Gå till innehåll

NLT - Trn, vad pysslar killen med?


liggat

Recommended Posts

jag undrar bara vad den här killen pysslar med.. jag tyckte han verkligen inte borde syna. vad säger ni?

 

Game # 009,589,747 - Texas Hold'em No Limit 800/1,500 - Table "Daily $200

Added 18526 1"

Game ended Monday 2004-Aug-09 11:56:30 PM GMT

 

Players:

liggat (24,973.00 in seat 2)

puls (31,528.00 in seat 3)

gassi (24,417.00 in seat 4)

CR33P (16,106.00 in seat 7)

marc (67,976.00 in seat 8)

 

Dealer: marc

Small Blind: liggat (800)

Big Blind: puls (1,500)

 

liggat was dealt: 4d - 3c

 

gassi Fold

CR33P Fold

marc Fold

liggat Raise (2,200)

puls Call (1,500)

 

Flop As - Ah - 5h

 

liggat Bet (3,100)

puls Raise (6,200)

liggat Raise (8,000)

puls Call (4,900)

 

Turn As - Ah - 5h - Qc

 

liggat All-In (10,873)

puls Call (10,873)

 

River As - Ah - 5h - Qc - 3s

 

liggat shows: 4d - 3c (two pairs, aces and threes)

puls shows: 5s - 6s (two pairs, aces and fives)

 

puls wins: 49,946.00 (with two pairs, aces and fives)

 

* Minipill i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad han pysslar med? Läser sönder dig och snor dina marker såklart. Det händer, förr eller senare, alla som är ultra-överaggresiva utan att att ha full koll. ;)

 

Ska du reraisa en snubbe på floppen när du är helt tom, bör du ha koll på om han kan tänkas folda merparten av de händer han gjorde första raisen med.

 

Skriv en spelarnote om Puls:"Läser mig som en öppen bok, run for the hills!" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är en synstation. Så frågan är ju vad sjutton du håller på med som försöker trycka ut en synstation ur en pott med en riktig skräphand. Särskilt som han antagligen märkt att du är lagd åt det jäkligt aggressiva hållet.

 

Det hela är lite som om du skulle springa in i en tegelvägg med huvudet före och sedan klaga på att det inte var en pappersvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv en spelarnote om Puls:"Läser mig som en öppen bok, run for the hills!" :D

Kort historia om Puls, spelade mot honom på PL-bordet innan.

 

Jag sitter i BB med QJs, vi är ett gäng som ser floppen KT6 två hjärter (jag har ingen). Check till Puls som betar minimum, jag och synar och två killar till synar. Turn blank, Puls betar typ $1,5 och ger mig lite sämre odds än nödvändigt för att dra till mina 6 outs. River det sköna spaderesset, vi är tre killar i potten och potten är på runt $7 eller något sånt. Puls och jag har typ $80 var. Jag tänker att han nog har en kass kung och ändå inte kommer att beta om jag checkar, plus att jag tror att han kan tänkas höja tvåparet. Jag betar ut lite under pott, Puls höjer, jag går all-in. Han blixtsynar med A6...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen, för att avrunda - med par i äss på bordet, är ju chansen att du träffat något av dina kort (förutsatt att du inte har par alltså) mycket mindre än iom det var ess-kung-fem på bordet. Kanske den tankegången han haft. Att du sedan duktigt representerar ett ess, det bryr han sig inte om.

 

Kommentar från 7-stud hi/lo i Vegas för två år sedan - 75$-150$ limit.

"I usually dont look at other peoples cards - it confuses me", som svar på grannens fråga om han inte tyckte mitt bord såg lite skrämmande ut

(X) (X) A :spade: 5 :spade: 7 :spade: K :spade: (X). (Han fick tvåpar i ess och damer på sista kortet och synade hela vägen. Jag hade klar låg på femte gatan (han drog dött) och färg på sjätte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att han nog har en kass kung och ändå inte kommer att beta om jag checkar, plus att jag tror att han kan tänkas höja tvåparet. Jag betar ut lite under pott, Puls höjer, jag går all-in. Han blixtsynar med A6...

 

En klassisk "woho, två par på rivern, nu har jag dig", man blir så glad av att ha träffat att man glömmer bort att tänka på vad den andre kan ha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade faktiskt inte lirat överaggresivt i den här turneringen, inte ens bluffat, hade bara lirat min sedvanliga tight/aggresive som man kommer långt på i turneringar..

Du menar bortsett från den här handen?

 

steala med 34o är guld! tänk bara när man träffar 2-paret ;)

Skämt åsido så är det bättre att stjäla med de bästa av ens ospelbara händer istället för att använda det värsta skräpet. Jag skulle mycket hellre stjäla med 75s än 43o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...