Gå till innehåll

Poddna - Livepoker för en stund


Poddna

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill bara passa på att göra reklam för följande tråd jag precis la upp!

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/68568-pokerforum-innebandy.html

 

Funderar på att växla ett litet tag och köra lite mer IRL-baserat i dagboken, vad tycker läsarna om detta? :P

 

Trevligt initiativ, IRL är absolut intressant. På sport-temat så lirar jag ganska mycket badminton, hade varit gött om man kunde fått ihop en dubbel med några PF-rävar nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt initiativ, IRL är absolut intressant. På sport-temat så lirar jag ganska mycket badminton, hade varit gött om man kunde fått ihop en dubbel med några PF-rävar nån gång.

 

Misstänker att jag inte är ngt vidare på badminton, men provar gärna om fler är på! Var lirar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi tänkte nog lira badminton imorrn, torsdag, i helsingborg om nån av er är intresserade?

 

Får besök av en kompis, samt att jag har skavsår i mina skavsår, vilket får mig att vilja sitta stilla framför datorn ett par dagar.

 

Förlåt för hijack i tråd! Men finns det bara LU som universitet i Lund?

Är inne lite och tittar på http://www.lu.se/lubas/programs?education-level=basic

men finns det andra undersitet i Lund där man kan titta på deras program?

 

Lunds Universitet är det enda. LU har även ett campus i Helsingborg och sen finns det ju en hel del att välja bland i Malmö också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bokade innebandy 15-16 på onsdag. För er som är intresserade kan ni läsa mer här: innebandytråd

 

I övrigt så rullar det mesta på som vanligt; för många utgångar och för lite volym. Tycker det har varit lite dåligt med action på både svs och party så har testat att spela lite lägre stundtals. Märks stor skillnad i hur pokerekonomierna ser olika ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Glider in och bumpar lite smått, hur går det för dig? Tror jag talar för fler än mig själv när jag säger att det hade varit kul med en uppdatering! :)

 

Ja, analysera mera!

 

Han är ute och reser en liten sväng, tror knappt han kollar här ens.

 

Kul att ni visar intresse! Får ursäkta för att jag har varit dålig på att uppdatera.

 

Har åkt på pokergrindresa med ett gäng kompisar/kollegor. Är hemma igen i Juni någon gång enligt nuvarande plan. Blir riktigt galna tider och är sällan inne på internet. Har börjar överväga att gå över och spela mer livepoker. Hade ingen aning om att jag skulle åka på den här resan när jag startade dagboken men jag kan ju försöka att slänga in en uppdatering lite när det passar.

 

Känns som om jag står i en vägkorsning i livet just nu. Valet mellan att fortsätta med pokern eller fortsätta plugga ligger och gnager i bakhuvudet. Just nu lutar det åt att för tredje året i rad blir pokern som får gå före. Fick trycka in ett pass med studievägledning på valborg bara för att jag skulle kunna hinna med det innan jag reste bort. Allt verkade lugnt och jag hade väldigt mycket alternativ för hur jag ska kunna kombinera ihop allt med olika studietakter när jag i framtiden vill varva ner med grinden. När jag satt på studievägledningen så tänkte jag mig att jag skulle vilja börja till hösten igen, men nu har jag lyckats ändra mig igen och det mesta lutar för ett till år utomlands med pokern.

 

För att uppdatera lite snabbt vad som hänt sista månaden så har det blivit väldigt mycket utgångar när jag fortfarande var i Sverige. Träffat massor av trevligt folk och haft en väldigt bra vår! Har börjat gymma en hel del och har börjat försöka gå upp lite i vikt. Började året med att väga ~70kg och då är jag 1.88 lång (!). Har lyckats ta mig upp till 74kg nu och siktar vidare upp mot 80! Kan nämna att jag har svårt för att gå upp i vikt och behöver kombinera hård träning med ett väldigt högt kaloriintag för att övht märka resultat. Känns skönt att det äntligen börjat rulla på lite iaf och det är första gången sen jag slutat växa som jag lagt på mig lite.

 

Var på en dejt häromdagen och hon verkar va en bra tjej så det ska bli spännande att se var det leder någonstans =) Sitter och väntar på svar om när vi ska ses igen :h:

 

I övrigt så har jag inte spelat en hand online denna månaden så det är därför det inte blivit mycket action i analysdelen här. Mitt förslag är att ni läsare skicar PM med HH till mig så lägger jag upp och kommenterar.

 

Pokern har väl resultatsmässigt sett gått hyffsat i Maj, men mtp vilka spel som har varit och hur AIEVt sett ut så kunde det ha varit mycket mer. Ska bli spännande att se vad månaden landar på.

 

Skönt att ha få skrivit av sig lite, nu blir det dusch och sen lite shopping!

 

Ha det så bra allihopa!

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis brukar man hata livet på längre livepokerresor, det måste vara riktigt bra games där borta. ;) GL med allt

 

TY!

 

Nu är vi ett ganska stort gäng som har åkt så det går alltid att hitta på en massa kul vid sidan om. Hade varit sjukt tråkigt om man åkte själv. Får hoppas att jag fortfarande gillar livet om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vaknat upp och är ensam på hotellet. Har spelat som fan de sista dagarna. Körde 18 timmar i lördags och har spelat 8h+ varje dag sen dess. Fyra raka plusdagar nu så det börjar ta sig :)

 

Har bettat ca 5k på en pingismatch mot en annan pokerspelare, ska bli spännande att se hur det går där! Tror jag har liten edge men kan gå lite hursomhelst =)

 

Det har inte kommit in några händer att analysera så jag har ingenting att sätta tänderna i; annars hade jag haft lite tid över nu för sånt. Funderar på att lira en liten session i dagarna så det kan bli att jag lägger upp någon egenspelad hand isf.

 

Har börjat känna mig lite väl feminin på sista tiden. Köpte en handväska för att ha koll på marker (en kompis tappade ett 10k (konverterat till sek) chip); som tur var så såg en annan i vårt sällskap att det låg en marker på golvet när han kom över, annars hade den varit borta. Förutom handväskan har jag börjat gilla starbucks chailatte med is och sen har jag suttit och kollat på one tree hill när jag kommit hem efter sessionerna :oops:

 

Får kompensera nu i dagarna med snus, öl, bastu och champions league final, go Dortmund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand har kommit in!

 

Läget är en ganska så standard spot i blindsen men kan ju vara skönt att få bena ut lite grunder. Tänkte att vi börjar med att kolla på vår valda linje och diskuterar alternativa beslut vi kan ta. Jag har fått in stats på hur FI spelar, men jag tycker det är mycket mer intressant om vi börjar med att diskutera vårt grundspel utifrån ett balans/nGTO-perspektiv.

 

Vilka av er cbettar turn istället för att checka (motivera också varför)?

 

Cbet river om vi cbettat turn?

 

Vilken är den svagaste handen som vi cbettar och synar av shove med på river? Förutsätt att brädan springer ut som den gör.

 

Hero posts small blind [$25.00 USD].

Player3 posts big blind [$50.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Js::Ac: ]

Player5 folds

Player1 folds

Hero raises [$125.00 USD]

Player3 calls [$100.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :9h:, :Ad:, :Jh: ]

Hero bets [$225.00 USD]

Player3 calls [$225.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :7h: ]

Hero checks

Player3 bets [$500.00 USD]

Hero calls [$500.00 USD]

** Dealing River ** [ :5d: ]

Hero checks

Player3 bets [$1200.00 USD]

Hero calls [$1200.00 USD]

 

Jag vill inte avslöja mina tankar riktigt än utan ser gärna att det blir lite diskussion här först.

 

Om det rådde tvivel kring om riversynen är bra eller inte så kan jag bara säga att det är en jättesyn i min värld. Vårt spel kommer bli hopplöst vek/passivt om vi inte ens kan visa ner tvåpar i ett blind battle bara för att det flushar. Kan ju påpeka att det är väldigt vanligt med folk som har alldeles för hög check/fold as PFR på turn och river. En intressant diskussion hade ju kunnat vara hur light vi synar ner river här med given linje. Jag skulle aldrig lägga 2par+ och skulle nog inte heller vika AQ+. Ur ett blockerperspektiv kan det vara bra att inte ha en :Ty: (därmed lägger vi AT?) i vår hand då en stor del av hans bluffar kan tänkas vara :Ky::Ty: samt :Qy::Ty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser stackdjupen ut? förutsätter vi 100bb eller 200bb eller blev de bara glömt? :)

 

Jag vill skjuta turn, tycker ganska många kombinationer av färger blir låsta av brädan, sen vill jag inte ge gratiskort om de blir en check bakom, jetemånga tråkiga kort som kan falla, omslag är väl inte det absolut roligaste man kan tänka sig att få men tror ändå man kan må helt ok mtp att vi inte täcker Ahjärtern, ju mer jag tittar på brädan ju mer vill jag skjuta turn, nästan alla fd kombinationer har ju eller borde ha något typ av kombodrag (borde väl få omslag på flopp semiofta av dem antar jag?) worst case har vi ju 4 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

x/c x/c är väl rätt solid eftersom vi inte tappar särskilt mycket värde på att checka då de händer han har i sin icke-nöt synrange är händer som ändå bara betalar en gata till (och troligen oftare betalar blank river än när vi bettar denna turn). Typ KJ, svaga AX ov.

 

Känns iaf kallt att vika då troligen slår en del av hans värdehänder

 

Spelar inte /50 direkt, är syn standard pre med AXs händer från FIs perspektiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...