Sladdafan Postad 25 December , 2013 Författare Rapport Postad 25 December , 2013 Tror falken hade fixat något VIP-paket med köförträde osv där vi kunde ta in några extra så sådant går att lösa PMar mitt nr med så har du! Sweet! Riktigt otajmat o inte vara på plats. Missat SF två ggr redan tror jag Citera
Starfitter Postad 25 December , 2013 Rapport Postad 25 December , 2013 Kommer dock ta en lugnare linje. VIP osv klarar man ju inte av i en downswing. Citera
Sladdafan Postad 25 December , 2013 Författare Rapport Postad 25 December , 2013 Kommer dock ta en lugnare linje.VIP osv klarar man ju inte av i en downswing. Men de e statt som gäller? Är i khamn atm o knäckt första ölen. Finns tåg som anländer 2212 2312 o 0012. Får se om de bli åka av sas Citera
Starfitter Postad 25 December , 2013 Rapport Postad 25 December , 2013 Förköp och massa trams på statt så får se hur det blir. Ska attenda en rätt hippie förfest så kan utvecklas lite hur som helst faktiskt. Skulle gissa på vi bommar statt pga fullt och drar sliver om det inte är fullt däe också. Alt helfest. Alt något annat konstigt. Citera
Sladdafan Postad 25 December , 2013 Författare Rapport Postad 25 December , 2013 Förköp och massa trams på statt så får se hur det blir. Ska attenda en rätt hippie förfest så kan utvecklas lite hur som helst faktiskt. Skulle gissa på vi bommar statt pga fullt och drar sliver om det inte är fullt däe också. Alt helfest. Alt något annat konstigt. Aaaajoo e ju klart lite meck o kma in kan ja tänka mig. Springer väl så bra att man vaskar förköpet i khamn. Åker till kna o kmr inte in nånstans o hem o lägga sig typ Citera
diazo Postad 25 December , 2013 Rapport Postad 25 December , 2013 de säljer förköpsbiljetter i receptionen på le hotell, 160pix, säg till så kan jag gå ner o köpa : ) Citera
Sladdafan Postad 25 December , 2013 Författare Rapport Postad 25 December , 2013 de säljer förköpsbiljetter i receptionen på le hotell, 160pix, säg till så kan jag gå ner o köpa : ) Mktmkt fint av dig Mr. Diazo men kan tyvärr ej lämna ikv så ni får klara er utan mig. Jag föreslår dock en semipf-träff i kna i januari! Jag har soffa osv o erbjuda så du behöver ej ha hotellrum. Bor 200m från Statt Citera
diazo Postad 26 December , 2013 Rapport Postad 26 December , 2013 Mktmkt fint av dig Mr. Diazo men kan tyvärr ej lämna ikv så ni får klara er utan mig. Jag föreslår dock en semipf-träff i kna i januari! Jag har soffa osv o erbjuda så du behöver ej ha hotellrum. Bor 200m från Statt SYN! Citera
Metaddict Postad 26 December , 2013 Rapport Postad 26 December , 2013 SYN! Du hade så kul inatt alltså? Gött. Citera
diazo Postad 26 December , 2013 Rapport Postad 26 December , 2013 Du hade så kul inatt alltså? Gött. Ja de får man väl säga. Så lyrisk över gårdagen att jag nästan vill flytta till KNA, synd man inte hann umgås med någon utöver alla dämerna på Harrys. Mvh nsh. Citera
Metaddict Postad 26 December , 2013 Rapport Postad 26 December , 2013 Ja de får man väl säga. Så lyrisk över gårdagen att jag nästan vill flytta till KNA, synd man inte hann umgås med någon utöver alla dämerna på Harrys. Mvh nsh. Lite så kände jag efter en lördagnatt på statt i Vetlanda Skriv här om det blir någon pokerz-grej sladdis. Citera
Sladdafan Postad 27 December , 2013 Författare Rapport Postad 27 December , 2013 Main är 2 dagars 700 + 200 bounty 2-dagars med plats för 54 spelare vilket kan bli trevligt. De kör även en second chance dag 2 med 200kr unlimited rebajj vilket också låter skoj. Händer det inget bättre får man ju slaska lite där. Blev 60 pers idag vilket borde vara semirekord iaf. Liten kommun med endast 16k invånare så pokerkluturen får anses vara ganska strong här. Kul! Jag har själv varit med i en pokerklubb sen 06 och ett tag fanns det tre klubbar inom 2 mils radie så man kunde hitta games i princip varje dag =) Vara kortdöd live är så fuktansvärt tråkigt. Fick in AJ vs KQ mot mindre stack som kripplade. Lyckades jobba upp igen och tappar QQ vs AK vilket gör att jag ramlar ner till 12bb och degar QTs mot två limpare som synas av T8s som rivrar en fin liten ruterfärg som står sig bra. Turneringspokerz Enda intressanta läget var på 100/200 där vi sitter i BB. mittposs limpar, sb plockar ut marker för raise när mittposs säger till henne (tant i 50årsåldern) att vara snäll. Tanten ångrar sig och säger hon är snäll och limpar hon också. Vi tittar ner på 99 i BB med 13k stack och säger 600. mittposs synar och SB degar in 11k. Vad har limp/push-tanten för range här? Vet inte om jag ska dricka eller grinda imorgon. Borde vara en av årets sämsta helger att dra ut om inte nästa helg kanske är sämre? Annars är väl i princip året färdigspelat för min del. Ska kolla lite grafer osv imorgon när jag kommer hem och kanske kan skriva en liten årssummering. Ribban på årssummeringarna har dock lagts jävligt högt så får se om man vågar sig på ett försök. Citera
minibiff Postad 27 December , 2013 Rapport Postad 27 December , 2013 Men snälla! Är det någon som kan bräcka oss skulle det väl vara du? Var ju ingen dålig USA-tr du rev av! Dock får du gärna isåfall baka in den där kryssningen också, såg ut att vara riktigt nice! Snälla gör det! Vill se massa bilder och läsa massa nice text! Citera
Sladdafan Postad 28 December , 2013 Författare Rapport Postad 28 December , 2013 Gör ett försök till en årssummering. I oktober (?) tog jag ett STORT steg och köpte en stol + skrivbord + dammade av 24-tummaren så jag skulle kunna grinda riktigt. Annars har jag spelat med laptopen i knäet i soffan hela året. Inget direkt seriöst och i princip alltid i samband med en film eller något på tvn. Har således inte fått in spec många händer. Årsgrafen ser ut på följande sätt: 30k av händerna är från dec. Förutom volymen så är jag nöjd. Haft 3 backmånader (om man räknar januari som var - 66kr på 177 händer) och 7 raka plusmånader från juni Dock har det inte spelats några nivåer att tala om. Händerna är från så lågt som 0,25/0,50 (dock bara en session för att testa) och sedan inte en tass över 10/20. 13bb/100 som winrate ska det absolut inte klagas över men tror nog det finns mer att hämta om man slutar kolla film samtidigt som grinden osv. Spelar 35/27/9 över de händerna grafen visar och det är de enbart 5-max med max ett hundratal 6-maxhänder. Kanske inte helt optimalt men den stora läckan i mitt spel är att jag synar för mycket 3-bets. Har bara en fold to 3bet på 53% vilket är lite väl lågt. Blir lätt att det slasksynas lite och spec när det selas 200bb. Ska försöka skärpa mig under 2014 och spela lite mer disciplinerat. Sätter upp 200k händer som mål för 2014. Pokern kommer som sekundär och är mer en hobby än inkomstkälla. Tycker fortfarande det är kul att spela men skulle ej säga upp mig för att grinda heltid. Haft mitt första år som knegare och trivs faktiskt med det även om jag hatar gå upp tidigt osv så är det skönt med rutiner i livet. Det är skönt att känna sig behövd och bli uppskattad av andra personer, något som mångt om mycket saknas i grinden. Bara en sån grej att det kommer in kunder och lämnar julklappar till en för att visa sin uppskattning är en sak man lever bra mycket längre på än att vinna en summa pengar livs-EV-mässigt. En mkt förkortad version (och censurerad) av 2013 då detta tog väldigt mycket längre tid än jag räknat med. All in all är nog 2013 bästa året på länge. Satsar dock på att toppa det under 2014! Citera
