Gå till innehåll

Evergrey ska aldrig mer käka falukorv


Evergrey

Recommended Posts

nejdå, tänkte mest på hur dina grafer ser ut dag in och dag ut, ingen bergochdalbana sas som en annan åker dagligen :-D

 

kör du 100bbs lr?

 

Jaså du tänker så :D Jag brukar undvika flippar och andra marginella situationer där hela stacken riskeras så det brukar inte svänga särskilt mycket :) Skulle såklart bli helt mosad på högre stakes med den här mentaliteten men på /5 funkar det fint :)

 

Bjuder på en graf över alla händer jag har på den här datorn. Tror jag haft den sedan sent 2010 eller tidigt 2011. Den ger en lite mer rättvisande bild av mina "swings". För nu i maj har jag som sagt sprungit riktigt bra.

 

 

Pk2CIuX.jpg

 

ninjaedit: sedan februari 2011

 

Yes jag kör 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 296
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, roligt att du skriver att du sprungit megabra och att du lägger ut en graf som ger en mer rättvis bild och även visar dina swings, och så går även den spikrakt uppåt!

 

Inget illa menat, bara jävligt imponerande. Du verkar vara en ruskigt stabil spelare! Har du gått ut med nick? Om inte, så får du gärna skicka PM om du har lust. Utgår ifrån att vi möts en del och har en tanke om vem du kan vara, men absolut inget belägg!

 

Återigen, riktigt tjusig graf och keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är superstandard att en graf ser ut så för en okej spelare efter 400k händer.

 

Jag förstår om ni vill vara uppmuntrande, men "stört" och "sinnessjukt" är det väl ändå inte? Hur ser era grafer ut isåfall?

 

Missförstå mig inte, bra jobbat Evergrey!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störd graf, du vann precis internet.

 

Fyfan vilken sinnessjukt vacker graf. Coachar du?

Tack :) Nej jag coachar inte. Tycker jag har för dålig koll på mitt eget spel för att ha mage nog att ta betalt för att anmärka på andras :)

Haha, roligt att du skriver att du sprungit megabra och att du lägger ut en graf som ger en mer rättvis bild och även visar dina swings, och så går även den spikrakt uppåt!

 

Inget illa menat, bara jävligt imponerande. Du verkar vara en ruskigt stabil spelare! Har du gått ut med nick? Om inte, så får du gärna skicka PM om du har lust. Utgår ifrån att vi möts en del och har en tanke om vem du kan vara, men absolut inget belägg!

 

Återigen, riktigt tjusig graf och keep up the good work!

Tycker snararare att grafen visar en svagt lutande uppförsbacke än att den skulle gå spikrakt uppåt :) Jag vill inte gå ut med mitt nick, men du är välkommen att gissa via PM så lovar jag att bekräfta om du gissar rätt - förväntar mig givetvis att du därefter avslöjar ditt eget nick :)

 

Haha nä men jag coachar honom lite halvt (gratis, metallbroder till metallbroder) :mrgreen: Dock vann han lika stabilt innan det så tro inte jag tar åt mig någon ära :lol:

Äsch var inte ödmjuk Meta, min winrate har nog ökat ett par bb/100 tack vare din hjälp :D

Jag tycker det är superstandard att en graf ser ut så för en okej spelare efter 400k händer.

 

Jag förstår om ni vill vara uppmuntrande, men "stört" och "sinnessjukt" är det väl ändå inte? Hur ser era grafer ut isåfall?

 

Missförstå mig inte, bra jobbat Evergrey!

Jag håller med om att grafen inte är särskilt imponerande, särskilt inte om man ser till winraten som ligger på 10bb/100 sett över hela grafen. Den ser bara finare ut än den egentligen är eftersom det inte är några djupa dalar i den :)

 

Helt klart en superstandard graf;-)

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag svängde det åtminstone litegrann :) Hamnade på ett bord med 4 monsterfiskar och lyckades på något vänster gå förlorande ur den striden :lol:

 

Blev lite frustrerad under grinden idag och ville helst bara stänga ner men tvingade mig själv att spela vidare. Slutar dagen på +676:- på 1053 händer.

