alve Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Skottar på ny nivå, så dyker en hand upp som jag skulle vilja se vad ni tycker om. Bordet är hyffsat tight. Fi har inte gjort nåt speciellt, men om jag skulle beskriva det jag sett av honom blir det nog tight/passive. ** Game ID 423686309 starting - 2005-07-17 02:04:24 ** About Schmidt [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Jonkzor123 sitting in seat 1 with $77.30 [Dealer] - Kritskallen sitting in seat 2 with $39.38 - Rancor_GBG sitting in seat 3 with $6.25 - LilianaSilke sitting in seat 4 with $61.30 - MR250 sitting in seat 5 with $26.75 - same sitting in seat 7 with $18.00 - Etarnalspi sitting in seat 8 with $25.25 - INZAGHI sitting in seat 9 with $18.55 - Musse_Pigg sitting in seat 10 with $36.05 Kritskallen posted the small blind - $0.25 Rancor_GBG posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Jonkzor123: K , 6 LilianaSilke folded MR250 folded same folded Etarnalspi folded INZAGHI folded Musse_Pigg folded Jonkzor123 raised - $2.00 K6o, dålig hand men alla foldar till mig och sno blinds har jag fått göra ganska ostört från knappen eller CO. Kritskallen called - $2.00 En syn, tyder på en hand. Han har foldat dom flesta gångerna jag raiseat hans blind. Rancor_GBG folded ** Dealing the flop: Q , K , 6 Pot: $2.50 Kritskallen checked Jonkzor123 bet - $3.00 Floppar två par, ganska maskerade också. Kritskallen raised - $6.00 Ojdå, TP? eller kanske till och med bättre? Jonkzor123 raised - $15.00 Jag är ju inte beredd att släppa min två par i detta läge och raisear tillbaka på honom. Kritskallen raised - $24.00 Ojoj, nu snackar vi. AK? KJ? eller KQ kanske?. Två par, stort drag eller set kanske? Helt enkelt min fråga hur gör ni i denna situation? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
helena_ Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Tight/passive, sätter han på QQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icehole Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 sätter honom på KQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Som vanligt nästan inga kommentarer på mina HH:s. Det kanske är så uppenbart vad jag ska göra i detta läge så ingen orkar kommentera. Om det är så får ni gärna säga det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fille Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 KQ eller 66 låter rimligt enligt: KK QQ AK - händerna re-raisar han preflop då han har blivit bestulen på sin blind ofta. KJ eller Sämre så har du en jäkla tur att du hitta en tomte om du nu synar. SVÅR FOLD.. Bra Tomteread =given call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 AK / AQ / KQ / K6 / Q6 / QQ / 66 / kombinerat drag? är händer jag kan sätta honom på. Svårt att släppa 2paret dock. Tror dock det finns fler händer du slår än som slår dig. Så jag skulle nog gjort en crying all in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Som vanligt nästan inga kommentarer på mina HH:s.Det kanske är så uppenbart vad jag ska göra i detta läge så ingen orkar kommentera. Om det är så får ni gärna säga det. Mina pengar är antingen på AK / 66, eller så är han helt enkelt less på dig och dina höjningar Posta resultatet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Mini-CR brukar vara monster, när han sen göre en mini-re-re-raise.... Såvida han inte lackat totalt på dina raisar bör han ha QQ, KQ eller 66 här. Du ska nog hitta fold-knappen, tyvärr. Enda rimliga handen du skulle slå är A K och du har ju K så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Posta resultatet?Varit på minisemester med familjen ett par dagar. Men nu kommer det.Jonkzor123 went all-in - $60.30 Kritskallen went all-in - $13.63 Kritskallen shows: K , Q ** Dealing the turn: 3 ** Dealing the river: J Kritskallen wins $76.76 from the main pot Ja, självklart har han KQ. Efter hans sista raise så kände jag mig slagen. Men hade i baktanken att han kanske var less på mina raises. Men tiden gick och svetten rann. Jag tittade på pottstorleken och en fold blev till call . Tack för alla bra kommentarer . Kan dra slutsatsen att jag har ganska svårt att folda i såpass stora potter med två par. Men efter lite lira på denna nivå ska jag nog kunna folda här utan att gråta alltför mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts