Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hemodlat lamm låter verkligen najs. Lycka till med sv-andet framöver. Verkligen enklaste sättet ever att laga schysst mat. Som i exemplet ovan, hitta en schysst köttbit på lunchen, svänga hemom och i med det i baljan, sen är det enda bekymret som återstår att välja ut ett bra vin på vägen hem när maten väntar på dig, färdiglagad!

 

Det låter ju helt suverænt.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, var ju såklart inom The Gamblers Bookstore. Åkte antagligen med Vegasenda ärliga taxichaufför dit, som insåg att han kört fel och direkt drog av $20 som kompensation. Sen väntade han utanför (free of charge) medans vi handlade och körde oss till shoppingcentret efteråt.

Köpte tre intressanta böcker:

1. Expert Heads Up No limit Hold'Em Vol.1: Optimal end exploitative strategies

Den tänkte jag mest läsa för att se om det finns nåt jag kan anpassa till mitt HUPLO-spel.

2. Pot Limit Omaha, undestanding winning play

Denna har jag läst halva av och kände mest: "Jaja, det visste jag ju redan". Det måste ju betyda att jag lärt mig nåt, eller?

3. Further Limit Hold'em

En jäkligt bra genomgång av GTO kontra Explo taget med Limit Hold'em som exempel. Kan verkligen rekommendera den för er som vill få en jäkligt bra pedagogisk (och omatematisk) genomgång av konepten som sådana.

 

när jag läste den tredje kom jag att tänka på ett par konversationer från mitt gamla pokerliv, samtalen gick ungefär såhär:

J=Jag, F=Forumexperterna

J: Jag har bollat lite med idén om att hitta en uppsättning standardspel för givna vanligt återkommande situationer, vad tror ni om det?

F: Går inte.

F: Glöm det, du måste anpassa dig till motsåndaren. Alltid.

F: Du är en idiot

J: Men om man inte spelat mot motståndaren tidigare? Kan man inte definiera en standardstrategi och sen anpassa sig när man väl får reads?

F: NÄ! DU MÅSTE SPELA MOTSTÅNDAREN I ALLA LÄGEN!

F: IDIOT

 

Hahaha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sous vide!

 

Känner mig som kaminmannen, fast med sous vide som hobby istället för eldning.

 

Har nu testat att köra ryggbiff, lax, högrev, potatis och morot.

 

Ryggbiff: A+ (se tidigare post)

Lax: B (mycket god smak, men är ovan vid ljummen mat och texturen var lite sådär.)

Högrev: A++ (mört som väl tillagad rostbiff, hälften så dyrt. Visste inte att högrev kunde bli såhär bra.)

Potatis: A (var ovan vid det hårda resultatet, men efter en potatis eller två funderade jag på om det är alla andra gånger man gjort "fel")

Morot: B+ (helt ok, men blev nog inte riktigt färdiga. God smak såklart!)

 

Ganska svårreglerat vid 84 grader, men det är nog inte så känsligt när det gäller grönsaker. En akvariepump som ska få lite cirkulation på vattnet är beställd. Osäker på behovet, men kommersiella sous vide-utrustningar har väl någon form av blandningsmekanism. Är nog inte dåligt iaf.

 

EDIT: Gul lök körde jag också. Ungefär samma resultat som för moroten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju konkretisera vad som menas med stor och liten fördel, alltså hur mycket skulle man betala för att få kika på fyra kort längst ned i leken varje hand.

 

Utan någon särskild känsla alls för vad som är rimligt skulle jag nog lägga mig i trakterna 1/20 bb som övre gräns.

 

Lite omvänt så skulle man ju också kunna fundera över hur mycket man skulle vilja ha betalt för att spela hu mot någon som fick se de fyra nedersta korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle nog kunna sätta en vettig undre gräns på värdet genom lite all-in simulationer.

 

Sen fattar jag inte varför nisse bottillverkare aldrig är smart nog att variera de grundläggande statsen lite på sina bottar...
Njae, snarare tyder ju existensen på vinnande bottar som blir upptäckta att det också finns vinnande bottar som inte blir upptäckta.

 

Dessutom verkar det ju som flera nätverk fullkomligt skiter i om de blir söndergrindande av bottar. Vilket man ju på sätt och vis kan förstå, då den direkta effekten ur deras synvinkel ju är densamma som om en vanlig grinder vann pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast min uppskattning var ju bara för att se korten, inte att få ha flera samarbetande spelare på samma bord. :-)

 

Jag höjde också lite på ögonbrynen över att raken var så låg. Det verkar ju inte särskilt rimligt att någon knagglig lowstakesbot skulle gå så jäkla bra, så det lutar ju mer åt kollusion, hackning eller beslutsstödssystem. Sen kan man nog inte utesluta att SvS är så klantiga att de haffat de 14 konton som gått bäst och haft pokertracker installerat.

 

Funderade lite över hur öppen redovisningen i företaget är, det vore rätt intressant om man kunde få fram en utgiftspost för spelsäkerhet eller lite namn på de som faktiskt sysslar med eländet. Jag har en stark hunch att det rör sig om ett par finniga tjugoåringar, utan utbildning, som fått i uppdrag att spana efter chipdumpningar och att chefen är någon byråkrat utan en endaste aning om vare sig poker eller algoritmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...