Gå till innehåll

Greg Raymer arresterad!


chrand

Recommended Posts

Inte så mycket att tillföra direkt men tycker pro-folket har mer vettiga argument, sen att det inte är det yrke man tänkt sig eller trivs med stämmer väl för ungefär 99.9% av befolkningen, farsan är avdelningschef på sony ericsson men hatar sitt jobb, gg wp eller? personligen tycker jag inte det är så jävla farligt att sälja sig sexuellt, och till skillnad från allt jävla liv här om HUR och blabla de kan vara så har jag iaf gjort det och de var mest kul i efterhand, orka bry sig lixom.

Antar att farsan din likt många prostituerade också är fast i drogträsket också som konsekvens av sitt jobb, eller hur?

 

Att man inte trivs med sitt jobb är väl något som stämmer överens på väldigt många yrkesarbetande men hur många av dessa är det som dessutom lider över sidoeffekterna av sitt jobb som avdelningschef på fritiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 325
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att farsan din likt många prostituerade också är fast i drogträsket också som konsekvens av sitt jobb, eller hur?

 

Att man inte trivs med sitt jobb är väl något som stämmer överens på väldigt många yrkesarbetande men hur många av dessa är det som dessutom lider över sidoeffekterna av sitt jobb som avdelningschef på fritiden?

 

Förmodligen fler än du tror. Ser inte heller relevansen till droger i samband med prostitution, ponera följande att många av läkarstudenterna drar sig en lina tjack eller liknande för att orka med studierna, är det således en yrkesgrupp vi bör förkasta och få bort? Personligen anser jag att de flesta har en absurd syn på droger och verkligheten överlag men jag bryr mig faktiskt inte så orkar inte älta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer förmodligen somna snart men anser att något som att sälja sig själv är en fin sak som bör uppmuntras och inte låsas ner av stater, så jävla farligt är det inte, må så vara att vissa far illa men det är väl lite av hela konceptet med ett samhälle? Utnyttja underhuggarna för att maximera en vinst för bolag/stat och förse samtliga "anställda" med medel för att få dem att uthärda vardagen? Kan personligen inte se en donkenanställd som jobbar 8h 5d veckan utan att få supa sönder sig på helgerna men de må då vara jag som är skadad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag förstår återigen inte. Bara för att klargöra

Ni menar att de flesta prostituerade gör det av egen fri vilja?

Att de inte är offer för traficing, hallikar, knark eller på annat sätt är socialt utslagna?

Ni har säkert belägg för att det är så, att de som säljer sina kroppar är i de flesta fall välmående hemmaföräldrar med villa, volvo och vovve och kidz?

 

Ni tycker helt enkelt att, skulle er flickvän, fru, dotter, eller för den delen man, besluta sig för att sälja sin kropp är det helt i sin ordning? Bättre förtjänst där än på doken, så välkommen hem till er säng sedan?

Eftersom de gör det av egen fri vilja, är bara fel på övriga världens moraliska värderingar?

Att övriga världen sedan före Jesus tid, ansett det vara fel är något som vi i den moderna världen bör omvärdera?

 

Är det en ok sammanfattning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag förstår återigen inte. Bara för att klargöra

Ni menar att de flesta prostituerade gör det av egen fri vilja?

Att de inte är offer för traficing, hallikar, knark eller på annat sätt är socialt utslagna?

Ni har säkert belägg för att det är så, att de som säljer sina kroppar är i de flesta fall välmående hemmaföräldrar med villa, volvo och vovve och kidz?

 

Ni tycker helt enkelt att, skulle er flickvän, fru, dotter, eller för den delen man, besluta sig för att sälja sin kropp är det helt i sin ordning? Bättre förtjänst där än på doken, så välkommen hem till er säng sedan?

Eftersom de gör det av egen fri vilja, är bara fel på övriga världens moraliska värderingar?

Att övriga världen sedan före Jesus tid, ansett det vara fel är något som vi i den moderna världen bör omvärdera?

 

Är det en ok sammanfattning?

 

Ja jag kan väl inte säga mer än att jag inte tyckte det var så jävla farligt att sälja sig, 1k€ för 15sec arbete var helt klart något jag uppskattade.

 

"Att övriga världen sedan före Jesus tid, ansett det vara fel är något som vi i den moderna världen bör omvärdera?"

