Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Usch, sket sig med tjejen jag är hopplöst förälskad i tyvärr. Vissa saker är viktigt för mig personligen och sånt som jag aldrig kommer kunna strunta i hur gärna jag än vill. Har mått så himla bra tills denna kväll och nu blev det automatiskt en insättning på svs och bra hårdrock i bakgrunden. Eftertänksam som jag är funderar jag på om pokern blir en ersättningför något som egentligen är naturligt för mig som godtrogen.

 

Hursom, nu blir det lir :)

 

I feel you bro!

Lycka till på borden ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, sket sig med tjejen jag är hopplöst förälskad i tyvärr. Vissa saker är viktigt för mig personligen och sånt som jag aldrig kommer kunna strunta i hur gärna jag än vill. Har mått så himla bra tills denna kväll och nu blev det automatiskt en insättning på svs och bra hårdrock i bakgrunden. Eftertänksam som jag är funderar jag på om pokern blir en ersättningför något som egentligen är naturligt för mig som godtrogen.

 

Hursom, nu blir det lir :)

 

Lider med dig. Se till att spela fokuserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I feel you bro!

Lycka till på borden ikväll!

 

Hej minibiff. Tack för lyckoönskningarna och för att du kände med mig. Kastade nästan direkt in en kamikazebluff som i sanningens namn var helt horribel så la ner verksamheten efter 41 händer i lördags.

 

Lider också med dig mannen, sånt suger!

 

Hoppas du slängde in lite dödsmetall i hårdrocken :)

Hej igen Metaddict. Tack för medkänslan. Det var lite blandat. Kör oftast dödsmetall när jag redan känner mig på topp. Brukar inte funka så bra när jag redan är lite nere, men kanske får omvärdera det. Rotting christ är ett av mina favoritband i den kategorin om jag nu klassificerar det rätt.

Det var precis en "sån grej" som gjorde att jag tog upp pokern igen. Hoppas på att du hittar något bra efter det (verkligen inte bara pokern). Suger obv hur hårt som helst men ge det tid, hur tråkigt det än låter.

Hej Vladi. Tack för dina uppmuntrande ord. Med lite perspektiv och diskussion känns allt lite bättre. Texten var också skriven i affekt. Är väl trots allt så att kärlek har en förmåga att faktiskt kunna rucka lite på de starkaste av principer.

Lider med dig. Se till att spela fokuserat.

Hej igen ViktorH. Tack för ditt medlidande. Det blev inte särskilt fokuserat så blev datormuskläm allt vad jag orkade med tillhörande snabbnedstängning av datorn efter 40 händer.

Ush riktigt tråkigt.

 

Bästa sätttet att komma över en tjej är att komma under en annan...

 

Ta d nätt med pokern bara svårt att spela fokuserat när man har det i bakhuvudet

 

Hej Nilzzon86. Tack för att du skriver och för det kärnfulla talespråket. Jag är nog med manliga mått väldigt känslosam så brukar försöka tänka ut och fokusera på vad som är viktigt innan jag gör något annat. Är heller ingen cassanova direkt hehe.

 

---

 

Har ett praktiskt bekymmer. Behöver alltid ha med mig plånbok, nycklar, telefon och helst en anteckningsbok i vardagen. När det är sommar passar inte en jacka för det ändamålet och tror mig vara tillräckligt trygg för att skaffa en mansväska. Jag vill att den ska vara smidig, platt och gärna mörkbrun eller svart. Finns det några tips i den kategorin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det är sommar passar inte en jacka för det ändamålet och tror mig vara tillräckligt trygg för att skaffa en mansväska. Jag vill att den ska vara smidig, platt och gärna mörkbrun eller svart. Finns det några tips i den kategorin?

Vad snackar vi för prisklass? En polare som jobbar i klädbutik "bildbloggade" faktiskt alldeles nyligen om just detta ändamål. Denna från Tiger of Sweden tyckte jag själv var riktigt fräsig, går garanterat att hitta både billigare samt dyrare än 2800kr för en liknande

tumblr_mnk3252OfA1r3ukfgo1_500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad tråkigt. Du som verkar så himla go, glad och trevlig mot alla! Lycka till både på och utanför borden! :-)

Hej gorillai. Tack för allt. Tråkiga saker händer vare sig man vill eller inte. Nu är det på intet sätt kört än, men så länge man utvärderar sitt beteende kontinuerligt så lär man kunna stå för det även senare i livet.

