Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Sätt in en rimlig range för FI i Pokerstove o kolla bara, spontant så känns det som en enkel fold om han är tight och inte raisar flop-cb oftare än normalt. Du är ju efter t.o.m mot AsQx och totalt jättedöd mot alla händer han raisar för värde.

 

Hej RoyleAxe. Tack för att du skriver. Det är ett riktigt bra tips. Har tyvärr hold em manager som pokerprogram så saknar den möjligheten. Många verkar prata om pokerstove så kanske ändrar till det när prenumerationen går ut!

 

Vad gäller handen så är det möjligen en enklare fold när man kollar in handen objektivt och utan direkt hänsyn till motståndarnas bild av mitt spel. Är ju dock så att jag definitivt tvingas spela för stack mer än vad som är fallet för många andra.

 

---

 

Fått in drygt 1700 händer idag så här långt. Grindmotivationen är med andra ord hög. Tänker mig att kliva på igen om en halvtimme ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstove är ett gratisprogram, bara googla och ladda ner :) Mycket värt.

 

 

Edit: Vill man ha något mer avancerat så finns det ett program som heter flopzilla att köpa för cirka 30 dollar.

 

Hej igen brr. Tackar även dig för tipset. Har inte hunnit sätta mig in i hold em manager fullt ut så väntar med ett nytt program. När jag väl förstått alla siffror där kanske det är lättare med ett annat, bättre program.

 

---

 

Har spelat mycket idag. Spelat bra för det mesta även om det kändes som att jag tappade koncentrationen mot nattkvisten här.

 

s2d.gif

 

 

---

 

Vad sägs om denna? Är det bättre att bara folda river?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($2,576)

BB ($891)

UTG ($848)

CO ($470)

BTN ($876)

 

Dealt to Hero Q:heart: T:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $15, BB calls $10

 

FLOP ($30) Q:spade: T:club: A:club:

 

Hero bets $20, BB raises to $55, Hero calls $35

 

TURN ($140) Q:spade: T:club: A:club: 2:spade:

 

Hero checks, BB bets $105, Hero calls $105

 

RIVER ($350) Q:spade: T:club: A:club: 2:spade: 2:club:

 

Hero checks, BB bets $230, Hero raises to $2,401 (AI),

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte riktigt säga att det ena programmet är bättre än det andra då de används till lite olika saker, men du kommer antagligen tycka det är värt att skjuta upp inlärningen av HM och istället lägga 5 min på pokerstove.

 

iofs verkar det inte behövas mtp grafen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört fin graf. Din största förlust kan inte vart stor :) wp!

 

Hej Giftig och tack för att du skriver och tycker om min graf. Hade faktiskt fem förlustpotter på 380 bb+.

 

Hade önskat att fienden var något djupare men tycker fortfarande de är ett stort WP

Hej igen tordi. Tack för dina synpunkter. Ja, kvarvarande stacken kändes helt klart lite för kort. I alla fall om man tänker sig att skeppa bort färger och stegar, även om jag tror de händerna också kan finnas i en betfoldrange för min motståndare.

Man kan inte riktigt säga att det ena programmet är bättre än det andra då de används till lite olika saker, men du kommer antagligen tycka det är värt att skjuta upp inlärningen av HM och istället lägga 5 min på pokerstove.

 

iofs verkar det inte behövas mtp grafen :roll:

Hej kayle och välkommen till min dagbok. Tack för tydliggörandet. Nu när jag söker ser jag att man kan sätta upp en range på motståndaren under handens gång innan man tar beslut. Har dock alldeles fullt upp med att hinna med klickandet på fem bord så förstår inte hur ni hinner med sånt där. Imponerande i alla fall! Är i läget att jag precis börjat kolla hur mina motståndare reagerar på cbet och cbetar själv. Skulle vara grymt att då flytta över de siffrorna så att man får upp en range medan man spelar, men kommer som skrivet aldrig hinna med det.

 

Mm gillar också den bluffen.

 

Hej igen Metaddict. Tack för synpunkten och för att du gillar mitt spel. Är beredd att hålla med dig som jag allra oftast gör! :)

 

---

 

Kan bli en monstergrinddag idag. Har gott om tid och är sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstove används för att kolla händer efter du spelat dom, inte i realtid. Men det är ett mycket bra program för att kolla lite hur man ligger till i olika spots.

 

Ok, så det är för att man ska kunna köra flera olika händer på motståndaren till handhistoriken i efterhand? Lär ju vara bra för att kunna se procent mot lite olika händer. Borde nog helt klart ladda ner det. Stort tack för tydliggörandet freddyponken! Är helt klart väldigt trög på datorrelaterade hjälpmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejisses att jag har kämpat idag. Över 5000 händer och antalet gånger jag lyckats med det är räknat på ena handens fingrar. Har spelat bra för att vara mig och lyckats komma till ett bra resultat. Förra veckans misär på 25/50 är snart reparerad, vilket känns roligt och motiverande för framtiden. Det jag kanske inte är så nöjd med är att jag spelade 5/10 trots en helt och hållet otillräcklig rulle, men det var på den nivån borden startades och väldigt lite fart på mina normala nivåer så får kanske se mellan fingrarna med det. Ser fram emot att någon gång kunna spela där regelbundet igen.

