Gå till innehåll

Fantasy Champions League?


Recommended Posts

Fanns lite intresse i PL-tråden, är bara 4 dagar kvar men med helgen så kanske det går enklare att organisera. Hur många är sugna och vilket inköp?

 

Hittade en väldigt bra sida, uefa som även hade EM-fantasyn.

 

http://en.uclfantasy.uefa.com/UEFA/15804/clienthome.do

 

 

Jag har aldrig kört CL-Fantasy men vore trevligt om man hade lite o heja på när Ajax möter Dortmund o liknande (=

 

 

Samma regler som i PL-fantasyn förutom att backar får 1p för Every five recovered balls (clearances completed and/or successful tackles made)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är gärna på med nån femhundring eller så, funderade faktiskt på att maila dig om detta för nån dag sen. Gruppspelet i CL kan behöva lite extra krydda, lirade detta förra året också.

 

Det är samma sak med detta som med EM-fantasyn, att det gäller att byta ut spelare som failat i tisdagens matcher och ha vettiga spelare att byta in till onsdagens matcher. Dvs inte som i PL Fantasy där man kan ha en eller två fiskar på bänken som aldrig spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är gärna på med nån femhundring eller så, funderade faktiskt på att maila dig om detta för nån dag sen. Gruppspelet i CL kan behöva lite extra krydda, lirade detta förra året också.

 

Det är samma sak med detta som med EM-fantasyn, att det gäller att byta ut spelare som failat i tisdagens matcher och ha vettiga spelare att byta in till onsdagens matcher. Dvs inte som i PL Fantasy där man kan ha en eller två fiskar på bänken som aldrig spelar.

 

Det stämmer, glömde kolla upp det, det är typ exakt samma regler som EM-fantasyn vad jag fattat, vilket inte är konstigt eftersom det är på samma sida (= (Samma inloggninigsuppgifter också som ni hade för EM)

 

 

Jag tyckte också 500 var vettigt, lär inte vara samma intresse som PL-ligan men... 6 spelare bör vi få ihop?

 

 

 

1. Shahin

2. Kryddo

 

 

Tele? Salvatore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på. Starta liga och så?

 

Snyggt första inlägg. (=

 

Jag har startat ligan redan, väntat med o skicka koden bara tills jag vet att vi blir tillräckligt många. Med dig o m1987 är vi 5st iaf det får duga känner jag så är alla late-reggare en extra bonus.

 

 

Du får skriva en hotmail eller nåt jag kan skicka dig koden på. Skickar PM till resten nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump... Imorrn drar fotbollens största klubbtävling igång. En femhunka är billigt för att ha en nerv när man ska kolla på typ Barca-Spartak Moskva i en redan avgjord grupp, förutom nöjet att sitta å pilla med laget inför omgångarna. Dessutom är det ett jäkla värde, det ryktas att Shahin går all in på Nordsjälland- och Cluj-spelare.

 

Förövrigt har man wild card trots att det är relativt få matcher, och inför åttondelsfinalerna får man göra gratis obegränsade byten. Dvs man har stor möjlighet att påverka under hela CL om man får en knackig start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det egentligen med bytena? Aldrig lirat på den sidan. Säg att jag har en mittfältare från Milan, som spelar på tisdag, kan jag då byta ut honom om han inte gett mig några poäng, mot en mittfältare i Bayern, som spelar på onsdag och få eventuella poäng för honom istället, i samma omgång? Och kaptenen? Kan man tex ha Robinho som kapten för att sedan byta till Messi? Dvs att båda är på planen och ingen av de är avbytare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det egentligen med bytena? Aldrig lirat på den sidan. Säg att jag har en mittfältare från Milan, som spelar på tisdag, kan jag då byta ut honom om han inte gett mig några poäng, mot en mittfältare i Bayern, som spelar på onsdag och få eventuella poäng för honom istället, i samma omgång? Och kaptenen? Kan man tex ha Robinho som kapten för att sedan byta till Messi? Dvs att båda är på planen och ingen av de är avbytare.

 

Svar ja på båda. Så har det varit tidigare och så är det vad jag förstår nu. Du kan byta ut en spelare som inte levererat på tisdagen mot en spelare på bänken som spelar på onsdagen. Detta gör man efter att matcherna på tisdan spelats och innan onsdagsfajterna drar igång. Detsamma ska gälla kaptenen, du kan köra en tisdagskapten och om du inte är nöjd med poängen kaptenar du istället en som spelar på onsdagen.

 

Bytena ska alltså göras mellan tis- och onsdagsmatcherna. Går inte att plocka ihop bästa laget i efterhand eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright! Vad menas med wildcard då? Står inte vad det innebär på sidan. Låter som nånting att man kan byta ut hela laget, en gång? Man måste göra ett byte varje omgång, eller hur?

 

Sha, rätt härlig mix i mitt lag faktiskt :-)

 

Inga fler som är sugna på att joina?!

 

Btw, tar ettan allt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright! Vad menas med wildcard då? Står inte vad det innebär på sidan. Låter som nånting att man kan byta ut hela laget, en gång? Man måste göra ett byte varje omgång, eller hur?

 

Sha, rätt härlig mix i mitt lag faktiskt :-)

 

Inga fler som är sugna på att joina?!

 

Btw, tar ettan allt eller?

 

 

Jag har inte kollat om man har ett wildcard, men har man det innebär det att man kan byta ut hela laget en gång utan o tappa poäng ja.

 

Vi är sex pers just nu, jag röstar för 2500-500... Det är ganska kul om man som fyra har en ITM plats att jaga. Tele röstar nog för allt till vinnarn som vanligt så det är väl upp till resten o välja på 2500-500 eller allt till vinnarn (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla taggad. Timmarna innan PL och CL startar är nog dom längsta på hela året.

Denna gång har jag faktiskt tänkt till ordentligt med mitt lag och hoppas att det ger utdelning redan från början. Är alla klara med sina lag?

 

Hör inte till denna tråd men bytte bort Baines och Ba till denna omgång i PL ligan. FML :-D Superjumbo :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missuppfattade allt så var det unlimited transfers omgång 1, med tanke på det tog jag ut mitt lag med spelare som är i lag som bör vinna sina matcher i första omgången. Annars finns ju wildcard om jag missuppfattat upplägget.

 

Har därför undvikit spelare från dessa möten:

Dortmund - Ajax

Real M - Man C

Chelsea - Juve

Bayern - Valencia

 

Och istället satsat med 2 spelare från dessa klubbar som jag tror på i omgång 1:

Paris, Milan, Arsenal, Barca, Man U, Shaktar och Lille

 

Nu kör vi, all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...