Namehere Postad 17 April , 2013 Rapport Postad 17 April , 2013 Hej! En snabb fråga. Läste i en dagbok här att det var någon kille som tryckte på som f*n när han träffa sitt triss i A och det låg två hjärter ute. Han potbetta för att inte ge Villain odds till färgdraget. Detta fick kritik, vilket jag förstår. Det jag är osäker på är hur betsizing bör vara i detta fall? Låt oss säga att jag sitter med triss i A och det ligger två på bordet. Bettar jag halvpot i en HU ger jag honom odds till draget, och han kommer syna. Bettar jag 3/4 pot så finns det stor chans att han foldar om han kan någorlunda matte. C/raise är såklart en möjlighet hos draget men då är det shove från min den med triss i A. Men iallafall, tillbaka till betsizing, hur bör den vara? Citera
Namehere Postad 17 April , 2013 Författare Rapport Postad 17 April , 2013 Tänker mig att man ska betta half-pot då färgen bara kommer 35% av gångerna, och därmed bli paid i 60% av fallen, yes/no? Citera
thefman Postad 17 April , 2013 Rapport Postad 17 April , 2013 rent generellt vill du betta samma size med alla tänkbara händer för att inte ge bort information. du slår ju tex inte upp 10bb pre med AA och 3bb med 54s Citera
Namehere Postad 17 April , 2013 Författare Rapport Postad 17 April , 2013 Nej exakt, jag håller mig till samma betsize preflop 3xBB +1BB per limpare. Men det jag undrar är på floppen. Hur ska bet size vara där? Ser folk c-betta 3/4 pot osv. Och i färgdrag vs Nötflopp vet jag inte hur jag ska agera Citera
joke123 Postad 17 April , 2013 Rapport Postad 17 April , 2013 Du borde använda olika sizing beroende på textur och hålla dig till det oavsett om du träffar topset eller inte (om du väljer att cbeta dvs). Citera
ViktorH Postad 18 April , 2013 Rapport Postad 18 April , 2013 Hade inte varit alltför orolig för färgdrag när jag sitter med med set i aces. Troligen är potten 3-bettad och motståndarens range en massa pockets och klädda kort, suited som offsuited. Oavsett, beror helt på motståndarens tendenser, har han hög bet vs missed cbet kan det bli c/c flop, annars max halvpott. Skräm inte bort honom. Stackdjup extremt viktigt och c/r-linjer bör övervägas för att kunna få in stack vid djupare spel. Vid 100bb är väl 11/24/shove standard i 3b-potter. Har inte så bra koll direkt, men var inte rädd för en jävla färg, du har outs ändå Citera
DonkeyStyle Postad 18 April , 2013 Rapport Postad 18 April , 2013 Ser att ingen tagit upp det bästa alternativet här! Gå loss i chatten med något liknande "askld jköas jdaskl djkasd" Överbetsshovea o så hur du blir hjälte synad varje gång med botten par!!!!! Citera
Namehere Postad 18 April , 2013 Författare Rapport Postad 18 April , 2013 Tack för er input allihopa! Och DonkeyStyle, hahaha, började garva rätt ut på mattelektionen Citera
Bombapott Postad 18 April , 2013 Rapport Postad 18 April , 2013 Ser att ingen tagit upp det bästa alternativet här!Gå loss i chatten med något liknande "askld jköas jdaskl djkasd" Överbetsshovea o så hur du blir hjälte synad varje gång med botten par!!!!! lol jag brukar wtf this shit site Citera
Terribleturk Postad 18 April , 2013 Rapport Postad 18 April , 2013 rent generellt vill du betta samma size med alla tänkbara händer för att inte ge bort information. du slår ju tex inte upp 10bb pre med AA och 3bb med 54s What????? :shock: Citera
DonkeyStyle Postad 20 April , 2013 Rapport Postad 20 April , 2013 Okey, för att vara lite mer seriös. Då vi i princip alltid cbettar A höga brädor när vi 3bettat så måste vi sizea ngt. Och som viktorH har skrivit så fint så bestämms storleken av sizen på brädtexturen. Rent generellt så vill vi ha en större cbet size på våta brädor tex 567 och en mindre size på torra brädor som tex K96. En sak till e ju att folk kommer syna med mycket mer än bara ett färgdrag och när vi bettar vill vi ha värde ur en range av händer som tex top par, mellan par, färdrag eller varför inte Kung höga floats. Det här med pottodds för din motståndare är inget som du ska oroa dig för då det onekligen e hans problem att lista ut vad du har och vad han kan få dig att folda när han missar sin färg. Citera
minibiff Postad 12 Juli , 2014 Rapport Postad 12 Juli , 2014 Hej!En snabb fråga. Läste i en dagbok här att det var någon kille som tryckte på som f*n när han träffa sitt triss i A och det låg två hjärter ute. Vems dagbok? Citera
Recommended Posts