Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Hand 1: folda turn.. gillar inte att jaga efter färgdrag på parad bräda.

 

Hand 2: Är väl helt ok spelat när han sizear så lite på turn.

 

Hand 3: betta mindre flop alternativt checka.. beror lite på vilka spelare du möter!

 

Hand 1: Nej sant, skulle nog foldat där.

 

Hand 2: Okej :)

 

Hand 3: Jo det var det jag tänkte. jag får ju inte syn av en sämre hand, så vet inte riktigt vad jag tänkte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så slår du bara om flopp i första handen så blir den 10 gånger lättare att spela, big no att sitta och syna drag ur poss.

 

Jo jag satt faktist och tänkte att jag skulle höja flopp.

Dock var jag osäker på höjning eftersom att vi var 3 i potten! Är inte det lite väl risky? När jag har drag vill jag ju hålla kvar folk i potten för att få ut mer cash när man väl träffar?

Om jag hade raisat flopp, och får call, ska jag isåfall fortsätta betta när brädan paras på turnen? Det känns som att det enda som villain då följer med är _minst_ en J.

 

Det var ju ett säkert sätt att spela handen. Jag har 2 överkort och färgdrag. Det är ändå 15 outs emot 2 motståndare. Men jag är lite kluven.

 

Hur agerar jag mot en re-raise?

Dessa tankar flyger genom hjärnan när jag tänker på en raise, därför känns det mycket lättare att syna och hoppas på att det träffas. LÄCKA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag satt faktist och tänkte att jag skulle höja flopp.

Dock var jag osäker på höjning eftersom att vi var 3 i potten! Är inte det lite väl risky? När jag har drag vill jag ju hålla kvar folk i potten för att få ut mer cash när man väl träffar?

Om jag hade raisat flopp, och får call, ska jag isåfall fortsätta betta när brädan paras på turnen? Det känns som att det enda som villain då följer med är _minst_ en J.

 

Det var ju ett säkert sätt att spela handen. Jag har 2 överkort och färgdrag. Det är ändå 15 outs emot 2 motståndare. Men jag är lite kluven.

 

Hur agerar jag mot en re-raise?

Dessa tankar flyger genom hjärnan när jag tänker på en raise, därför känns det mycket lättare att syna och hoppas på att det träffas. LÄCKA

 

Nej det är inte spec risky med ett nötfärgdrag och två överkort på en bräda där folk sällan har spec mycket. Tror vi får en folda här väldigt ofta. Du verkar ha en knasig syn på hur du spelar dina drag, vi är tacksamma om vi kan ta hem en pott här med esshög. Det handlar inte riktigt om att vi vill få betalt när vi träffar draget. Vi träffar vårat drag 1/3 gånger ungefär, ska vi sitta och förlora pengar resten av gångerna när vi missar vårat drag och folda river då? Sen den gången när vi väl träffar så kanske inte ngn vill betala av ens. Mtp stackdjup så är det väl inte så konstigt att få in det på flopp heller.

 

Fi kan syna din raise med mer än en knekt kan jag lova dig, massor med pp, drag,tvåpar om han nu kan ha några här och kanske till och med överkort. Självklart bombar vi turn också om brädan parar sig då vi reppar i princip ett set eller ett färgdrag/combodrag när vi slår om flopp.

 

Du blöder sjukt mycket pengar om du bara sitter och synar så starka drag på detta viset. Även om majoriteten av spelarna du möter inte tänker, så blir det lätt för dem att exploita dig om de nu tänker

 

Det gjorde jag inte? :D

 

Tordi syftade antagligen på minibiff som sa att du borde folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte spec risky med ett nötfärgdrag och två överkort på en bräda där folk sällan har spec mycket. Tror vi får en folda här väldigt ofta. Du verkar ha en knasig syn på hur du spelar dina drag, vi är tacksamma om vi kan ta hem en pott här med esshög. Det handlar inte riktigt om att vi vill få betalt när vi träffar draget. Vi träffar vårat drag 1/3 gånger ungefär, ska vi sitta och förlora pengar resten av gångerna när vi missar vårat drag och folda river då? Sen den gången när vi väl träffar så kanske inte ngn vill betala av ens. Mtp stackdjup så är det väl inte så konstigt att få in det på flopp heller.

 

Fi kan syna din raise med mer än en knekt kan jag lova dig, massor med pp, drag,tvåpar om han nu kan ha några här och kanske till och med överkort. Självklart bombar vi turn också om brädan parar sig då vi reppar i princip ett set eller ett färgdrag/combodrag när vi slår om flopp.

