vi om handen till bluff och säger att vi får han att lägga sig 8/10 ggr får vi en profit på:

 

160*80= 12800 - (307*20)= 6140

 

12800 - 6140 = 6660 kr

 

Så här är det jag menar att det borde vara mest +EV, dock vet jag inte om mina beräkningar stämmer men om det stämmer så måste vi få fi att lägga nånstans runt 77-78% av gångerna. Vi har redan 66% där vi kommer att vinna showdown. Så det ska nog inte vara några problem.

 

Nu vet jag inte om man kan räkna såhär dock, någon får gärna kolla igenom och rätta mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel slutar på -300. Tror nog jag sett 15+ 4tal idag, känns sjukt. Fick även äran att bli slagen av den ett par gånger idag och igår med nöt/stark-kåk. Nya tag imorgon, på återseende.

 

haha fan sant! jag har bara sett 3, då man hade 2 av dem! :P Kämpa vidare! Dock har jag sett AA,KK, kanske 30+ idag! Sjukt varma kortlekar nu på helgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha fan sant! jag har bara sett 3, då man hade 2 av dem! :P Kämpa vidare! Dock har jag sett AA,KK, kanske 30+ idag! Sjukt varma kortlekar nu på helgen :)

 

Haha. De roliga är att alla är förvånade. Varje gång den kommer är det nån som kommenterar om hur ofta dem har haft/sett den, och att det verkar osannolikt :D

 

Härligt o höra! Jag fick dock min beskärda del av springet i början av månaden, så jag får nöja mig med att ligga på den andra sidan springet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413700

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $201.65

CO: $194.31

BTN: $809.33

SB: $98.00

Hero (BB): $202.41

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with J :spade: A :club:

3 folds, SB raises to $6, Hero calls $4

 

Flop: ($12.00) 9 :heart: 3 :spade: J :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $9.00, SB raises to $18, Hero raises to $196.41, SB calls $74 all in

 

Turn: ($196.00) 7 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($196.00) K :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $196.00

SB shows K :spade: J :club:

Hero shows J :spade: A :club:

SB wins $191.11

(Rake: $4.89)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413701

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (CO): $138.21

BTN: $217.36

SB: $366.19

BB: $253.64

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Q :diamond: A :heart:

Hero raises to $2.87, BTN raises to $6, 2 folds, Hero raises to $16.12, BTN calls $10.12

 

Flop: ($33.74) 7 :spade: A :spade: 2 :diamond:(2 players)

Hero bets $22.00, BTN raises to $201.24, Hero calls $100.09 all in

 

Turn: ($277.92) 8 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($277.92) 3 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $277.92

BTN shows A :diamond: J :spade:

BTN wins $79.15

(Rake: $6.94)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413702

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $148.50

BTN: $100.00

Hero (SB): $306.05

BB: $77.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K :spade: A :diamond:

2 folds, Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero raises to $306.05, BB calls $66.50 all in

 

Flop: ($155.00) 4 :diamond: T :heart: Q :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($155.00) T :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($155.00) 9 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $155.00

Hero shows K :spade: A :diamond:

BB shows 9 :heart: A :heart:

BB wins $151.13

(Rake: $3.87)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413703

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $133.35

CO: $222.79

Hero (BTN): $110.13

SB: $110.00

BB: $69.48

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 7 :diamond: 8 :diamond:

UTG raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) 6 :spade: T :spade: 9 :heart:(3 players)

BB bets $8.25, UTG raises to $129.85, Hero calls $106.63 all in, BB calls $57.73 all in

 

Turn: ($290.24) J :diamond:(3 players - 2 are all in)

 

River: ($290.24) 2 :heart:(3 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $290.24

UTG shows K :spade: Q :spade:

UTG wins $259.77

UTG wins $23.22

(Rake: $7.25)

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413704

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $177.72

CO: $184.63

BTN: $86.04

Hero (SB): $422.07

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :heart: A :spade:

CO raises to $7, 1 fold, Hero raises to $24, 1 fold, CO calls $17

 

Flop: ($50.00) 6 :diamond: K :diamond: 5 :club:(2 players)

Hero bets $30.00, CO raises to $140, Hero raises to $398.07, CO calls $20.63 all in

 

Turn: ($371.26) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($371.26) 7 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $371.26

CO shows 7 :diamond: 8 :diamond:

Hero shows A :heart: A :spade:

CO wins $361.98

(Rake: $9.28)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413708

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

: $218.39

Hero (): $170.05

: $84.21

: $115.06

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is with A :heart: A :diamond:

raises to $3.50, 1 fold, Hero raises to $12, 1 fold, raises to $30.75, Hero raises to $170.05, calls $84.31 all in

 

Flop: ($231.12) 9 :heart: K :heart: K :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($231.12) 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($231.12) 9 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $231.12

Hero shows A :heart: A :diamond:

shows K :diamond: A :spade:

wins $225.35

Hero wins $54.99

(Rake: $-49.22)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413709

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $191.17

SB: $151.95

BB: $136.33

Hero (CO): $351.92

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with T :club: A :club:

Hero raises to $2.87, BTN raises to $10.11, 2 folds, Hero calls $7.24

 

Flop: ($21.72) T :diamond: 3 :club: 8 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $6.00, Hero raises to $22.86, BTN calls $16.86

 

Turn: ($67.44) 7 :spade:(2 players)

Hero bets $44.00, BTN raises to $158.20, Hero calls $114.20

 

River: ($383.84) 3 :heart:(2 players)

 

Final Pot: $383.84

BTN shows Q :heart: Q :spade:

BTN wins $374.25

(Rake: $9.59)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413710

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $97.20

Hero (SB): $221.90

BB: $129.92

UTG: $92.64

CO: $206.63

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q :heart: Q :club:

3 folds, Hero raises to $3, BB raises to $8, Hero raises to $20, BB calls $12

 

Flop: ($40.00) 4 :heart: 6 :heart: 2 :diamond: (2 players)

Hero bets $24.00, BB raises to $48, Hero raises to $184, BB calls $61.92 all in

 

Turn: ($259.84) K :heart: (2 players - 1 is all in)

 

River: ($259.84) 3 :diamond: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $259.84

Hero shows Q :heart: Q :club:

BB shows A :heart: A :diamond:

BB wins $253.35

Hero wins $74.08

(Rake: $-67.59)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413711

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $151.19

CO: $258.71

BTN: $26.74

Hero (SB): $108.48

BB: $224.51

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 4 :club: 4 :spade:

UTG calls $1, CO raises to $3.62, 1 fold, Hero calls $3.12, BB calls $2.62, UTG calls $2.62

 

Flop: ($14.48) Q :heart: 4 :diamond: 9 :club: (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, CO bets $7.24, Hero calls $7.24, BB raises to $25.34, UTG folds, CO folds, Hero calls $18.10

 

Turn: ($72.40) 5 :heart: (2 players)

Hero checks, BB bets $32.00, Hero raises to $79.52, BB calls $47.52

 

River: ($231.44) 8 :club: (2 players)

 

Final Pot: $231.44

Hero shows 4 :club: 4 :spade:

BB shows 9 :heart: 9 :diamond:

BB wins $225.66

(Rake: $5.78)

 

 

Händerna som står:

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413712

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $26.14

Hero (CO): $115.54

BTN: $178.12

SB: $385.28

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Q :spade: Q :heart:

Hero raises to $2.87, 2 folds, BB raises to $26.14, Hero calls $23.27

 

Flop: ($52.78) 6 :diamond: Q :club: K :heart: (2 players)

 

Turn: ($52.78) 5 :spade: (2 players)

 

River: ($52.78) 2 :club: (2 players)

 

Final Pot: $52.78

BB shows 8 :heart: 8 :spade:

Hero shows Q :spade: Q :heart:

