LordenDelly Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Absolut första handen jag får på bordet så ingen read på killen. Spelet är NL $2.50/5 6 handed Jag och den andra killen i handen har $500 var! Tappat bort HHn så tar ur minnet, första handen tittar jag ner på AA i BB. Typ tre limpers före mig jag kör upp det till $25 en limpare synar. Flop 364 rainbow jag betar ut pot ca $60 limparen minihöjer till $120. Vad gör ni i en sån här sits? Kan ju vara i princip vad som helst 77-AA och givetvis set, känns vell som stegen är lite väl loose preflop. Citera
scouserandy Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Väldigt svårt utan read på fi men jag hade nog slängt in hela stacken. Men så betalar jag ofta av till motståndare med bättre hand som set eller stege i sådana fall. Men hans miniraise kan ju också tyda på KK, QQ eller liknande och han vill bara ha info var han står med sitt överpar, han sätter dig kanske på AK eller liknande. Citera
alve Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 På min nivå hade jag tryckt stacken. Dom flesta överpar ger action och naturligtvis även set. Men på denna nivå är spelarna nog lite bättre . Kan tänka mig att han har två höga och raisear dig för att se vars han står. Han kan ju även ha set eller ett överpar. 76s eller 54s känns som ett alternativ. Överparen han kan ha är väl 77-99(kanske till och med TT) dom andra borde han raiseat med pre-flop. Du leder nog mot dom flesta händer som minraisear här. Efter din syn blir potten på $300, så en fet raise på $150-$200 eller all-in skulle jag ha gjort. Men nu är ju jag en $0.10/$0.20 grindare, så den nivån du lirar har jag inte så stor koll på. Hoppas i alla fall mina tankar kring handen gett lite grann. Citera
Nidson Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Det blir all in för min del. Chansen är rätt stor att fi bara skulle synat floppen med set eller stege. Citera
Stoneburg Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Om det är så att han semibluffar t.ex. 55 kan det ju vara vettigt att bara syna och sen beta Turn. Kall-synar han bara turn lär du ju ha honom slagen och du kan lugnt valuebetta River (om inget scarecard kommer) och antagligen få betalt. Raisar han även Turn blir det jobbigt... Citera
bzkt Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 alve, du skulle bli förvånad över hur liten skillnaden är Citera
Recommended Posts