 

Du blöder sjukt mycket pengar om du bara sitter och synar så starka drag på detta viset. Även om majoriteten av spelarna du möter inte tänker, så blir det lätt för dem att exploita dig om de nu tänker

 

 

 

Okej, tack så mycket för feedbacken!

Riktigt nyttig information för mig att höra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte spec risky med ett nötfärgdrag och två överkort på en bräda där folk sällan har spec mycket. Tror vi får en folda här väldigt ofta. Du verkar ha en knasig syn på hur du spelar dina drag, vi är tacksamma om vi kan ta hem en pott här med esshög. Det handlar inte riktigt om att vi vill få betalt när vi träffar draget. Vi träffar vårat drag 1/3 gånger ungefär, ska vi sitta och förlora pengar resten av gångerna när vi missar vårat drag och folda river då? Sen den gången när vi väl träffar så kanske inte ngn vill betala av ens. Mtp stackdjup så är det väl inte så konstigt att få in det på flopp heller.

 

Precis. Det är ju alltid bättre att slippa se fler kort när du bettar med drag. Målet är ju typ att de gånger du träffar ska bekosta dom gånger du inte gör det. Sen tjänar du pengarna på alla gånger folk lägger sig.

 

Man tänker ju gärna att om jag bettar tror fi att jag har något riktigt (eller bluffar) och inte har ett drag. När/Om draget sen träffar så stämmer det sällan på de lägsta nivåerna. Fi lägger sig ändå om han inte träffat draget själv. Alltså tjänar du för det mesta inte så mycket mer om draget går in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kritisera mig. O va fan inte gentle. Kommer aldrig bli bra om jag fortsätter spela såhär. Helvete.

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 2230868

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $93.17 - VPIP: 65, PFR: 40, 3B: 60, AF: 3,3, Hands: 20

Hero (BB): $91.75 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13632

BTN: $85.75 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with A :diamond: K :heart:

BTN raises to $1.75, SB raises to $3, Hero raises to $9.25, 1 fold, SB calls $6.25

 

Flop: ($20.25) 4 :club: K :club: 9 :club:(2 players)

SB bets $11.50, Hero raises to $29.50, SB calls $18

 

Turn: ($79.25) T :heart:(2 players)

SB bets $54.42, Hero calls $53 all in

 

River: ($185.25) 6 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $185.25

 

 

--------------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2230869

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $48.50 - VPIP: 15, PFR: 8, 3B: 0, AF: 9,0, Hands: 40

SB: $24.72 - VPIP: 24, PFR: 15, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 41

Hero (BB): $104.84 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13632

UTG: $161.65 - VPIP: 53, PFR: 24, 3B: 10, AF: 1,9, Hands: 785

CO: $71.16 - VPIP: 53, PFR: 22, 3B: 15, AF: 7,0, Hands: 32

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with Q :heart: K :diamond:

UTG raises to $1.75, CO calls $1.75, 2 folds, Hero raises to $6, UTG calls $4.25, CO calls $4.25

 

Flop: ($18.25) K :spade: J :spade: 8 :diamond:(3 players)

Hero bets $13.68, UTG calls $13.68, CO calls $13.68

 

Turn: ($59.29) T :diamond:(3 players)

Hero bets $44.46, UTG folds, CO raises to $51.48, Hero calls $7.02

 

River: ($162.25) 7 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $162.25

 

 

--------------------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2230870

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $20.00 - VPIP: 32, PFR: 0, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 34

CO: $33.53 - VPIP: 24, PFR: 15, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 41

Hero (BTN): $108.84 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13632

SB: $143.64 - VPIP: 53, PFR: 24, 3B: 10, AF: 1,9, Hands: 785

BB: $156.93 - VPIP: 53, PFR: 22, 3B: 15, AF: 7,0, Hands: 32

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with 7 :heart: 6 :club:

2 folds, Hero raises to $2, SB calls $1.75, 1 fold

 

Flop: ($4.50) 8 :diamond: 8 :club: 6 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $3.56, SB calls $3.56

 

Turn: ($11.62) 8 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $8.90, SB calls $8.90

 

River: ($29.42) 4 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $22.25, SB raises to $44.50, Hero calls $22.25

 

Final Pot: $118.42

 

 

------------------------------------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2230871

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $173.81 - VPIP: 25, PFR: 8, 3B: 6, AF: 12,0, Hands: 79