 

Har ingen fakta överhuvudtaget och jag orkar inte googla men inte tusan kan de vara så att hela världen satt sig emot världens äldsta yrke? Möjligt att jag missförstår, något som ofta händer när man är påverkad av alkohol.

 

Måste få in detta också, om vi verkligen vill "skydda" folk så borde vi väl om något förbjuda alkohol? Jag är den sista som skulle vilja få bort alkohol då jag ÄLSKAR denna drog, vet inte ens vad jag hade gjort utan alkohol men den är ju extremt destruktiv. Kan personligen erkänna att alkohol förstört mitt liv och det kan säkert många här på forumet intyga om också, men det ska såklart säljas av staten, vilket kan tyckas konstigt.

 

 

Om jag gjort som jag gjort senaste 5-6 åren och lastat allt jag äger på alkohol och utgångar (inte för att jag tycker det är hysteriskt roligt utan för att det är ett beroende) och staten hjälper mig med detta dels genom att uppmuntra mig att dricka (drick måttligt inte drick INTE) och sedan tillhändahåller butiker. Ja då är det väl inga konstigheter? Må så vara att det förstör mitt liv men det är ju ändå mitt ansvar? Visst, jag kanske valde att börja dricka osv men för fan, hur många valde att faktiskt dricka när de var 12-18? Grupptryck och liknande?

Men om jag skulle glida ut på gatan och stoppa en penis i munnen för några tusenlappar, då jävlar har de gått utför. Vi kanske kunde inför bordellbolaget som har öppet måndag-torsdag 9-19 och fredag 9-20, lördag 9-15 och stängt på söndagar, då har ju staten koll på missbruket, dessutom kan vi kanske kasta in någon slogan i stil med "knulla lagom" och eventuellt "plötsligt får du till de med en trekant". Vi är ju så blåögda i detta landet att de syns fysiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden rent hypotetiskt kan kanske vara att du valt att sätta flaskan i munnen?

Men den som får kuken nerkörd i halsen kanske inte fick något val?

 

Betr. Världens äldsta yrke har jag absolut inga belägg för att det anses som omoraliskt världen över, eller sedan urminnes tider. Dumt :oops:

 

Btw

Ja jag kan väl inte säga mer än att jag inte tyckte det var så jävla farligt att sälja sig, 1k€ för 15sec arbete var helt klart något jag uppskattade.

Bra betalt, har alla som säljer sig 8k sek för 15 sec (Grymt snabbt dessutom :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden rent hypotetiskt kan kanske vara att du valt att sätta flaskan i munnen?

Men den som får kuken nerkörd i halsen kanske inte fick något val?

 

Betr. Världens äldsta yrke har jag absolut inga belägg för att det anses som omoraliskt världen över, eller sedan urminnes tider. Dumt :oops:

 

Ja alltså, jag sitter inte här och förespråkar att vi ska hämta in kvinnor och herrar från diverse länder för att sätta dem i sexuellt arbete MEN det finns nog en stor majoritet som arbetar sexuellt och gör det frivilligt. Varför ska vi säga att dem inte får göra det för att "de" far illa? Jag har t.ex. en vän som jobbar som homosexuell eskort i köpenhamn, han är extremt vältränad, ser fruktansvärt bra ut, och gör detta frivilligt. Han får runt 25 000 ddk kvällen för att gå ut och äta, gå på galor och liknande med kvinnor som betalar. Detta rör sig om restauranger där mat & vin går loss på 10k+. Drömjobbet? Jag hade tagit det iaf. Sen finns de ju andra situationer också, låt oss kalla henne för Lena Handén, hon blev plockad på gatan skickad hit vid 12års ålder, gängknullad av ett gäng sverigedemokrater varje helg och mår skit.

 

Självklart är detta tragiskt och inte OK men hur löser vi de lättast? Genom att förbjuda allt (som sig visat så framgångsrikt genom tiderna) eller att faktiskt se till att alla har en dräglig tillvaro? Sen ser jag personligen att en 18-50årig kvinna får lite kuk i sig (vilket många faktiskt gör gratis) än att det sitter 5åriga barnarbetare i asien och gör skor (vilket jag personligen inte känner till någon som gör för nöjes skull).