 

Det du letar efter är en snygg portfölj i skinn. Gärna begagnad då de oftast är snyggast. Kolla tradera tex.

Hej igen Snusarn. Tack för tipset. Ska leta igenom Tradera på en gång!

Vad snackar vi för prisklass? En polare som jobbar i klädbutik "bildbloggade" faktiskt alldeles nyligen om just detta ändamål. Denna från Tiger of Sweden tyckte jag själv var riktigt fräsig, går garanterat att hitta både billigare samt dyrare än 2800kr för en liknande

tumblr_mnk3252OfA1r3ukfgo1_500.jpg

 

Hej igen Tsigalko. Tack för att du skriver och för tipset. Jag tycker att det var en väldigt snygg väska. Behöver dock något lite mindre och gärna att den ska vara möjlig att ha över axlarna. När jag letat så har jag tyckt bäst om denna.

 

371

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in dryga 3000 händer i veckan. Känts som att jag spelat bra men inte riktigt haft det där lilla extra. Några intressanta händer. Kom gärna med detaljer som kan ändras.

 

Den här finns ju många alternativ på. Vet inte riktigt vad som är bäst men linjen är balanserad och riversizen var ett induceringsförsök.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($584)

BB ($1,029)

Hero ($1,899)

CO ($957)

BTN ($1,966)

 

Dealt to Hero Q:heart: T:heart:

 

Hero raises to $14.37, fold, BTN raises to $41.55, fold, fold, Hero calls $27.18

 

FLOP ($90.60) 8:heart: 3:spade: 9:heart:

 

Hero checks, BTN bets $65, Hero calls $65

 

TURN ($220) 8:heart: 3:spade: 9:heart: 6:spade:

 

Hero checks, BTN bets $168, Hero raises to $476, BTN calls $308

 

RIVER ($1,172) 8:heart: 3:spade: 9:heart: 6:spade: 7:diamond:

 

Hero bets $586, BTN calls $586

 

Hero shows Q:heart: T:heart:

 

Hero wins $2,330

 

---

 

Den här är från igår. Väger fortfarande mellan att betsyna eller ta cr på river.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,632)

($1,187)

UTG ($457)

UTG+1 ($1,103)

CO ($1,000)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero 6:heart: 7:heart:

 

fold, fold, CO raises to $11.25, Hero raises to $42.50, fold, CO calls $31.25

 

FLOP ($90) J:heart: 5:heart: K:club:

 

Hero bets $60, CO calls $60

 

TURN ($210) J:heart: 5:heart: K:club: Q:heart:

 

Hero bets $125, CO calls $125

 

RIVER ($460) J:heart: 5:heart: K:club: Q:heart: 6:diamond:

 

Hero checks, CO bets $308, Hero raises to $1,405 (AI), CO calls $464 (AI)

 

CO shows T:heart: K:heart:

(Pre 64%, Flop 95.5%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 6:heart: 7:heart:

(Pre 36%, Flop 4.5%, Turn 0.0%)

 

CO wins $1,990

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($1,468)

($1,022)

UTG ($2,538)

UTG+1 ($992)

Hero ($1,028)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

fold, UTG+1 raises to $14.37, Hero raises to $41.55, fold, fold, UTG+1 raises to $118, Hero raises to $215, UTG+1 calls $97.18

 

FLOP ($439) 7:heart: J:diamond: A:spade:

 

UTG+1 checks, Hero checks

 

TURN ($439) 7:heart: J:diamond: A:spade: 8:heart:

 

UTG+1 bets $177, Hero calls $177

 

RIVER ($793) 7:heart: J:diamond: A:spade: 8:heart: 5:diamond:

 

UTG+1 bets $599 (AI), Hero calls $599

 

UTG+1 shows A:heart: J:heart:

(Pre 29%, Flop 85.2%, Turn 93.2%)

 

Hero shows K:heart: A:diamond:

(Pre 71%, Flop 14.8%, Turn 6.8%)

 

UTG+1 wins $1,977

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,632)

($1,187)

UTG ($457)

