Gå till innehåll

Evergrey ska aldrig mer käka falukorv


Evergrey

Recommended Posts

  • Svars 296
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+758:- på 750 händer.

 

Är irriterad på mig själv då jag FORTFARANDE hjältesynar 3gator alldeles för ofta. Kunde blivit en riktigt fin session om jag bara haft lite vett innanför pannbenet.

 

Fick nyss hem The Mental Game of Poker så kanske kikar i den lite senare. Ni som läst den, har ni något särskilt kapitel att rekommendera? Kanske det t.o.m finns ett anti-hjältesynprogram att följa? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabila resultat, hur många bord spelar du och hur hårt tableselectar du ;)?

 

Jag tableselectar nästan oavbrutet under sessionen och är rätt kräsen av mig. Så antalet bord beror helt enkelt på hur mycket fisk jag hittar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh jag lägger ner för dagen. Bara spelat 750 händer men får se detta som vilodag. Känns som att jag är på väg att bli sjuk men det går inte för sig när jag har ett volymmål att klara av :D

 

Behöver snitta ca 1200 händer per dag resten av månaden och det borde gå vägen om inget oförutsett inträffar. I värsta fall får det bli en lockdown sista dagarna :)

 

Slänger upp en graf för månaden so far:

RZ9WK8e.jpg

 

Sprungit bra obv.

 

För övrigt så har jag precis börjat stejka en forumit @NL100 på en eurosida så förhoppningsvis trillar det in lite slantar där framöver :)

Vet ej om han vill outa sig så det får han göra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1460:- på 1050 händer.

 

Riktigt nöjd med spelet idag. Självdisciplinen var på topp och jag var sådär skönt likgiltig även när jag torskade setups :-D

 

Graf:

Ivvlytg.jpg

 

 

Känner mig rätt sliten så bokar dagen redan nu. Får ta igen missade händer i helgen istället :)

 

Smetar vi river eller knackar bakom här? Fi är fisk och har 130kr kvar.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $872.87

Hero (BB): $400.17

CO: $328.67

BTN: $377.35

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with T:heart: Q:heart:

Hero raises to $12, 1 fold, BTN calls $10, 1 fold

 

Flop: ($28.00) Q:spade: 6:club: Q:club: (2 players)

BTN checks, Hero bets $21.00, BTN raises to $42, Hero raises to $98, BTN calls $56

 

Turn: ($224.00) 9:spade: (2 players)

BTN checks, Hero bets $136.00, BTN calls $136

 

River: ($496.00) 3:club: (2 players)

BTN checks, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1460:- på 1050 händer.

 

Riktigt nöjd med spelet idag. Självdisciplinen var på topp och jag var sådär skönt likgiltig även när jag torskade setups :-D

 

Graf:

Ivvlytg.jpg

 

 

Känner mig rätt sliten så bokar dagen redan nu. Får ta igen missade händer i helgen istället :)

 

Smetar vi river eller knackar bakom här? Fi är fisk och har 130kr kvar.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $872.87

Hero (BB): $400.17

CO: $328.67

BTN: $377.35

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with T:heart: Q:heart:

Hero raises to $12, 1 fold, BTN calls $10, 1 fold

 

Flop: ($28.00) Q:spade: 6:club: Q:club: (2 players)

BTN checks, Hero bets $21.00, BTN raises to $42, Hero raises to $98, BTN calls $56

 

Turn: ($224.00) 9:spade: (2 players)

BTN checks, Hero bets $136.00, BTN calls $136

 

River: ($496.00) 3:club: (2 players)

BTN checks, Hero?

 

Synar flop men obv blunda och dega river. Om vi nu har pos dvs, står att btn agerar först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+196:- på 1050 händer. Sprungit rätt kasst för en gångs skull :) AA<QQ, KK<AQ osv. Värdet är det inga fel på dock så ska in och kriga igen lite senare :D

 

 

Dagens äventyr mot överaggroreg:

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $773.31

SB: $517.42

BB: $4553.32

UTG: $615.55

CO: $646.27

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BTN with A:spade: 3:spade:

2 folds, Hero raises to $10, 1 fold, BB raises to $40, Hero calls $30

 

Flop: ($82.50) 6:diamond: T:heart: 2:spade: (2 players)

BB bets $55.00, Hero raises to $145, BB raises to $235, Hero calls $90

 

Turn: ($552.50) Q:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $215.00, BB calls $215

 

River: ($982.50) 5:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $283.31, BB folds

 

Final Pot: $982.50

Hero wins $283.31

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, plus 196. Om du backar 2k+ och skriver samma sak är det kanske befogat, men inte när du minplussar på inga händer alls.

 

"Sprungit rätt kasst vid all-in situationer men plussade ändå tack vare monstervärdet"

Bättre nu? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, plus 196. Om du backar 2k+ och skriver samma sak är det kanske befogat, men inte när du minplussar på inga händer alls.

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Fint klirr från stenen i glashus där ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Har ändå skött mig rätt bra och endast klagat på runbad när jag backar ett löjligt antal inköp/är be över 100k händer. Så när jag väl har whinat i år så har det varit befogat skulle jag påstå. :-D Skulle aldrig få för mig att klaga på runbad över knappt 1k händer såvida jag inte backar 10 inköp+ rätt ut.

 

Fint klirr från stenen i glashus där ja.

 

Trött och tråkig personified.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+191:- till på 575 händer. Tråkig session där det knappt hände någonting alls. Värdet är dock fortsatt fint :)

 

Dagen slutar 1537:- upp :D

 

Graf:

fhJwoVm.jpg

 

 

Vad gäller volymmålet så har jag fått in 15682/40000 händer på 40 timmars lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett riktigt sömnpiller till session avklarad. Endast EN pott hamnade på 125bb eller mer. Hade svårt att få betalt med värdehänder så känns skönt att kunna boka ett plus på 30kronor efter 1269 händer.

 

Jag hade egentligen tänkt stänga ner sessionen någon timma tidigare men när jag såg att jag låg back hela 10 kronor så var det bara att kötta på en timma till :D

Lite lustigt det där att man vägrar acceptera en förlustsession hur minimal den än är. Antingen plussar man en hundring eller backar några tusen känns det som :D

 

Bokar dagen där.

Graf:

J2BCx3L.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar dagen +1721:- på 1200 händer. Hade verkligen ingen lust att spela idag men har ett volymmål att klara av och tur är väl det :)

 

Sprang oförskämt bra i början av sessionen och därefter återgick jag tyvärr till min gamla patenterade "lågvarianspoker" och bara väntade på att få stänga ner klienten.

 

Jag tror tyvärr att det kommer bli mer och mer kämpigt för varenda dag som kommer framöver vad gäller motivationen. Är upp 17824:- sedan 1 maj vilket räcker för rekordmånad om jag skulle boka månaden nu.

 

18150/40000 händer spelat så är nästan halvvägs där :-|

 

Dagsgraf:

4x8rIb8.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en gammal hand att lägga upp för diskussion.

 

 

Fi är kompetent reg. Hittar vi folden någonstans? Vill vi få in det på flop?

Är vi mer benägna att få in det om vi inte sitter på A:diamond:? Antalet färgdragskombos ökar rejält för Fi isåfall.

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $484.29

CO: $1000.00

BTN: $1000.00

SB: $518.32

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with A:heart: A:diamond:

Hero raises to $15, 1 fold,SB calls $12.50, 1 fold

 

Flop: ($35.00) 3:diamond: 6:diamond: 5:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $20.00, SB raises to $70, Hero calls $50

 

Turn: ($175.00) Q:spade: (2 players)

SB bets $115.00, Hero calls $115

 

River: ($405.00) 6:spade: (2 players)

SB bets $800.00, Hero calls $284.29 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en gammal hand att lägga upp för diskussion.

 

 

Fi är kompetent reg. Hittar vi folden någonstans? Vill vi få in det på flop?

Är vi mer benägna att få in det om vi inte sitter på A:diamond:? Antalet färgdragskombos ökar rejält för Fi isåfall.

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $484.29

CO: $1000.00

BTN: $1000.00

SB: $518.32

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with A:heart: A:diamond:

Hero raises to $15, 1 fold,SB calls $12.50, 1 fold

 

Flop: ($35.00) 3:diamond: 6:diamond: 5:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $20.00, SB raises to $70, Hero calls $50

 

Turn: ($175.00) Q:spade: (2 players)

SB bets $115.00, Hero calls $115

 

River: ($405.00) 6:spade: (2 players)

SB bets $800.00, Hero calls $284.29 all in

 

Vi synar för att vi dels blir löjligt lätt exploaterade om vi viker bort såhär hög del av vår range, och dels kan kombinera det med att massor av drag missat. Vi lär ha väldigt fint EV på att syna ner.

 

Synar flop vilken kombo av AA vi än har men ja, jag blir obv ännu mer riktad mot syn med Ad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...