 

Nu låter jag säkert som tidernas jävla svin här men jag anser mig ha rätt att stå för något och argumentera för min sak, jag tycker således inte att ni har fel eller ställer mig mot vad ni säger (eller jo det gör jag såklart men jag respekterar er åsikt), jag tycker dock det är min rätt att säga vad jag tycker och föra en sund debatt om det. Trist om någon tycker jag är vidrig men då får det vara så.

 

[ Förtydligande angående homosexuell manlig eskort: han är gay, dejtar kvinnor, har sex ibland, han har pojkvän som tycker det är ok]

 

t.ex. reagerar jag liknande på situationer som denna, är detta också vettigt? Nej, självklart tycker ingen det men så ser ju samhället ut. Fy fan...

 

http://rollingout.com/politics/homeless-man-gets-15-years-for-100-ceo-gets-3-years-for-3-billion/

 

edit: Sen tycker jag det är rätt jävla vidrigt när folk försöker håna och slänga in pikar när folk är öppna och ärliga samt för en sund diskussion, när vi väl har ett givande ämne här på pf så blir iaf jag besviken när folk som hängt här "sen urminnes tider" börjar bete sig illa bara för att. Trist :(

 

edit2: Om mod eller liknande tycker att detta inte passar här får ni gärna flytta de till en ny tråd då jag gärna står på mig i denna typ av frågor. Vet inte hur pass "off topic" vi gått osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden rent hypotetiskt kan kanske vara att du valt att sätta flaskan i munnen?

Men den som får kuken nerkörd i halsen kanske inte fick något val?

 

Läste igenom detta igen och vill åter igen inte hålla med, tror det är en större del antal personer (räknat i antal) som får flaskan "nerkörd" i halsen än vad det är personer som får "kuken nerkörd i halsen". När du är 14 år gammal (ung) och någon erbjuder alkohol så är det extremt svårt att tacka nej när folk ligger på. Om jag går ut och tjatar mig till sex med en 14åring klassas det som våldtäkt, som sig bör. Vad händer om jag skulle sitta hemma och tvinga (edit: "bjuda på") i en 14åring ett par shots?

 

En sista edit: Har 20 halvliters i mig men tycker ändå att jag kan stå för vad som är sagt. En hyllning till systembolaget från min sida helt enkelt.

 

 

megaedit:

 

Skillnaden rent hypotetiskt kan kanske vara att du valt att sätta flaskan i munnen?

Men den som får kuken nerkörd i halsen kanske inte fick något val?

 

"Skillnaden rent hypotetiskt kan kanske vara att du valt att sätta kuken i munnen?

Men den som får flaskan nerkörd i halsen kanske inte fick något val?"

 

Hoppas detta får dig att förstå vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är 14 år gammal (ung) och någon erbjuder alkohol så är det extremt svårt att tacka nej när folk ligger på.

Precis som prostitution så är det inte lagligt att dricka alkohol som underårig. Det är med andra ord inte en relevant jämförelse. Det är inget ok beteende från den som pressar dig att dricka alkohol i den åldern och du kommer absolut att få bestraffningar om socialen får kännedom om ditt drickande. Något som är otroligt svårt att kontrollera såvitt jag kan förstå.

 

Samma sak gäller även exemplet med barnarbete. Det är inte tillåtet för företag som arbetar i Sverige att använda sig av minderåriga för deras varor. Personligen gör jag mitt bästa för att bojkotta alla som missbrukar detta. Gick det skulle jag betala extra för svensktillverkade kläder (eller åtminstone betydligt säkrare tillverkade kläder än idag) osv. Nu uppmuntras inte det beteendet av övriga svenska befolkningen så det är helt enkelt inte möjligt för mig att göra det valet. Detta p.g.a övriga svenskars val. Skulle allt tillverkas i Sverige skulle vi dessutom förbättra förhållandet import-export kostnader vilket skulle gynna svenska ekonomin i längden. Vi skulle behålla mer pengar inom landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att använda sig av något som likt prostition är olagligt för att supporta argument om varför prostitution ska vara tillåtet är något jag inte ställer upp på.

 

Och att tro att merparten av de prostituerade inte faller in på Crappys beskrivning känns extremt naivt. Jag har ingen forskning/rapport som jag kan visa på som stödjer Crappys argument men kan aldrig tänka mig på att verkligheten ser annorlunda ut.