 

har 12535 händer kvar att spela och 11 dagar på mig. Ska nog gå vägen det här :D

 

Graf:

1cyk2XJ.jpg

 

 

Fi spelar 27/5 och har inte sett honom överbetta tidigare. Hittar vi explofolden på river? Kändes som att vi är för högt upp i våran range för att kunna vika utan reads.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $376.70

Hero (CO): $534.26

BTN: $800.27

SB: $282.18

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with Q:heart: A:club:

BB raises to $14, Hero calls $14, 1 fold, SB calls $10

 

Flop: ($44.00) 7:club: T:diamond: 3:club: (3 players)

SB checks, BB bets $4.00, Hero calls $4, SB calls $4

 

Turn: ($56.00) A:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $42.00, Hero calls $42, SB folds

 

River: ($140.00) A:heart: (2 players)

BB bets $316.70, Hero calls $316.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du något annat än AJ där? Hans preflopstats ser ju en aning nitiska ut menar jag, och han är trots allt pfr.

 

Jag skulle även säga han slår 99, JJ, QQ, och KK. Dock ser min-raisen på flop lite konstigt ut för de händerna men han kan som jag har skrivit förrut försöka locka en raise för att kunna "c/r".

 

EDIT: Att betta ut med de händerna när ett ess landar är iof väldigt icke troligt.

 

 

Det ser ut som om fi floppar set (77 eller TT) och får in kåk på rivern, men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du något annat än AJ där? Hans preflopstats ser ju en aning nitiska ut menar jag, och han är trots allt pfr.

 

Jo men vad ska han ha liksom? :-) Sett till statsen så "ska" han inte ha några Ax-kåkar så det som slår mig är AK, TT och eventuellt 77 och 33 om han nu höjer dem pre. Minbetet på flop är ju också wtf :D

 

Sen vet jag inte hur mycket man kan lita på pfr statsen vad gäller fiskar, har sett många 70/2 helt plötsligt få för sig att öppna J2o och andra skräphänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att det är tveksamt hur pass kompetent jag är att kommentera handen egentligen, men jag tar risken att bli kallad tomte/pucko whatever. Lirar mest på 0.5/1 svs, och jag skulle inte orka lägga den mot den beskrivna spelaren. Sen springer man väl iofs in i underkåken då o då, men samtidigt brukar dessa spelare ha en ganska stor respekt när AA ligger på brädan. Jag kan mycket väl se att han sitter på sämre A (gärna soooted). Jag skulle syna. Men sen så betalar jag ju då o då av betydligt större firrar än mig själv, jsut för att jag intalar mig att "va fan ska han ha liksom"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att det är tveksamt hur pass kompetent jag är att kommentera handen egentligen, men jag tar risken att bli kallad tomte/pucko whatever. Lirar mest på 0.5/1 svs, och jag skulle inte orka lägga den mot den beskrivna spelaren. Sen springer man väl iofs in i underkåken då o då, men samtidigt brukar dessa spelare ha en ganska stor respekt när AA ligger på brädan. Jag kan mycket väl se att han sitter på sämre A (gärna soooted). Jag skulle syna. Men sen så betalar jag ju då o då av betydligt större firrar än mig själv, jsut för att jag intalar mig att "va fan ska han ha liksom"

Samma här, fiskarna dyker upp med helt sinnessjuka händer ibland och det känns stundtals lönlöst att ens försöka sätta dem på en hand :D

Fi dök upp med TT och jag måste ge han cred för att han fick ut maxvärde ur handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi inte sett honom göra ett sånthär spel innan skulle jag faktiskt folda. Jag menar, han raisar 5% preflop.

 

99,JJ,QQ och KK ser jag som väldigt osannolikt då han borde betta mer än minbet på flopp? Tror aldrig han har sämre suitade ess som nämnts heller, (minst AJs eller absolut max ATs).

 

Nu vet jag ingenting om hur många händer detta är över, men det är allt vi har att gå på. Dessutom verkar han vara ganska passiv? Vilket gör att jag extremt sällan tror detta är en bluff.

 

Hans troliga range är väl ungefär AK-AJ, TT i detta läget? Nu splittar vi mot 2 combos (AQ), vinner mot 3 (AJ) och förlorar mot 6 (AK, TT).

 

Just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kollar vi pottoddsen får vi absolut inte förlora mer än ca 25% för att detta ska vara +EV.

