Gå till innehåll

NLT - Spelar jag kåken rätt?


Peder.A

Recommended Posts

Jag har bara spelat några varv och har ännu inte så bra koll på någon.

 

 

 

Players:

joojoo100 (EUR 23,65 in seat 1)

JAG (EUR 50,25 in seat 2)

Jan-Bore (EUR 41,90 in seat 3)

Halvapa (EUR 23,10 in seat 4)

LarsWe (EUR 47,62 in seat 5)

Loyd (EUR 33,93 in seat 6)

 

Dealer: LarsWe

Small Blind: Loyd (0,25)

Big Blind: joojoo100 (0,50)

 

JAG was dealt: 5 :club: - 5 :diamond:

En intressant hand som om den träffar set kan plocka stora potter

 

JAG Call (0,50)

Jan-Bore Fold

Halvapa Fold

LarsWe Call (0,50)

Loyd Fold

joojoo100 Check

 

Flop 9 :diamond: - 8 :club: - 8 :diamond:

Ingen jättekul flop. bestämmer mig för att se turn om jag får göra det för en billig peng...

 

joojoo100 Check

JAG Check

LarsWe Bet (0,50)

 

Förstår mig inte riktigt på den här minibeten. Har svårt att sätta honom på någon hand.

 

joojoo100 Fold

JAG Call (0,50)

 

 

Turn 9 :diamond: - 8 :club: - 8 :diamond: - 5 :spade:

 

Perfekt! Nu har jag kåken. Nu hoppas jag verkligen att LarsWe sitter antingen på typ A8, färgdrag eller stegdrag... Betämmer mig för att checka och se vad han gör.

 

JAG Check

LarsWe Bet (0,50)

 

Funderar på om han kanske sitter med en 9. Blir dock förvånad över att han ännu en gång minibetar.

Jag funderar på att re-raisa men vill ju inte skrämma bort honom när jag sitter med en sån kanonhand.

 

JAG Call (0,50)

 

 

River 9 :diamond: - 8 :club: - 8 :diamond: - 5 :spade: - 4 :spade:

 

JAG Check

 

Kanske inte är världsbäst att checka i det här läget men jag vill kunna få en möjlighet att re-raisa LarsWe.

 

LarsWe Bet (3,75)

 

Äntligen vaknade han till liv. Hur mycket bör jag re-raisa i det här läget? Vill ju få syn eller omslag från honom.

 

JAG Raise (12,00)

LarsWe All-In (42,37)

 

Oj! han ställer in! Trodde faktiskt på en fold Nu är jag nästan hundra på att han har den där 8:an. Han skulle även kunna sitta med 67. Han kan iofs ha mig slagen om han sitter med 89, 85, 84, 88 eller 99 men det känns inte så troligt.

 

JAG Call (34,12)

 

Vad säger ni? Spelade jag optimalt här eller ska jag re-raisa honom ännu tidigare? Hur tänker ni kring hans all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på floppad kåk och att han vill provocera fram raise från dej med sina minimibettar. Hade han haft triss i åttorna med A8 eller liknande skulle han antagligen försökt skydda handen mer när det ligger både steg och färgdrag ute.

 

Antagligen är han överlycklig när han får omslag på sitt riverbet.

 

Iofs låter det inte på din text som det var det han höll, och många spelar väldigt underligt, det är fortfarande vad jag tror dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! han ställer in! Trodde faktiskt på en fold Nu är jag nästan hundra på att han har den där 8:an. Han skulle även kunna sitta med 67. Han kan iofs ha mig slagen om han sitter med 89, 85, 84, 88 eller 99 men det känns inte så troligt.

 

Det känns rätt troligt att han sitter på 89/99 om han vaknar vid liv vid din reraise och väljer själv att gå all in. Man kan nog räkna bort händer som 85 och 84, vanligtvis betalar man inte med dessa händer för att titta på en flopp. 85 kan också räknas bort för att du själv sitter på två femmor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni var inne på satt han med 89 och hade alltså floppat kåken...

Men det är ju bara att betala av i det här läget då det är svårt att överhuvudtaget se fold-knappen...

 

Njae... Jag tycker han spelar den som en typisk floppad kåk. Däremot kan jag ju hålla med om att det är svårt att lägga handen. Hade han haft en hand som A8 så hade han nog betar hårdare på floppen för att försvara sig mot färgdrag och liknande.

 

När FI bettar väldigt lite så betyder det antingen väldigt stark hand eller väldigt svag hand. Jag tycker att du skulle höjt honom efter hans minibet på floppen för att få reda på var du står. Om han har skräp så lägger han sig, annars har han antagligen en monsterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När FI bettar väldigt lite så betyder det antingen väldigt stark hand eller väldigt svag hand. Jag tycker att du skulle höjt honom efter hans minibet på floppen för att få reda på var du står. Om han har skräp så lägger han sig, annars har han antagligen en monsterhand.

 

Grejen är ju den att OM det kommer en 5:a på turn eller river får ju JAG en monsterhand som vinner mot det mesta. Därför vill jag inte riskera att skrämma bort min motståndare med en re-raise. Iofs var det nog ingen risk i det här fallet :D

Men OK, vi säger att jag re-raisar och och fi re-raisar tillbaka. Då lägger jag mig kvickt.

Men om han istället bara synar och jag sedan träffar kåken på turn. Då hamnar jag nästan i exakt samma läge som jag gjorde i den här handen. För inte lägger jag väl mig med min kåk även fast han visat styrka på floppen? Eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När FI bettar väldigt lite så betyder det antingen väldigt stark hand eller väldigt svag hand. Jag tycker att du skulle höjt honom efter hans minibet på floppen för att få reda på var du står. Om han har skräp så lägger han sig, annars har han antagligen en monsterhand.

 

Grejen är ju den att OM det kommer en 5:a på turn eller river får ju JAG en monsterhand som vinner mot det mesta. Därför vill jag inte riskera att skrämma bort min motståndare med en re-raise. Iofs var det nog ingen risk i det här fallet :D

Men OK, vi säger att jag re-raisar och och fi re-raisar tillbaka. Då lägger jag mig kvickt.

Men om han istället bara synar och jag sedan träffar kåken på turn. Då hamnar jag nästan i exakt samma läge som jag gjorde i den här handen. För inte lägger jag väl mig med min kåk även fast han visat styrka på floppen? Eller...?

 

Har han ett monster kommer han garanterat att bara syna men om du har otur och träffar så kommer ju alla pengar att åka in i vilket fall som helst så jag har svårt att se att du gör något stort fel.

 

Saken är ju den att när du betar hårdare på floppen så representerar du ju en hand som A8, 87s eller liknande. Han kommer få mycket svårt att syna om han håller något "skräp", men du måste ju se till att ha en read på FI också så du vet om han är benägen att syna med vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dåligt spelad som sagt, när han reraisar dig på rivern äre dax att inse att du e slagen.

 

Och vad äre för passivt spel du håller på med?

 

Bet, reraise och checkraise när brädan ser ut sådär.

 

Du ger ju en triss med dålig kicker världens lättaste chans att komma undan och minimerar din chans till att få mkt pengar med starkast hand.

 

Dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...