Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Ah juste, kände mig rätt fyndig nu med.

Mina alkoholvanor börjar bli liiiite för regelbundna. Så bestämde mig för o köpa en skvätt Kopparbergs Bryggeri-aktier. Nu kan jag iallafall dricka min sofiero/newcastle/cider med lite mindre dåligt samvete

 

giphy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Alltid bra att kunna supa med gott samvete!

 

Det är EXAKT vad jag gör nu!

 

Nu är mitt april över. Semester första 10 dagarna, satt sig vid borden den 11e. (Spelade iofs lite och backade en 4a nere i portugal). Sen dess har det blivit full fokus. 51k händer och 1hr teori/dag-ish. Slår ut på ungefär 7hr poker/dag sen kom hem. Mkt nöjd med den biten.

 

INTE nöjd med hur jag spelar dock. Fortfarande en tiltfisk som ger bort på tok för många big blinds i onödiga spots för att man e lite grinig. Kan inte sitta och hålla på så när detta heltidsprojekt har en time-stamp, då kommer jag sitta i slutet på året och vara missnöjd. Så maj blir fokus på att spela bra, teoria mera och krossa stakesen. Juni lär väl bli massa käbbel med inflytt så jag får kötta på fullt ut i maj

 

Resultatmässigt slutade det med 24 kakor upp.

 

Nu ska jag fortsätta kolla coldplay live på tuben, dricka upp min öl och sen packa inför lund.

 

Ha d fint /Name

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjululu forat.

Tillbaka från lund. Lika magiskt som vanligt att vara där. Nu är det back to reality osv. Blev inga bilder som jag kan dela med mig av, e på tok för kass o kasta upp iphone-kameran när det händer grejer.

 

Scrollar möbler på nätet, men ramlar då och då in på blocket och kikar bilar.

Kikar obv på bilar waaay över min budget (läs maserati, porsche osv).

 

Tänker att mer rimligt vore en bil i 40-70K klassen. Vill ha någon mindre bil (jobba in en 2-sitsare innan det blir volvo, villa, vovve o så). Fått rekat:

 

Audi TT:

 

 

2004_audi_tt_3_2_quattro_s_line_paddle_shifter_low_miles_orlando_3390115460838681667.jpg

 

 

Mazda Miata:

 

 

15559812004MazdaMiataLS.jpg

 

 

Blir ju lite av dom äldre modellerna när man ska ner på 40-60K, men dom e fan fortfarande charmiga :-D

Tänkte bredda mina vyer, så tänkte kolla med er om det finns någon som vet någon annan schysst bil i denna prisklass?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miatan går fetbort för dig som är fullvuxen. Särskilt dom lite äldre modellerna.

 

Men den typen av bilar är nog bra för dig. Alltså storamärkengörkulbilmedstandarddelar. Dom äldre Boxster är vettiga i pris, men där kan service/reparationskostnaderna vara lite svettigare när det börjar strula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miatan går fetbort för dig som är fullvuxen. Särskilt dom lite äldre modellerna.

 

Men den typen av bilar är nog bra för dig. Alltså storamärkengörkulbilmedstandarddelar. Dom äldre Boxster är vettiga i pris, men där kan service/reparationskostnaderna vara lite svettigare när det börjar strula.

 

E den så jekla liten miatan? Aldrig sett en IRL men låter ju hemskt om jag e för stor för den :-( Polare hade en sån peuget 307 cab som man fick plats i. Trodde att miata/307an var snarlika i size

 

Japp kikat på boxster med. Men som du säger kan det bli dyrt om det går lite snett. Annars är dom ju väldigt charmiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogillar starkt gamla TT-modellerna, mkt kraftig frisörskevarning där, stor risk att Bobby Udunci ägde den för 10 år sen. Rent generellt tycker jag personligen att mellangamla "wannabee-sportbilar" inte är speciellt coolt men det är jag det. Skulle hellre gå på äldre mer klassiska modeller och gambla att den inte floppar ett verkstadsbesök á 20k första sommaren alt köpa en tråkig nyare svennebanan-bil.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogillar starkt gamla TT-modellerna, mkt kraftig frisörskevarning där, stor risk att Bobby Udunci ägde den för 10 år sen. Rent generellt tycker jag personligen att mellangamla "wannabee-sportbilar" inte är speciellt coolt men det är jag det. Skulle hellre gå på äldre mer klassiska modeller och gambla att den inte floppar ett verkstadsbesök á 20k första sommaren alt köpa en tråkig nyare svennebanan-bil.

