Gå till innehåll

Leppo Live @ Malta


Leppo

Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

15 kvar.

 

Såg att jag inte skrivit mer här, mest pga av tilten.

 

Jag slutade på 13e plats i SM, en placering jag i förhand hade sett som lyckad, men i efterhand så kan jag inte annat än vara bitter då jag förvånades en del över hur blandat motståndet var, och jag anser att jag med de återstående 2 borden skulle ha gjort bättre ifrån mig än att åka på 13e, tyvärr så är man för dålig på flips, och jag har funderat en del och jag ångrar inte eller anser att någon av flipsen var felaktiga att ta, så där är i alla fall samvetet rent haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Då det senaste tiden inte blitt speciellt mycket spel live så har jag hållt mig från att posta en massa, testade ett par 110euros fredags turrar här nere och slutade 6a 2 fredagar på raken med 4 betalda, ett resultat som tiltar otroligt med tanke på hur dåligt motståndet verkligen är.

 

Tänkte tillbringa större delen av Januari till att jobba och microgrinda vidare på stars, för att i Februari spela en 200e turnering samt försöka kvala in till IPC (Israeli Poker Championship) som kommer tillbaka på ön och bjuder på ofantligt värde. Eventuellt kommer jag att sälja lite % eller leta stejk, återstår att se hur det ser ut närmare eventet.

 

Har även tänkt att testa Dragonaras 1/1 som de nyligen börjat med då det är en nivå som inte svider så hemskt för en fattig drönare, samt att det bör bjudas in till att en del fiskar provar lyckan (som jag).

 

Får ni för er att titta ner mot Malta framöver så hör av er om ni har några som helst frågor och funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Skönt att jag inte svarat i tråden Ludvvig :mrgreen:

 

Kommer posta nån hand här om det kommer upp någonting intressant. IPC denna gång körde igång dag 1a igår och jag lirar dag 1b idag.

 

Vår vän Totti avslutade 1a på 100k+ vilket är imponerande, så vi får hoppas på en good run för oss idag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart 3 intressanta händer än så länge. Första spelar vi 50/100 och raise 250 i mitt pos från en kompetent spelare som vi kan kalla ipad då det är vad han sysslar med mellan händerna.

 

Jag tittar ner på ATc direkt bakom och gillar handen plus att jag tycker om att statuera lite tidigt så att han vet att han ej kommer kunna öppna så ofta han vill utan motstånd, så jag slår till 650.

 

Han synar o flop kommer 6h6c7h och han checkar, jag cnettar 700 och får syn. Turn kommer 5h och han checkar igen.

 

Här gissar jag att han har en range som är mer anpassad för denna bräda än jag bör ha utan info mellan oss samt att han givetvis kan ha AK AQ mm på flop och floata oop.

 

Gör han det så kommer han troligen ej vika om handen innehåller en hjärter, så jag checkar bakom. Vet ej om rätt eller fel, men känns ok.

 

River kommer Th och ger 4flushen lch ger mig ett par. Han leder nu ut för pott och jag steker lite.

Detta är en sån situation som jag väldigt sällan ger upp i, speciellt tidigt i en turnering då jag anser mig möta någon jag planerar möta flera ggr under turneringens gång.

Många anser att man kanske ska göra om sin T till bluff då han kan bluffa med bättre hand, men jag tvivlar att så är fallet med denna bräda o bet, jag tror det ofta är tvärtom eller value.

 

Jag synar i alla fall och han viker upp AdKs och min T träff vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa hand är jag ej inblandad i, då är det ipad mot Izzy the Israeli. Ipad raise till 300 på 75/150 och får syn. Flop T22 med två spader. Ipad cbettar 400 och Izzy slår 1200.

 

Ipad synar och turn är Jd.

 

Ipad check o Izzy slår 1600 varpå ipad slår 3500 och får snapcall.

 

River är blank K och ipad slår 5500 varpå Izzy snapsynar och lägger upp KJ stolt.

Ipad visar TT får floppad kåk och bordet går nuts och Israelerna tycker det är sjukaste beaten ever hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista potten före break hittar jag AsKs och slår 300 på 75/150 i late pos. Izzy slår 650 och det är första 3b han gjort och jag synar bara.

 

Flop kommer Kd7s och blank.

Jag checksynar ett 800 bet och turn är 3s och ger mig flushdraget till mitt tp.

 

Jag checksynar ett bet på 1600 och river är blank. Jag checksynar riverbet på 3700 och Izzy viker upp 77 för floppat set.

 

Nere på 15k från start på 20k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iskall natta.

30bb kvar och tight öppnar från mid pos, fisk synar och jag flattar från bb med AQ. Flop kommer Q94 och org raise checkar. Fisk bettar 2k ocj jag har 10k kvar o ställer. Han steksynar med AA och jag är ute.

 

Kallt som fan. Nu ladda om till nästa turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
What's up leppo! Har läst igenom din dagbok och måste säga att den är underhållande och trevlig. Hur tog du dig till malta, jag menar hur kom du på ideen att flytta dit och vad gör du där förutom poker? :)

 

Det började i Aug 2011 då jag insåg att en svensk vinter till vore för drygt och jag ville dra utomlands för att slippa kylan. Malta kändes som ett bra alternativ, ångrar dock att jag ej valde Vegas istället.

 

Dock så är det max 3 månader max i Vegas, och det stoppade. Istället har jag vart här sedan dess. Spelade bara poker till en början men då jag slösade för myclet samt spelade sämre poker så sökte jag mig ett jobb.

 

Har nu jobbat heltid åt ett bolag inom betting under 14 månader och får väl se hur länge jag blir kvar. Siktar på att bättra mitt pokerspel och ge resandet en till chans innan permobilen måste fram.

 

Just nu ska jag se till att dubbla upp för att ta mig till dag 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...