Gå till innehåll

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

• Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10

Recommended Posts

Postad

Vidrigt.

Ni som pysslar med aktier, hur resonerar ni kring att ta ut vinst?

Starbreeze stod och stampa på 60 öre, var obv. ett motstånd. Gick ner till 57 öre och upp till 60 igen där den hängde still. Satt på fina 20% upp där.

Sen bara tokrasa det ner då man inte kunde spräcka 60 öre o ja sålde av med typ 4% vinst nu.

..Sen går den upp igen. Fug

Postad
Vidrigt.

Ni som pysslar med aktier, hur resonerar ni kring att ta ut vinst?

Starbreeze stod och stampa på 60 öre, var obv. ett motstånd. Gick ner till 57 öre och upp till 60 igen där den hängde still. Satt på fina 20% upp där.

Sen bara tokrasa det ner då man inte kunde spräcka 60 öre o ja sålde av med typ 4% vinst nu.

..Sen går den upp igen. Fug

Du gör samma problem som jag gjorde när jag köpte mitt första innehav, sitter och glor in på livegraf och F5ar varje sekund i hopp om att göra en "bra" affär och sälja med en liten vinst. Sådan form av daytrading kan man göra såvida man har en enorm portfölj eftersom att courtage käkar upp det mesta av örestradingen på små nivåer.

Mitt tips till dig är alltså att du kan sätta en liten slant på de högriskbolag du har och om du tror på dom så kan du sälja av efter X dagar/veckor/månader då du förhoppningsvis gjort en liten vinst. Att hålla på att gråta över dagsgrafer är samma sak att gråta över en dagssession på pokern. Det går upp och ner liksom. Du får sätta det i lite perspektiv över ett längre tidsspann helt enkelt!

Postad
Du gör samma problem som jag gjorde när jag köpte mitt första innehav, sitter och glor in på livegraf och F5ar varje sekund i hopp om att göra en "bra" affär och sälja med en liten vinst. Sådan form av daytrading kan man göra såvida man har en enorm portfölj eftersom att courtage käkar upp det mesta av örestradingen på små nivåer.

Mitt tips till dig är alltså att du kan sätta en liten slant på de högriskbolag du har och om du tror på dom så kan du sälja av efter X dagar/veckor/månader då du förhoppningsvis gjort en liten vinst. Att hålla på att gråta över dagsgrafer är samma sak att gråta över en dagssession på pokern. Det går upp och ner liksom. Du får sätta det i lite perspektiv över ett längre tidsspann helt enkelt!

Haha så sjukt mig så det skriker om det. F5at hela dagen, gör det fortfarande. Sålde av på botten och vill in igen. Köper in mig på 57 öre... Kanske det sämsta man kan göra iofs

Tack för insikten! Ska försöka tänka som pokern som du säger :)

Postad
Haha så sjukt mig så det skriker om det. F5at hela dagen, gör det fortfarande. Sålde av på botten och vill in igen. Köper in mig på 57 öre... Kanske det sämsta man kan göra iofs

Tack för insikten! Ska försöka tänka som pokern som du säger :)

Jag var exakt likadan. Slutade med att jag gick back med min ultraseriösa "daytrading", så jag la tillslut in allt på dom bolagen jag ville vara med på och sålde av ett par månader senare då jag skrapat ihop en helt ok slant.

Postad
Jag var exakt likadan. Slutade med att jag gick back med min ultraseriösa "daytrading", så jag la tillslut in allt på dom bolagen jag ville vara med på och sålde av ett par månader senare då jag skrapat ihop en helt ok slant.

Okej! Tror detta är mycket mycket sundare för mig också.

Postad

Första serren på /2 gick bra. Fick springa fint och fisk betalade av mig. Gjorde lite marginella plays också i allt hybris, inte okej.

Ska fila in lite händer idag också tänkte jag, kombinerat med en del pluggande :)

Nuuuuu ska det krossas!

Postad
samma här går väldigt tungt! spelar du bara 1/2 nu? ej sett dig på 0.5/1 på länge...

Ah och ändå ska man in och veva, katstrofalt dåligt.

Yes, håller mig endast till /2 nu, sen ska det bli /4! Ska aldrig mer se /1

Postad
Ah och ändå ska man in och veva, katstrofalt dåligt.

Yes, håller mig endast till /2 nu, sen ska det bli /4! Ska aldrig mer se /1

gott! jag får jobba upp min br lite mer för att lira där :P

Postad
Brukar se dig på /2 allt som oftast nu när jag grindar, trevligt! lycka till. ;-)

Skoj! Du får gärna skriva nick i PM (om du känner för att outa dig) så man kan heja på dig vid borden!

Lycka till du med

Postad

Tar emot att plugga nationalekonomi när det är gudars värde på borden.. Plus att hela området fortfarande är rätt svårt :(

2 timmar plugg, sen blir det spel. 2 timmar, det går fort!