Hero wins $51.47

(Rake: $1.31)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413713

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $109.43

UTG: $94.02

CO: $180.89

BTN: $55.29

SB: $197.60

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :club: K :heart:

1 fold, CO raises to $3.50, BTN calls $3.50, 1 fold, Hero raises to $15, 1 fold, BTN calls $11.50

 

Flop: ($34.00) 8 :diamond: 2 :diamond: 2 :heart: (2 players)

Hero bets $19.00, BTN calls $19

 

Turn: ($72.00) 9 :diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $21.29, Hero calls $21.29

 

River: ($114.58) T :heart: (2 players)

 

Final Pot: $114.58

Hero shows A :club: K :heart:

BTN shows Q :heart: A :diamond:

Hero wins $111.72

(Rake: $2.86)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2413770

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $737.75

BTN: $317.23

Hero (SB): $133.40

BB: $268.04

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :heart: A :heart:

CO raises to $3.50, BTN calls $3.50, Hero raises to $15, 1 fold, CO calls $11.50, 1 fold

 

Flop: ($34.50) A :diamond: 2 :heart: 3 :club: (2 players)

Hero bets $19.00, CO calls $19

 

Turn: ($72.50) 9 :spade: (2 players)

Hero checks, CO bets $41.00, Hero calls $41

 

River: ($154.50) 5 :diamond: (2 players)

Hero bets $58.40, CO calls $58.40

 

Final Pot: $271.30

CO shows 4 :diamond: 8 :diamond:

Hero shows J :heart: A :heart:

CO wins $264.52

(Rake: $6.78)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2413776

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $112.49

SB: $101.35

BB: $487.71

Hero (UTG): $104.41

CO: $79.61

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with A :heart: A :diamond:

Hero raises to $2.87, 2 folds, SB calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) J :diamond: 6 :heart: Q :diamond: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $6.45, SB folds, BB raises to $22.58, Hero calls $16.13

 

Turn: ($53.77) 5 :club: (2 players)

BB bets $40.32, Hero raises to $78.96, BB calls $38.64

 

River: ($211.69) 6 :spade: (2 players)

 

Final Pot: $211.69

BB shows 6 :diamond: 7 :diamond:

Hero shows A :heart: A :diamond:

BB wins $206.40

(Rake: $5.29)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte kolla alla händer direkt, men en hand som fick mig att rycka lite på ögonbrynen var ATs, den är väldigt väldigt kallt spelad. Känns lite sådär imo att dra en whinepost för att sedan lägga upp en hand där man spelar varenda gata fel.

 

Skummade lite till och såg ngn AK på flopp 8 2 2. Tycker inte den bör cbettas. Har vi backdoors är det en annan sak imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT, tycker floppen är schysst spelad med TPTK + drag nötfärg även om jag själv förmodligen hade nöjt mig med att syna. Däremot hade jag nog check/fold på turn, känns som att vi väldigt sällan har bästa hand i det läget samt får inte schyssta odds att syna.

 

QQ (den efter AT), personligen hade jag nog synat 16bb pre istället och sen tagit det därifrån (så länge det inte är megafisk). Som spelad synar jag alternativt lägger på flopp beroende på motstånd.

 

AJ vs 48, lägger jag på turn då det i mitt huvud poppar upp massa kombinationer som har oss slagna men antagligen har du koll på motståndaren... Om inte innan så åtminstone efter;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT, tycker floppen är schysst spelad med TPTK + drag nötfärg även om jag själv förmodligen hade nöjt mig med att syna. Däremot hade jag nog check/fold på turn, känns som att vi väldigt sällan har bästa hand i det läget samt får inte schyssta odds att syna.

