Shuv_tard Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Fattar nada. Menar du turneringar? Isåfall är svaret att vi spelar turneringar och cashgames samtidigt. Jasså, tävlingar alltså, det kan vara över tiotal spelare i en och samma tävling. som slåss om ett o samma prisplan. Hur länge har ni spelat poker då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 23 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Jasså, tävlingar alltså, det kan vara över tiotal spelare i en och samma tävling. som slåss om ett o samma prisplan.Hur länge har ni spelat poker då? Det är turneringar, ja. Typ 11 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Det är turneringar, ja. Typ 11 år. Bra jobbat. Vad har du för resultat över dina år som kortspelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 23 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Bra jobbat. Vad har du för resultat över dina år som kortspelare? Haha, har inte koll på något år innan 2013. Då blev det 182k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Haha, har inte koll på något år innan 2013. Då blev det 182k. Hej, hur menar du med 183k, 183kontant insatser eller är det någon form av pokerslang i communityn? MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 23 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Hej, hur menar du med 183k, 183kontant insatser eller är det någon form av pokerslang i communityn? MVH K står för tusen så jag tjänade alltså 182,000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 K står för tusen så jag tjänade alltså 182,000 kr. Oj häftigt. Inte dåligt med tanke på kontantinsatser. Då lever du bättre än medelsvensson hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speccan Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Grattis till placeringen i steken! (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Grattis till placeringen i steken! (= Tyty! Hade en jävla flyt med sex kvar när jag fick in TT vs QQ och AK och binkade in en tia på flopp. Gjorde en dålig syn trehandat som jag ångrar nu efteråt, men kan inte vara annat än nöjd med en tredjeplats och 21k. Hjälpte oss en bra bit på väg mot målet. Stugan uppe 122k atm och med åtta dagar kvar innebär det en pace för ~160k. Cg ~70k upp Turrar ~52k upp Grafer med turneringsvinster/förluster inlagda som bonusar. Min överst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medriggad1 Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Railade dig på slutet och såg handen där du tappade. Tycker det är så uppenbart att du har ett ess där med din linje så att han skulle bluffa ser jag som i princip omöjligt. Däremot är det ju split väldigt ofta, vilket jag förmodar var anledningen till varför du inte vek? Skulle nog nästan säga att du kan skippa värdebeten på river där. Tror aldrig han synar med sämre. Någonsin. Dessutom hade du så pass mycket marker då jämfört med killen som låg 3a så det kändes lite meh att riskera något? Aja, klandrar dig kanske inte så mycket för synen, däremot skulle jag nog skippat värdebeten när du är så face up och aldrig kan ha bättre heller. Stort grattis till 21k iaf (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Railade dig på slutet och såg handen där du tappade. Tycker det är så uppenbart att du har ett ess där med din linje så att han skulle bluffa ser jag som i princip omöjligt. Däremot är det ju split väldigt ofta, vilket jag förmodar var anledningen till varför du inte vek? Skulle nog nästan säga att du kan skippa värdebeten på river där. Tror aldrig han synar med sämre. Någonsin. Dessutom hade du så pass mycket marker då jämfört med killen som låg 3a så det kändes lite meh att riskera något? Aja, klandrar dig kanske inte så mycket för synen, däremot skulle jag nog skippat värdebeten när du är så face up och aldrig kan ha bättre heller. Stort grattis till 21k iaf (= Handen som diskuteras: Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter SB: t112786 4,69bb BB: t925118 38,54bb Hero (BTN): t782096 32,58bb Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club: Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000 Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players) BB checks, Hero checks Turn: (t96000) A:diamond: (2 players) BB bets t55800, Hero calls t55800 River: (t207600) 4:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567 Final Pot: t1039624 BB shows 8:club: 4:club: BB wins t1055224 Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb. Ty! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Handen som diskuteras: Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter SB: t112786 4,69bb BB: t925118 38,54bb Hero (BTN): t782096 32,58bb Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club: Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000 Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players) BB checks, Hero checks Turn: (t96000) A:diamond: (2 players) BB bets t55800, Hero calls t55800 River: (t207600) 4:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567 Final Pot: t1039624 BB shows 8:club: 4:club: BB wins t1055224 Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb. Ty! Bet pre, beta på andra kortet på brädan, river borde du check syna.. MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medriggad1 Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Handen som diskuteras: Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter SB: t112786 4,69bb BB: t925118 38,54bb Hero (BTN): t782096 32,58bb Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club: Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000 Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players) BB checks, Hero checks Turn: (t96000) A:diamond: (2 players) BB bets t55800, Hero calls t55800 River: (t207600) 4:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567 Final Pot: t1039624 BB shows 8:club: 4:club: BB wins t1055224 Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb. Ty! Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years? edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Finner inga ord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years? edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... Japp. edit: försöker mig på att registrera pokertävlingar på Full Tilt sidan, men lyckas inte komma med. Någon som vet hur detta går till? MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Bet pre, beta på andra kortet på brädan, river borde du check syna.. MVH Hm. Jag bettade pre och resten är svårt med tanke på att jag sitter i pos. Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years? edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... Precis. Han dök upp med några märkliga händer men väl inne i potterna spelade han ganska straightforward och jag trodde aldrig att jag skulle få c/r mot mig på river. Jag är väl medveten om att jag måste vara balanserad mot bättre motstånd. Mot en bra spelare hade jag checkat ner då jag förväntar mig c/f eller c/r på river och jag kan, som du säger, inte ha något annat än ett A. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 28 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Stugan upp ~124k. Kör ett turreskott de sista 4 dagarna. Spelar det mesta av värde mellan $8+r - $109 på eu fr och ft. Och allt över 200kr på svs. Kan länka våra p5-sidor om någon är intresserade av nick och resultat. http://www.pocketfives.com/profiles/theno1seal/ http://www.pocketfives.com/profiles/paradoxinaz/ /Snart gul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 28 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Lol, det första som händer är att jag choppar en hyperturbo på stars för $2,3k. Tackar dagbogsriggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TGrinder Postad 28 Mars , 2014 Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Lol, det första som händer är att jag choppar en hyperturbo på stars för $2,3k. Tackar dagbogsriggen. Gratulerar! Liras WCOOP Challenge 01? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 28 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Gratulerar! Liras WCOOP Challenge 01? Ty! Yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TGrinder Postad 28 Mars , 2014 Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Ty! Yes. Alright, GL! Ses på FT! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 28 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Alright, GL! Ses på FT! Ty! Dsm, det gör vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 29 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 Mars , 2014 Dagen slutade be efter horribelt spring, förutom hypern obv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#Dennis Postad 30 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2014 Stugan nere 11k på två turneringsdagar efter makalöst dåligt spring. Nästan sämre än Negraneu på hsp. Nya tag imorgon! Två dagar kvar och 37kkr för att klara målet. En klonk hade uppskattats. /På god väg mot gul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JedenTag Postad 30 Mars , 2014 Rapport Share Postad 30 Mars , 2014 Stugan nere 11k på två turneringsdagar efter makalöst dåligt spring. Nästan sämre än Negraneu på hsp. Nya tag imorgon! Två dagar kvar och 37kkr för att klara målet. En klonk hade uppskattats. /På god väg mot gul Fan, otur! Hoppas det blir bättre framöver och att ni får springa lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts