Barry Seven Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Fisken är bordets största bidragsgivare, lägger inte en hand och spelar omkring 60% av alla händer. Spelat ett par hundra händer mot Mr Rocky, VP$IP 10% och PFR 3.5%. Sån där stabil spelare som man vet var man har, halvlåg post-flop aggression och inga FPS-tendenser. Så dyker den här förbaskade handen upp; någon som vågar sätta honom på en hand eller spelat annorlunda? Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter Preflop: Hero is Button with K:heart:, K:diamond:. 4 folds, Mr Fishy calls, Mr Rocky raises, 1 fold, Hero 3-bets, 2 folds, Mr Fishy calls, Mr Rocky calls. Flop: (10.50 SB) Q:heart:, 6:spade:, 3:heart: (3 players) Mr Fishy checks, Mr Rocky checks, Hero bets, Mr Fishy calls, Mr Rocky calls. Turn: (6.75 BB) A:club: (3 players) Mr Fishy checks, Mr Rocky bets, Hero folds, Mr Fishy calls. River: (8.75 BB) 7:diamond: (2 players) Mr Fishy checks, Mr Rocky bets, Mr Fishy calls. Final Pot: 10.75 BB Citera
Uben Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Postflop stats på stenen? Du har visat styrka hela vägen och trots det bettar han in i dig på turn. Enkel fold. Hans handdistrubition är väll drygt AA-TT och AKs. Paren skulle han antingen slowplayat eller lagt så han måste väll mer eller mindre ha ett ess. Lägg dig. Citera
thorn Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Tycker nog fold på turn är helt ok mot denna typen av spelare. Med tanke på att det finns synare innan hans PF raise så kan man väl anta att han sitter på AA-TT, AKs-ATs, KQs. Om han sitter på en dam (bara KQs relevant antar jag) så är ju synen på floppen ganska naturlig, men han kan ju bara hoppas på att du har AK, AJ, AT där, och du hade han ju knappast bluffat på turnen. Så visst, potten är stor, och jag kanske missar något, men fold känns helt rätt. Citera
morberg Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Den var inte rolig, men med säker read är det en bra fold. Att du postar handen här verkar tyda på att readen kanske inte var så säker. Jag postade precis ett inlägg i min dagbok om att jag nog inte ska lita så mycket på PT-statistik eftersom spelare spelar händer som deras statistik visar på att de inte borde. Har funderat på att inte starta PT när jag spelar och bara använda det för analys mellan sessioner. Citera
Barry Seven Postad 7 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2005 Precis som morberg är inne på så var delvis anledningen till posten lite att belysa faran med att lita på PT. Givet table-condition med en fisk som limpar det allra mesta visade det sig att stenen hade ofoget att försöka isolera sig med fisken med 88 på handen. Sällan man känner sig så säker men har så fel, känns som kreativitet knappast är kännetecknande för 10/3.5 stenarna på party... När han betar ut turn när ässet faller mot en TA som visat aggression kan det ju verkligen bara gå hem när jag sitter på JJ eller KK (kanske i viss mån TT, 99) och är beredd att släppa handen för ett bet. Kladdigt smutsig blåsningskänsla när man i princip var 100% säker på en korrekt lay-down, surar fortfarande Citera
Bjorn_ Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Rent allmänt så är en av anledningarna till att jag inte använder PT/PO eller liknande just att det verkar finnas en massiv övertro på användbarheten av statistisk analys inom pokern. Samtidigt är ju denna hand inte mycket att deppa ihop för, bara att kläcka ur sig ett "Excellent play, sir" och gå vidare med kunskapen om att Mr. Rocky är en motståndare man gör bäst i att inte underskatta. /Bjorn Citera
J0urneyMan Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Du nämner aldrig hur många händer du har på rocken i det här fallet. Om du har få händer så gör man ett stort misstag om man litar för mycket på dem. Men samtidigt så tycker jag den här situationen känns väldigt nära en fold om man inte vet att motståndaren är tricky. I det här fallet så känns det ju som att rocken gör ett idiotiskt drag och har tur. Som ni är inne på här så är det inte många händer du kan sitta på här som är värt att folda, vilket gör hans bluff osannolik om han hade vetat vad han håller på med. Såvida du inte brukar reraisa preflop med många fler händer än andra spelare då. Citera
Barry Seven Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 *pseudodebatterande metainlägg* Bjorn_: håller nog inte med någonstans utom att handen verkligen inte är särskilt speciell och inget att deppa för. Vet inte om du var allvarlig med "Excellent play" men när potten är 3-way kan jag inte motivera turnbeten med 88 på något sätt. HU förstås en helt annan historia. Angående statsbiten så spelar jag tokigt tungt baserat på PT/GT+ när jag multitablar låglimit fixed och skulle aldrig få för mig att gå från det. Framförallt guestimates av HD utifrån VP$IP och PFR som faktiskt konvergerar hyfsat snabbt. J0urneyMan: von oben "ett par hundra" eller 243 st för att vara exakt Citera
Recommended Posts