 

Kan tänka mig väldigt få yrken som ligger längre ner i skiten än prostitution. Bara för att det finns "lyckliga" prostituerade så stärker inte det yrket. Man kan aldrig diskutera kring om stigmatiseringen av att vara prostituerad är rättvis men den kommer ändå alltid att finnas där. Detta trots att utvik i Playboy har blivit så extremt mycket mer accepterat idag än för 30 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som prostitution så är det inte lagligt att dricka alkohol som underårig. Det är med andra ord inte en relevant jämförelse. Det är inget ok beteende från den som pressar dig att dricka alkohol i den åldern och du kommer absolut att få bestraffningar om socialen får kännedom om ditt drickande. Något som är otroligt svårt att kontrollera såvitt jag kan förstå.

 

Samma sak gäller även exemplet med barnarbete. Det är inte tillåtet för företag som arbetar i Sverige att använda sig av minderåriga för deras varor. Personligen gör jag mitt bästa för att bojkotta alla som missbrukar detta. Gick det skulle jag betala extra för svensktillverkade kläder (eller åtminstone betydligt säkrare tillverkade kläder än idag) osv. Nu uppmuntras inte det beteendet av övriga svenska befolkningen så det är helt enkelt inte möjligt för mig att göra det valet. Detta p.g.a övriga svenskars val. Skulle allt tillverkas i Sverige skulle vi dessutom förbättra förhållandet import-export kostnader vilket skulle gynna svenska ekonomin i längden. Vi skulle behålla mer pengar inom landet.

 

Ja här har jag inte mycket att säga emot, håller med i princip allt du skriver! Tycker bara att det blivit en så fruktansvärt stor sak av något så litet, sen står jag fortfarande kvar vid att jag anser att det borde vara en laglig reglerad marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att använda sig av något som likt prostition är olagligt för att supporta argument om varför prostitution ska vara tillåtet är något jag inte ställer upp på.

 

Och att tro att merparten av de prostituerade inte faller in på Crappys beskrivning känns extremt naivt. Jag har ingen forskning/rapport som jag kan visa på som stödjer Crappys argument men kan aldrig tänka mig på att verkligheten ser annorlunda ut.

 

Kan tänka mig väldigt få yrken som ligger längre ner i skiten än prostitution. Bara för att det finns "lyckliga" prostituerade så stärker inte det yrket. Man kan aldrig diskutera kring om stigmatiseringen av att vara prostituerad är rättvis men den kommer ändå alltid att finnas där. Detta trots att utvik i Playboy har blivit så extremt mycket mer accepterat idag än för 30 år sedan.

 

Tycker det finns otroligt mer slitsamma yrken men som sagt, jag har heller ingen research här för att börja föra argument. Tycker dock det är trevligt att disskutionen börjat drivas på en nivå där det presenteras fakta och inte bara "Jag har rätt du har fel!!!" Vi har ju uppenbarligen 2 helt skiljda åsikter och då får det väl vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bestämmer över din kropp men vem bestämmer över hennes kropp?

 

Henne själv, allt annat vore väl kriminellt och frihetsberövande dvs tvärtemot hela tanken med legalisering av prostitution - själva frihetsaspekten.

 

Hon hade inte behövt bli misshandlad, våldtagen itvingad droger och tvingad ut på gatan?

 

Så hon har blivit utsatt för ett brott, någon har kränkt hennes odiskutabla rättigheter - vad har det med prostitution att göra?

 

Mecklenburg har bestämt sig att alla (eller tillräckligt stor del) av de som är prostituerade gör det av egen fri vilja. Det är långt ifrån vad jag anser.

 

Ingen vill väl legalisera tvång från tredje part - detta är primärt en frihetsdiskussion.

 

Min uppfattning är att allt för stor del av de som är prostituerade bryts ner av verksamheten och att det av detta skälet är absurt att låta det fortgå. För mig kan detta liknas med att man slutar med tvångsvård av de med stora psykiska problem. Syftar då enbart till de med psykiska problem som inte är en fara för övriga i samhället.

 

Jaha, och? Alternativet för de här kvinnorna var att ta det där jobbet som arkitekt? Hur blir detta sämre av att prostitution legaliseras?