Hero (UTG): $123.25 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13632

CO: $71.58 - VPIP: 51, PFR: 17, 3B: 8, AF: 1,6, Hands: 90

BTN: $10.98 - VPIP: 32, PFR: 6, 3B: 5, AF: 0,8, Hands: 68

SB: $28.12 - VPIP: 48, PFR: 3, 3B: 0, AF: 0,9, Hands: 33

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with Q :heart: J :spade:

Hero raises to $1.50, CO raises to $2.50, 3 folds, Hero calls $1

 

Flop: ($5.75) J :heart: 4 :heart: 5 :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $5.00, Hero calls $5

 

Turn: ($15.75) 8 :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $8.00, Hero raises to $20, CO calls $12

 

River: ($55.75) 3 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $44.08, Hero folds

 

Final Pot: $55.75

CO wins $44.08

(Rake: $1.39)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 : Squeeza stort, tycker det är för liten sizing pre. Floppen synar jag bara, känns väldigt iskallt att slå om flopp när vi har lite showdown-value. Finns massor med andra händer som är bättre på att slå om. Shovar han så kmr du ju alltid var tvungen att folda. Och att vi har bäst hand här är fullt möjligt. Men man vill ju fortfarande inte få in det på flopp för det, låt han skjuta med bluffar/drag/whatever.

 

Hand 2: Synar jag pre och går check/syn.

 

Hand 3: Checkar jag bakom river.

 

Hand 4: Förstår inte hur du tänker här alls. Slå om turn är ingenting jag tycker ser bra ut iaf. Synar turn och synar den blanka rivern också. Slår vi om turn så blir vi ju av med alla hans bluffar och vi får aldrig syn av sämre och han kommer aldrig folda bättre. Mao är det mega-spew i mina ögon :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte så bra ändå, får nog simma lite till.

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2230922

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $39.12 - VPIP: 42, PFR: 25, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 12

Hero (UTG): $99.25 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13824

CO: $15.69 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 11

BTN: $63.36 - VPIP: 36, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 149

SB: $129.10 - VPIP: 22, PFR: 17, 3B: 4, AF: 2,0, Hands: 209

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with A :spade: K :club:

Hero raises to $1.50, 1 fold, BTN calls $1.50, SB raises to $5.25, 1 fold, Hero calls $3.75, BTN calls $3.75

 

Flop: ($16.25) J :heart: 4 :diamond: 6 :club:(3 players)

SB bets $8.12, Hero calls $8.12, BTN folds

 

Turn: ($32.49) 6 :spade:(2 players)

SB bets $14.00, Hero raises to $30.50, SB calls $16.50

 

River: ($93.49) 9 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $55.38, SB calls $55.38

 

-----------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2230923

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $49.00 - VPIP: 27, PFR: 19, 3B: 2, AF: 1,5, Hands: 195

Hero (SB): $96.91 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13824

BB: $36.24 - VPIP: 31, PFR: 23, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 52

CO: $104.35 - VPIP: 65, PFR: 18, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 153

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with 9 :heart: 8 :heart:

1 fold, BTN raises to $1.12, Hero calls $0.87, 1 fold

 

Flop: ($2.74) J :spade: J :heart: 5 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $2.50, Hero raises to $7.50, BTN calls $5

 

Turn: ($17.74) Q :club:(2 players)

Hero bets $13.30, BTN calls $13.30

 

River: ($44.34) 3 :heart:(2 players)

Hero bets $33.25, BTN calls $27.08 all in

 

 

Dålig syn preflopp... sen kanske jag inte ska raisa flopp utan hellre turn? Om jag nu vill fullfölja bluffen bättre.

 

---------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2230925

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $60.94 - VPIP: 32, PFR: 6, 3B: 0, AF: 4,0, Hands: 79

BTN: $16.54 - VPIP: 17, PFR: 14, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 29

Hero (SB): $106.90 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 13824

BB: $6.75 - VPIP: 14, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,1, Hands: 178

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with T :club: A :spade:

CO raises to $2.50, 1 fold, Hero raises to $5.50, 1 fold, CO calls $3

 

Flop: ($11.50) K :diamond: T :heart: 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $8.62, CO raises to $55.44, Hero folds

 

Fold preflop om jag skulle göra om det...

