Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok! Men du kan väl hålla med om att det är dags även som inbitet fan?

 

Tycker fortfarande det är jävligt bra. Har säsong 2 som favorit med Lew Ashby men kan hålla med om att det är lite samma sak hela tiden. Karen fram och tillbaka samtidigt som det är en och/eller flera andra tjejer samtidigt men Karen vinner alltid och Hank hittar alltid något sätt att fucka upp allt på.

 

tumblr_mrxcaqqnZe1szthgao1_500.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på TV4 för första gången på lääääänge igår. Blev snabbt påmind till varför jag ej kollar. Reklampausen var nästan längre än hela Kalla Fakta. Tyckte dock inte programmet sa så mkt ang MH370 och en liten besvikelse var att hela dokumentären skulle visas kl 23 i en annan kanal jag ej hade tillgång till. Play osv jag vet, men det gick inte då.

 

Zappade ist över till 6an där det är en film igång. Tycker mig känna igen den och frågar tjejen om hon vet vilken det är. Hon svarar glatt: Det är ju twilight.......

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så finns det regler som reglerar hur mycket reklam som får visas varje timme. Tror inte någon kanal har mer eller mindre.

 

Dåligt insatt i vad som gäller. Brukar ha 6an igång vid grind och de har också reklam men tycker den mesta reklamen är för vad de själv sänder och än inte lika mkt sälj sälj sälj som ren komersiell reklam. Kanske är därför jag upplever TV4as som längre.

 

De nya liberalare radio- och tv-lagen, anpassad efter ett EU-direktiv, öppnar för produktplacering och mer reklamtid i tv-rutan. Tv-kanalerna får nu sända 12 minuter – eller 20 procent – reklam per timme, mot tidigare 15 procent över dygnet. Andelen tillåten reklamtid har ökat de senaste åren och de nya reglerna innebär dubbelt så mycket reklam som för fyra år sedan. I första hand är det dock reklam*avbrotten som blir friare – snart kan kanalerna välja mer själva när de vill bryta.

 

Dock från 2010-07-31 http://www.dn.se/ekonomi/nya-lagen-ger-mer-reklam-i-tv/

 

Europe[edit]

 

In many European countries television advertisements appear in longer, but less frequent advertising breaks. For example, instead of 3 minutes every 8 minutes, there might be around 6 minutes every half hour. European Union legislation limits the time taken by commercial breaks to 12 minutes per hour (20%), with a minimum segment length of 20 or 30 minutes, depending on the program content.[17] However, these are maximum limits and so specific regulations differ widely from both within and outside the EU, and indeed from network to network. Unlike in the United States, in Europe the advertising agency name may appear at the beginning or at the end of the advert.

http://en.wikipedia.org/wiki/Television_advertisement

 

 

Tror dock att alla kan hålla med om att TV4as sjuka break kl 22 för nyheter är fruktansvärt tråkig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo. Tittar själv knappt på TV. Men tycker TV4 får oförtjänt mycket kritik när de inte skiljer sig från andra.

 

Jag vet dock att femman (förut iaf) på vissa tider inte körde någon reklam mellan program. Då kändes det som mindre.

 

Det som bör gnällas på är hur volym höjs. Gör den fortfarande det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo. Tittar själv knappt på TV. Men tycker TV4 får oförtjänt mycket kritik när de inte skiljer sig från andra.

 

Jag vet dock att femman (förut iaf) på vissa tider inte körde någon reklam mellan program. Då kändes det som mindre.

 

Det som bör gnällas på är hur volym höjs. Gör den fortfarande det?

 

TV4 får väl mest klagomål eftersom den ingår i allas kanalutbud till skillnad från 5an / TV3. 6an ingår ju också i std-utbudet men det känns inte lika påtagligt imo + att 6ankillen kör sitt eget race och faktiskt är rätt rolig stundtals =)

 

EDIT: Volymen har jag ingen koll på faktiskt.

Men bara för att whinea vidare lite: dubbade reklamer....

"Jag äter Quorn för att det smakar så gott" Ätit en hel del quorn i mina dagar då jag haft veg flickvän. Färsen kan jag köpa att det går att göra köttfärssås/tacos osv på men Filèerna eller bitarna... Klarar inte av att äta dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej monologbloggen.

 

Bara så du vet åkte jag idag tåg utan o va bakfull. Var snarare tvärt om och de e i te framfull utan snarare bara helt enkelt full. Kom en snäll konduktör o sa att de va totalt förbjudet att förtära saker på tåget. Det gällde även elcigg (fast ingen i vårt 8-manna sällskap hade elcigg) och tydligen gäller de förbudet även på alla plattformar enligt deras resevillkor...

 

 

Dock sa han att han såg genom fingrarna om vi inte väsnades. Winnig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaaa?

Vad var det för konstig konduktör ?

 

Klart man får både äta och dricka på tåget??

 

Vet ej vad han sysslade med.

 

 

----------------------

 

PT problem!

Inte fått in typ en session på senaste 2-3 veckorna. Att flytta databasen till ny dator var inge problem men nu när jag startar PT så startar det som vanligt men själva fönstret öppnas utanför min skärm. Låter flummigt som fan men om jag minimerar från aktivitetsfältet och trycker upp igen ser jag hur fönstret åker upp till höger och ut utanför min skärm. Dvs det är igång men det går ej att använda för jag kan ej se det.

 

Kör en extern skärm till laptopen men har testat koppla ur den och ändra fram och tillbaka med bildskärmsinställningarna utan framgång. Inget annat program som beter sig på detta viset vad jag vet.

 

Windows 8 om det skulle spela någon roll.

 

Help plx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...