Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Postulat 1: Jag trodde 1/2 FL bestod av bra spelare- men utdragningarna där blev för mycket. Kommer satsa mer på nl i fortsättningen- kanske sen provar 2/4 FL -

Postulat 2: Dessutom börjar Party bli dåligt att spela på- jag ser bara tajta bonushorer hela tiden.

Partyspelarna är slaskiga tomtar... nej förresten, dom är tighta proffs...

Postad
Postulat 2: Dessutom börjar Party bli dåligt att spela på- jag ser bara tajta bonushorer hela tiden.

Jag tycker det kan vara rätt slaskigt på partys NL$25 och det borde vara samma sak med FL.

Postad
Han gör nog ett klart misstag att syna där, men det är ju skitbra för dig!

Han gör inte ens ett misstag, han har runt 20% vinstchans.

Förvisso, men han betalar ju bara för turnkortet(än så länge) på floppen?

Eller menar du att det skulle löna sig att peela av ett turn kort till 6,5 mot 1 och lägga sig om man inte kan fylla bakdörrarna då? Hmm... måste fundra på det.

Postad
Han gör nog ett klart misstag att syna där, men det är ju skitbra för dig!

Han gör inte ens ett misstag, han har runt 20% vinstchans.

Förvisso, men han betalar ju bara för turnkortet(än så länge) på floppen?

Eller menar du att det skulle löna sig att peela av ett turn kort till 6,5 mot 1 och lägga sig om man inte kan fylla bakdörrarna då? Hmm... måste fundra på det.

Nja, det är en kombination av mycket... exempelvis så behöver det ju inte vara som så att man är slagen ens (han ledde preflop, så jag förstår inte riktigt hur Eddie kan gnälla på utköp).

Helst hade man ju sett att potten var större, men det här är en hand som är värd 6 outs enligt Sklansky/Miller i Small Stakes holdém (och enligt poker.se 5 outs http://www.poker.se/artikel.php?artid=80 ). Klart att man inte har direkta odds för att syna, men räkna in de gånger ditt A leder också, och du har till en syn.

Postad
Postulat 1: Jag trodde 1/2 FL bestod av bra spelare- men utdragningarna där blev för mycket. Kommer satsa mer på nl i fortsättningen- kanske sen provar 2/4 FL -

Partyspelarna är slaskiga tomtar... nej förresten, dom är tighta proffs...

Jag ser en tydlig skillnad på spelarna på party poker- över några månader perspektiv. Mycket tajtare nu- jag vill inte trissa upp massor med onödiga diskusioner...och påstå att alla är tajta proffs- jag skriver bara det jag upplever.

Kanske är det jag som spelat vid fel bord vem vet- men jag ser en tydlig förändring av spelarna på party.

Postad
Kanske är det jag som spelat vid fel bord vem vet- men jag ser en tydlig förändring av spelarna på party.

Slaskpellarna kanske har flyttat upp till 2/4? Där är det lösare och härligare än på länge :)

Postad
Jag ser en tydlig skillnad på spelarna på party poker- över några månader perspektiv. Mycket tajtare nu- jag vill inte trissa upp massor med onödiga diskusioner...och påstå att alla är tajta proffs- jag skriver bara det jag upplever.

Men hur kan du då få fem-sex synare på dina höjningar?

• 1 month later...
Postad

Lägger av med cash games... efter ha tiltat av mig 500 dollar-på 2 dagar. Lägger jag allt på hyllan. Jag har mått allmänt dåligt o tappat allt poker självförtroende jag haft det senaste året.

E relativt trött på att spela emot dåliga spelare och rejält förbannad på mig själv för att jag tappade 1 års diciplinerande spelande mot 2 dagars extremt tomtigt spelande däribland stor del tilt.

Så jag ber admins på forumet stänga ner denna tråden. Det blir freerolls och turnerngs spel i framtiden.

Det blir inget mer cash games spelande för min del- den tiden är förbi och ger helt enkelt upp med det hela, det positiva i det hela är att jag plussat på mitt spelande och jag tar ut alla pengar så inte speldjävulen i mig hittar tillbaks.

Dock kommer jag säkert posta nått på forumet om turnerings spelande men ingen dagbok om det hela.

Jag tackar alla, som jag varit i kontakt med Dennis, jens...o alla andra...

Lycka till med ert spelande.

Eddie

• Skapa nytt...