UTG+1 ($1,103)

CO ($1,000)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero 6:heart: 7:heart:

 

fold, fold, CO raises to $11.25, Hero raises to $42.50, fold, CO calls $31.25

 

FLOP ($90) J:heart: 5:heart: K:club:

 

Hero bets $60, CO calls $60

 

TURN ($210) J:heart: 5:heart: K:club: Q:heart:

 

Hero bets $125, CO calls $125

 

RIVER ($460) J:heart: 5:heart: K:club: Q:heart: 6:diamond:

 

Hero checks, CO bets $308, Hero raises to $1,405 (AI), CO calls $464 (AI)

 

CO shows T:heart: K:heart:

(Pre 64%, Flop 95.5%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 6:heart: 7:heart:

(Pre 36%, Flop 4.5%, Turn 0.0%)

 

CO wins $1,990

 

 

Fortfarande lite osäker på riverspelet. Finns det någon som har tankar kring det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att ni inte har någon sjuk dynamik (vilket du dock verkar ha med de flesta 8-) ) så är det bättre om du slänger in nötfärgerna i din x/r range för att balansera. Våran färg är lite väl svag för att kunna dega in här för värde.

 

Nu har vi ju lite olika spelstilar där jag är en check-synande nit och du vevar som Isildur1 men jag väger mer mellan en bet/fold eller bet/syn på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ganska kul att jamma händer till bluff i hans skor om du betar river? Jag hade nog slängt in ett litet bet och snappat av. Jag tvivlar inte en sekund på att handen är stark nog för att checkjamma för värde dock ,speciellt inte med tanke på vad du har visat upp innan här i dagboken. ;) (Förutsatt att du nickar likadant på SVS, vet jag inte om du gör.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att man kan folda pre oop med denna. wips sparat 1k!. om vi spelar den så bettar man gärna lite under halvpot och kommer spy syna vid ställ. förhoppningsvis gör han om ngt sjukt till bluff eller värde shovear stege/set. Tror att man rätt sällan kommer få in degen och ha bäst hand emot en värde range. däremot kan du få värde ur att betta av massor av händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att ni inte har någon sjuk dynamik (vilket du dock verkar ha med de flesta 8-) ) så är det bättre om du slänger in nötfärgerna i din x/r range för att balansera. Våran färg är lite väl svag för att kunna dega in här för värde.

 

Nu har vi ju lite olika spelstilar där jag är en check-synande nit och du vevar som Isildur1 men jag väger mer mellan en bet/fold eller bet/syn på river.

Hej rahm93. Tack för att du skriver. Ditt tankesätt skiljer sig väldigt mycket från mitt. Uppskattar dock åsikterna väldigt mycket eftersom jag tidigare, både via poster och min röda linje-kurva, fått indikationer på att jag överspelar många händer.

 

I min värld vill jag inget hellre än att vräka in allt som bara är möjligt. Det baserar jag på hur himla högt upp i min range jag trots allt är och hur osannolikt det torde vara att min motståndare har en högre färg. 3betad pott så krigar jag nog in det även djupare mtp alla äventyr jag åker iväg på. Det var också med tanke på detta jag valde checkraise-linjen. Jag tror mycket väl att jag kan få syn av massor med händer, men att många i den kategorin tvingas värdebeta mot en rivercheck. I kombination med att jag gör om en hel del händer till bluffar (eventuellt lite för dryg size han har dock) i detta läge så tvekade jag aldrig på att få in det. Tror därför också att han tvingas syna med många sämre händer.

 

Min frågeställning var snarare hur jag bäst får värde av min hand, men uppskattar som sagt ett annat synsätt jättemycket. Något man också behöver ta i beräkningarna är naturligtvis min syn på min motståndares syn på min range. Heter nåt med percyfied range eller liknande. Är engelskt handikappad så någon bättre vetande kan med fördel korrigera mig.

Degen vill ju gärna in men frågan är om inte betsyn>c/r eftersom han har en massaste nävar som checkar bakom men som kan gråtkika riverbet.

 

Beta 1/3 pott och syna omslag kan vara rätt skojfrisk linje

 

Hej igen Starfitter. Tack för att du skriver. Jag håller med dig i stort men funderar i ovanpostade banor som att många av de händerna ändå tvingas betsyna för att i första läget inte missa värde och i andra läget inte tvingas vika händer hyfsat högt i rangen mot en förmodad polariserad range, dessutom med goda odds.

