Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Ogillar 4b fantastiskt mkt med den handen :-(

 

Hej igen Starfitter och tack för synpunkten. Den är horribel, helt klart och jag borde inte ens öppna den från första början, ej mindre 4beta. Man kanske kan konstatera att jag fick vad jag förtjänade.

 

Kasta handen åt helvete och börja om. Du har ju en vevande spelstil men välj dina lägen lite bättre så kommer du spara en heeeeeeeeeeeeeel del bbs/100.

 

Hej freddyponken. Tack för din synpunkt. Du har helt rätt. Jag skulle tjäna på att göra färre misstag. Var inne i en zon där varje hand spelades som om den var den sista. Här är en annan jag tänkte till på riktigt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,003)

BB ($1,014)

UTG ($1,447)

CO ($445)

Hero ($2,649)

 

Dealt to Hero T:diamond: K:diamond:

 

fold, CO raises to $20, Hero raises to $55.62, SB raises to $141, fold, CO calls $121, Hero calls $85.62

 

FLOP ($428) A:spade: 2:club: 7:diamond:

 

SB bets $215, CO folds, Hero calls $215

 

TURN ($858) A:spade: 2:club: 7:diamond: 2:heart:

 

SB bets $210, Hero raises to $2,292 (AI), SB calls $437 (AI)

 

RIVER ($2,153) A:spade: 2:club: 7:diamond: 2:heart: 5:club:

 

Hero shows T:diamond: K:diamond:

(Pre 28%, Flop 6.3%, Turn 0.0%)

 

SB shows K:heart: A:heart:

(Pre 72%, Flop 93.7%, Turn 100.0%)

 

SB wins $2,138

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnetar på. 1200 händer idag. Hur känns denna?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($405)

BB ($522)

Hero ($1,007)

CO ($663)

BTN ($1,636)

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

Hero raises to $14.37, CO calls $14.37, fold, SB calls $11.87, fold

 

FLOP ($48.11) K:diamond: 5:heart: J:diamond:

 

SB checks, Hero bets $30, CO calls $30, SB folds

 

TURN ($108) K:diamond: 5:heart: J:diamond: 6:heart:

 

Hero bets $81.08, CO calls $81.08

 

RIVER ($270) K:diamond: 5:heart: J:diamond: 6:heart: J:club:

 

Hero checks, CO bets $220, Hero raises to $882 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vilka kungar värdebettar FI på river?

 

Mot Markus så värdebettas ALLA kungar. Skämt åsido, men är det någon som har image för att göra något sånt här så måste markus vara den. Tycker inte det känns helt orealistiskt att han skulle få syn av sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool hand:-D

 

Ser konstigt ut vid första ögonkastet och utan info om fi. Utgår ifrån att din read på fi är att han oftast raisar kj och set på turn och/eller att han dessutom vbettar kq på river (och eventuellt att qjhh , j10hh, ajhh är de enda knektarna du tror han kan ha.)

Givet att dessa reads stämmer är ditt spel som sagt riktigt intressant då fi bara har 3kombos som slår dig. Han har endel missade drag (säg 4 kombos). Sen så har han 12kq kombos och bör väl kunna ha ak ibland, (säg 2 kombos).

Fi har nu ett jobbigt beslut med 70% av sin range. Är inte så duktig på sånt här men isf bör vi väl kunna checkshowa det mesta vi tar oss till river med?=)

 

Utan reads på att fi oftast raisar nöthänder på turn och/eller värdebettar kq på river håller jag med de andra om att det är syn som gäller.

 

gonatt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl riktigt kallt?

Hej igen minibiff. Tack för frågan. Möjligt att den är riktigt kall. Det var mest ett spontant infall när jag satt och spelade. Tycker i efterhand att den tagna linjen har sina fördelar.

Ser ingen anledning till att trycka in degen istället för att bara syna ner. Möjligtvis om fi är jättetight och kan släppa en halvdålig J... hur går dina tankar?

Hej Giftig. Tack för synpunkter. Det är mycket riktigt icke standard. Sedan tycker jag att standard inte alltid ska förväxlas med det bästa för varje unik situation.

Förstår inte vad du vill uppnå? Värdeshippar du eller bluffar du ?

Hej rakebackhero. Tack för din fråga. Jag fick som skrivet en spontan känsla under spelets gång. Det är tunt värde tagen i ett läge där min range normalt är polariserad. Har för mig att det på engelska kallas för mersche fast det på svenska låter som mörche.

