Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Nyss satt mig så ingen speciell read på BB.

Preflop: Hero is SB with 9 :spade: 9 :club:

8 folds, Hero raises, BB reraises, Hero calls.

Känns ju som en given höjning först in från SB med 99, när han höjer tillbaka så får man ju förutsätta att han oftast har två överkort allternativt ett överpar så jag synar bara. Rätt eller fel?

Flop: 2 :heart: 2 :spade: T :heart: (6 SB) (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero reraises, BB calls

Känns som en bra flop för mig där jag känner mig tvungen att testa honom med en bet och trebet rutin. Känns som att det är svårt att försöka pumpa ut info om hurivida han har ett överpar här, någon som har ett förslag?

Turn: 9 :diamond: (6 BB) (2 players)

Hero bets, BB calls

Självklar bet när jag träffar kåken. Antar att han inte har ett överpar då han bara synar ned.

River: 8 :diamond: (8 BB) (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero reraises, BB reraises, ... , Hero ???

Som ni kanske vet så finns det ju ingen cap på crypto när handen är heads up. Frågan är då hur långt man vågar ta denna hand som trotts allt inte är nötterna även om det givetvis är en mycket stark hand blind mot blind. Vid hur många Big Bets känner ni att det är dags att syna ned? (När riverbettandet börjar har jag ca 15BB i stacken och han mer om det är av intresse.)

/Bjorn

Postad

Jag skulle fortsätta en bra stund, minst 3 raises till om inte tills dess att han synat. Känns som han sitter med överpar alternativt en tomte som spelar träffat stegen på rivern. Har han TT eller 22 så är det väl bara att bocka och buga åt en fin hand. Tycker det lutar mest åt att han stegen alt. typ AT eftersom han bara synar på turn.

/Björn

Postad

Man har ju sett en del spelare på crypto som tycker det är helt ok att tio-betta river med tvåpar eller AA men utan read får man väl ta och lugna ner sig lite här. 1-2 höjningar skulle jag nöja mig med.

Postad

Jag skulle också tro att han satt på stegen, men utan reads är det här ju en riktig rysare. Antagligen måste man göra nån sorts kvantitativt resonemang om hur ofta och långt en normaldålig spelare är beredd att fortsätta betta en hand sämre än 88 i det läget och räkna lite på hur ofta han sitter på sämre respektive bättre händer. Men det känns i alla fall som att man vill syna ner om han inte kroknar ett par snäpp efter cap-nivå.

Postad
Tycker både 22 och TT känns mycket avlägsna. Skulle nog raisa tills jag var all-in, mest rimligt känns QJs.

Ja, just nu känns de ju inte jättetroliga. Men man måste ju omvärdera troligheten om han inte slutar höja.

Postad

88 är väl ganska trolig? tror han 3-bettar mot din steal oftare med 88 än QJs preflopp.

Tycker han spelar handen precis som 88 eller QJs (hjärter då). TT och 22 är det enda som slår dig och jag kan inte direkt se hur han kan sitta på dem.

Postad
88 är väl ganska trolig? tror han 3-bettar mot din steal oftare med 88 än QJs preflopp.

Tycker han spelar handen precis som 88 eller QJs (hjärter då). TT och 22 är det enda som slår dig och jag kan inte direkt se hur han kan sitta på dem.

Precis. Han kan dessutom mycket väll sätta dig på A2 eller ett överpar. Även om han borde börja ana något efter så mpnga re-raisar...

Postad
Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Nyss satt mig så ingen speciell read på BB.

Preflop: Hero is SB with 9 :spade: 9 :club:

8 folds, Hero raises, BB reraises, Hero calls.

Känns ju som en given höjning först in från SB med 99, när han höjer tillbaka så får man ju förutsätta att han oftast har två överkort allternativt ett överpar så jag synar bara. Rätt eller fel?

Gjuten höjning, men varför inte fortsätta? 99 måste ju vara ett monster även om BB återhöjer. (Nu är som sagt HU inte min starka sida; ska nog ta en titt på SH/HU-delen av 2+2 under dagen.)

Flop: 2 :heart: 2 :spade: T :heart: (6 SB) (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero reraises, BB calls

Känns som en bra flop för mig där jag känner mig tvungen att testa honom med en bet och trebet rutin. Känns som att det är svårt att försöka pumpa ut info om hurivida han har ett överpar här, någon som har ett förslag?

Utan reads går det nog inte att få fram någon info från satsandet. Skulle tro att en passiv spelare har överpar och en aggressiv överkort och/eller underpar.

Turn: 9 :diamond: (6 BB) (2 players)

Hero bets, BB calls

Självklar bet när jag träffar kåken. Antar att han inte har ett överpar då han bara synar ned.

Tror återigen att det kan vara readberoende. De två 2:orna på floppen kan få en weak/tight spelare med AA att se monster under sängen och slå om till att passivt syna ner.

River: 8 :diamond: (8 BB) (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero reraises, BB reraises, ... , Hero ???

Som ni kanske vet så finns det ju ingen cap på crypto när handen är heads up. Frågan är då hur långt man vågar ta denna hand som trotts allt inte är nötterna även om det givetvis är en mycket stark hand blind mot blind. Vid hur många Big Bets känner ni att det är dags att syna ned? (När riverbettandet börjar har jag ca 15BB i stacken och han mer om det är av intresse.)

Min gissning är att han sitter på QJ. Det verkar stämma med resten av handen. Han var aggro pre-flop mot försök att stjäla, saktade ner på en flop med parad bräda, synar turn eftersom han kan dra till något och ser ut att träffat något på river. Han skulle kunna ha 88, men då är hans syn på turn inte vidare skarp.

Har han TT eller 22 spelar han, eh, märkligt och förtjänar en "oläsbar"-notering.

Jag hade återhöjt minst tre-fyra gånger till i din position.