minibiff Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Såja!! Extremt bra TR med många grymma bilder! Jag har även också varit anti båtkryssningar men blev nästan lite sugen efter att ha läst igenom texten och sett bilderna! Även fast jag läst USA TRn så rev jag av den igen bara med farten! Vad är det du jobbar med btw? Har helt glömt av det. I vilket fall! Lycka till under 2014! Några resor inplanerade under året? Citera
Sladdafan Postad 28 December , 2013 Författare Rapport Postad 28 December , 2013 Såja!!Extremt bra TR med många grymma bilder! Jag har även också varit anti båtkryssningar men blev nästan lite sugen efter att ha läst igenom texten och sett bilderna! Även fast jag läst USA TRn så rev jag av den igen bara med farten! Vad är det du jobbar med btw? Har helt glömt av det. I vilket fall! Lycka till under 2014! Några resor inplanerade under året? Tyty sir. Inget alls inplanerat egengligen. Förutom att man kommer hänga på "låset" till tomorrowland-biljetter igen och hoppas på mer tur än detta årets fail. Ev USA/vegas igen men det känns lite tråkigt. Vill testa något nytt. Hade tänkt dra Dubai nu över nyår men de två tjejerna som flyttat dit jag tänkt hälsa på kom hem igen. Raj Ampat i Indonesien verkar riktigt fräckt men verkar också lite småmeckigt att ta sig dit. Kanske en kombo av Bali och Raj Ampat hade varit något att satsa på. Som kanske framgår av bilderna så uppskattar jag fin natur osv. Tycker fortfarande det är kul att gå på djurparker och spana på djuren (med viss förkärlek till farliga djur) och gillar även snorkling. Har ej dykcert då jag har problem med öronen och klarar ej av att dyka men snorkling är nuts! När man var mindre och ens polare prenumererade på tecknade filmer (ja, det fanns förr att man fick en film varannan vecka eller liknande på posten, VHS då obv) så körde jag National Geographics VHS-serier Minns någon sommar när man var på fritids och det regnade så turades man om att ha en film med sig man kollade på. När det var min tur hade jag någon från min NG-samling med mig och efter ca 10 minuter var det bara jag och Citera
Starfitter Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Tung post. Får ses snart och skaka tass Citera
Katt3n Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Känner igen det där med "tråkigt" jobb Har själv ett jobb som jag brinner för, men som många som inte fattar grejen hellre skulle ligga med Babben Larsson än att ha. Citera
eddor Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Grym TR och ganska avundsjuk på alla plan. Bahamas har ännu mer blivit ett av några drömresemål Får väl fråga då jag läste det nu och aldrig snappat upp det innan; du skrev att du pokern är en sekundär inkomst och mer en hobby samt du knegar på för första året. Sätter ihop 1+1 och antar du har spelat mycket högre innan och är semiretired pokerz? GG hoppas du får ett bra 2014! Citera
highbury90 Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Brukar läsa denna db men missat att du skulle spela liveturnering igår var också där. Antar att du inte spelar omaha annars missade du ett fint game där Citera
