Gå till innehåll

NL - Strategitips för microlimit?


snetreff

Recommended Posts

...men det känns inte som att det ger utdelning. Iaf inte med Axs...

 

 

Det är AXs som ger mig mest pengar...

 

Okej.. Kanske bara är jag som har fått dåligt betalt senaste dagarna.. Spelar du alla Axs i alla positioner?

 

Kan även passa på att fråga hur ni spelar KQs och KQo?

 

personligen slänger jag KQo ur tidig position, men kan tänka mig att höja den i sen position om det inte är mycket folk med i potten. Slänger alltid KQo mot en höjning eftersom att man i princip alltid är dominirad på ett 10-manna bord. KQs limpar jag i tidig position och höjer ur sen. Lite olika hur jag gör med KQs mot en höjning, oftast slänger jag den.

 

Edit: mitt 100 inlägg. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela Axs och låga pocketpar i microlimit? Jag limpar alltid med dessa händer, men det känns inte som att det ger utdelning. Iaf inte med Axs.

 

Låga PP brukar jag också limpa. Eller syna en höjning om det är max 5% av min stack. Och målet är givetvis att träffa set på floppen. AXs brukas också limpas in, men slängas om det blir en höjning om det inte är många som synar höjningen. Då kan den vara spelbar. Målet med AXs är ju att fånga någon med lägre färg och ta hela dennes stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni TT? Jag brukar alltid raisa om ingen annan har gjort det, oavsett position.

 

 

ja raisar alla par om ingen raisat innan

o bettar nästan alltid ut på flop oavsett va som kommer

iaf på de veka bord ja lirar på

ja ser de såhär, varför bara limpa in å hoppas på att dra in trissen när du i de flesta fall kan betta ut på floppen å ta potten även fast de kommer överkort till ditt par. funkar säker skitdåligt på högre nivåer men på party NL25 där ja lirar funkar de förvånansvärt bra.

sen raisar ja iof rätt mycke sc, KQ Ax osv om ja är först in oxå.. :)

och 75 oavsett om den är suited eller inte, den handen är ett monster :P

och reraisar nästan alltid ordentligt med AK.

 

om nån dubblar blindsen som raise smaskar ja ofta på till 4-5bb, ibland sitter ju nån nisse me AA KK om han dubblar blindsen, å då går han oftast alla in men i de flesta fallen sitter dom me nå halvbra eller ett lägre par. bara å sno på flop

 

de kanske inte är en teknik som funkar för alla, men de går alldeles utmärkt för mej, ja kör 4 NL$25 bord samtidigt å senaste 10k händerna ligger ja på lite drygt 20bb/100h eller $14/h

 

10k händer är väl lite för lite för att säga nått, men har inte spelat såhär tidigare.

 

ja kör pokertracker å pokerace hu eller va de heter, så de beror förstås på. sitter ja på knappen å har 2 killar som synar å raisar hela tiden smaskar ja förstås inte på med min lilla 75:a.

 

sen brukar de ofta va en storstack per bord som ja försöker hålla koll på.

 

en anledning till att ja gillar att spela sådär är att ja lär mej bra mycke mer än spela slaviskt å betta med bara AA-JJ AK AQ typ. och tycker att mitt pokerspelande förbättrats avsevärd se senaste 3 månaderna.

 

sen får man tycka va man vill om mitt sätt å lira. har länge funderat på att skriva en dagbok, men vetefan om ja vågar :)

 

en sak till som ja upptäckt är att vänta å betta lite på flop gör att folk lätt lägger sej, att snabbt betta pot gör att dom följer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-50 dollar i timmen plussade jag på micro limits med den här strategin. Den funkar absolut.

 

 

 

Det tror jag inte ett ögonblick på! Om du gjorde det så är nog urvalet för litet för att dra några säkra slutsatser utifrån.

 

En bra spelare tjänar väl c:a 10-15 bb/timma (per bord...) i NL.

 

Men om du med microlimits menar NL 100 och du spelade 3-4 bord samtidigt tror jag dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak man kan fråga sig är hur man skall spela marginella händer (typ KJ QJ) på dessa bord. Händer som lätt blir dominerade av starkare. Brukar spela dem väldigt försiktigt. Vinna lite eller förlora stort brukar vara ett signum för dessa typer av starthänder. Hur spelar ni dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak man kan fråga sig är hur man skall spela marginella händer (typ KJ QJ) på dessa bord. Händer som lätt blir dominerade av starkare. Brukar spela dem väldigt försiktigt. Vinna lite eller förlora stort brukar vara ett signum för dessa typer av starthänder. Hur spelar ni dem?

 

Spela dem inte alls då, om de innebär så pass mycket problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak man kan fråga sig är hur man skall spela marginella händer (typ KJ QJ) på dessa bord. Händer som lätt blir dominerade av starkare. Brukar spela dem väldigt försiktigt. Vinna lite eller förlora stort brukar vara ett signum för dessa typer av starthänder. Hur spelar ni dem?

 

Spela dem inte alls då, om de innebär så pass mycket problem.

 

Tack för tipset, så långt har jag inte tänkt..... Skämt och sido, om de är i färg kan de vara spelbara, dessutom finns de ju också en viss chans till stege. Så gör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...