Nationalekonomi

tumblr_mnmo4tt2sL1s3an0xo1_500.gif

Postad
Tar emot att plugga nationalekonomi när det är gudars värde på borden.. Plus att hela området fortfarande är rätt svårt :(

2 timmar plugg, sen blir det spel. 2 timmar, det går fort!

Nationalekonomi

tumblr_mnmo4tt2sL1s3an0xo1_500.gif

alltid fint att plugga när man vet att poker ligger och väntar på en :)

Postad
alltid fint att plugga när man vet att poker ligger och väntar på en :)

Haha det tar emot så jävla hårt.. Sitter nu och läser igenom ett frågehäfte och ser ut som ett stort frågetecken. Glömde även bort HSP heeeelt och nu är anmälan stängd, kuk.

Postad
Haha det tar emot så jävla hårt.. Sitter nu och läser igenom ett frågehäfte och ser ut som ett stort frågetecken. Glömde även bort HSP heeeelt och nu är anmälan stängd, kuk.

Har High Stakes Poker börjat igen? Var kan man streama?

Postad

Brutalt kallt ute.. Stackars dem som borr i Norrland nu :(

Drog morgongrinden också.. 6 kr upp, vem vill bli bjuden på middag?

Slänger upp en hand, vad tycker ni? Är jag nit? Han har ju aldrig en färg här mtp. på hur han spelade den imo. Då lutar det åt made hands. T8 för stege finns där, sen är det ju massa tvåpar som han skulle få för sig att donka med, alt. en J. 77 finns ju också där ute, JJ 3bettas förmodligen.

med det sagt så skulle jag nog vilja dra synen. hade säkert fått stirra in i något som slår mig dock.

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2310535

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $98.00 - VPIP: 27, PFR: 14, 3B: 4, AF: 3,3, Hands: 2334

BTN: $55.73 - VPIP: 52, PFR: 24, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 21

SB: $179.85 - VPIP: 24, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 33

BB: $191.50 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 5, AF: 6,7, Hands: 1235

Hero (UTG): $106.50 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 6, AF: 3,3, Hands: 130908

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 9 :spade: 9 :club:

Hero raises to $3, 3 folds, BB calls $2

Flop: ($6.50) 7 :diamond: 9 :diamond: J :spade:(2 players)

BB bets $6.00, Hero calls $6

Turn: ($18.50) 3 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $13.87, BB raises to $32, Hero calls $18.13

River: ($82.50) 4 :diamond:(2 players)

BB bets $85.00, Hero folds

Postad
Brutalt kallt ute.. Stackars dem som borr i Norrland nu :(

Drog morgongrinden också.. 6 kr upp, vem vill bli bjuden på middag?

Slänger upp en hand, vad tycker ni? Är jag nit? Han har ju aldrig en färg här mtp. på hur han spelade den imo. Då lutar det åt made hands. T8 för stege finns där, sen är det ju massa tvåpar som han skulle få för sig att donka med, alt. en J. 77 finns ju också där ute, JJ 3bettas förmodligen.

med det sagt så skulle jag nog vilja dra synen. hade säkert fått stirra in i något som slår mig dock.

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2310535

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $98.00 - VPIP: 27, PFR: 14, 3B: 4, AF: 3,3, Hands: 2334

BTN: $55.73 - VPIP: 52, PFR: 24, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 21

SB: $179.85 - VPIP: 24, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 33

BB: $191.50 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 5, AF: 6,7, Hands: 1235

Hero (UTG): $106.50 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 6, AF: 3,3, Hands: 130908

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 9 :spade: 9 :club:

Hero raises to $3, 3 folds, BB calls $2

Flop: ($6.50) 7 :diamond: 9 :diamond: J :spade:(2 players)

BB bets $6.00, Hero calls $6

Turn: ($18.50) 3 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $13.87, BB raises to $32, Hero calls $18.13

River: ($82.50) 4 :diamond:(2 players)

BB bets $85.00, Hero folds

Raisa floppen. Det finns två händer som slår dig och en miljon drag + annat skit du ska ta betalt av. 18 känns lagom.

Som du spelade nu, all in på turnen.

Rivern går det inte att säga som mycket om eftersom du spelade flop/turn så svagt men jag ska försöka förklara varför det inte går att ta ett bra beslut. JJ borde han reraisa preflop, JJ 77 T8 borde han inte betta rakt ut på floppen. Han kan ju värdebetta två-par eftersom du borde kunna sitta på AJ/AA/KK/QQ men troligtvis sitter han på färgen/bluffen/77/två-par/T8 här, dvs han kan sitta på lite vad som helst och utan en bra read kan man inte ta ett rationellt beslut här, enligt min erfarenhet lutar det åt en stark hand här men det bygger på magkänsla och inte en objektiv argumentation.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...