Nstradamus Postad 13 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2013 Blev en skön ingång ändå.. Står i 1,05 nu.. Citera
Matteprof Postad 13 Juni , 2013 Rapport Postad 13 Juni , 2013 Blev en skön ingång ändå.. Står i 1,05 nu.. När man talar om trollen! Snyggt timeat när en annan var på lunch Citera
Nstradamus Postad 13 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2013 Ja den var bra för stunden iaf.. Hoppas på en våg till så jag kan få sålt den runt 1,2 Citera
thegrinders Postad 13 Juni , 2013 Rapport Postad 13 Juni , 2013 härlig bergochdalbana denna Ruric något råd på när man ska sälja? Eller sparar men denna långsiktigt? Citera
Nstradamus Postad 14 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2013 Det är givetvis kortsiktigt man är inne nu. Och som du ser i posten ovan så hoppas och tror jag att den går upp till 1,2 nu i första omgången. Många triggers närmsta tiden. 21 juni, 28 juni och 17 juli är datum att hålla reda på. Går gidkännandet från obligationsägarna igenom nu snart så blir det en rejäl trigger.. Men hoppa inte in i denna aktien innan du redan har koll på alla möjligheter och risker... Citera
Nstradamus Postad 19 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2013 Ruric börjar bli intressant igen och jag hoppas kunna hitta en fin ingång inom de närmaste veckorna. Seabird är en annan aktie som jag definitivt går in på nu de närmaste dagarna efter det hårda kursfallet nu vid q2 rapporten i fredags. Ganska övertygad att den kommer öka 100% innan årets slut och ser den som otroligt prisvärd i dagsläget. Presentation skriftlig http://www.earningsimpact.com/Transcript/83027/SBDXF/Q2-2013-Earnings-Call#sthash.rQNKR4Wt.dpbs 2013 SUMMARY OBSERVATIONS FOR THE SECOND QUARTER * Revenues for the quarter were $40.2 million, a decrease of 17% compared to the comparable period in 2012 and down 17% relative to Q1 2013. * Contract revenues for the period were $36.2 million, down 17% from Q2 2012 and down 25% from Q1 2013. * Multi-client revenues were $4.0 million, a decrease of 22% from $5.1 million reported in Q2 2012 and up from $0.1 million reported in Q1 2013. * Significant increase in investment in new multi-client surveys; multi-client activity during the period increased from 4% of vessel capacity in quarter one to 22% of vessel capacity in quarter two. * Contract surveys during the second quarter represented 57% of vessel capacity compared to 84% during quarter one; due to increased multi-client surveys, preparation of Geo Pacific for initial project and fleet repositioning. * EBITDA was $3.7 million compared to $17.2 million for Q2 2012 and $11.1 million for Q1 2013. * EBIT for the quarter was negative $2.4 million compared to $7.7 million for Q2 2012 and $5.1 million for Q1 2013. * Vessel utilization for the period was 79%. Citera
Terribleturk Postad 19 Augusti , 2013 Rapport Postad 19 Augusti , 2013 Det är givetvis kortsiktigt man är inne nu. Och som du ser i posten ovan så hoppas och tror jag att den går upp till 1,2 nu i första omgången. Många triggers närmsta tiden. 21 juni, 28 juni och 17 juli är datum att hålla reda på. Går gidkännandet från obligationsägarna igenom nu snart så blir det en rejäl trigger.. Men hoppa inte in i denna aktien innan du redan har koll på alla möjligheter och risker... Hur gick det med denna? Och vad hände med frackingbolaget? Citera
Nstradamus Postad 19 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2013 Ruric har jag köpt och sålt i omgångar och Norse gick åt helvete.. =) Är snart läge att gå in i Ruric igen dock.. Citera
Nstradamus Postad 30 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2013 Valde att gå in både i sbx och ruric idag. Ruric på 0,70 och seabird på 6,0. Blir spännande att följa utvecklingen månaderna framöver.. Citera
Nstradamus Postad 10 September , 2013 Författare Rapport Postad 10 September , 2013 Ruric rusade på börsen idag och stannade 42% upp för dagen och därmed 54% upp sen jag gick in nu sista gången.. Skön dag Citera
Basselito Postad 11 September , 2013 Rapport Postad 11 September , 2013 Rätt skön dag att stirra på grafen igår. Ett tag tänkte jag sälja under gårdagen. Men skulle må bra mycket sämre om jag missar ett positivt resultat från rättegången idag än jag skulle må dåligt av att företaget konkar. Citera
Nstradamus Postad 11 September , 2013 Författare Rapport Postad 11 September , 2013 Jag är ganska övertygad om att det positiva svaret inte kommer idag och kommer det så kommer det givetvis i PM efter stängning. Jag värderar att sälja under dagen idag då jag tror på en fortsatt stigning idag på förväntningarna som råder. Tror faktiskt att aktien kommer röra sig mellan 1,2-1,4 idag men det återstår att se. Vidare är min personliga uppfattning att dommen kommer dröja ett par veckor och man därför har chansen att få en förmånlig ingång nästa vecka igen. Dessutom är det egentligen inte dommen som jag personligen väntar på utan det är den skriftliga överenskommelsen mellan BH och aktieägare och den tror jag kommer mycket snart nu. Dessutom kommer uppvärderingen av fastigheterna snart göras så det är en spännande tid framöver. Citera
Basselito Postad 11 September , 2013 Rapport Postad 11 September , 2013 Det har du säkert rätt i Citera
Nstradamus Postad 11 September , 2013 Författare Rapport Postad 11 September , 2013 Där kom utsättelsen fram till 25/9 som jag hoppats. Bara att vänta några dagar tills man går in igen. Citera
Basselito Postad 11 September , 2013 Rapport Postad 11 September , 2013 Där kom utsättelsen fram till 25/9 som jag hoppats. Bara att vänta några dagar tills man går in igen. Nostradamus? Citera
Nstradamus Postad 11 September , 2013 Författare Rapport Postad 11 September , 2013 Hehe nej som jag nämnt i tokens bok så investerar jag riskdelen på bolag som kommer ha höga förhoppningar på sig den närmaste tiden framöver och sedan försöker jag hoppa av innan förhoppningarna grusas. Enkel logik egentligen. Går snart in i aktien igen och kommer då sitta lång fram mot q3 iaf så vågar inte hoppa av inför 25/9 Citera
Nstradamus Postad 23 September , 2013 Författare Rapport Postad 23 September , 2013 Bara 3 dagar kvar till rättsfallet ska upp igen och Ruric ligger redan på kronan. Tror/hoppas att den kommer dra iväg till 1,50 på det förväntningsrally som kommer nu och har faktiskt inte bestämt mig helt än om jag vågar sälja eller inte på onsdag. Har gjort riktigt bra med pengar på detta trevliga case redan men har stora förhoppningar för månaderna framöver med. Norse är handelsstoppad idag på företagets egen begäran då de ska gå ut med meddelande och jag är försiktigt negativ med inställningen att de kanske har fått sålt en del acres men antagligen till ett ganska lågt pris så jag har inga större förhoppningar. Seabird ligger runt 6,60 nu så har gjort 10% på den sen jag gick in på 6,0 för knappt en månad sen. Denna har jag stora förhoppningar på på lite längre sikt som jag sa när jag gick in. Citera
urmy Postad 2 Oktober , 2013 Rapport Postad 2 Oktober , 2013 Seabird ligger runt 6,60 nu så har gjort 10% på den sen jag gick in på 6,0 för knappt en månad sen. Denna har jag stora förhoppningar på på lite längre sikt som jag sa när jag gick in. humor Citera
Nstradamus Postad 4 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2014 Dags för ingång i ruric igen idag.. Ett annat tips är nexam http://www.redeye.se/aktiebloggen/nexam-chemical-holding/otroligt-intressant-investering-2014 Citera
Basselito Postad 4 Februari , 2014 Rapport Postad 4 Februari , 2014 Ökade lite igår, men har fortfarande ett gav på 0,64 vilket känns tråkigt. Men får hoppas att februari blir en trevlig månad Citera
Nstradamus Postad 4 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2014 Ökade lite igår, men har fortfarande ett gav på 0,64 vilket känns tråkigt.Men får hoppas att februari blir en trevlig månad Jag sålde av mitt innehav i Ruric i höst men jag är ganska säker på att den kommer ha en fin utveckling nu i februari. Trist med så högt gav såklart men tror den snart ligger i de trakterna igen. Citera
Big Less Postad 4 Februari , 2014 Rapport Postad 4 Februari , 2014 Hur går det för dig med dina högrisksatsningar rent allmänt, NipSlip? Hinner du casha hem innan det kraschar då och då, eller är du med hela vägen ner varje gång? Citera
MJ Postad 4 Februari , 2014 Rapport Postad 4 Februari , 2014 Hur går det för dig med dina högrisksatsningar rent allmänt, NipSlip? Hinner du casha hem innan det kraschar då och då, eller är du med hela vägen ner varje gång? Undrar också. Känns som mina investeringstips i Norse-tråden inte var lika spännande som dina ( Nipslip)men lite mer lönsamma. Citera
Terribleturk Postad 5 Februari , 2014 Rapport Postad 5 Februari , 2014 Jag sålde av mitt innehav i Ruric i höst men jag är ganska säker på att den kommer ha en fin utveckling nu i februari. Trist med så högt gav såklart men tror den snart ligger i de trakterna igen. Jag är ett fan! Citera
Nstradamus Postad 5 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2014 Jag är ett fan! =) Citera
Recommended Posts