Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

Det här hänt mkt sen sist PF! Varit jävligt dålig på att uppdatera. Det beror delvis på natzimoderatorerna (no offense) som vägrar låsa våra dagböcker och delvis på att det faktiskt inte hänt så mycket på pokerfronten. Juli har bestått av 3 sessions. 2 fina pulssessions samt en brutalback i morse när jag tänkte för en gångs skull utnyttja lönevärdet. De fick det bättre av mig men det bjuder jag på. Pengar är bara pengar.

 

Sommaren i övrigt har varit den delvis bästa och delvis sämsta på många år. Utåt sett har den nog varit den bästa då jag hittat på grejer konstant och gjort jävligt mkt men innuti har det varit sämsta ever. Givetvis är den en flicka inblandat. Har säkert gått ner 10 kg i sommar och varken sömn, mat, eller träníng har fungerat som det ska. varit väldigt mycket alkohol och så sett en väldigt destruktiv sommar. Praktexempel är cykelfest förra helgen. Vi skulle cykla 4 mil och efter jag spytt 6 ggr får jag dispens på drickapuserna då det kommer upp blod.

 

Har en vecka till ledigt som jag gett en polare fria händer på att boka mig så långt härifrån jag kan. Bara jag kommer utanför Sveriges gränser, måste härifrån! Har semifrivilligt varit inlåst i föräldrarnas villa senaste två veckorna och varit kattvakt och börjar klättra på väggarna.

 

Ryktas om ev legendtätt på m&m imorgon i Leos huvudstad. Kan bli en bra kväll? Jag inleder min kväll 10:00 på stranden och låter det gå som det går.

 

Har lite bilder så om jag orkar och någon fortfarande läser kanske jag kan göra en fotoupdate från sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart du ska göra en "padrinos/gamla niklasvegas" och lägga upp bilder med utförliga texter till :)

 

texter är tveksamt men en bildupdate kanske kan vara på sin plats mtp dagbokens tidigare titel. Nyss legat i nästan en timme ute på vägen och beundrat stjärnorna och lyssnat på musik (ja, på ute på landet fungerar det) Så otroligt perfekt, och fridfullt! Svårt att beskriva känslan men den är fan oslagbar.

 

Och samtidigt får jag veta att HH är på mina jaktmarker och härjar utan att jag fått veta ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10kg och allmänt kaos låter som en väldigt stor dipp, hoppas du hittar vändningen snart /= Kallt när sånt sker under sommartider då man lättare känner press från sig själv och omgivningen att man "måste" ha kul. Du får iaf tid att jobba på ditt kris-jag som någon en gång sa, snitsa till ditt D-game inför framtida bekymmer... Lycka till och jatack till bilder, helst med lite captions till såklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är välkommen att svänga inom om du vill ha en vilopaus på vägen hem sen :)

 

Dödens sleten redan o bokat plats i en husvagn här. Ska lämna innan 1236 enligt min parkeringsbiljett. Är jag hyffsat ok ringer jag imorgon på.hemvägen katten så kmr jag inom en runda o hälsar på. Ser det som ca 20% chans att jag skulle ena kunna köra hem imorgon och ännu mindre att jag ska orka vara social. Finns stooor potential till att spåra ikv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, klen typ.

En riktig baller hade kommit hit nu, tömt min bar och hoppat från taket ner i poolen!

 

Haha är tyvärr i inget tillstånd att röra mig från min solstol på campingen atm. Ett styck husvagn från 80-talet o 12 pers atm. Kommer bli 30+ och jag ser det som ett under att vi ännu inte blivit avvisade härifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var som väntat helt död igår. Kvällen spårade som väntat.

Ett styck snodd golfbil och jag hade min skjorta på mig ut och in hela kvällen utan att veta om det summerar kvällen ganska bra.

 

Lämnar äntligen landet om några timmar. Efter mycket om och men slutade det med Polen för att kunna få ihop så att 5 pers kan åka. Sopot ska vara rätt fräckt vad jag hört?

 

Tips? De lilla jag googleat så är de flesta klubbar strippklubbar och vill gärna ha en vanliga ställen

 

Båtfylla ikväll och hoppas de har kvar bollhavet de hade sist jag åkte.

 

Edit: tåget redan 20 min sent pga signalfel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på jobbet igen...

Fy fan vad jag mådde dåligt igår. Blev en 6-dagars som avslut. Varit en mycket händelserik vecka och mkt sjukt har hänt.

 

Dock beslutat att det nog fan är bäst att inte outa nånting här. Anonymitetens avsaknad gör det icke fördelaktigt. Länge sedan jag skrattat så mycket som jag gjort denna veckan och även ett par tårar har fällts.

 

Ang Polen och Sopot så var det ett rätt schysst ställe! Stor strand men vattnet var ganska smutsigt och det flöt lite skit i det (tillfällighet?). Monte Cassino är en ganska stor gata fylld med resturanger/barer och lite klubbar. Riktigt mycket folk på kvällarna och kan tänka mig att det är mycket bättre drag på helgerna än en tis/ons som vi var där. Dock var det i princip bara polacker där och de är inte så roliga då de oftast ej kan engelska.