Tror fan jag kan gilla de, lite beroende på vilken fi vi möter, med din image kan du ju garanterat få syn av sämre kungar :) gäller ju att vi möter någon som inte jagat J dock

Hej igen diazo. Tack för din synpunkt. Tycker det fångar precis exakt hur jag tänker. Är dock inte så vanvettigt många knektkombos han kan ha som baros skriver längre ner.

Fast vilka kungar värdebettar FI på river?

Jag tror på de allra flesta som spelas mot en ganska vid utg-öppningsrange. Min motspelare har också en lös spelstil även om jag medvetet utelämnade hans statistik.

Förutom KQ, inga, förutsatt att det är en normal icke spewreg. Och många regs 3bettar KQ pre också så självklart synar vi bara här eftersom att missade flush och sämre kungar kan betta.

Hej igen krmjaow. Tack för att du skriver. Jag förstår inte riktigt hur du menar med sista meningen kontra att det endast är KQ som värdebetas. Menar du att han vänder de sämre kungarna till bluff?

Mot Markus så värdebettas ALLA kungar. Skämt åsido, men är det någon som har image för att göra något sånt här så måste markus vara den. Tycker inte det känns helt orealistiskt att han skulle få syn av sämre.

Hej gorillai. Tack för att du skriver. Jag är av åsikten att alla kungar ska värdebetas här mot de allra flesta motspelarna mtp brädans utseende.

Med alla drag som missat skulle jag kunnat tänka mig att betsyna KQ här mot Markus. Men jag föredrar nog checksyn i din sits här ändå.

Hej igen metaddict. Tack för att du skriver. Jag håller helt klart med om att checksyn är att föredra som standard. Sedan är detta en alternativ linje, kring vilken ens tankegångar vidgas och utvecklas.

nog att man kan kolla upp mackan här med KQ tillofrån men väg den combon mot combos som nötar så använder jag hellre den här handen till att kika än att raisa

Hej igen freddyponken. Tack för synpunkten. Jag håller som skrivet med om att det är standardutförande med checksyn eller i mina ögon lika gärna bet - nytt beslut.

Cool hand:-D

 

Ser konstigt ut vid första ögonkastet och utan info om fi. Utgår ifrån att din read på fi är att han oftast raisar kj och set på turn och/eller att han dessutom vbettar kq på river (och eventuellt att qjhh , j10hh, ajhh är de enda knektarna du tror han kan ha.)

Givet att dessa reads stämmer är ditt spel som sagt riktigt intressant då fi bara har 3kombos som slår dig. Han har endel missade drag (säg 4 kombos). Sen så har han 12kq kombos och bör väl kunna ha ak ibland, (säg 2 kombos).

Fi har nu ett jobbigt beslut med 70% av sin range. Är inte så duktig på sånt här men isf bör vi väl kunna checkshowa det mesta vi tar oss till river med?=)

 

Utan reads på att fi oftast raisar nöthänder på turn och/eller värdebettar kq på river håller jag med de andra om att det är syn som gäller.

 

gonatt..

 

Hej igen poppen. Tack för att du skriver. Jag tycker att du fångar mina tankegångar bra här. Snyggt skrivet!

 

---

 

Har fått in drygt 5 k händer i veckan, vilket jag anser vara klart godkänt. Nu gäller bara att dubbla den mängden till på måndag för att jag ska vara nöjd med volymen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool hand:-D

Utgår ifrån att din read på fi är att han oftast raisar kj och set på turn och/eller att han dessutom vbettar kq på river (och eventuellt att qjhh , j10hh, ajhh är de enda knektarna du tror han kan ha.)

 

Vem raisar kåkar här? Och mot mackan? Lol!

 

Du menar "Merge" försvenskat till "mergea".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ är verkligen ingen given kall pre mot ep så det är mycket möjligt att fi bara har 3 suitade combos av KQ pre.

 

Skulle Fi dock spela 100% av alla KQ så kommer han att på rivern endast att ha 6 combos och inte 12 då vi blockar en K.

 

 

Värdetbet på rivern är korrekt om man tror sig ha mer än 50% eq mot motståndarens synrang.

 

Tror han sig ha det med KQ?

 

Heroes checksynrange på rivern borde rimligen mot Fis KQ blockers vara ungefär.

AKo(6)

KQo(4)

KTs(2)

 

 

Alltså borde FI ej värdebetta KQ på rivern.