 

Om man vrider på saken och betar river i stället så skulle det vara bäst ur några andra perspektiv. Balans, värde av händer som alltid checkar bakom river men som likväl alltid synar, samt inducering av bluffar. I min värld hade halvpott fungerat bättre angående det sistnämnda alternativet eftersom det tvingar honom att stoppa all in (återigen, jag vill ha in allt här) med sina bluffar. Jag tror dessutom han kan ha en värderange sämre än min hand också. Har ju inte gått in på min motståndares spelstil eftersom det kändes ganska ointressant men han hette stavfel och verkar duktig av det lilla jag märkt.

 

Är det inte ganska kul att jamma händer till bluff i hans skor om du betar river? Jag hade nog slängt in ett litet bet och snappat av. Jag tvivlar inte en sekund på att handen är stark nog för att checkjamma för värde dock ,speciellt inte med tanke på vad du har visat upp innan här i dagboken. ;) (Förutsatt att du nickar likadant på SVS, vet jag inte om du gör.)

Hej igen JackVegas. Tack för att du skriver. Precis så tänkte jag också. Jag heter samma på svenska spel, Markus800, men misstänker att få spelare från mina nuvarande nivåer tittar så mycket här. Däremot upplevde jag många glada och mindre glada kommentarer om dagboken när jag spelade det som är high stakes för mig på Eva-borden.

antar att man kan folda pre oop med denna. wips sparat 1k!. om vi spelar den så bettar man gärna lite under halvpot och kommer spy syna vid ställ. förhoppningsvis gör han om ngt sjukt till bluff eller värde shovear stege/set. Tror att man rätt sällan kommer få in degen och ha bäst hand emot en värde range. däremot kan du få värde ur att betta av massor av händer.

 

Hej DonkeyStyle, välkommen till dagboken och tack för att du skriver. Det finns mycket riktigt en poäng i att preflop-fold hade varit bäst denna gång. Jag tycker dock handen är för trevlig för att vika och blir svårare att syna in sig med i sb. Jag ser definitivt uppsidorna med ett riverbet och lär nog väga in mot det nästa gång. Viker, spyr eller steker gör jag dock aldrig :)

 

---

 

Verkar vara hyfsat unisona synpunkter om att bet går före checkraise i alla fall. Roligt med bra synpunkter. Tack återigen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1189 händer med ganska god kvalitet för att vara mig. Förvånansvärt få stora potter. Ingen på 400 bb och därikring, vilket då är rätt ovanligt för att vara mig. Gjorde rätt få vevarspel, men de här två gick jag ju på attack iaf:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,485)

Hero ($1,000)

UTG ($1,002)

CO ($1,235)

BTN ($387)

 

Dealt to Hero 4:diamond: A:spade:

 

fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero calls $5

 

FLOP ($22.50) K:spade: 6:spade: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $16.87, Hero raises to $48.74, BTN calls $31.87

 

TURN ($119) K:spade: 6:spade: 5:heart: 3:diamond:

 

Hero bets $65, BTN calls $65

 

RIVER ($249) K:spade: 6:spade: 5:heart: 3:diamond: 3:spade:

 

Hero bets $876 (AI), BTN calls $263 (AI)

 

BTN shows 9:spade: 4:spade:

(Pre 29%, Flop 41.4%, Turn 31.8%)

 

Hero shows 4:diamond: A:spade:

(Pre 71%, Flop 58.6%, Turn 68.2%)

 

BTN wins $761

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,123)

BB ($528)

CO ($1,020)

Hero ($1,728)

 

Dealt to Hero 7:diamond: T:club:

 

fold, Hero raises to $11.25, fold, BB calls $6.25

 

FLOP ($25) 4:spade: 9:diamond: Q:heart:

 

BB checks, Hero bets $18.75, BB calls $18.75

 

TURN ($62.50) 4:spade: 9:diamond: Q:heart: 5:club:

 

BB checks, Hero bets $46.87, BB calls $46.87

 

RIVER ($156) 4:spade: 9:diamond: Q:heart: 5:club: 5:heart:

 

BB checks, Hero bets $295, BB folds

 

Hero shows 7:diamond: T:club:

 

Hero wins $152

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du letar efter är en snygg portfölj i skinn. Gärna begagnad då de oftast är snyggast. Kolla tradera tex.

