Gå till innehåll

3000 startmarker, normal mörkerstruktur


Cruff

Recommended Posts

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: HERO (2980.00)

Plats 2: XXX (2848.00)

Plats 3: XXX (2592.00)

Plats 4: XXX (3015.00)

Plats 5: XXX

Plats 6: FI 2 (2930.00)

Plats 7: XXX (3768.00)

Plats 8: XXX (3007.00)

Plats 9: XXX (2450.00)

Plats 10: FI 1 (2980.00)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Spelarstatus ***

 

MrT är Givare

HERO Stora M 20.00

FI 1 Lilla M 10.00

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

** Giv **

 

HERO [Er, Ks]

XXX [N/A, N/A]

XXX [N/A, N/A]

XXX [N/A, N/A]

FI 2 [N/A, N/A]

XXX [N/A, N/A]

XXX [N/A, N/A]

XXX [N/A, N/A]

FI 1 [N/A, N/A]

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Bet Runda 1 ***

 

XXX Lägger sig

XXX Lägger sig

XXX Lägger sig

FI 2 Höj till 40.00

XXX Lägger sig

XXX Synar 40.00

XXX Lägger sig

FI 1 Höj till 180.00

HERO Synar 160.00

FI 2 Synar 140.00

XXX Lägger sig

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Flop(Board): ***

 

[Dk, Kh, Ds]

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Bet Runda 2 ***

 

FI 1 Satsar 290.00

HERO Höj till 580.00

FI 2 Lägger sig

FI 1 Synar 290.00

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Turn(Board): ***

 

[Dk, Kh, Ds, 4s]

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Bet Runda 3 ***

 

FI 1 Passar

HERO Passar

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** River(Board): ***

 

[Dk, Kh, Ds, 4s, 7h]

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

*** Bet Runda 4 ***

 

FI 1 Satsar 870.00

HERO Synar 870.00

 

 

Jag tänker såhär. Preflop tänkte jag raisa FI 2, men FI 1 hann före och jag kände därför att min han blev fint maskerad.

På floppen raisar jag FI 1 bet för att få veta var jag står med min hand. Vid omslag så viker jag, tänker jag. När han bara synar bestämmer jag mig för hålla nere potten och syna ett bet på rivern om det inte är något galet som allin eller liknande.

 

Är det bra att spela på det här sättet? Eller är det något annat sätt som är bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta argument är det mest tiltande i världen "Raisade för att se vart jag står". Jag förstår inte vad du menar med det, Var god utveckla.

Mvh, Tycker att raisa flopp med denna hand är som att mörda den rakt av. Om du försöker sätta upp en 3bets range på FI och sen försöka utvärdera den efter att han cbettat och du slagit om och han synat, Vad för händer kan han ha kvar i rangen som du slår? Du har en stark hand och när du höjjer så gör du om den till bluff, vilket känns otroligt märkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1111

 

Det är ju fan ett av de mest korkade jävla meningarna jag har läst.

 

Killen bad bara om lite hjälp. Bättre va trevlig när man vet lite mer. ( svagt att gå igång på något som dessutom är så banalt. Om man skriver som Op skriver är det rätt uppenbart att han är hobbyspelare ( no offense cruff)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns väl fine

 

Frågan är väl vad som är fine egentligen. Omslag flopp är så långt ifrån fine man kan komma i min bok.

 

Jag 4bettar nog oftast pre, synar ibland också beroende på vad det är för spelare. Floppen slår jag aldrig om med några händer alls. Vi reppar ingenting så finns ingen som helst anledning att slå om. Parad bräda och rainbow är ju ultratorr, därav bör man inte slå om här. Skulle vi ha något bra vill vi ju ha värde av bluffar/sämre.

 

Argumentet "slå om för att veta vad jag står" är rätt kallt f.ö. Försök tänk lite mer i form av ranger, om jag slår om här 1. Vilka händer representerar vi (värde och bluffar) 2. Vad kan fi ha om han synar (ev raisar).

 

Jag ser det väldigt svårt att det skall finnas argument för att slå om här med AK. Har han tombluff, KJ vill vi inte skrämma iväg dem. Om vi åker på ett omslag mår vi ju antagligen inte så fint heller. Han synar aldrig med sämre och han foldar aldrig bättre (Mao har vi ingen anledning att raisa).