 

Världens spew, verkligen... efter att ha lugnat ner mig lite så tänker jag bara "vafan höll jag på med?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 : Squeeza stort, tycker det är för liten sizing pre. Floppen synar jag bara, känns väldigt iskallt att slå om flopp när vi har lite showdown-value. Finns massor med andra händer som är bättre på att slå om. Shovar han så kmr du ju alltid var tvungen att folda. Och att vi har bäst hand här är fullt möjligt. Men man vill ju fortfarande inte få in det på flopp för det, låt han skjuta med bluffar/drag/whatever.

 

Hand 2: Synar jag pre och går check/syn.

 

Hand 3: Checkar jag bakom river.

 

Hand 4: Förstår inte hur du tänker här alls. Slå om turn är ingenting jag tycker ser bra ut iaf. Synar turn och synar den blanka rivern också. Slår vi om turn så blir vi ju av med alla hans bluffar och vi får aldrig syn av sämre och han kommer aldrig folda bättre. Mao är det mega-spew i mina ögon :P

 

Hand 1: Hur stort bör jag squeeza? 4x hans raise?

Okej, tack. ANtar att jag var lite föör aggro. Illa spelad, verkligen. Tack för feedbacken!

 

Hand 2: Okej. Känner att det är sjukt dumt att ge mig på att lira OOP. Hur agerar vi turn? Checkar vi och han bettar, foldar vi?

 

Hand 3: Okej, det skulle jag tänkt på. Tack!

 

Hand 4: Mjo, nu när jag tittar på den vet jag inte riktigt vad jag höll på med.. Försöker väl överrepresentera något. Vill ju hålla potten liten där med 1 par endast.. Illa. Ska försöka tänka på detta i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde av att vi har position på han som 3betar, men dunno. Tycker iaf det ska vara större än 3x när vi 4betar. Det går nog att diskutera här, har ingen aning vad som är bäst riktigt. Men vi kommer ju inte kall4beta här så ofta precis.

 

Inget fel att lira oop med en bra hand, 3betar vi honom så foldar vi bort den delen av hans range som vi spelar bra emot. Det kommer suga om du blir 4betad för då får du alltid folda i princip, sen när han synar vårat 3bet är vi ofta dominerad etc. Vill inte bygga en stor pott ur poss vs UTG med KQo. Grejen med att 3beta i den situationen är att du antingen borde göra det med nuts eller sånt som är för dåligt för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde av att vi har position på han som 3betar, men dunno. Tycker iaf det ska vara större än 3x när vi 4betar. Det går nog att diskutera här, har ingen aning vad som är bäst riktigt. Men vi kommer ju inte kall4beta här så ofta precis.

 

Inget fel att lira oop med en bra hand, 3betar vi honom så foldar vi bort den delen av hans range som vi spelar bra emot. Det kommer suga om du blir 4betad för då får du alltid folda i princip, sen när han synar vårat 3bet är vi ofta dominerad etc. Vill inte bygga en stor pott ur poss vs UTG med KQo. Grejen med att 3beta i den situationen är att du antingen borde göra det med nuts eller sånt som är för dåligt för att syna.

 

Ofta dominerad med KQo i en 3bet pott? Det finns ju massor som sitter i 3bettade potter med 78s osv? Eller misstolkade jag?

 

Någon som har något tips på att hålla sig fokuserad? Jag återhämtade mig en liten bit men sen hände detta... Har totalt sluta tro på mig själv, vågar inte bluffa, vågar inte höja...

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2230972

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $81.48 - VPIP: 37, PFR: 12, 3B: 6, AF: 1,3, Hands: 60

BB: $94.83 - VPIP: 39, PFR: 11, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 46

UTG: $70.01 - VPIP: 40, PFR: 1, 3B: 0, AF: 0,6, Hands: 95

CO: $28.17 - VPIP: 46, PFR: 5, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 131

Hero (BTN): $121.28 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 14143

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with K :spade: A :heart:

2 folds, Hero raises to $1.50, SB raises to $5, 1 fold, Hero calls $3.50

 

Flop: ($10.50) T :diamond: 9 :club: K :club:(2 players)

SB bets $10.50, Hero calls $10.50

 

Turn: ($31.50) 6 :spade:(2 players)

SB bets $15.75, Hero calls $15.75

 

River: ($63.00) J :diamond:(2 players)

SB bets $50.23, Hero calls $50.23

 

Final Pot: $163.46

SB shows Q :spade: Q :club:

SB wins $159.38

(Rake: $4.08)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta dominerad med KQo i en 3bet pott? Det finns ju massor som sitter i 3bettade potter med 78s osv? Eller misstolkade jag?

