Gå till innehåll

EPT Barcelona 2013 - officiell diskussionstråd


Recommended Posts

Den 26 augusti drar den tionde säsongen av PokerStars European Poker Tour igång i Barcelona, och när man event inleds den 1 september kommer Poker.se som vanligt att vara på plats och liverapportera från det populära svenskstoppet. Vi har två svenska vinnare från tidigare säsonger: Första säsongen skeppade Alexander Stevic main event, och 2010 var det Kent Lundmarks tur.

 

Ska du till Barcelona och spela? Har du synpunkter och frågor till vårt team på plats? I denna tråd diskuterar vi allt som har med EPT Barcelona 2013 att göra!

 

På PokerStars går dagliga kval till EPT Barcelona. Har du inget konto kan du öppna ett här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Tror absolut rapportören kan göra det Masken!

 

Såhär skulle det gå till då;

15min - Gå till spellokalen

5min - Lokalisera en random svensk

30min - Snittiden för att vänta in en hand värd att skriva om, om rapportören har tur.

1min - Anteckna handen

3min - Ta ny bild på spelaren

15min - Gå tillbaka till mediarummet

10min - Gör en post av infon.

 

1h och 19min visar min högst korrekta uträkning att det skulle ta mellan posterna då. Förmodligen mer åt 1h och 25min då rapportören behöver toapauser och mer kaffe ibland.

 

Och allt det för tråkiga händer som är helt tagna ur sitt sammanhang? BAH!

 

Men lite mer humor i feedet vore kul däremot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut rapportören kan göra det Masken!

 

Såhär skulle det gå till då;

15min - Gå till spellokalen

5min - Lokalisera en random svensk

30min - Snittiden för att vänta in en hand värd att skriva om, om rapportören har tur.

1min - Anteckna handen

3min - Ta ny bild på spelaren

15min - Gå tillbaka till mediarummet

10min - Gör en post av infon.

 

1h och 19min visar min högst korrekta uträkning att det skulle ta mellan posterna då. Förmodligen mer åt 1h och 25min då rapportören behöver toapauser och mer kaffe ibland.

 

Och allt det för tråkiga händer som är helt tagna ur sitt sammanhang? BAH!

 

Men lite mer humor i feedet vore kul däremot :)

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... och under tiden har vi tappat 3 svenskar, och 2 andra har bytt bord. Att följa händer är görbart senare turneringar, men inte i ett fält med 700 spelare om man inte springer på dem.

 

Bet. Ni jobbar uppenbarligen med fel folk. 1post per timma är för dåligt även det är kvalité. Challenge accepted:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet. Ni jobbar uppenbarligen med fel folk. 1post per timma är för dåligt även det är kvalité. Challenge accepted:)

 

Tror att alla som spelat på touren eller jobbat på touren inser att det inte skulle fungera att jobba på det sättet du föreslår, om man inte är 5-6 man på plats. I en mindre turnering där det går att snegla runt sig skulle det funka att stå still på ett ställe, men inte i en lokal med 600 spelare.

 

Respekterar givetvis din åsikt, utan att hålla med om den. Målet tidigt i en EPT är inte att hitta intressanta händer utan att försöka ge en helhetsbild av svenskläget. Okej, vadan fotbollsspelarna då, säger du? Jo, det finns en stor mängd läsare som är intresserade av vilka stora namn (inte pokerspelare) som är på plats, och se bilder på dessa.

 

Jag ska inte ens gå in på jämförelsen sidvisningar på en dag 1A-hand med "random svensk" mot en bild på Gerard Pique.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att alla som spelat på touren eller jobbat på touren inser att det inte skulle fungera att jobba på det sättet du föreslår, om man inte är 5-6 man på plats. I en mindre turnering där det går att snegla runt sig skulle det funka att stå still på ett ställe, men inte i en lokal med 600 spelare.

 

Fair enough. Hur många är ni då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough. Hur många är ni då?

 

Beror lite på hur man ser det. En liverapportering görs av 1-2 man, oftast en person. Dock finns det ju flera svenskar på plats (PokerStars-bloggen, Aftonbladet, ibland Poker Magazine), och då byter man ju info med varandra av just den anledningen att det är näst intill omöjligt att täcka upp allt ens på två personer.

 

Man kan så klart argumentera för att man i så fall bör skicka fler folk, men det finns knappast ekonomi i det såvida du inte är en engelskspråkig sajt som når ut globalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur man ser det. En liverapportering görs av 1-2 man, oftast en person. Dock finns det ju flera svenskar på plats (PokerStars-bloggen, Aftonbladet, ibland Poker Magazine), och då byter man ju info med varandra av just den anledningen att det är näst intill omöjligt att täcka upp allt ens på två personer.

 

Man kan så klart argumentera för att man i så fall bör skicka fler folk, men det finns knappast ekonomi i det såvida du inte är en engelskspråkig sajt som når ut globalt.

 

Nästa år kommer jag ner o visar hur man fular till sig än mer info;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...