Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Framförallt, ingen kan gnälla på att man måste tajta till spelet pre :)

Såja, då var det dags att ta på sig böxera och pallra sig till jobbet. Fick ihop nästan 2000 händer totalt nu på morronen och jobbade mig upp från so mest 6 inköp neer till lite dryga 2. Ligger tre inköp under ev dessutom. Inte för att jinxa det, men jag tror jag är nära att ha ha fattat Omaha 6max nu.

Dagens roligaste missklick som blev nån slags blockbet så jag kunde göra århundradets suckout:

Seat 1: Swiftie22 ($4.34 in chips)

Seat 2: HERO ($6.95 in chips)

Seat 3: petr_jr ($6.31 in chips)

Seat 4: Vultees ($4.79 in chips)

Seat 5: Horror nk ($5.97 in chips)

Seat 6: christsilivi ($5.17 in chips)

HERO: posts small blind $0.02

petr_jr: posts big blind $0.05

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of Spades8 of HeartsAce of DiamondsAce of Spades

Vultees: folds

Horror nk: raises $0.10 to $0.15

christsilivi: calls $0.15

Swiftie22: calls $0.15

HERO: raises $0.65 to $0.80

petr_jr: folds

Horror nk: calls $0.65

christsilivi: calls $0.65

Swiftie22: calls $0.65

*** FLOP *** Queen of HeartsJack of Spades7 of Clubs

HERO: bets $1.55

Horror nk: folds

christsilivi: calls $1.55

Swiftie22: folds

*** TURN *** Queen of HeartsJack of Spades7 of Clubs7 of Diamonds

HERO: bets $0.05

christsilivi: calls $0.05

*** RIVER *** Queen of HeartsJack of Spades7 of Clubs7 of DiamondsAce of Clubs

HERO: bets $4.55 and is all-in

christsilivi: calls $2.77 and is all-in

Uncalled bet ($1.78) returned to HERO

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows 7 of Spades8 of HeartsAce of DiamondsAce of Spades (a full house, Aces full of Sevens)

christsilivi: shows 2 of HeartsQueen of Diamonds2 of SpadesQueen of Spades (a full house, Queens full of Sevens)

Floppen här när vi är ganska djupa. Jag tänkte att han har nång form av drygt drag, eller? Folda, stoppa in mer eller syna för att se turn? Om vi synar eller höjer, vilka kort vill vi inte se?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Omaha Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $4.27 (85.4 bb)

SB: $9.81 (196.2 bb)

BB: $4.35 (87 bb)

Hero (UTG): $7.46 (149.2 bb)

MP: $3.01 (60.2 bb)

CO: $2.50 (50 bb)

Preflop: Hero is UTG with T:spade: Q:diamond: A:spade: A:diamond:

Hero raises to $0.17, MP calls $0.17, 2 folds, SB calls $0.15, BB folds

Flop: ($0.56) T:heart: 6:spade: 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets $0.40, MP folds, SB raises to $0.85, Hero???

Hand 1: Det där händer mig ganska ofta på ipoker mest pga att man måste klicka på bordet och sen klicka på knapparna :D Har en inlärningsperiod :(

Hand 2: Tror vi tar en gata och bestämmer oss där =) Men vi viker väl på alla oparade 3 - 9 som inte ger oss FD och jag kan tänka mig att jamma över om han betar på alla höga kort som ger oss FD =)

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Är helt med i resonamanget, känns som jag överspelade hej vilt här, just låga rundowns är ju standard att springa in i. Fick (helt korrekt iofs, men det hör väl kanske inte hit) för mig att han hade drag eftersom han minraisade så jag bestämde mig för att han skulle få betala för sig. Då hamnade jag i följande otrevliga situation:

Preflop: Hero is UTG with T:spade: Q:diamond: A:spade: A:diamond:

Hero raises to $0.17, MP calls $0.17, 2 folds, SB calls $0.15, BB folds

Flop: ($0.56) T:heart: 6:spade: 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets $0.40, MP folds, SB raises to $0.85, Hero raises to $3.09, SB calls $2.24

Turn: ($6.74) 2:club: (2 players)

SB bets $6.46 Hero ???

Har $4.20 kvar och potten är på dryga $10

Har jag nånsin de 40% som behövs här?

Inte på de nivåerna imo

Postad

Jo 5kort Omaha lär vara grymt värde om man orkar med variansen, den lär vara brutal. Eller kanske inte blir lika brutal iaf då de lär överspela dåliga drag/2par osv?

Blev lite förvånad när jag drog din hand mot hans hand och han faktiskt var marginell favorit. Tog för givet att AAxyz skulle spela sig bra mycket sämre allin pre, var även close om han bara har en suit.

Postad
SPelet ar ganska passivt och avvaktande, alla tippar på tå fram till river. Inte många stora potter och fok är livrädda för nötterna. Sen har man ju helt andra möjligheter att få enorma wraps

Har vi verkligen spelat samma spel eller är det mitt sätt att vara som skapar förutsättningarna :D?

Misslyckades inte en enda gång med att få in det senast på turn.

Postad

Du kommer "aldrig" ha bäst hand på rivern, problemet med att beta är att vi inte reppar mkt mer än QQ eftersom vi inte har många 2x när vi 3b pre medan FI faktiskt kan ha några st.

Tror jag C/F 60% och jammar som bluff 40%.

• Skapa nytt...