 

Tror gorillai menar att det generellt sett är ganska tunt att 3beta KQ i sb mot en UTG-öppning. I fallet ovan tycker jag dock att det är helt ok att 3beta för värde då du möter två 50+ vpipare som förmodligen inte bryr sig om position och öppnar samma range vart dom än sitter.

 

Har även kollat en del på dina HH's och ger dig ett tips: Bluffa mindre, värdebeta mer. På nivån du spelar kan man ta tre gators värde med alla top-par i princip.

 

Tycker förövrigt att du verkar ha en sund inställning till spelet och tar till dig kritik på ett bra sätt. Fortsätter du på denna bana kommer pengarna att börja rulla in så småningom. Lycka till med liret och fortsätt kämpa!! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror gorillai menar att det generellt sett är ganska tunt att 3beta KQ i sb mot en UTG-öppning. I fallet ovan tycker jag dock att det är helt ok att 3beta för värde då du möter två 50+ vpipare som förmodligen inte bryr sig om position och öppnar samma range vart dom än sitter.

 

Har även kollat en del på dina HH's och ger dig ett tips: Bluffa mindre, värdebeta mer. På nivån du spelar kan man ta tre gators värde med alla top-par i princip.

 

Tycker förövrigt att du verkar ha en sund inställning till spelet och tar till dig kritik på ett bra sätt. Fortsätter du på denna bana kommer pengarna att börja rulla in så småningom. Lycka till med liret och fortsätt kämpa!! ;-)

 

Ah okej! :)

 

Tack för dina vänliga ord, det motiverar mig verkligen.

 

Dock känner jag mig helt värdelös just nu. Vågar inte lita på mig själv i en hel del situationer efter att jag förlorat ~60% av rullen idag. Släpper frikort för att jag är rätt att bli höjd (när jag redan sitter på en bra hand) osv.

känns som ett guessing game alltihop för tillfället.

 

Rullen har gått från 770 kr till 310.. Känns så jävla trist. Kan jag ens spela poker liksom? Alla säger hur lätt motståndet är på svenska spel, så går jag in och torskar över 800 bb på en dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min grundstrategi på /0.5 är:

  • Floppa så stark du kan och valuebetta så hårt du bara vet (pottsize och allins).
  • Dra billigt, betta max 1/2 pott med drag.
  • Bluffa inte. Betta bara om du floppar starkt, aldrig c-bet.
  • Öppna/syna med alla suitedconectors plus din vanliga range i olika positioner.

 

Testa gärna och skriv resultat, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min grundstrategi på /0.5 är:

  • Floppa så stark du kan och valuebetta så hårt du bara vet (pottsize och allins).
  • Dra billigt, betta max 1/2 pott med drag.
  • Bluffa inte. Betta bara om du floppar starkt, aldrig c-bet.
  • Öppna/syna med alla suitedconectors plus din vanliga range i olika positioner.

 

Testa gärna och skriv resultat, lycka till!

 

 

tumblr_mf71gh3zYj1rwlmoao1_250.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min grundstrategi på /0.5 är:

  • Floppa så stark du kan och valuebetta så hårt du bara vet (pottsize och allins).
  • Dra billigt, betta max 1/2 pott med drag.
  • Bluffa inte. Betta bara om du floppar starkt, aldrig c-bet.
  • Öppna/syna med alla suitedconectors plus din vanliga range i olika positioner.

 

Testa gärna och skriv resultat, lycka till!

 

Alltså, inte för att vara nedlåtande eller så. Men om jag skulle spela så så skulle mitt spel bli oerhörligt see-through och det känns inte alls optimalt. Att bara betta när du har det, och inte betta när du inte har det känns helt fel.

 

Jag har tagit ned många småpottar med en c-bet då jag missat (många bäckar små). Det är ett så otroligt starkt del av spelet så det kan man ju inte ge upp!

 

Du vill ju kunna lura motståndarna. Efter att ha gjort flera c-bets på missad bräda så kommer du även c-betta på träffad bräda. Motståndaren ska inte få kunna få reda på din hand redan på floppen! Då skulle man ju lika gärna kunna visa korten direkt.

