Gå till innehåll

NLT - Triss TT på flop, All in mot 2 motspelare


DrSpooky

Recommended Posts

All in situation 2. TT UTG.

 

***** Hand History for Game 2364457387 *****

$25 NL Texas Hold'em - Thursday, July 14, 20:46:43 EDT 2005

Table Table 36917 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Gordon68111 ( $39.55 )

Seat 4: gurp69 ( $29.50 )

Seat 9: bluff_orbust ( $9.65 )

Seat 10: DirrtyFlop ( $32.41 )

Seat 3: DrSpooky ( $38.35 )

Seat 6: Cleavage222 ( $24.70 )

Seat 8: eriver12 ( $60.60 )

Seat 7: DDN05 ( $0 )

Seat 5: Cutiepie1112 ( $23.75 )

Seat 2: IronMonkey77 ( $7 )

Gordon68111 posts small blind [$0.10].

IronMonkey77 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to DrSpooky [ Tc Th ]

DDN05 has left the table.

DrSpooky raises [$1].

gurp69 calls [$1].

Cutiepie1112 folds.

Cleavage222 folds.

eriver12 calls [$1].

bluff_orbust folds.

shavepaint has joined the table.

DirrtyFlop folds.

Gordon68111 folds.

IronMonkey77 folds.

** Dealing Flop ** [ Ts, 6h, 9h ]

DrSpooky bets [$5].

gurp69 raises [$10].

eriver12 is all-In.

DrSpooky is all-In.

>You have options at Table 37180 Table!.

gurp69 is all-In.

 

Eftertanke: raisar 3xBB UTG. Rätt eller fel? Själv är jag ganska aggro för att få bort skithänder som man kan få med sig från calling-stations annars.

Mitt postflop överbet är pga färgdrag och även möjlig stege.

Vad gör ni vid all-in situation som kommer? Foldar ni top-set??

Vad sätter ni motspelarna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag hade nog spelat precis som du gör, men jag har väldigt lite erfarenhet från NL-cashgames så jag kan givetvis ha fel.

 

Mot tomtar är det väl alltid svårt att kunna vara helt säker på vad de hittar på. Att någon synade din raise preflop med 78 (förslagsvis i samma färg) är ju faktiskt inte omöjligt, speciellt inte mot riktiga tomtar. Men samtidigt är det den ENDA handen som slår dig här (rätta mig om jag har fel, jag är trött :roll: ).

 

Motståndarna kan lika väl sitta på lägre set, TPTK, tvåpar, mellan/lägsta par med A-kicker (känns kanske inte helt troligt med tanke på den action som sker, men man har ju sett värre) eller ett överpar till bordet, varav mot alla du är favorit. Steg+färgdrag (eller bara det ena, om din motståndare är väldigt optimistisk till sina drag) från någon kanske inte heller är omöjligt. Oavsett vilket så måste man väl se det som positivt att du får all-in mot två motspelare med högsta set (på en relativt ofarlig bräda). Jag hade gjort som du, men skulle inte bli väldigt förvånad om någon av motståndarna vänder upp 78 för stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, att syna känns rätt så självklart. Även om du skulle vara 100% säker på att nån har stege så får du sjyssta odds (iförsig förutsätter det att alla 3 hamnar allin).

 

Jag öppnar oxå 10-10 med en höjning UTG preflop, så inget jag tycker är konstigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ Td ]

gurp69 shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and tens.

eriver12 shows [ 8c, 7s ] a straight, six to ten.

DrSpooky shows [ Tc, Th ] four of a kind, tens.

eriver12 wins $22.25 from side pot #2 with a straight, six to ten.

DrSpooky wins $17.70 from side pot #1 with four of a kind, tens.

DrSpooky wins $85.85 from the main pot with four of a kind, tens.

 

Ibland skall man ha tur. T Quads kammar hem potten. Jag var slagen vid flop av stege (tro det eller ej) men tomten synar raise 3xBB från mellanposition. Sen får man tycka vad man vill om mitt fyrtal och att jag hade tur, men i mina ögon sett så förtjänar man inte att vinna med 78o. Hade istället hellre sett AA vinna med kåk i sådant fall!

 

Frågan är vad man gör i AAs hand postflop i detta fall. All in?? Inga farliga kort på bordet...

 

Nästa fråga är hur mycket skall man raisa med preflop för att få bort alla dessa turliga tomtar, men samtidigt inte tappa en headsup mot en dominerad hand??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ Td ]

gurp69 shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and tens.

eriver12 shows [ 8c, 7s ] a straight, six to ten.

DrSpooky shows [ Tc, Th ] four of a kind, tens.

eriver12 wins $22.25 from side pot #2 with a straight, six to ten.

DrSpooky wins $17.70 from side pot #1 with four of a kind, tens.

DrSpooky wins $85.85 from the main pot with four of a kind, tens.

 

Ibland skall man ha tur. T Quads kammar hem potten. Jag var slagen vid flop av stege (tro det eller ej) men tomten synar raise 3xBB från mellanposition. Sen får man tycka vad man vill om mitt fyrtal och att jag hade tur, men i mina ögon sett så förtjänar man inte att vinna med 78o. Hade istället hellre sett AA vinna med kåk i sådant fall!

 

Frågan är vad man gör i AAs hand postflop i detta fall. All in?? Inga farliga kort på bordet...

 

Nästa fråga är hur mycket skall man raisa med preflop för att få bort alla dessa turliga tomtar, men samtidigt inte tappa en headsup mot en dominerad hand??