 

Men att vara övertygad om att er absoluta moral och er naiva önskan till frihet (naiv i att ni aldrig berör/förstår de tvång som ligger bakom friheten) skulle leda till något mycket bättre är bara konstigt.

 

Sticker inte under stolen med att det förekommer indirekta tvång ie inga andra utvägar... men då gör de ju det för att det är det minst dåliga alternativet. Sen kan vi ju diskutera hur vi skapar en värld där man inte hamnar i sådana situationer men det är en helt annan diskussion och legalisering av prostitution lär knappast inte försätta fler kvinnor i en sämre sits.

 

 

Gör dottertestet på yrket.....

 

Varför skulle det vara relevant?

 

Klart det finns prostituerade som trivs med sitt yrke. Precis som det lär finnas porrskådisar som trivs med sitt yrke. Allt jag läst mig till och all logik säger dock att merparten av de som har dessa "yrken" vantrivs rejält och har väldigt trassliga liv. Jämför man med nästintill alla yrken så finns det mest trassliga själar bland de prostituerade, både före och framför allt efter man börjat yrket.

 

Jaha... och? Hur förämras det av en legalisering? Vad är kvinnornas alternativ?

 

Men jag förstår återigen inte. Bara för att klargöra

Ni menar att de flesta prostituerade gör det av egen fri vilja?

 

Nej, men det är den typen av fri vilja-prostitution vi vill legalisera, inte frihetsberövande och kriminell verksamhet.

 

Att de inte är offer för traficing, hallikar, knark eller på annat sätt är socialt utslagna?

 

Alldeles säkert men trafficking är ju frihetsberövande så det stöder ju då inte en frihetsivrare. Övriga delar är de säkert offer för men förstår inte vad det har med legaliseringen av prostitution att göra.

 

Ni tycker helt enkelt att, skulle er flickvän, fru, dotter, eller för den delen man, besluta sig för att sälja sin kropp är det helt i sin ordning?

 

Ja, de bestämmer över sina egna kroppar.

 

Bättre förtjänst där än på doken, så välkommen hem till er säng sedan?

 

Nej, jag vill inte ha en prostituerad i min säng.

 

Att övriga världen sedan före Jesus tid, ansett det vara fel är något som vi i den moderna världen bör omvärdera?

 

Frihet över sin egen kropp upplever jag som ganska grundläggande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig väldigt få yrken som ligger längre ner i skiten än prostitution. Bara för att det finns "lyckliga" prostituerade så stärker inte det yrket. Man kan aldrig diskutera kring om stigmatiseringen av att vara prostituerad är rättvis men den kommer ändå alltid att finnas där. Detta trots att utvik i Playboy har blivit så extremt mycket mer accepterat idag än för 30 år sedan.

Oftast har samma moralens väktare som så länge velat förbjuda prostitution även varit emot, och i många samhällen och tider faktiskt lyckats förbjuda andra perversiteter, som homosexuellt sex, onani, analsex, ja faktiskt all sex som inte utspelar sig mellan exakt 1 kvinna och 1 man som ingått äktenskap. Dessa förbud är idag borta i vårt land tack och lov, och stigmatiseringen är på god väg bort. Jämför tex synen på homosexuella idag och för 20 år sen.

 

Så varför skulle inte stigmatiseringen av 2 (eller flera) vuxna människor som frivilligt utbyter pengar mot sexuell njutning också kunna minska kraftigt? Det är redan på väg. Och vilka står för stigmatiseringen? Inte vi som vill sluta lägga ner enorma resurser på att utreda och bestraffa människor som begår offerlösa "brott" i alla fall.

 

Favoritargumentet som ni vevar gång på gång kan i alla fall kokas ner till:

I vårt samhälle där sexköp är kriminellt far prostituerade illa och trafficking är ett stort problem. Alltså bör sexköp vara kriminellt.

Hur kan man inte ens börja fundera på att man kanske är ute och cyklar när man inte kommer på bättre argument än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker att Zaida Catalan körde över Betner med bra argument, men jag är naturligtvis färgad av min egen åsikt. Finns det någon som tycker att Betner argumenterar bra för sin sak?