 

GL

 

Haha :-D

 

"Skulle hellre gå på äldre mer klassiska modeller". Vad för typer av bilar menar du här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.

 

Lite mkt mil o kanske onödigt stor motor om du vill köra bensinsnålt osv men detta är mer i linje med vad jag skulle reka för typ av bil istället för TTn eftersom du ändå var inne på Audi:

http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A4_Cabriolet_3_0__V6_66378677.htm?ca=11&w=3

 

Alt denna:

 

http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi_A4_Cab_1_8_t_66691307.htm?ca=11&w=3

 

Ett alt till Miatan kanske kan va Mazda rx8? http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_Rx8___BOSE__Baksensor_66485302.htm?ca=11&w=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.

 

Lite mkt mil o kanske onödigt stor motor om du vill köra bensinsnålt osv men detta är mer i linje med vad jag skulle reka för typ av bil istället för TTn eftersom du ändå var inne på Audi:

http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A4_Cabriolet_3_0__V6_66378677.htm?ca=11&w=3

 

Alt denna:

 

http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi_A4_Cab_1_8_t_66691307.htm?ca=11&w=3

 

Ett alt till Miatan kanske kan va Mazda rx8? http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_Rx8___BOSE__Baksensor_66485302.htm?ca=11&w=3

 

En audi hade ju varit drömmen. Men ja lite väl stor motor! Vill ha något bränslesnålt. Men antar dom ligger kring liter/milen? Är egentligen inte sååå farligt. Båda såg onekligen trevliga ut. En A3 hade inte varit helt fel heller!

 

Kikade på RX8an som även sladda skrev om, det hade varit något att ha du :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallåeller? Har du sett en miata och 307 irl? Miatan får ju plats i bilbarnstol i baksätet på 306an.

 

Farsan hade i en svag period en Miata. Jag är 187 och fick typ välja mellan att ha kvar hår på huvet eller köra med sufletten uppfälld. Förövrigt förbjuder jag dig att köpa en 307 because of reasons.

 

Med dina irl-nerver så kan jag inte säga annat än håll dig till något tyskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallåeller? Har du sett en miata och 307 irl? Miatan får ju plats i bilbarnstol i baksätet på 306an.

 

Farsan hade i en svag period en Miata. Jag är 187 och fick typ välja mellan att ha kvar hår på huvet eller köra med sufletten uppfälld. Förövrigt förbjuder jag dig att köpa en 307 because of reasons.

 

Med dina irl-nerver så kan jag inte säga annat än håll dig till något tyskt.

 

Haha har inte sett en miata IRL ännu! Och nej jag kommer inte köpa en 307/306a :-D

 

Tyskt hade inte varit fel. Får tidsbanka vidare lite, det e ju trots allt ett tag kvar tills eventuellt köp. Men alltid kul att spåna runt lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till en stor parkering och spana efter en gubbe med för liten keps med nascar-motiv på.

Sen skuggar du honom till hans Miata.

Det är nåt magiskt samband mellan racing-kepsar och Miata.

 

Hahah!

Vafaan vill ju inte associeras till gubbe med nascar-keps :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsan hade en miata runt 07-08 och jag upplevde den aldrig som speciellt liten.. Satt visserligen bara i passagerarsätet. Min brorsa/farsa är väl båda 180-185 och dom hade väl aldrig något problem att köra med den.

 

Sen kvaddade jag och brorsan den när vi krockade.. Rip den bilen

 

Edit: det var väl iofs en sommarbil typ.. Så den kördes ju aldrig med taket uppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mamma kör miata. Hon fyller år idag.

 

Vad skönt att höra att användandet av miatan inte endast e gubbar. Och grattis till henne!

 

Farsan hade en miata runt 07-08 och jag upplevde den aldrig som speciellt liten.. Satt visserligen bara i passagerarsätet. Min brorsa/farsa är väl båda 180-185 och dom hade väl aldrig något problem att köra med den.

 

Sen kvaddade jag och brorsan den när vi krockade.. Rip den bilen

 

Edit: det var väl iofs en sommarbil typ.. Så den kördes ju aldrig med taket uppe

 

Ull på kvaddningen :( Men aight! Får helt enkelt testa en. Verkar ju vara olika inputs här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...