 

Vi raisar inte flopp för att vi har en väldigt fin hand som spelar väldigt bra mot hans cbetrange. Raisar vi foldar vi ut rangen som vi dominerar. Vi spelar väldigt bra mot hans air också då han ofta kmr barella ess osv. Sen så är vi ju inte exalterade att raisa och få in det på speciellt många turns heller så känns bara onödigt att ha bråttom med att få in stacken. Vår hand är helt klart bra nog för att syna på flopp och vi behöver inte krångla till det. Turn mår vi skitdåligt, fi är inte ens committad och han värdepushar aldrig sämre. Tror aldrig han bluffar här heller om jag ska vara ärlig. Sen tycker ju jag att syn pre är rätt kallt mot typ alla och 4bettar hellre än att syna då ATs är konstant dominerad i den här spotten och spelar allmänt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inputs, även om jag inte direkt gillar första kommentaren.

 

Du kommer in i min dagbok och i princip säger jag våldtar en hand, pga att jag dragit en whine post. Helt seriöst vad har ni för attityder? Jag skrev att det var en TUNG dag och la upp de händerna jag tyckte "stack". Vart har jag gnällt?

 

Men när jag svara på donkeys analys och undra om de var mest +EV och om jag hade räknat rätt. Efter de har ingen sagt ett ord? Ska man anta att det var rätt eftersom alla tiger?

 

Iaf. Det är en av anledningarna till att jag köper in 100BB, jag känner mig osäker när jag är djupare och överspelar händer. Som sagt innan jag är inte proffs, jag lär mig nya saker varje dag. Nu har jag lärt mig en till sak. Tack för det och respekt till dig för att visa hur "ödmjuka" PF är.

 

AK handen. Inget cbet, cbettade typ för han har ett potbet kvar, kanske dåligt tänkt jag vet haha. Men checkfoldar vi om han ställer flop för potbet?

 

The wall:

(QQ)

Du har nog rätt i det du säger, men hur spelar vi då, för att minimera förlusterna?

Check flop iaf väl, känns kallt att leda ut när han 3bettat oss. Hela handen förändras ju totalt när han har första ordet.

 

(AJ)

Även här har du rätt, det var en aggrodonk. Min check turn var för att jag ville han skulle bluffa, som han gjort de flesta gånger tidigare. Dock hade vi otur denna gång.

 

AT har jag redan svarat på.

 

edit: att jag ens synar en 3bet ur pos är inget vanligt, skulle säga att detta var ett undantag som inte ens händer dagligen. Brukar alltid gå 4bet/fold om vi inte är ute för att trappa. Nu fick jag betala med en stack och har dragit lärdom utav de dessutom, så jag ser det som välspenderade pengar då jag ofta kan överspela just sådana händer djup.

Foldar vi mot hans push turn eller har vi redan comittat oss?

Notera även att hans cbet är runt 25% av potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inputs, även om jag inte direkt gillar första kommentaren.

 

Du kommer in i min dagbok och i princip säger jag våldtar en hand, pga att jag dragit en whine post. Helt seriöst vad har ni för attityder? Jag skrev att det var en TUNG dag och la upp de händerna jag tyckte "stack". Vart har jag gnällt?

 

Men när jag svara på donkeys analys och undra om de var mest +EV och om jag hade räknat rätt. Efter de har ingen sagt ett ord? Ska man anta att det var rätt eftersom alla tiger?

 

Iaf. Det är en av anledningarna till att jag köper in 100BB, jag känner mig osäker när jag är djupare och överspelar händer. Som sagt innan jag är inte proffs, jag lär mig nya saker varje dag. Nu har jag lärt mig en till sak. Tack för det och respekt till dig för att visa hur "ödmjuka" PF är.

 

AK handen. Inget cbet, cbettade typ för han har ett potbet kvar, kanske dåligt tänkt jag vet haha. Men checkfoldar vi om han ställer flop för potbet?

 

 

Lol, ja undra varför inte folk orkar kommentera. Kan ju inte ha med dig att göra och din attityd. Har lovat mig själv att jag inte ska kommentera mer i den här dagboken, är verkligen bara slöseri med tid så det är ingen idé att försöka starta någon diskussion med mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...