 

c8v.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete vad du krossar.. Sick, wp, osv!

Hej igen minibiff och tack för att du skriver. Gick onekligen väldigt bra igår. Väldigt skönt också med ett trendbrott för långa sessioner. Har haft en förmåga att alltid backa braaakt ut när jag varit inställd på att spela länge.

Vad spelar du med för rulle om inte 12+ursprungsrulle räcker för att lira 5/10 :-)? snyggt result annars!

 

Hej igen freddyponken. Tack för att du skriver. Hade ju tagit ut alla pengar efter att jag backade en för mig bisarrt stor summa. Jag har ingen fastslagen summa för att spela 5/10 men det är iaf en bit kvar att vandra.

 

---

 

Har ett riktigt bra grindsug för närvarande så planen är att gnugga på även idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt koll på motståndaren.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,874)

BB ($1,000)

UTG ($1,000)

CO ($510)

Hero ($1,509)

 

Dealt to Hero 5:diamond: 5:spade:

 

UTG raises to $17.50, fold, Hero calls $17.50, fold, fold

 

FLOP ($42.50) J:spade: A:heart: 5:club:

 

UTG bets $21.25, Hero calls $21.25

 

TURN ($85) J:spade: A:heart: 5:club: J:diamond:

 

UTG bets $63.75, Hero calls $63.75

 

RIVER ($212) J:spade: A:heart: 5:club: J:diamond: K:club:

 

UTG bets $125, Hero raises to $365, UTG raises to $897 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kastar

 

Men men man morrar ju definitivt precis innan man gör det.

 

Håll dig borta från mina bord bara, hatar att spela mot dig :mrgreen:

 

 

 

 

+1

 

jo man timeoutfoldar ju obv i en turre där man ändå får spela nästa näve men i cg får man nog morr-folda

 

Hej igen okocha, starfitter och Metaddict. Tack för synpunkterna. Jag valde faktiskt det alternativet även jag och foldade min hand. Tänka sig att den dagen skulle komma att viker kåk med trissat pocketpar. :)

 

Vet inte vad du heter på svs Metaddict men med tanke på hur bra analyser du skrivit här känns det som att det är ömsesidigt.

 

Angående tidsbankfold brukar jag själv köra när man synat ett drag utan de korrekta oddsen och sedan missar eller på något annat sätt skäms för hur man tagit sig fram till aktuell gata.

 

Morrfolden låter intressant men inget jag hört i verkligheten. I våra livelir är sucksynen betydligt mer vanligt förekommande.

 

---

 

Fått in drygt 2000 händer idag och är helt klart nöjd med den volymen. Blir eventuellt en sväng på kvällskvisten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen chans till lir ikväll. Körde två filmer i gott sällskap som båda lämnade ett bestående intryck. Jack Reacher var en i mitt tycke riktigt bra actionfilm. Snygg, spännande och frän. The impossible om Tsunami-katastrofen var väldigt gripande med både läppdarr och blanka ögon som följd. Tänka sig vilken känslostorm allt kring det förde med sig. Går så klart inte att föreställa sig, men återigen, gripande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen chans till lir ikväll. Körde två filmer i gott sällskap som båda lämnade ett bestående intryck. Jack Reacher var en i mitt tycke riktigt bra actionfilm. Snygg, spännande och frän. The impossible om Tsunami-katastrofen var väldigt gripande med både läppdarr och blanka ögon som följd. Tänka sig vilken känslostorm allt kring det förde med sig. Går så klart inte att föreställa sig, men återigen, gripande.

 

Håller med Jack Reacher, den var riktigt bra. Gäller att vara vaken från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jack Reacher, den var riktigt bra. Gäller att vara vaken från början.

 

Hej Spaderkung. Tack för att du skriver i dagboken. Håller med. Var lite samma känsla som när jag såg första Bourne-filmen faktiskt. Ett se detaljer som störde mig var dock följande (drar ner några rader om någon inte vill läsa om filmen):

 

 

 

 

 

 

 

 

- Vem vid sina sinnes fulla bruk skulle kasta undan bössan för att göra upp med sin antagonist för hand?

 

- Två gorillor som har ett gemensamt mål att tillintetgöra Jack borde väl rimligtvis undvika att slåss med varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska standard att huvudpersonen/hjälten ger den onde en chans?

Känns som det är liknande situationer i var och varannan film.

 

Hej igen kayle. Hehe, det stämmer nog. Ser film ganska sällan så för mig var det något av ett nytt grepp. Vem vet, snart kanske det kommer någon film där skurken plockar upp bössan och helt sonika planterar lite bly i hjälten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...