 

Den som tror att prostitition handlar om frihet lever inte i verkligheten. Och huruvida man tycker det är ok att ens dotter blir knullad bakifrån av en 50-årig gammal gubbe för pengar är i högsta grad relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Zaida Catalan körde över Betner med bra argument, men jag är naturligtvis färgad av min egen åsikt. Finns det någon som tycker att Betner argumenterar bra för sin sak?

 

Den som tror att prostitition handlar om frihet lever inte i verkligheten. Och huruvida man tycker det är ok att ens dotter blir knullad bakifrån av en 50-årig gammal gubbe för pengar är i högsta grad relevant.

jag tycker hon har fel i det mesta hon säger och att hon drar kopplingar som inte är relevanta och attackerar problemen från fel håll. exempelvis är det klart att kriminella tjänar pengar på saker som är olagligt och de skulle givetvis tjäna mindre pengar på prostitution om det var lagligt. samma sak med droger obv.

känslan är att hon har en fast åsikt och letar efter argument som stödjer denna istället för att ha en mer openminded inställning, se båda sidors argument och då inse att det finns även en hel del fördelar med legalisering.

 

på vilket sätt är det mer frihet om individen inte får bestämma själv? och om min (ev framtida) dotter/son vill sälja sex skulle jag stötta henne/honom givet att det är legaliserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle 27 år är arbetslös. Han blir anvisad ett arbete som manlig eskortservice där han ska suga av rullstolsbundna miffon dagarna i ända.

 

Om prostitution legaliseras, ska man då kunna bli anvisad arbete som prostituerad av arbetsförmedlingen?

 

Om man vägrar ta ett anvisat arbete får man enligt nuvarande lagstiftning indragen akassa / bidrag. Socialtjänsten kommer avslå ansökan om socialbidrag eftersom man inte anses gjort vad man kan för att stå till arbetsmarknadens förfogande och säkra sin egen försörjning.

 

Är detta ett rimligt system eller ska arbetet som prostituerad skilja sig från andra arbeten som anvisas av arbetsförmedlingen?

 

Om inte, varför ska just detta yrke särbehandlas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om den enda legala formen att sälja sex vid är som egenföretagare? AF kan väl inte tvinga någon att starta företag med hot att de annars förlorar sin a-kassa eller andra bidrag?

 

Dvs. en avkriminalisering av sexköp men en kriminalisering av att anställa prostituerade (men inte att ha en agentur för egenföretagare som säljer sex).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om den enda legala formen att sälja sex vid är som egenföretagare? AF kan väl inte tvinga någon att starta företag med hot att de annars förlorar sin a-kassa eller andra bidrag?

 

Dvs. en avkriminalisering av sexköp men en kriminalisering av att anställa prostituerade (men inte att ha en agentur för egenföretagare som säljer sex).

 

Det är så det fungerar i danmark. Men det är ju att särbehandla yrket å det grövsta och göra extrema intrång i den fria etableringsrätten. Knappast det frihetsivrarna eftersträvar eftersom det är helt ologiskt.

 

Jag hoppas vidare att man vid införande av ett sådant system främst gör det av "goda" skäl, dvs för att skydda arbetstagarna, inte för att komma runt arbetslagstiftning och säkra rätten till bidrag.

 

Jag var dessutom inte särskilt intresserad av hur man ska lösa frågan med arbetsförmedlingen utan varför man ska särbehandla prostitution.

 

Dvs, vad är den principiella skillnaden?

 

Om det inte föreligger en principiell skillnad ska man självklart kunna anvisas arbete inom prostitution på samma sätt man blir anvisad andra arbetsformer. Om prostitution till sin natur kräver särbehandling bevisar det att det finns en principiell skillnad och att denna skillnad är beroende av ett visst mått av tvång (om du inte tar det anvisade jobbet får du inte socialbidrag, blir hemlös och svälter ihjäl).

 

Visst kan vi lösa "tvånget" med socialbidrag genom att skapa en undantagsregel, men det bygger på två saker.

 

  • Vi erkänner att det finns ett mått av tvång
  • Vi vill inte tvinga människor till prostitution

 

Om man intar den liberala inställningen gäller självklart principen att ingen tvingar dig att kvalificera dig för socialbidrag, vill du inte ta anvisade arbeten är det upp till dig själv. Ingen tvingar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...