 

Men å andra sidan förstår jag ditt tänk! Det är många fiskar på SVS som glatt synar ner med bottompair, om du då missat och c-bettar och är OOP så får du förmodligen ge upp någon gata fram (beroende på brädans struktur).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2229590

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $93.31 - VPIP: 23, PFR: 10, 3B: 3, AF: 1,7, Hands: 278

BB: $16.18 - VPIP: 34, PFR: 10, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 105

UTG: $107.58 - VPIP: 14, PFR: 9, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 44

Hero (CO): $195.39 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 13214

BTN: $41.84 - VPIP: 35, PFR: 18, 3B: 17, AF: 0,0, Hands: 17

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with Q :diamond: Q :heart:

1 fold, Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, SB raises to $5.25, 1 fold, Hero calls $3.75, BTN calls $3.75

 

Flop: ($16.25) K :diamond: 2 :spade: K :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $12.18, BTN folds, SB folds

 

Final Pot: $16.25

Hero wins $12.18

(Rake: $0.40)

 

Är det här heeelt åt pipan fel? Jag menar, antingen är vi långt före eller långt efter. Checkar vi och det kommer ett A är vi förmodligen beat. Men alla kort under K som kommer som kan hjälpa våra motståndare är ju bara bra att se.. Vad anser ni?

 

 

Jag spelade en hand förra sessionen som påminde mig om denna hand. Jag använde mig av tipsen jag fick om att checka flopp, vilket jag gjorde. Betsizingen var dock rätt vek, men annars är jag OK nöjd över spelet.

 

Här kommer handen.

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2231266

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $40.44 - VPIP: 51, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,7, Hands: 214

BTN: $94.25 - VPIP: 23, PFR: 18, 3B: 3, AF: 2,8, Hands: 405

SB: $40.12 - VPIP: 30, PFR: 20, 3B: 3, AF: 8,2, Hands: 137

BB: $33.34 - VPIP: 52, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,7, Hands: 89

Hero (UTG): $146.52 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 14834

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with K :club: K :spade:

Hero raises to $1.50, CO calls $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($4.75) Q :diamond: 8 :heart: Q :club:(3 players)

BB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: ($4.75) 2 :diamond:(3 players)

BB checks, Hero bets $2.37, CO calls $2.37, BB folds

 

River: ($9.49) J :heart:(2 players)

Hero bets $4.74, CO calls $4.74

 

Final Pot: $18.97

Hero shows K :club: K :spade:

Hero wins $18.50

(Rake: $0.47)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste AKo handen är bra spelad fram till river, då slår vi inte ett piss så där ska vi hitta fold.

 

KK: Det är väl inte horribelt att checka bakom en sådan snustorrbräda på flopp men hade ändå betat ut här för runt ½pot, det är multiway också och vi kan ta värde 3gator ibland av sämre PP's, 8x samt någon gata av Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste AKo handen är bra spelad fram till river, då slår vi inte ett piss så där ska vi hitta fold.

 

KK: Det är väl inte horribelt att checka bakom en sådan snustorrbräda på flopp men hade ändå betat ut här för runt ½pot, det är multiway också och vi kan ta värde 3gator ibland av sämre PP's, 8x samt någon gata av Ax.

 

AKo: Okej, jag tänkte "fan, skulle raisat turn" när han visar upp QQ för riverad stege. Hans halvpott bet på turn gav mig misstankar om svag hand. Men det är mest +EV att bara syna ner här?

 

KK: Mjo sant! Tänkte inte på att det multiway. Heads up är ju en helt annan sak :) Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2231283

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $100.00 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 14919

UTG: $24.20 - VPIP: 50, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 2

CO: $160.79 - VPIP: 39, PFR: 31, 3B: 0, AF: 4,6, Hands: 99

BTN: $102.41 - VPIP: 44, PFR: 11, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 9

SB: $43.31 - VPIP: 67, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 9

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 :diamond: 7 :heart:

UTG calls $0.25, 1 fold, BTN calls $0.25, SB calls $0, Hero checks

 

Flop: ($1.25) 6 :heart: 9 :heart: 7 :diamond:(4 players)

SB bets $0.50, Hero raises to $1.50, UTG folds, BTN calls $1.50, SB calls $1

 

Turn: ($5.75) 3 :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $4.87, BTN calls $4.87, SB calls $4.87

 

River: ($20.36) Q :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $15.83, BTN folds, SB folds

 

Final Pot: $20.36

Hero wins $15.83

(Rake: $-0.23)

 

 

Vad anser ni om den här linjen? Själv satt jag och var nojjig över att jag var beat när båda två började syna ner mig. När ingen hjärter landade så kände jag mig dock lite säkrare, men stegen låg ju fortfarande ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...