 

Grymt tips med Tradera. Hittade en väska som passade utmärkt för mig. Finns det någon Traderasheriff som kan ge några taktiska tips? Har högsta budet nu med en dryg timme kvar av budgivningen. Kan jag räkna med att jag vinner eller måste man övervaka allt väldigt noga? Finns något slags maxbud som jag är för trög för att helt begripa, men har antagit att det läggs bud från mig upp till det maxbeloppet. Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan välja ett maxbelopp som du vill lägga ut på den saken du budar på, så om nån budar högre än dig så budar du automatiskt även fast du inte är online tills du nått maxbeloppet som du valt.

 

Hej Dr_Anonymous. Tack för tipset. Jag vann budgivningen, men inser så här i efterhand att det finns en viss risk att väskan har lite tjejtouch. Återstår att se om jag kommer vara beredd att bära den publikt eller inte. Hela Traderahärvan ger en liten fingervisning om varför jag blöder pengar haha. Jävla korkat alltså.

 

---

 

Eftermiddagen kommer erbjuda en eller ett par kalla öl efter arbetstid och sedan har jag förhoppningar om att kunna dra ihop ett livepokerparti. Om det inte blir av kommer jag sätta mig för en lång session på svs. Salongsberusad Markus800 brukar innebära att det sällan blir ett +-0-resultat om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dr_Anonymous. Tack för tipset. Jag vann budgivningen, men inser så här i efterhand att det finns en viss risk att väskan har lite tjejtouch. Återstår att se om jag kommer vara beredd att bära den publikt eller inte. Hela Traderahärvan ger en liten fingervisning om varför jag blöder pengar haha. Jävla korkat alltså.

 

---

 

Eftermiddagen kommer erbjuda en eller ett par kalla öl efter arbetstid och sedan har jag förhoppningar om att kunna dra ihop ett livepokerparti. Om det inte blir av kommer jag sätta mig för en lång session på svs. Salongsberusad Markus800 brukar innebära att det sällan blir ett +-0-resultat om man säger så.

 

Gött, då ses vi kanske på borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, då ses vi kanske på borden :D

 

Hej igen Metaddict. Tack för att du skriver. Blev inget spel igår. Blev fler öl än planerat på stan och så var bollen i rullning. Känns kanske igen? ;)

 

Åkte sen och såg ett underpresterande Sverige. Hoppas att alla Anti-Lagerbäckare förstår skillnaden. Lars hade en filosofi anpassad för spelarmaterialet medan Hamrén försöker anpassa spelarna efter sin filosofi. Kan inte för mitt liv begripa hur man kan sakna självinsikt på det viset. Är ju en soffsupporter förunnat att gnälla men känns som att den gode halsduksmannen tittat på typ Barca och tänkt att "fifan, så där ska vi spela" utan förankring i de olika spelarnas individuella färdigheter.

 

---

Idag blir det middag på bortaplan och en eventuell utgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Metaddict. Tack för att du skriver. Blev inget spel igår. Blev fler öl än planerat på stan och så var bollen i rullning. Känns kanske igen? ;)

 

Åkte sen och såg ett underpresterande Sverige. Hoppas att alla Anti-Lagerbäckare förstår skillnaden. Lars hade en filosofi anpassad för spelarmaterialet medan Hamrén försöker anpassa spelarna efter sin filosofi. Kan inte för mitt liv begripa hur man kan sakna självinsikt på det viset. Är ju en soffsupporter förunnat att gnälla men känns som att den gode halsduksmannen tittat på typ Barca och tänkt att "fifan, så där ska vi spela" utan förankring i de olika spelarnas individuella färdigheter.

 

---

Idag blir det middag på bortaplan och en eventuell utgång.

 

Känns inte bara igen utan det var exakt så min kväll blev :( Många roliga saker som hände dock så det var väl tur det iaf.

 

Känns som du kan ha en poäng angående fotbollen men det är svårt att veta. Sjukt segt att titta på skiten hursomhelst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...