Gå till innehåll

50/50 KK på Cosmopol


Recommended Posts

Effektiva stackar: 20k

 

Spelare A limpar i tidig position, Spelare B höjer till 200-250 i cutoff, spelare C 3betar till 700-800 på knappen och jag (i sb) 4betar till 2700 med KK. Spelare A 5betar till 6100-6300. Vad göra?

 

Har lite reads på spelare A, han spelar för många händer och spelar dem inte jättebra. Men förstår ju spelet på någon nivå i alla fall...

 

(Enda handen jag spelat mot honom som jag kommer ihåg; jag öppnade, cbetade T hög bräda, han synade med AQ, T turn, jag check-synar, Q river och jag checksynade igen. Betade rätt hårt på river).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se att man limp5bettar AK, inte heller QQ borde vara i den rangen, kan man sätta honom så tajt som KK/AA så gör jag det, dessutom rätt hårt viktad mot AA eftersom du har KK samt att movet verkligen stinker AA.

 

Har han limpraisat/limpsynat tidigare?

 

Hur är din image, bordets image? Är 3 o 4 bettar vanliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han limpraisat/limpsynat tidigare?

 

Hur är din image, bordets image? Är 3 o 4 bettar vanliga?

 

Inte gjort det vad jag lagt märke till iaf.

 

Min image var tight, men å andra sidan verkar de inte bry sig om det överhuvudtaget (förutom att de kanske inte 3bettar mig så gärna). 3bets 4bets var inte så vanliga denna kväll, jag hade bara 3bettat en gång tror jag på 3 h när den här handen kom upp. Hade inte blivit 3bettad själv heller så inte haft något läge 4beta tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

 

Vet inte hur länge jag tänkte men till slut satte någon klockan på mig och eftersom jag kommit fram till att han hade AA med mycket stor sannolikhet så foldade jag (och visade). Han visade QQ. Tror inte han riktigt hade tänkt igenom vad som händer om jag shovar, antar han foldar. Antar det varit bättre för honom att bluffa med en hand som AK...(inte för att jag tror att han fattade att han bluffade).

 

Första gången, sen jag började spela poker för åtta år sedan, att jag foldar KK preflop...nöjd med spelet får jag säga, även om resultatet inte blev det bästa. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en spot där vissa kan folda om man spelar scared money eller om Erik Seidel har foldat 4h i sträck och 5bettar. Man har fortfarande worst case scenario 18% typ, men jag synar förmodligen och checkpushar i princip alla floppar förutom Axx (eller repush pre om stackarna inte tillät nå mer svängrum) =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

 

Vet inte hur länge jag tänkte men till slut satte någon klockan på mig och eftersom jag kommit fram till att han hade AA med mycket stor sannolikhet så foldade jag (och visade). Han visade QQ. Tror inte han riktigt hade tänkt igenom vad som händer om jag shovar, antar han foldar. Antar det varit bättre för honom att bluffa med en hand som AK...(inte för att jag tror att han fattade att han bluffade).

 

Första gången, sen jag började spela poker för åtta år sedan, att jag foldar KK preflop...nöjd med spelet får jag säga, även om resultatet inte blev det bästa. :shock:

 

Förstår inte riktigt hur du kan vara nöjd? Känns som om du vet för lite om hans range för att kunna sätta så stor del av den till AA? Tycker handen är intressant och undrar om du kan ta dig tid att förklara mer om hur du tänkte?

 

MVH

 

Murat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Om limpare A slår om en 5-bet med tre spelare bakom torde hans range vara nere på 1-2% och kungarna känns helt plötsligt inte så givna. Med facit i hand kan man ju undra hur spelare A tänkte när han i princip commitade sig själv med damerna trots 3-spelare bakom. Hur som helst, en mycket intressant hand och tack för att du delar med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De av regsen på CC Sthlm som har limp/limpraisar i sina spel är ganska balanserade och squeezar ofta upp och visar 3h eller liknande, visst att det här är ett limp-5bet 200bb djupt men jag skulle inte orka folda. Live, folk övervärderar händer och som sagt så är worst case scenario en 18% chans för all the marbles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur du kan vara nöjd?

 

Tyckte jag tänkte igenom det bra och jag hade gjort likadant i efterhand så då får man väl vara nöjd...(och diskussionen ovan har inte gjort att jag lutar åt att ändra mig, men kom gärna med bra argument!)

 

Jag har aldrig tidigare sett en limp-5bet så var lite ny situation. Jag tänkte att han måste ha haft som avsikt att limp-reraisa från början, för jag tror inte man kommer på att göra det som en ren bluff när det blivit 3-bettat och 4-bettat bakom en. För värde tror jag han gör det med QQ+ och AK, kanske JJ (alltså när EN person höjt bakom). Nu när det är både 3-bettat och 4-bettat så trodde jag att han hade som sämst QQ (med mycket låg chans för just QQ eller något annat random, jag själv hade foldat QQ i hans läge tror jag), därav min fold.

 

@JackVegas 400bb om jag får be :) Av min erfarenhet tycker jag inte folk gör något balanserat på Cosmopol och visst tror jag en del kan limp-reraisa light men osannolikt i det här läget. Kanske underskattar motståndet 8-)

 

Sen tänkte jag att eftersom min image var ganska tight och även om de inte tar hänsyn till det i enkelraisade potter så tror jag nog de flesta tänker till lite när jag 4-bettat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

 

Vet inte hur länge jag tänkte men till slut satte någon klockan på mig och eftersom jag kommit fram till att han hade AA med mycket stor sannolikhet så foldade jag (och visade). Han visade QQ. Tror inte han riktigt hade tänkt igenom vad som händer om jag shovar, antar han foldar. Antar det varit bättre för honom att bluffa med en hand som AK...(inte för att jag tror att han fattade att han bluffade).

 

Första gången, sen jag började spela poker för åtta år sedan, att jag foldar KK preflop...nöjd med spelet får jag säga, även om resultatet inte blev det bästa. :shock:

 

Varför visade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...