 

+ billig dricka

+ billig taxi

- överlag ganska kass mat

- polackernas otrevlighet (kan bero på språkbarriären)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag regnar det.

 

Ska ta en gympremiär och skämmas lite tänkte jag. Filmtips för denna regniga kväll?

 

Såg Alpha Dog igår. Trots Cassavettes och tung lina tyckte jag inte riktigt den höll hela vägen fram. Ploten fick mig att tro den skulle vara bättre.

 

btw, gå på bio själv... Är de halvwierd eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag regnar det.

 

Ska ta en gympremiär och skämmas lite tänkte jag. Filmtips för denna regniga kväll?

 

Såg Alpha Dog igår. Trots Cassavettes och tung lina tyckte jag inte riktigt den höll hela vägen fram. Ploten fick mig att tro den skulle vara bättre.

 

btw, gå på bio själv... Är de halvwierd eller?

 

Om du är sugen på mastig action rakt igenom så var Captain America 2 över förväntan (för att vara en fånig superhjältefilm då dvs obv ofc).

 

Jag hade själv inte tyckt det var så lockande att gå på bio ensam men jag ser inget problem med det. I Thailand hade jag kunnat tänka mig det dock, bio i Sverige är så jävla värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var firar man jul/nyår och det inte kostar 10k+ att bara flyga dit?

 

Värme > kyla. Kollat lite på NY och det är nog rätt fräckt? Minus för kylan dock men har inte varit i NY än så varför inte egentligen.

 

Boende i New York är inte speciellt billigt under jul och nyår.

 

Några polare var i Playa del Carmen och Cancun förra året. Tror inte det var en speciellt dyr resa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boende i New York är inte speciellt billigt under jul och nyår.

 

Några polare var i Playa del Carmen och Cancun förra året. Tror inte det var en speciellt dyr resa.

 

Är man villig att åka lite tunnelbana så hittade jag helt OK priser. Flyger gick på ca 5k så är billigaste flygalternativet hittills.

 

Rätt billigt, rätt stökig fest, skön värme, bra bad.. Men ffa......

 

http://www.thebpmfestival.com/

 

8-)

 

Mexico som ni säger! Bara varit i Costa Maya men en tripp tillbaka hade ej varit fel. Får ta och kika lite närmare på det =)

Har ett linne nånstans hemma med BPM festival Cancun men inte reflekterat mer över vad det är direkt. Ser trevligt ut men blir en lååång resa om det ska innetäcka jul/nyår också så den går tyvärr bort då jag måste vara tillbaka i Swe typ 6/1.

 

Skönt ingen ens nämnt thailand =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man villig att åka lite tunnelbana så hittade jag helt OK priser. Flyger gick på ca 5k så är billigaste flygalternativet hittills.

 

 

 

Mexico som ni säger! Bara varit i Costa Maya men en tripp tillbaka hade ej varit fel. Får ta och kika lite närmare på det =)

Har ett linne nånstans hemma med BPM festival Cancun men inte reflekterat mer över vad det är direkt. Ser trevligt ut men blir en lååång resa om det ska innetäcka jul/nyår också så den går tyvärr bort då jag måste vara tillbaka i Swe typ 6/1.

 

Skönt ingen ens nämnt thailand =)

 

"villiga att åka lite tunnelbana" Var ska du bo? Queens? När jag reser vill jag iaf ha det bekvämt.

 

Hur långt vill du åka då? Dubai kan nog vara kul över nyår. Annars får du väl ta Kanerieöarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"villiga att åka lite tunnelbana" Var ska du bo? Queens? När jag reser vill jag iaf ha det bekvämt.

 

Hur långt vill du åka då? Dubai kan nog vara kul över nyår. Annars får du väl ta Kanerieöarna :)

 

Kommer inte ihåg var de låg de ja kollade igår. Är inte spec kräsen när det kommer till boenden med mentaliteten "ska ju ändå bara sova där".

 

Dubai var ett bra tips! Inte ens tänkt på! Tänkt åka dit flera ggr innan då jag haft polare som bott där men inte blivit av. Får ta en snack me henne =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg var de låg de ja kollade igår. Är inte spec kräsen när det kommer till boenden med mentaliteten "ska ju ändå bara sova där".

 

Dubai var ett bra tips! Inte ens tänkt på! Tänkt åka dit flera ggr innan då jag haft polare som bott där men inte blivit av. Får ta en snack me henne =)

 

Dubai är väldigt dyrt runt jul och nyår, priser på boende är oftast 10x mer än resten av året så ni vet om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubai är väldigt dyrt runt jul och nyår, priser på boende är oftast 10x mer än resten av året så ni vet om det :)

 

Fanns hotell som tog ganska saftigt betalt omss. Ska kolla upp de närmare.

 

Har lite annat att mecka med atm. Ställde till med en liten skiva i helgen. Gick upp 16:05 igår och var helt död. Hittar mina byxor på taket och en spya på golvet som någon snällt lämnat där till mig.

 

Plånboken lyste med sin frånvaro så spärra kort och fixa nya står på schemat.

 

MVH

blivande nykterist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...