 

Vi behöver aldrig mer än 50% equity för att syna ett riverbet.

 

Viker nog river om jag inte har andra reads. Som du sagt så brukar ju fisknits kunna spazza ur en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi inte sett honom göra ett sånthär spel innan skulle jag faktiskt folda. Jag menar, han raisar 5% preflop.

 

99,JJ,QQ och KK ser jag som väldigt osannolikt då han borde betta mer än minbet på flopp? Tror aldrig han har sämre suitade ess som nämnts heller, (minst AJs eller absolut max ATs).

 

Nu vet jag ingenting om hur många händer detta är över, men det är allt vi har att gå på. Dessutom verkar han vara ganska passiv? Vilket gör att jag extremt sällan tror detta är en bluff.

 

Hans troliga range är väl ungefär AK-AJ, TT i detta läget? Nu splittar vi mot 2 combos (AQ), vinner mot 3 (AJ) och förlorar mot 6 (AK, TT).

 

Just my two cents.

 

Tack för din kommentar. Du har nog rätt i att jag bör folda river, blir bara så nyfiken när folk tar skumma linjer :-D

Räknar jag fel eller finns det inte 3combos av AQ, 4 AJ, 4 AK + 3 TT? Blir kanske ingen större skillnad för resultatet ändå iofs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade helt fruktansvärt bedrövligt dåligt första 700 händerna idag. Vet inte vad som hände men helt plötsligt började jag ta helskumma linjer med all möjlig skit. Eftersom min nuvarande medrigg inte tillåter mig att backa hur illa jag än spelar (jinx) så fick jag klonka ett par händer och vips var jag ovan nollstrecket igen. Tog mig i kragen till slut och sista 500 händerna ungefär spelade jag helt ok.

 

Slutar dagen +55:- på 1200 händer. Förtjänade att backa en halv bankrulle eller två så skäms nästan över att plussa.

 

Graf

 

PXiCOoj.jpg

 

 

Slänger upp en hand som får symbolisera hur dåligt jag spelade. Förhoppningsvis gör jag inte om det nu när jag får skämmas offentligt över eländet :)

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $389.33

CO: $833.29

Hero (BTN): $403.56

SB: $393.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 8:club: A:club:

1 fold, CO raises to $11.50, Hero raises to $38.50, 1 fold, CO calls $27

 

Flop: ($81.00) 2:spade: Q:spade: A:spade: (2 players)

Hero bets $44.00, CO calls $44

 

Turn: ($169.00) Q:heart: (2 players)

Hero checks, CO checks

 

River: ($169.00) K:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets $126.75, Hero raises to $321.06, CO calls $194.31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+458:- på 1199 händer.

Slaktade 2 händer men bortsett från det är jag riktigt nöjd med mitt spel :)

 

Graf:

YyRAvwQ.jpg

 

 

Är upp 25338:- för månaden efter 29864 händer. Skulle kännas helt surrealistiskt med en 30k-månad då min tidigare rekordmånad ligger på 17k :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes riktigt bra att spela idag. Längesen jag haft sån fokus :-D

Tyvärr torskade jag sessionens 4 största potter inklusive en 300bb pott som inte kom med i HEM så grafen visar ca 600kr fel.

 

Plussade iaf 480:- på 1212 händer :)

 

Dagsgraf: (visar fel)

Rrs8LhE.jpg

 

 

 

Fi spelar 17/7 1%3bet över 300 händer. Har sett honom limpa QQ flera gånger så det säger en del om hur passiv han är :)

Jag antar att betfold är givet på river men hur stort tycker ni vi ska siza?

Checka bakom turn är såklart också ett alternativ men Fi var så passiv att jag inte oroade mig över en checkraise.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $1198.13

Hero (CO): $568.75

BTN: $275.52

SB: $366.41

BB: $701.36

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with 9:heart: K:spade:

1 fold, Hero raises to $12, BTN calls $12, 1 fold, BB calls $8

 

Flop: ($38.00) 4:spade: 9:spade: 5:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets $24.00, BTN folds, BB calls $24

 

Turn: ($86.00) 3:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $52.00, BB calls $52

 

River: ($190.00) 9:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $124.00, BB raises to $344, Hero folds

 

Final Pot: $438.00

BB wins $220.00

(Rake: $10.94)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...