 

Vi vill ju spela en mindre pott också helst, finns inga anledningar till att bygga pott här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumheten består för varje generation pokerspelare. Jag har lärt mig lite så nu ska jag visa mig på styva linan och ge mig pånågon som kan mindre. Oops jag framstod visst själv som både idiot och as istället.

Idiot för att jag påpekade något som är alldeles för banalt för att spela Allan me. Ett as för att jag förolämpade nån som bara lite oskyldigt bett om hjälp.

 

Haha oj, vaknat på fel sida?

Nu menar jag inte att TS är en idiot utan jag menar begreppet "jag raisar för att veta vart jag står" är idiotiskt term.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha oj, vaknat på fel sida?

Nu menar jag inte att TS är en idiot utan jag menar begreppet "jag raisar för att veta vart jag står" är idiotiskt term.

 

Ja tydligen:( sry sry, jag editerade, kom på att jag betedde mig mot dig som du gjorde mot OP på något som du uppenbarligen inte kan så mkt om. Läs min Edit istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tydligen:( sry sry, jag editerade, kom på att jag betedde mig mot dig som du gjorde mot OP på något som du uppenbarligen inte kan så mkt om. Läs min Edit istället

 

Men vaddå jag betedde mig mot OP? Min åsikt är bara att termen "jag raisar för att se vart jag står" är helt jävla idiotisk. Om nu OP tog åt sig så ber jag hemskt mycket om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var inte att bara rakt ut vara otrevlig utan anledning. Jag förstod att han är Hobbyspelare men kände att jag ville hjälpa honom med hur man bör tänka då man väljer olika linjer.

 

Den ända gången det är acceptabelt att vara ett rövhål är när det är i utbildande syfte :D:). Det är så jag vart upplärd av min bror och mina vänner och det verkade fungera rätt hyffsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta argument är det mest tiltande i världen "Raisade för att se vart jag står". Jag förstår inte vad du menar med det, Var god utveckla.

Mvh, Tycker att raisa flopp med denna hand är som att mörda den rakt av. Om du försöker sätta upp en 3bets range på FI och sen försöka utvärdera den efter att han cbettat och du slagit om och han synat, Vad för händer kan han ha kvar i rangen som du slår? Du har en stark hand och när du höjjer så gör du om den till bluff, vilket känns otroligt märkigt.

 

Ja jag är en hobbyspelare och bad därför om hjälp.

Jag var inte tiltad om det spelar någon roll, jag gick och kom trea i turneringen sedan. Har kommit tillbaka från värre situationer...

 

Förstår inte argumentet med att jag gör om det till en bluff? Jag hoppas ju på att han viker den på floppen om han nu missat helt och hållet.

Håller med att det förmodligen inte finns några händer kvar jag kan slå när han nu synar, så synen på rivern känns såhär i efterhand onödig.

 

 

p.s. Cruff-kontot är inte mitt utan en väns som råkade vara inloggad, så rikta det mot Claust istället d.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl vad som är fine egentligen. Omslag flopp är så långt ifrån fine man kan komma i min bok.

 

Jag 4bettar nog oftast pre, synar ibland också beroende på vad det är för spelare. Floppen slår jag aldrig om med några händer alls. Vi reppar ingenting så finns ingen som helst anledning att slå om. Parad bräda och rainbow är ju ultratorr, därav bör man inte slå om här. Skulle vi ha något bra vill vi ju ha värde av bluffar/sämre.

 

Argumentet "slå om för att veta vad jag står" är rätt kallt f.ö. Försök tänk lite mer i form av ranger, om jag slår om här 1. Vilka händer representerar vi (värde och bluffar) 2. Vad kan fi ha om han synar (ev raisar).

 

Jag ser det väldigt svårt att det skall finnas argument för att slå om här med AK. Har han tombluff, KJ vill vi inte skrämma iväg dem. Om vi åker på ett omslag mår vi ju antagligen inte så fint heller. Han synar aldrig med sämre och han foldar aldrig bättre (Mao har vi ingen anledning att raisa).

 

Vi vill ju spela en mindre pott också helst, finns inga anledningar till att bygga pott här.

 

Okey, kanske skulle 4-bettat pf. Mycket möjligt att jag gjorde fel redan där.

Och börjar förstå att jag gör fel med att tänka på det sättet. Men hur spelar man vidare en sån här hand, flatcallar floppen. Vad händer vid ett bet på turn? Ge upp/flatcalla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, kanske skulle 4-bettat pf. Mycket möjligt att jag gjorde fel redan där.