Sladdafan Postad 28 December , 2013 Författare Rapport Postad 28 December , 2013 Tung post.Får ses snart och skaka tass Absolut! Vi har varit lika otajmade som mina river CR-bluffar Känner igen det där med "tråkigt" jobb Har själv ett jobb som jag brinner för, men som många som inte fattar grejen hellre skulle ligga med Babben Larsson än att ha. Tråkigt när folk inte fattar Grym TR och ganska avundsjuk på alla plan. Bahamas har ännu mer blivit ett av några drömresemål Får väl fråga då jag läste det nu och aldrig snappat upp det innan; du skrev att du pokern är en sekundär inkomst och mer en hobby samt du knegar på för första året. Sätter ihop 1+1 och antar du har spelat mycket högre innan och är semiretired pokerz? GG hoppas du får ett bra 2014! Har spelat betydligt mer och högre innan stämmer bra det. Dock kombinerat men gymnasie/högskola under tiden så aldrig varit heltidsgrinder fullt ut. Även om man kommer jävligt nära vid pluggandet till skillnad från jobb. Brukar läsa denna db men missat att du skulle spela liveturnering igår var också där. Antar att du inte spelar omaha annars missade du ett fint game där Jasså du var också där! Satt vid bord 2 så var bredvid första CGbordet med åkte dirr efter matpausen typ och drog då. Såg mkt saftigit ut på de som satt där men lirar ej Omaha. Är dock möjligt att jag inte varit största fisken vid bordet om jag slagit mig ner trots mina knappa omahakunskaper Du satt nog inte vid mitt turrebord iaf för har koll på alla utom en där och det bord ej varit du som satt bord 2 seat 4. Synd du inte såg de innan. Kul o fått ett ansikte bakom ett nick =) Citera
highbury90 Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Jasså du var också där! Satt vid bord 2 så var bredvid första CGbordet med åkte dirr efter matpausen typ och drog då. Såg mkt saftigit ut på de som satt där men lirar ej Omaha. Är dock möjligt att jag inte varit största fisken vid bordet om jag slagit mig ner trots mina knappa omahakunskaper Du satt nog inte vid mitt turrebord iaf för har koll på alla utom en där och det bord ej varit du som satt bord 2 seat 4. Synd du inte såg de innan. Kul o fått ett ansikte bakom ett nick =) Nej, satt på bord 5 men åkte med tidigt på en hand nästan värd en HH. Öppnar QJs i MP till 1000 på 200/400 syn av BB Han donkar 3000 på 964ss jag jammar 9000 Han är på väg att snapmucka, men precis när han ska släppa handen i mucken frågar han hur mycket det är. "Jaha var det bara 6000 till?" och synar med A7o Var game till klockan 10 i morse och du hade nog klarat dig fint med dina omahakunskaper sas Citera
Sladdafan Postad 28 December , 2013 Författare Rapport Postad 28 December , 2013 Nej, satt på bord 5 men åkte med tidigt på en hand nästan värd en HH.Öppnar QJs i MP till 1000 på 200/400 syn av BB Han donkar 3000 på 964ss jag jammar 9000 Han är på väg att snapmucka, men precis när han ska släppa handen i mucken frågar han hur mycket det är. "Jaha var det bara 6000 till?" och synar med A7o Var game till klockan 10 i morse och du hade nog klarat dig fint med dina omahakunskaper sas Aaaa läste att det var game länge! Brukar du vara där och spela? Eller kanske i bma? Bara varit i bma två ggr tror jag men Skyline rätt många ggr och Propeller när den forfarande fanns otaliga gånger. Tänkte stannat kvar och kört 200r idag men hade inget att göra så drog hem igen. Läste nu på kvällen att den turren blivit inställd så var tur man inte stannade Citera
highbury90 Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Aaaa läste att det var game länge! Brukar du vara där och spela? Eller kanske i bma? Bara varit i bma två ggr tror jag men Skyline rätt många ggr och Propeller när den forfarande fanns otaliga gånger Är hyfsat ofta i Bma och spelar när det är bra game. Och det är väldigt från och till. Nu har det ju varit bra på skyline under julen men var dock inte där själv förra veckan när det var som mest action Citera
papiPope Postad 29 December , 2013 Rapport Postad 29 December , 2013 Jävligt sjukt dyk från strandkanten Citera
Recommended Posts