 

Uhh, du fick ju med dig en dominerad hand, sen om han har tur eller inte är väl inget du kan kontrollera.

 

Jag gillar inte AA spelet. Tycker han ska släppa handen efter 2 allins.

 

Själv skulle jag reraisat preflop med AA, att lyckas få in en ordentlig del av nån motståndares stack preflop tycker jag är en bra början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ Td ]

gurp69 shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and tens.

eriver12 shows [ 8c, 7s ] a straight, six to ten.

DrSpooky shows [ Tc, Th ] four of a kind, tens.

eriver12 wins $22.25 from side pot #2 with a straight, six to ten.

DrSpooky wins $17.70 from side pot #1 with four of a kind, tens.

DrSpooky wins $85.85 from the main pot with four of a kind, tens.

 

Ibland skall man ha tur. T Quads kammar hem potten. Jag var slagen vid flop av stege (tro det eller ej) men tomten synar raise 3xBB från mellanposition. Sen får man tycka vad man vill om mitt fyrtal och att jag hade tur, men i mina ögon sett så förtjänar man inte att vinna med 78o. Hade istället hellre sett AA vinna med kåk i sådant fall!

 

Frågan är vad man gör i AAs hand postflop i detta fall. All in?? Inga farliga kort på bordet...

 

Nästa fråga är hur mycket skall man raisa med preflop för att få bort alla dessa turliga tomtar, men samtidigt inte tappa en headsup mot en dominerad hand??

Först så tror jag det ändå är +ev att trycka på den floppen, även om han i detta fall hade stegen.

AA är ju svårt att släppa speciellt på denna nivå när folk kan trycka in pengarna med det mesta. Men själv skulle jag re-raise pre-flop och sen försöka få in pengarna så fort som möjligt, helst pre-flop. Men om man får in tillräckligt pengar pre-flop blir potten stor nog att man snabbt får in pengarna senare.

Sen till sista frågan, du vill att dom ska syna med sådana dåliga händer. Det tjänar du på. Sen vill du kanske inte att hela bordet ska syna, men en och annan syn från dåliga händer skadar ju inte. Speciellt om dom får svårt att släppa TP med dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite löjligt å kalla eriver12 för tomte, ser inget fel alls med hans spel, han sitter 2 från knappen och floppen kommer troligtvis inte bli dyrare att se + att det finns goda chanser att han får virtuella knappen.

 

Konstigt också att han sitter med mer deg än alla er andra vid bordet, och att du blir tvungen att dra ut honom för att vinna potten, trodde det var sånt tomtar sysslade med.

 

Och nej, det är inte jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite löjligt å kalla eriver12 för tomte, ser inget fel alls med hans spel, han sitter 2 från knappen och floppen kommer troligtvis inte bli dyrare att se + att det finns goda chanser att han får virtuella knappen.

 

Konstigt också att han sitter med mer deg än alla er andra vid bordet, och att du blir tvungen att dra ut honom för att vinna potten, trodde det var sånt tomtar sysslade med.

 

Och nej, det är inte jag. :D

 

 

Ja lite larvigt är det o stämpla nån som tomte pga en 3bb syn med 78off i position. Om man vet att motståndarna är väldigt lättlästa o svaga samt har svårt o släppa överpar eller TP så behöver det inte vara tomtigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lite larvigt är det o stämpla nån som tomte pga en 3bb syn med 78off i position. Om man vet att motståndarna är väldigt lättlästa o svaga samt har svårt o släppa överpar eller TP så behöver det inte vara tomtigt.

 

Om han nu vet att motståndarna är lättlästa och svaga kanske slaskandet med 78o kan kännas acceptabelt. Men jag vet inte, känns väldigt fel och det är ju inte direkt många floppar som gynnar spel med 78o, att han träffade precis perfekt händer ju inte direkt ofta. Jag spelar som sagt väldigt lite NL-cashgame så jag kan ha fel, men 78o ligger inte högt på min lista av händer att coldcalla 4xBB med, oavsett position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot tomtar är det väl alltid svårt att kunna vara helt säker på vad de hittar på. Att någon synade din raise preflop med 78 (förslagsvis i samma färg) är ju faktiskt inte omöjligt, speciellt inte mot riktiga tomtar. Men samtidigt är det den ENDA handen som slår dig här (rätta mig om jag har fel, jag är trött :roll: ).

 

 

Att syna med 78s i position efter en 3bb höjning och en kall-syn är ju ett ganska självklart spel, speciellt med djupa stackar. Förstår inte varför du tycker det är så tomtigt...

 

Sen är synen på fiendens all-in självklar. Går inte att komma bort från toppsetet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna med 78s i position efter en 3bb höjning och en kall-syn är ju ett ganska självklart spel, speciellt med djupa stackar. Förstår inte varför du tycker det är så tomtigt...

 

Som jag har sagt, flera gånger, så är min erfarenhet i NL-cashgame väldigt begränsad. Jag kan förstå tanken med att syna höjning med 78s om stackarna är djupa nog och varför det kan vara rätt, om så var fallet här så ber jag om ursäkt för mitt felaktiga uttalande angående tomtighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar helt rätt. Till en början var jag skeptiskt till raisen preflop, sedan såg jag att det var SH. Finns inte att folda den floppen, folk kommer att kasta in degen med lägre set, tvåpar, stege-drag, överpar och annat skräp som du slår. Sitter någon med nötterna har du massor av outs. Extra cred för bra flop-bet. Bra spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...