 

 

Sedan tror jag de flesta överskattar hur många drag Fi kommer med till rivern, dvs han kommer inte heller behöva värdebetta specielt tunt för att balansera.

 

Spelar han KQo pre kommer han att spela AJo pre och det räcker förmodligen gott och väl för att väga upp bluffarna, lägg där till några set och qjs.

 

Känner han stort behov av att värdebetta har han ju även ett gäng AK före KQ i värdebetslistan.

 

Skulle Fi tro att hero kommer att komma till rivern med Kto K9o osv kan han förmodligen betfolda KQ då han troligen har tillräckligt många andra combos att syna ned checkraise med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem raisar kåkar här? Och mot mackan? Lol!

.

 

Kåkar? Set/2par mena du?!:) Jag spekulerade ju bara i vilka reads som imo kunde göra Markus explospel intressant. Att fi då ofta raisar turn där med nöthänder och/eller värdebettar kq på river kändes ganska viktigt isf.. Lol påre själv du;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem raisar kåkar här? Och mot mackan? Lol!

 

Du menar "Merge" försvenskat till "mergea".

Hej igen lolomgsiick. Tack för att du skriver. Om du menar på river så tror jag alla som spelat mot mig en betydande mängd höjer kåkar på river. Om du menar på tidigare gator kan jag också tänka mig att många slowspelar en väldigt bra träff ibland också.

 

KQ är verkligen ingen given kall pre mot ep så det är mycket möjligt att fi bara har 3 suitade combos av KQ pre.

 

Skulle Fi dock spela 100% av alla KQ så kommer han att på rivern endast att ha 6 combos och inte 12 då vi blockar en K.

 

 

Värdetbet på rivern är korrekt om man tror sig ha mer än 50% eq mot motståndarens synrang.

 

Tror han sig ha det med KQ?

 

Heroes checksynrange på rivern borde rimligen mot Fis KQ blockers vara ungefär.

AKo(6)

KQo(4)

KTs(2)

 

 

Alltså borde FI ej värdebetta KQ på rivern.

 

 

Sedan tror jag de flesta överskattar hur många drag Fi kommer med till rivern, dvs han kommer inte heller behöva värdebetta specielt tunt för att balansera.

 

Spelar han KQo pre kommer han att spela AJo pre och det räcker förmodligen gott och väl för att väga upp bluffarna, lägg där till några set och qjs.

 

Känner han stort behov av att värdebetta har han ju även ett gäng AK före KQ i värdebetslistan.

 

Skulle Fi tro att hero kommer att komma till rivern med Kto K9o osv kan han förmodligen betfolda KQ då han troligen har tillräckligt många andra combos att syna ned checkraise med.

Hej JonnyD. Tack för att du skriver och för en väldigt bra, pedagogisk text. Jag har en förhållandevis vid öppningsrange från tidigast position vid spel på dessa nivåer, varför min motståndare med ett antal händer på mig i databasen spelar fler kungar än AK. Sedan vilken strategi han väljer med dessa preflop är en annan femma. Jag är intresserad av hur du menar med att man överskattar mängden drag i hans range. Hur resonerar du då?

 

Kåkar? Set/2par mena du?!:) Jag spekulerade ju bara i vilka reads som imo kunde göra Markus explospel intressant. Att fi då ofta raisar turn där med nöthänder och/eller värdebettar kq på river kändes ganska viktigt isf.. Lol påre själv du;)

 

Hej igen poppen. Jag kan bara hålla med dig, precis som tidigare. Min tankegång fångas bra av det du skriver. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej JonnyD. Tack för att du skriver och för en väldigt bra, pedagogisk text. Jag har en förhållandevis vid öppningsrange från tidigast position vid spel på dessa nivåer, varför min motståndare med ett antal händer på mig i databasen spelar fler kungar än AK. Sedan vilken strategi han väljer med dessa preflop är en annan femma. Jag är intresserad av hur du menar med att man överskattar mängden drag i hans range. Hur resonerar du då?

 

 

Vilka händer som blir drag tror du att han spelar pre?

 

 

 

Varför ska han göra om AQs(1), ATs(1), 45s(1), 56s(1), 67s(1), 76s(1) till bluffar river när de har showdownvärde?

Vilka händer vill han att du skall lägga där som han inte redan slår?

