Gå till innehåll

Tips på resort i Thailand


Chillarn7

Recommended Posts

Tjena.

Drar med två polare nu 2-3 veckor för och grinda och slippa kylan lite och behöver tips på en nice resort i södra Thailand. Prio ett är nätet. Är det bara fastlandet som gäller då? Tänkte väl inte betala mer än typ 3k SEK/natt för boendet. Så runt 15k baht per dygn är fine men gärna billigare obv. Landar i Bangkok och tar oss vidare därifrån efter 2-3 nätter.

 

Andra kriterier:

-Schysst boende, gärna så man får en egen villa som vissa resorts har.

-Roomservice med bra käk

-Hyfsat nattliv i närheten, lär vill bli någon kväll man går ut iaf.

 

Hmm, var väl allt jag kom på nu så bomba på. Känns som helt rätt forum att posta i iaf :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såväl Koh Samui som Koh Phangan är båda bra alternativ. Ni kommer att bli positivt överraskad över internet här i Thailand så ni är inte särskilt begränsade egentligen. Bara att hitta ett ställe som verkar trevligt och uppfyller era kriterier.

 

Samui har mycket turister över hela månaden och levererar sin upplevelse med full intensitet medan Phangan är en mindre ö alldeles bredvid som har mindre population och egentligen bara turister under Full Moon och Half Moon party i mitten och i slutet av varje månad. Där emellan så får man uppleva ett lugnare klimat med mycket strandhäng och fin natur.

 

Det är hittills de två enda ställen vi har besökt så andra får fylla på med skildringar av andra orter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Hur långt söder ut menar du? Det är ju inte direkt turistvänligt längst i söder

 

Mvh

 

Fredde

 

Standardställena, antingen östra sidan samui, phangan osv eller västra sidan med phuket. Verkar bli som så att vi bokar någon som verkar najs 2-3 nätter och så byter vi om den inte är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga med 98% sannolikhet att du inte livnär dig på poker..

 

Kanske lät lite dryg där vilket inte var min mening men min åsikt iallafall, å andra sidan kom du med en riiiiiiiiktigt skön comeback...

får gärna vidareutveckla varför jag till 98% sannorlikhet inte livnär mig på poker pga av de inlägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men problemet är väl mer att du måste påpeka det, ingen bryr sig ändå och det kan bara uppfattas negativt =P

 

"Kan säga med 98% sannolikhet att du inte livnär dig på poker.."

 

Ja men är ju den readen man blir nyfiken på. Att man inte kan vara pokerproffs för att tycka att det är osoft att åka några få veckor till thai för att grinda är ju intressant:-)

 

Eller kanske bara var menat som ett oskönt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit orkar inte ens tugget håll er till topic plz. Finns ingen pokerspelare jag känner som tycker det är tragiskt att åka till Thailand för att grinda och slippa kylan tvärtom är det jävligt populärt för oss som livnär sig på pokern.

Har varit i Thailand 5-6ggr och gjort allt jag vill där. Varför inte bara åka dit och softa när det är ett sjukt nice land att vara i. Självklart kmr jag ligga vid poolen/stranden på dagarna men sen skippar man att festa varje dag och grindar istället.

 

Så nu håller vi oss till topic igen tack men verkar itne komma några tips :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obegripligt att hata på att han vill åka till thailand och grinda?

Är väl för böveln trevligare sitta där och grinda än här om man nu ska vara tvungen välja? Ser man bara till att hamna på ett vettigt ställe med halvsjaskigt internet så man ändå kan ladda ner veckans serier så är det ju ingen större skillnad annat än miljöombyte, trevligare väder och en öl eller två under dagtid utan att man skall ha dåligt samvete under ett par veckor? :)

 

Är ju ingen större utgift eller för pokerspelare då flygresan i sig inte är svindyr och han har ju tänkt bo ihop med några så boendekostanden lär ju inte vara skyhög till skillnad från vad de flesta får det att låta som.

 

Go for it chillarn, tyvärr har jag inga restips :(, har åkt åt andra hållet de senaste åren, dominikanska republiken osv i novembermörkret.

 

edit: några kompisar spekulerar i thaicamp +pokergrind only, inga andra planer, och handen på hjärtat, de har nog en handfull med endast de 2 "uppgifterna" på plats.. kommer bli sjukt jobbigt :), hade snapacceptat om jag inte hade satt mig på pottkanten IRL med barn och ett kommande så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda ja tänkte var att åker man bara 2 veckor nånstans såå kan man väl släppa pokern men de är ju såklart upp till var och en. Me dom planerna skulle ja iallafall dra till kho samui,soft ö me helt ok uteliv och massa snabbmats ställen. Nå polare som hyrde hus där hade bra uppkoppling och nice hus för 25k/månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...