Och börjar förstå att jag gör fel med att tänka på det sättet. Men hur spelar man vidare en sån här hand, flatcallar floppen. Vad händer vid ett bet på turn? Ge upp/flatcalla?

 

Själv flattar jag flopp, turn och viker river oftast. Utan reads blir det att flatta 2 gator iaf. Synar ned mot vissa, och nits viker jag turn mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv flattar jag flopp, turn och viker river oftast. Utan reads blir det att flatta 2 gator iaf. Synar ned mot vissa, och nits viker jag turn mot.

 

Okey. Även fast det är så grunda startstackar? Potten kommer ju vara 1000 redan efter floppen och troligen 3000 efter ett turn kort och sen all in på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du att han skall folda händer som du slår? Det är ju bättre att flatta och låta honom bluffa / betta sämre kungar :)

 

Well jag vill ju veta hans styrka. Att bara calla känns som jag bjuder in han till en 3 gators bluff, med en all in på slutet som jag inte kan syna. Däremot inser jag i efterhand att det finns flertal händer han skulle kunna syna min reraise med, så den ger inte så mycket information som jag tänkte vid tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart kommer du få ett "aha-moment" :rolleyes:

 

Absolut, fått mycket mer insikt om hur jag spelade den fel. Däremot gillar jag inte att flatcalla med såna här stackar, känns som en så stor del av stacken kommer att försvinna och som sagt hur hanterar jag en all in på rivern om jag nu synat halva stacken in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well jag vill ju veta hans styrka. Att bara calla känns som jag bjuder in han till en 3 gators bluff, med en all in på slutet som jag inte kan syna. Däremot inser jag i efterhand att det finns flertal händer han skulle kunna syna min reraise med, så den ger inte så mycket information som jag tänkte vid tillfället.

 

Sluta säg så att du vill veta hans styrka, du har redan fått förklarat varför du inte ska raisa. Det är en sak att säga att man förstår, det är en annan sak att förstå på riktigt.

 

Svårt att se att ngn går 3 gator tombluff på den här strukturen när de får en kallsyn bakom sig och en syn ifrån han som öppnade ifrån början. Nu har jag inte spelat mkt mtts, men tycker man väldigt sällan ser folk 3betta och gå 3 gator tom på en sån här bräda. Syna flopp och folda turn då om du inte vill syna turn, fortfarande bättre än att raisa flopp imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta säg så att du vill veta hans styrka, du har redan fått förklarat varför du inte ska raisa. Det är en sak att säga att man förstår, det är en annan sak att förstå på riktigt.

 

Svårt att se att ngn går 3 gator tombluff på den här strukturen när de får en kallsyn bakom sig och en syn ifrån han som öppnade ifrån början. Nu har jag inte spelat mkt mtts, men tycker man väldigt sällan ser folk 3betta och gå 3 gator tom på en sån här bräda. Syna flopp och folda turn då om du inte vill syna turn, fortfarande bättre än att raisa flopp imo.

 

Jag har ju redan påpekat att jag förstått att det resonemanget är fel, men det var så jag tänkte när jag satt vi bordet. Se har du nog rätt att han kommer lugna ner sig med bettandet om han nu inte har damen på turn. Så kommer nog spela den han annorlunda nästa gång =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom mörkarna är så små och vi är tidigt i turneringen så har jag inget emot att folda när någon har öppnat och en annan 3bettat, så här tidigt i tuerningar brukar folk endast 3betta väldigt starka händer om man inte har en "read" på aktuell spelare. Ett problem till uppstår är att vi kommer 2/3 av ggr missa flopp och då får vi folda samt att om vi väljer att 4betta preflopp så kommer vi otroligt sällan få in det bra. AK AQ är jätte bra händer att få "all in" preflopp lite senare i turneringar när det blir mer action på borden och man bara har ca 20 stora mörkar kvar för då kan vi få in det mot lite allt möjligt och vara glada eftersom folk kommer börja bluffa mer och stoppa in pengarna mycket lightare!

 

Sen har vi dessutom dessa lägen som uppstår och det är när vi floppar Top par top kicker och vi inte rikigt vet vart vi står eftersom våran fiendes händer bör vara starkare än så här.

 

Lycka till och hoppas du förstår vad jag menar, om inte annat så fråga gärna(ska försöka att inte dryga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...