 

(dom måste givetvis vara fler än dom händer du synar med som slår honom.... eller ja det beror på hans betsize men i princip)

 

 

Finns det inte en stor möjlighet att han spelar aggro med QTs(1) tidigare? (kanske ATs och AQs med)

 

Helt plötsligt består hans bluffrange på rivern av 89s(1), t9s(1), 78s(1). [3]

 

om han smyger alla set till rivern kommer han till och med få problem med att han har för lite bluffar väl där.

 

Så slutsatsen blir att han bör ha en balanserad reraiserange tidigare i handen.

(en annan lite sämre lösning på problemet är att göra om några av tidigare nämda drag med showdownvärde till bluffar)

 

 

Spelar han QTo(16) pre så blir det ju lite annorlunda men då behöver vi knappast oroa oss för att han är en spelare med en balanserad range på rivern.

 

 

Men visst har du "reads", kör hårt dega! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer som blir drag tror du att han spelar pre?

 

 

 

Varför ska han göra om AQs(1), ATs(1), 45s(1), 56s(1), 67s(1), 76s(1) till bluffar river när de har showdownvärde?

Vilka händer vill han att du skall lägga där som han inte redan slår?

 

(dom måste givetvis vara fler än dom händer du synar med som slår honom.... eller ja det beror på hans betsize men i princip)

 

 

Finns det inte en stor möjlighet att han spelar aggro med QTs(1) tidigare? (kanske ATs och AQs med)

 

Helt plötsligt består hans bluffrange på rivern av 89s(1), t9s(1), 78s(1). [3]

 

om han smyger alla set till rivern kommer han till och med få problem med att han har för lite bluffar väl där.

 

Så slutsatsen blir att han bör ha en balanserad reraiserange tidigare i handen.

(en annan lite sämre lösning på problemet är att göra om några av tidigare nämda drag med showdownvärde till bluffar)

 

 

Spelar han QTo(16) pre så blir det ju lite annorlunda men då behöver vi knappast oroa oss för att han är en spelare med en balanserad range på rivern.

 

 

Men visst har du "reads", kör hårt dega! :D

 

Post skriven med bisarr mängd cava-bubbel: Jag tycker alltså att min generella spelstil uppmanar till en mycket mindre mängd stål, och därför tar jag min linje. Min exploativa del i detta är alltså inte huruvida min motståndare skjuter sina missade drag, utan snarare hur han kör brädan efter den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krigat på bra denna månad. Bara spelat 2/4 och 2.5/5 trots att det lockat med andra nivåer.

 

xqtj.gif

 

Redigering: Största vinst- och förlusthanden:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($3,377)

BB ($1,000)

UTG ($1,012)

CO ($2,122)

BTN ($532)

 

Dealt to Hero 9:spade: 9:heart:

 

UTG raises to $11.25, CO calls $11.25, fold, Hero raises to $52.50, fold, fold, CO calls $41.25

 

FLOP ($121) 9:club: Q:heart: 5:club:

 

Hero checks, CO checks

 

TURN ($121) 9:club: Q:heart: 5:club: 2:diamond:

 

Hero bets $70, CO raises to $331, Hero calls $261

 

RIVER ($783) 9:club: Q:heart: 5:club: 2:diamond: 6:spade:

 

Hero checks, CO bets $1,738 (AI), Hero calls $1,738

 

Hero shows 9:spade: 9:heart:

(Pre 52%, Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

CO shows A:diamond: K:diamond:

(Pre 48%, Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $4,246

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,028)

BB ($443)

UTG ($930)

Hero ($1,275)

BTN ($2,137)

 

Dealt to Hero J:heart: T:club:

 

fold, Hero raises to $14.37, fold, SB calls $11.87, BB calls $9.37

 

FLOP ($43.11) 2:heart: J:diamond: K:diamond:

 

SB bets $32.33, BB folds, Hero calls $32.33

 

TURN ($107) 2:heart: J:diamond: K:diamond: T:spade:

 

SB bets $80.82, Hero calls $80.82

 

RIVER ($269) 2:heart: J:diamond: K:diamond: T:spade: T:diamond:

 

SB checks, Hero bets $205, SB raises to $714, Hero raises to $1,148 (AI), SB calls $433

 

SB shows K:heart: T:heart:

(Pre 73%, Flop 90.1%, Turn 95.5%)

 

Hero shows J:heart: T:club:

(Pre 27%, Flop 9.9%, Turn 4.5%)

 

SB wins $2,550

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...